معایب و مزایای لیزر موهای زائد

معایب و مزایای لیزر موهای زائد

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن دستگاه های پیشرفته در حوزه زیبایی پوست، لیزر موهای زائد همواره توسط بانوان و آقایان انجام می شود. این عمل بسیار مهم می تواند سطح پوست شما را کاملا صاف و شفاف کند. از طرفی شما دیگر لازم نیست مکررا انرژی و زمان خود را برای اصلاح نواحی مختلف بدن خود صرف کنید. در ادامه مقاله در ارتباط با معایب و امتیازات این عمل صحبت می‌کنیم تا اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید با دید باز و اطلاعات به نسبت کامل اقدام کنید.

لیزر موهای زائد؛ روشی دائمی برای حذف موهای زائد

لیزر موهای زائد، یکی از روش های محبوب برای حذف موهای زائد است که هم برای آقایان و هم برای خانم ها انجام می شود. در این روش فولیکول های مو مورد هدف قرار می گیرند و زمانی که در چرخه رشد هستند، سوزانده خواهند شد. اگرچه این روش می تواند به حذف بسیاری از موهای زائد بدن شما کمک کند؛ اما باز هم دائمی شمردن آن اشتباه است. چون شما باید برای رفع موهای زائد خودتان چندین جلسه و به صورت منظم به کلینیک های لیزر مراجعه کنید. با این حال باز هم با چند جلسه، بیش از ۹۰ درصد از موهای کل بدن شما کاهش پیدا می کنند.

در کنار مزایای لیزر موهای زائد، باید در مورد معایب آن نیز صحبت کنیم. در واقع معایب و مزایای لیزر موهای زائد باید در کنار هم توضیح داده شوند تا بتوانید تصمیم درستی برای انجام یا عدم انجام آن بگیرید. تنها عیبی که می توانیم به لیزر موهای زائد بگیریم، نیاز به تکرار جلسات آن است. البته معایب و مزایای دیگری نیز وجود دارند که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل

آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟

این روزها بسیاری از افراد متقاضی انجام لیزر موهای زائد هستند؛ اما به دلیل اینکه از اطرافیان در مورد عوارض لیزر موهای زائد برای پوست شنیده اند، نگران انجام این کار هستند. به طور کلی، لیزر موهای زائد برای بدن خطر نگران کننده ای را به همراه ندارد. چرا که طول موج ارسال شده از سوی دستگاه لیزر، مستقیما روی فولیکول های مو تاثیر می گذارد و تاثیری روی بافت های دیگر بدن ندارد.

بنابراین، اگر تا به حال شنیده اید که لیزر کردن موهای زائد سرطان زاست و می تواند مشکلات جسمی زیادی را برای شما به وجود آورد، سخت در اشتباه هستید. چون این روش کاملا ایمن بوده و جای هیچ نگرانی برای انجام آن نیست. فقط می بایست به یکی از مجهزترین مرکز زیبایی تهران مراجعه کنید و از خدمات ایمن این مرکز برای حذف کامل و دائمی موهای زائد خودتان کمک بگیرید.

معایب لیزر موهای زائد

  • یک عمل به نسبت طولانی می باشد

بسیاری از زیباجویان تصور می کنند که عمل لیزر موهای زائد تنها در یک جلسه تکمیل می شود و شما می توانید در همان جلسه اول موهای زائد خود را کاملاً حذف کنید. اما اینگونه نیست. چرا که این عمل ممکن است حداقل بین ۴ تا ۶ جلسه طول بکشد اما باز هم این زمان متغیر است.

  • حتماً باید در تمام جلسات شرکت کنید

زمانی که پزشک متخصص تعداد جلسات مورد نیاز را برای تکمیل لیزر موهای زائد به شما پیشنهاد می کند حتماً باید در تمام جلسات شرکت کنید. به همین دلیل اگر یک جلسه از عملیات لیزر کنسل شود شما نمی توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

  • هزینه لیزر

لیزر دائمی کل بدن از آنجا که یک عمل تخصصی در حوزه زیبای پوست می باشد غالباً پرهزینه خواهد بود. البته این بستگی به وضعیت اقتصادی فرد دارد که چه واکنشی نسبت به هزینه ها داشته باشد.

  • اثر کمتر در افرادی که دارای پوست تیره است

اصولاً لیزر موهای زائد بر روی پوست های روشن که دارای موهای تیره هستند بهتر عمل می کند. از طرف دیگر افرادی که دارای پوست تیره تر هستند به دلیل وجود تراکم رنگدانه ها در سطح پوست ممکن است انرژی لیزر اثر خوبی را بر روی فولیکول های مو نگذارد.

  • بروز سوختگی های سطحی

اگر عمل لیزر بدن آقایان و بانوان توسط افراد مجاز صورت نگیرد ممکن است عواقب ناراحت کننده ای مانند سوختگی و جای زخم ایجاد شود. به همین دلیل همواره توجه داشته باشید که به مراکز مجاز و کلینیک های مجهز که از متخصصان باتجربه بهره می‌برد مراجعه کنید.

  • ایجاد تغییرات پوستی

برخی از خطراتی که ممکن است در عملیات لیزر ایجاد شود شامل تاول، قرمزی، زخم و تغییر رنگ پوست می باشد. از طرفی ممکن است موهایی که در معرض لیزر قرار گرفتند مجدداً رشد کنند. در چنین شرایطی لازم است که شما به صورت سالانه این عمل را تکرار کنید.

  • احتمال ایجاد رنگدانه در سطح پوست

با توجه به نوع پوستی که شما دارید ممکن است که رنگدانه های ریز در سطح پوست ایجاد شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود حتما از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

  • تاثیر نداشتن لیزر به دلیل عدم تعادل در سطح هورمون

بسیاری از بانوان ممکن است بنا به دلایل خاصی دچار عدم تعادل در سطح هورمون شوند. در نتیجه یکسری موهای پراکنده در سطح پوست رشد می کنند که مرتبط با تغییرات هورمونی می باشد. برای جلوگیری از این موضوع ممکن است پزشک تشخیص دهد که درمان‌های دارویی در ابتدای کار صورت گیرد.

  • همیشه در دسترس نیست

با توجه به اینکه عملیات لیزر با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام میشود لذا همه کلینیک ها به این دستگاه ها مجهز نیستند.

  • محدودیت در دوران کرونا

با توجه به شیوع کرونا لازم است که برای لیزر موهای صورت برای بانوان ماسک برداشته شود. لذا دقت داشته باشید که در زمان مراجعه به کلینیک های پوست و مو المان های بهداشتی رعایت شده باشد.

مقاله پیشنهادی: بلفاروپلاستی چگونه انجام میشود؟

معایب لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد

  • روشی ایده آل برای از بین بردن موهای زائد

اگرچه ممکن است عملیات لیزر به طور کامل موهای زائد را از بین نبرد. اما باعث کاهش شدت آن میشود. از طرفی با توجه به ظهور دستگاه های جدیدتر مانند دستگاه لیزر الکساندرایت کلاریتی ماندگاری طولانی تری را دارند.

  • اجرا بر روی نقاط مختلف بدن

عملیات لیزر می تواند در نقاط مختلف بدن از قبیل صورت، پشت، بازوها، پاها، زیر بغل و گردن، ناحیه بیکینی، شکم و دیگر نقاط انجام شود. به همین دلیل محدودیت خاصی در استفاده از لیزر در کل بدن وجود ندارد.

  • نتیجه ایده آل

از آنجایی که لیزر موهای زائد قابلیت اجرا در نقاط متعدد بدن را دارد می توانید انتظار بهترین اثر را داشته باشید. خصوصا اگر عملیات لیزر در بالای لب برای خانم ها و دیگر نقاط صورت انجام شود.

  • بدون درد بودن عمل با استفاده از دستگاه های جدید

دستگاه الکساندرایت کلاریتی با توجه به تکنولوژی هوشمندی که دارد باعث می شود تا عملیات لیزر در سطح پوست بدون سوزش و درد انجام شود. در نتیجه شما آرامش بیشتری در فرایند عمل خواهید داشت و راحت‌تر پزشک را تا پایان عمل همراهی خواهید کرد.

  • دقت بالا

لیزرها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند بدون تأثیر عمیق بر بافت اطراف دقیقاً روی ریشه های مو اثر بگذارند. بنابراین سریع تر و راحت تر دچار ریزش موی زائد می شوید. اشعه لیزر به صورت متمرکز تابیده می‌شود و آسیب به بافت های پیرامون وارد نخواهد شد.

  • عامل هزینه

در قسمت معایب در ارتباط با هزینه لیزر توضیحاتی ارائه شد. اما این موضوع می‌تواند به عنوان یک امتیاز نیز تلقی شود. چرا که اگر بخواهید هزینه های مرتبط با خرید وسایل و ابزارهای اصلاح مانند تیغ و همچنین دیگر اقدامات مانند اپیلاسیون را در نظر بگیرید ممکن است بیشتر نیز شوند. از طرفی شما با انجام لیزر یک سرمایه گذاری مناسب برای زیبایی پوست خود انجام داده اید که باعث می شود از لطافت و صافی پوست خود لذت ببرید.

مزایای لیزر موهای زائد

انجام عمل لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل با بهره مندی از بهترین دستگاه های لیزر همواره سعی می کند با کیفیت ترین خدمات را در این حوزه به مشتریان ارائه دهد. استفاده از تجهیزات پیشرفته قطعاً عوارض عمل را کاهش می دهد و از طریق مزیت ها و همچنین نتیجه آن را به مراتب بیشتر و بهتر می کند. زیباجویان گرامی جهت دریافت اطلاعات مضاعف و همچنین تعیین وقت برای حضور در کلینیک می توانند با کارشناسان ما در تماس باشند.