مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی - کلینیک پوست مو و زیبایی آی گل

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بلفاروپلاستی با هدف اصلاح فرم طبیعی پلک بالا و پلک پایین انجام می شود. این عمل جراحی می تواند یک نمای بسیار زیبا و ایده آلی را در پلک ها و همچنین چشمان شما ایجاد کند. دلایل مختلفی برای انجام عمل بلفاروپلاستی وجود دارد که می توان به مواردی همچون افزایش پوست اضافی در پلک بالا و همچنین برآمدگی ها و ناهمواری های شدید در پلک پایین اشاره کرد. عواملی مانند افزایش سن و پیری و همچنین شل شدگی و افتادگی پوست و برخی بیماری های خاص می تواند این ناهنجاری ها را در پلک ها ایجاد کند.

خوشبختانه با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید و همچنین پیشرفت علم جراحی زیبایی، به راحتی می توان این ناهنجاری ها را برطرف کرد و از این طریق روحیه و همچنین اعتماد به نفس بالایی را برای افرادی که متقاضی این عمل هستند ایجاد کرد.  صورت شما زمانی که یک ساختار زیبا دارد قطعا می‌تواند یک روحیه شادابی را در شما به وجود آورد. پس اگر احساس می‌کنید کاندید انجام این عمل هستید می توانید با یک متخصص مشورت داشته باشید. با توجه به اهمیت بالایی که مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی دارد منحصراً در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را ارائه دهیم.

عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل بلفاروپلاستی

زمانی که عمل بلفاروپلاستی شما به اتمام رسید حتماً باید مراقب باشید که تا بهبودی کامل در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید. اما اگر مجبور به چنین کاری شدید باید از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید. این عینک ها از تابش مستقیم اشعه فرابنفش به محل زخم ها جلوگیری می کند. در نتیجه عوارض عمل بلفاروپلاستی به حداقل میرسد. از طرفی بهبودی شما نیز زودتر حاصل خواهد شد.

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی مجهز برای ارائه بهترین خدمات حوزه پوست مو و زیبایی

عدم استفاده از لنز چشم

بعد از عمل بلفاروپلاستی با توجه به آنکه سطح پوست و همچنین بخش داخلی چشم و مردمک ها کاملا حساس هستند بهتر است از لنز های چشم تا مدتی استفاده نکنید. معمولاً پس از اتمام عمل به دلیل بروز برخی تغییرات در بدن مانند افزایش جریان خون در محل بخیه و همچنین تحریک شدن بیش از حد سیستم دفاعی غالباً اندام های پیرامون پلک ها به هر جسم خارجی حساس خواهند بود. به همین دلیل است که تاکید می‌کنیم تا بهبودی کامل بهتر است از عینک به جای لنز استفاده کنید.

رانندگی نکردن بعد از عمل بلفاروپلاستی

حتی اگر احساس می کنید که پلک های خود را کاملا میتواند باز کنید نباید به رانندگی بپردازید. به همین دلیل باید به محل زخم ها فرصت دهید تا کاملاً بهبود یابند. در این شرایط شما تمرکز کافی برای انجام کارهای روزمره از قبیل رانندگی و فعالیت های دیگر را خواهید داشت. تاثیری که این عمل بر روی چشم ما دارد می تواند شامل تاری دید و مواردی از این قبیل باشد که همه اینها بعد از مدتی برطرف خواهند شد.

نقش استراحت در بهبودی سریع

زمان عمل را به گونه ای تنظیم کنید که بعد از اتمام عمل بتوانید تا حداقل ۳ روز استراحت کامل داشته باشید. به همین دلیل اگر شغل خاصی را دارید و یا اینکه نمی توانید کار خود را معلق کنید. باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا بتوانید بعد از عمل به مدت سه روز کارهای خود را تعطیل کنید و کاملا به استراحت بپردازید.

خودداری از بلند کردن اجسام و ورزش کردن بلافاصله بعد از عمل

بلند کردن اجسام سنگین و همچنین ورزش کردن نباید بعد از عمل انجام شود. زیرا بخیه های شما تازه هستند و اعمال هرگونه فشار جزئی باعث از هم گسیختگی آن ها خواهد شد. بلند کردن اجسام فشار خون را در ناحیه سر و صورت شما افزایش می دهد و این عاملی خواهد بود تا بخیه ها کاملا باز شوند. پس حتما مراقب این موضوع باشید.

مقاله پیشنهادی: پلاسما جت پلک چیست و چه عملکرد و تاثیری دارد؟

مراقبت از بخیه ها

بخیه هایی که بر روی پلک زده شده است فوق العاده حساس می باشند. پس سعی کنید کلیه اقدامات ضروری و مراقبتهای اولیه را برای این بخیه ها داشته باشید. وجود بخیه باعث بسته شدن صحیح محل زخم و جلوگیری از خونریزی های احتمالی میشود. مراقبت ها تا زمان کشیدن بخیه ها باید ادامه پیدا کند.

خواب صحیح

بعد از عمل بلفاروپلاستی شرایط خواب شما تغییر پیدا می کند. به همین دلیل شما مانند قبل نمی توانید بر روی شکم بخوابید. در چنین شرایطی باز شدن محل زخم بسیار محتمل خواهد بود. لذا همواره باید به سمت پشت بخوابید و کاملا مراقب باشید که هیچ نیروی کششی به ناحیه پلک ها وارد نشود.

بلفاروپلاستی - کلینیک پوست مو و زیبایی آی گل

استفاده از کمپرس سرد

بروز تورم و ورم کردگی بعد از عمل امری طبیعی خواهد بود. به همین دلیل پزشک متخصص به شما پیشنهاد می‌کند که هر از چند گاهی یک کمپرس سرد را بر روی ناحیه ورم کرده قرار دهید. البته باید مراقب باشید که دما به شدت سرد نباشد چرا که استفاده از کمپرس های زیر صفر درجه بسیار خطرناک خواهد بود.

استفاده منظم از قطره های چشمی و گاز استریل

پزشک متخصص بعد از اتمام عمل ممکن است برای شما قطره های چشمی تجویز کند. لذا این قطره ها را مرتب استفاده کنید. از طرفی تعدادی گاز استریل به شما داده خواهد شد تا بتوانید با تعویض منظم پانسمان در محل زخم همواره ناحیه مورد نظر را استریل و پاک نگه دارید.

رعایت بهداشت فردی

بهداشت فردی را جزو اولویت‌های خود قرار دهید و همواره مراقب باشید که هیچ نوع آلودگی و باکتری به محل زخم ها وارد نشود. از لمس کردن پلک های خود خودداری کنید حتی اگر خارشی را احساس می کنید. رعایت بهداشت از عوارض بلفاروپلاستی جلوگیری می کند و باعث تسریع در بهبودی کامل شما می شود.

بلفاروپلاستی پلک پایین؛ بررسی آناتومی، ناهمسانی و عوارض عمل

در دسترس بودن پزشک متخصص

زمانی که دوران بهبودی را طی می کنید موقعیت خود را به گونه ای انتخاب کنید که همواره به پزشک متخصص خود نزدیک باشید. زیرا هرگونه اتفاق مانند باز شدن بخیه ها، خونریزی و مواردی از این قبیل ممکن است اتفاق بیفتد. در نتیجه شما باید سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید.

انجام عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

زیباجویان گرامی می توانند عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و پلک بالا را با بهترین کیفیت و تقارن کامل و همچنین بدون عوارض در کلینیک آی گل انجام دهید. این مجموعه با بهره مندی از متخصصین با تجربه همواره سعی می کند بهترین خدمات را در حوزه زیبایی به شما ارائه دهد.