بوتاکس دور چشم و پیشانی؛ ۶ نکته مهم

بوتاکس دور چشم و پیشانی

یکی از رایج ترین نقایصی که ممکن است با افزایش سن در نقاط مختلف صورت به وجود آید چین و چروک های پوستی می باشد. این ناهمواری ها معمولاً در نقاط دور چشم و همچنین پیشانی خود را نمایان می کنند. زمانی که  به دلایل مختلف مانند خنده یا اخم دچار انقباض های ماهیچه ای در دور چشم و پیشانی می شوید این خطوط و چروک ها بیشتر دیده می شوند. راهکار ایده آلی که برای برطرف کردن آن همواره توسط پزشکان متخصص مطرح می‌ شود استفاده از بوتاکس دور چشم و پیشانی می باشد.

در واقع این ترکیبات به جهت ساختار بسیار ویژه ای که دارند می توانند یک تاثیر زود هنگام و چند ماهه را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم ۶ نکته مهم در ارتباط با بوتاکس هایی که در ناحیه اطراف چشم و بالای آن استفاده می شوند ارائه دهیم. قطعاً با کسب این اطلاعات می توانید تصمیم گیری بهتری برای انجام این عمل داشته باشید.

دلیل اصلی استفاده کنترل شده از بوتاکس دور چشم و پیشانی

وجود چین و چروک و خطوط های مختلف در صورت یکی از عواملی است که باعث کاهش زیبایی چهره می‌شود. افرادی که خطوط مختلف در صورت خود دارند قطعاً بیشتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسند. هیچ فردی دوست ندارد که یک صورت پیر و شکسته را داشته باشد. چین و چروک‌ها اگرچه در نقاط مختلف صورت پدیدار می‌شوند اما بیشترین تراکم و حجم آنها در پیشانی و قسمت شقیقه یا دور چشم است. همانطور که می‌دانید شبکه ای از عضلات در زیر بافت پوستی قرار دارند که در صورت تحریک و همچنین ضعیف شدن سطح پوست می‌توانند باعث چین و چروک شوند.

تزریق بوتاکس نیز به دلیل کنترل حرکات بافت عضلانی زیر پوست استفاده می‌شود. (از طرف دیگر کاربردهای دیگری را نیز می‌توان ذکر کرد که یکی از آنها بالا بردن ابرو با بوتاکس است). نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که عضلات صورت به خودی خود باعث چروک شدن پوست نمی شوند. در واقع این ضعف ساختاری پوست است که در اثر عوامل مختلفی مانند افزایش سن، از بین رفتن کلاژن و مواد مغذی پوستی رخ می‌دهد.

ضعیف شدن پوست یک عدم هماهنگی و سازگاری را بین عضلات همبند پشتیبان به وجود می‌آورد که در نهایت باعث بروز خطوط مختلف می‌شود. پزشکان متخصص با استفاده از تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی این ارتباط مستقیم بین عضلات و سطح پوست را به نوعی مختل یا کنترل می‌کنند.

اگر یک تحقیق ساده در مورد تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی داشته باشید متوجه خواهید شد که این ماده باعث از کار افتادگی عضلات زیر پوستی می‌شود. اما میزان دوز تزریق تعیین کننده نتیجه کار است. اگر این ماده به صورت بی رویه و خارج از کنترل مورد استفاده قرار گیرد قطعاً عواقب سنگین و آسیب زایی را خواهد داشت. به همین دلیل حتماً لازم است بر اساس میزان ناهنجاری از بوتاکس استفاده شود. متخصصان پوست، مو و زیبایی ابتدا امنیت و سلامتی شما را در اولویت قرار می‌دهند و سپس به دنبال نتیجه مطلوب هستند.

مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی

یکی از نکات مهمی که همواره قبل از تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی مد نظر قرار می گیرد این است که آیا مدت زمان ماندگاری این ترکیبات در زیر پوست کاملا پایدار است یا اینکه پس از مدتی از بین می رود؟ در ارتباط با این سوال باید بگوییم که تزریق بوتاکس یک رویکرد موقتی را دنبال می کند. در واقع آنها به جهت نوع مکانیزم عملکردی که دارند در یک بازه زمانی کوتاه مدت می توانند باعث از کار افتادگی عضلات مرتبط با چین و چروک ها شوند. مدت زمانی که معمولاً برای پایدار بودن این حالت در اطراف چشم و پیشانی وجود دارد چهار تا شش ماه می باشد. البته در مراحل بعدی که شما این تزریق را تکرار می کنید میزان ماندگاری افزایش پیدا می کند.

آیا بعد از از بین رفتن اثرات بوتاکس پوست پیرتر میشود؟

یکی از نگرش های اشتباهی که در ارتباط با تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی وجود دارد این است که پس از از بین رفتن اثرات آن پوست پیرتر می شود! اما باید بگوییم که به هیچ عنوان این گونه نیست. اگر شما به شکلی کاملا منظم و متناسب با نظر پزشک عملیات تزریق را انجام دهید حتی پس از آنکه نوروتوکسین های جوان کننده از بین برود باز هم سطح پوست جوان‌تر به نظر میرسد. به همین دلیل است که ما همواره تاکید می کنیم برنامه ریزی های دقیقی برای تزریق های منظم در مراحل بعدی طبق نظر پزشک داشته باشید.

تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی پس از پنجاه سالگی

در ارتباط با محدوده سنی برای تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی باید بگوییم که شما می توانید حتی پس از پنجاه سالگی نیز این روند درمانی را ادامه دهید. به طور کلی اگر دارای پوستی سالم و بدون هیچ گونه بیماری در بافت داخلی پوست خود هستید این اطمینان را داشته باشید که تزریق بوتاکس مشکلی را برای شما به وجود نمی‌آورد. حتی در سنین کمتر مانند ۲۵ تا ۳۰ سال نیز تزریق این ماده تاثیر خود را به خوبی نشان می دهد.

افتادگی پلک در اثر تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی

اگر موقعیت صحیح تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی دقیقا شناسایی نشود ممکن است عوارضی مانند افتادگی پلک را تجربه کنید. در واقع تزریق بوتاکس ناحیه پیشانی امکان دارد تا ناحیه ابروها گسترش پیدا کند. البته این موضوع زمانی شدیدتر می‌شود که بخواهید بین چشم ها به تزریق بوتاکس بپردازید. لذا تا مدتی ممکن است ابروهای شما به سمت پایین سوق پیدا کند و یک افتادگی پلک را تجربه کنید. معمولاً این افتادگی یک تا سه هفته پس از درمان باقی می ماند. اما پس از چند هفته دیگر اثرات آن کاملا از بین می رود. پس حتماً باید پزشک متخصص با تجربه عملیات تزریق را انجام دهد تا عوارضی مانند موارد مذکور را تجربه نکنید.

خاصیت لیفت در تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی

خاصیت لیفت در تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی

همانطور که شما با استفاده از وسایل آرایشی مختلف مانند سایه چشم و خط چشم میتوانید گوشه بیرونی چشم ها را زیباتر کنید تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی و همچنین تزریق فیلر شقیقه نیز تا یک محدوده خاصی می تواند یک خاصیت لیفتینگ را در محدوده دور چشم ها به وجود آورد. در واقع اهدافی که برای این نوع تزریق دنبال می شود زیبایی و ایجاد یک ساختار هماهنگ در اطراف چشم می باشد.

تفاوت عملکردی میان فیلرها و بوتاکس

ممکن است فیلر ها و همچنین بوتاکس ها در مواردی  یکی تلقی شوند اما به هیچ عنوان این دو ماده شباهت ساختاری و عملکردی با یکدیگر ندارند. البته هر دو به صورت تزریقی در بافت پوست تاثیر خود را می گذارند اما نوع عملکرد آن ها با یکدیگر تفاوت دارد. اصولاً تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک ها و یا به عبارتی فلج کردن ماهیچه های مرتبط با خطوط صورت می باشد. اما فیلرها همانطور که از نام آن مشخص است قابلیت پرکنندگی چین و چروک ها را دارند و از این طریق می تواند باعث حذف یا کاهش خطوط شوند.

بوتاکس ها به طور مستقیم بر روی بافت ماهیچه های زیر پوست اثر می گذارند و از طریق فلج موضعی  مراحل انبساط و انقباض ماهیچه را کاهش می دهند. لذا زمانی که ماهیچه های زیر پوست که تاثیر مستقیم در ایجاد چین و چروک ها دارند از کار می افتند عملاً این خطوط از بین میروند. فیلرها با پر کردن فضای بین خطوط باعث کاهش آنها میشود و تاثیری روی عضلات و بافت متحرک زیر پوستی ندارند.

انجام عمل های زیبایی مختلف در کلینیک آی گلانجام عمل های زیبایی مختلف در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل با بهره گیری از بروزترین تجهیزات و دستگاه های روز دنیا همواره سعی می‌کند بهترین خدمات را در حوزه زیبایی پوست و مو به زیباجویان ارائه دهد. خدمات گسترده ای از قبیل کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق فیلر لب، لیپو غبغب فشیال پوست، بلفاروپلاستی و دیگر عمل های زیبایی در این مرکز انجام میشود. تیم پزشکی و متخصصان با تجربه این مجموعه اولویت کاری خود را کسب رضایت شما در نظر می گیرند. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات جزئی تر با کلینیک در تماس باشید.