عمل بلفاروپلاستی پلک پایین؛ اصلاح حالت کیسه ای زیر چشم

بلفاروپلاستی پلک پایین؛ بررسی آناتومی، ناهمسانی و عوارض عمل

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

افزایش حجم و بروز ناهمواری های شدید در ناحیه پلک پایین از جمله عواملی است که باعث می شود تا شما برای عمل بلفاروپلاستی پلک پایین اقدام کنید. با این نوع عمل بسیار تاثیر گذار علاوه بر رفع ناهنجاری های به وجود آمده در پلک پایین میتوانید به زیبایی چشمان و در نهایت چهره خود بیفزایید.

در این مقاله ضمن بررسی آناتومی پلک پایین در ارتباط با ناهمسانی یا غیر قرینگی و همچنین عوارض احتمالی عمل صحبت می کنیم. البته به جهت استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های پیشرفته، پزشکان همواره سعی می کنند عوارض هر نوع عمل زیبایی را کاملا حذف یا به حداقل برسانند. اما شناسایی عوارض حتی اگر رخ ندهند می تواند مفید باشد.

در چه شرایطی احتیاج به عمل بلفاروپلاستی پلک پایین داریم؟

قبل از آنکه بخواهیم برای عمل بلفاروپلاستی پلک پایین اقدام کنیم، ابتدا باید ببینیم که آیا کاندید مناسبی برای عمل هستیم یا خیر؟ عمل بلفاروپلاستی یک روش جراحی و تهاجمی محسوب می‌شود. بنابراین شدت ناهنجاری باید به آن حدی باشد که پزشک یا جراح تشخیص دهد که می‌تواند از این متد برای اصلاح فرم پلک پایین استفاده کند.

اصولا اگر شما یک توده یا بافت کیسه ای مانند را در زیر چشم دارید و با لمس آن احساس میکنید که یک حجم چربی در زیر پلک پایین قرار گرفته است حتما باید برای بلفاروپلاستی پلک پایین آماده شوید. غیر از روش جراحی نمیتوان توده های انباشته زیر پلک را خارج کرد. چرا که این بافت‌ها معمولا از جنس چربی و آب هستند و باید از پلک تخلیه شوند.

این توده‌ها با بروز چین و چروک های زیر پلک بسیار تفاوت دارند. یعنی افرادی هستند که پلک زیر چشم آنها هیچ نوع توده چربی ندارد. اما دارای خط و خطوط های مختلف و چین و چروک های عمیق هستند. روش درمان برای این گونه افراد متفاوت است و معمولا از روشهای غیر جراحی استفاده می‌شود.

عمل بلفاروپلاستی پلک پایین در چه سنی انجام می‌شود؟

پف کردگی و افزایش حجم زیر پلک معمولا اکتسابی است. یعنی فرد با افزایش سن، چاقی بدن و دلایلی همچون ژنتیک به تدریج این ناهنجاری را در زیر پلک خود می‌بیند. در موارد بسیار نادر افراد کم سن و سال نیز درگیر خواهند شد که ممکن است به دلیل بیماری یا دیگر عوارض باشد. اما در حال حاضر بزرگسالان با این معضل روبرو هستند. پس رده سنی که برای عمل بلفاروپلاستی پلک پایین اقدام میکنند ۳۵ تا ۴۰ سال به بالا می‌باشد.

درنتیجه این عمل در این محدوده سنی بیشتر انجام می‌شود. از طرفی میزان ماندگاری عمل بلفاروپلاستی پلک پایین غالبا بلند مدت و در مواردی همیشگی است. یعنی احتیاج به تکرار عمل در زمان های طولانی نیست. زیرا یک توده چربی به نسبت حجیمی برداشته می‌شود و سالها طول میکشد که مجددا این چربی‌ها در زیر پلک شکل بگیرند.

این‌ها چربی های موضعی هستند که نه تنها در صورت بلکه در سایر نقاط بدن نیز بوجود می‌آیند. به دلیل آنکه صورت بیشتر در معرض توجه قرار دارند افراد سریعتر متوجه می‌شوند. از همه مهمتر آنکه این عمل جراحی هم برای سنین بالا و هم برای سنین پایین نیز قابل انجام است و تنها کافی است فرد از یک پوست سالم برخوردار باشد و هیچ بیماری زمینه ای نیز نداشته باشد.

بلفاروپلاستی پلک پایین تا چه حد روی تغییر چهره موثر است؟

برای اینکه بطور کاملا اساسی متوجه تغییر چهره خود پس از تکمیل عمل بلفاروپلاستی پلک پایین شوید میتوانید تصاویر و عکس هایی که از نمای تمام رخ از روبرو گرفته شده است را قبل و بعد از عمل با یکدیگر مقایسه کنید. در اکثر کلینیک های زیبایی قبل از اینکه هر نوع عمل جراحی روی صورت انجام شود تصاویری از حجم ناهنجاری و نوع آن گرفته خواهد شد. این عکس‌ها بعد از آنکه جراحی به اتمام میرسد و تورم از بین میرود با نتیجه کار مقایسه می‌شود.

هم برای کلینیک یک رزومه خوبی خواهد بود و هم اینکه زیباجویان میتوانند متوجه شوند عمل بلفاروپلاستی تا چه حد باعث بهبودی و زیبایی صورت شده است. اصولا هر نوع نقض و ناهنجاری که در سطح صورت ایجاد می‌شود فارغ از اینکه چقدر حجیم و بخش زیادی از صورت را فرا می‌گیرد ترکیب چهره را بر هم می‌زند. در نتیجه اگر شما برای زیبایی چهره خود هزینه می‌کنید هم مایه خوشحالی شما خواهد شد و هم اینکه یک روحیه و اعتماد به نفس خوبی را به دست می‌آورید.

چند روز بعد از جراحی می‌توانیم نتیجه را ببینیم؟

چند روز بعد از جراحی می‌توانیم نتیجه را ببینیم؟

تورمی که بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین ایجاد می‌شود کاملا طبیعی است. بنابراین نباید نگرانی نسبت به این موضوع داشته باشید. از آنجایی که این یک روش تهاجمی است و پزشک برش هایی در پشت پلک انجام میدهد حدودا ۴ تا ۶ هفته زمان لازم است که تمامی تغییر رنگ‌ها و ورم‌ها از بین برود و یک سطح پوست صاف و یکدست به وجود آید. بعد از این مدت مذکور میتوانید نتیجه عمل جراحی را بطور کامل مشاهده کنید. البته تا حدودی این نتیجه در ساعت های اولیه پس از جراحی قابل مشاهده است.

آیا استفاده از پلاسماجت می‌تواند جایگزین بلفاروپلاستی پلک پایین شود؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می‌شود دقیقا همین است. پلاسماجت یک تکنیک جدید برای برطرف کردن ناهنجاری های مختلف پلک بالا و پلک پایین است. در مواردی ممکن است بجای عمل افتادگی پلک استفاده شود. این دستگاه‌ها از طریق پلاسما که حالت چهارم ماده است، یعنی از حرارت دادن گاز بوجود می‌آید.

دستگاه پلاسماجت در اثر تماس با سطح پوست یکسری سوختگی های نقطه ای را بوجود می‌آورد. این سوختگی‌ها در فواصل یکسان نسبت به یکدیگر اجرا می‌شوند تا بخش زیادی از زیر پلک یا ناحیه درمان را فرا بگیرد. زمانی که این زخم‌ها التیام پیدا میکنند باعث کاهش حجم و تراکم پوست می‌شوند. لذا پوست سفت تر شده و حالت جمع پیدا می‌کند. بنابراین بخش زیادی از چین و چروک‌ها برطرف می‌شود.

پس اگر افتادگی یا شل شدگی پوست بدون توده های انباشته در زیر پلک بالا یا پلک پایین دارید و هیچ گونه چربی در این نقاط وجود ندارد میتوانید از پلاسماجت برای اصلاح فرم نسبی پلک‌ها استفاده کنید. در پلک پایین نیز با این دستگاه چروک های پوستی از بین می‌روند و یک پوست صاف ایجاد می‌شود. در طرف مقابل همیشه نمی توان پلاسماجت را جایگزین بلفاروپلاستی پلک پایین کرد. زیرا دستگاه پلاسماجت قادر به خارج کردن بافت های انباشته شده زیر پلک نیست و فقط یک تاثیر مثبتی روی سطح پوست میگذارند.

مزایای عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

انجام عمل بلفاروپلاستی پلک پایین می تواند برای افرادی که دارای چشمان پف آلود و خسته هستند، ضروری به نظر برسد. بنابراین، این عمل زیبایی می تواند در کنار داشتن چالش های مختلف، مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد متقاضی انجام این عمل باشند. اگر برای انجام عمل بلفاروپلاستی در پلک پایین تردید دارید، با ما همراه باشید تا با مزایای این عمل آشنا شوید.

۱- رفع مشکلات بینایی

یکی از مهم‌ترین مزایای عمل بلفاروپلاستی در پلک پایین، رفع چین و چروک های اطراف چشم است که ممکن است روی بینایی فرد تاثیر منفی داشته باشند. با حذف بافت و پوست اضافی، می توان تا حد قابل توجهی بینایی فرد را بهبود بخشید. به خصوص اگر شما جزء افرادی باشید که به مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی اهمیت می دهید.

۲- جوانسازی پوست

جراحی بلفاروپلاستی جزء روش های جوانسازی پوست محسوب می شود که می تواند نشانه های پیری مانند چین و چروک و پف و تورم در ناحیه زیر چشم را کاهش دهد. اگر این عمل را انجام دهید، حداقل چند سال جوان تر به نظر خواهید رسید. این موضوع قطعا تاثیر زیادی روی اعتماد به نفس شما خواهد داشت.

۳- ایمنی حداکثری با دوره نقاهت کوتاه

اگر عمل بلفاروپلاستی پلک پایین توسط یک پزشک متخصص انجام شود، هیچ خطر نگران کننده ای را به همراه نخواهد داشت. در واقع بلفاروپلاستی یک جراحی ساده است که اثربخشی بسیار سریعی دارد. دوره نقاهت این عمل نیز بسیار کوتاه بوده و می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به زندگی عادی خودتان بازگردید.

۴- ماندگاری طولانی مدت

ماندگاری بلفاروپلاستی در پلک پایین حتی اگر دائمی نباشد، بسیار طولانی مدت خواهد بود. به همین خاطر افراد دیگر نیازی به استفاده از کرم های مختلف و گران قیمت و سایر روش ها برای رفع پف آلودگی زیر چشم های خودشان نخواهند داشت.

بررسی آناتومی پلک پایین

اصولاً پلک پایین و به طور کلی ناحیه زیر چشمی از اجزای مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از این اجزا در روند عمل بلفاروپلاستی پلک پایین می توانند تاثیرگذار باشند. بنابراین نوع برخورد با آنها تعیین کننده کیفیت عمل خواهد بود. آناتومی پلک پایین اگرچه ساختار به نسبت پیچیده ای دارد اما برخی از المان های مهم آن شامل موارد ذیل می باشد.( برای آنکه این اصطلاحات پزشکی قابلیت تحقیق داشته باشند نام لاتین آنها نیز در کنار معنای اصلی آن آورده شده است)

  • پوست (skin)

پوست در پلک پایین آخرین لایه است که کلیه المان های زیر جلدی را پوشش می دهد. برای انجام عمل بلفاروپلاستی پلک پایین حتما لازم است که این غشاء در نواحی بخصوصی برش داده شوند.

  • عضله حلقوی چشم (orbicularis oculi muscle)

عضله ای که به طور کامل اطراف مدخل داخل چشم را احاطه کرده است و به صورت حلقه ای هم در قسمت پایین پلک و هم در ناحیه اطراف پلک بالا وجود دارد. این عضله در قسمت بالای چشم به طور مستقیم به استخوان متصل شده است. اصولاً انقباض این عضله شرایطی را فراهم می‌کند تا پلک ها بسته شوند.

  • اوربیتال سپتوم (orbital septum)

اوربیتال سپتوم بعد از عضله داخلی در پلک پایین قرار دارد و به عنوان یک غشای فیبری نازک می تواند بافت چربی داخلی زیر پلک را از عضله جدا کند. سپتوم ها از اوربیتال پریوستئوم ( orbital periosteum) در قسمت لبه اوربیتال (orbital rim) ایجاد می شوند و تا صفحات تارسال (tarsal plates) پلک ها ادامه دارند.

  • بافت چربی داخلی (orbital fat)

این بافت چربی در قسمت داخلی پلک بعد از اوربیتال سپتوم قرار دارد و می تواند به صورت یک بالشتک نرم به حمایت غشای داخلی چشم و المان های اطراف آن بپردازد.

  • فاسیای کپسولوپالپبرال (capsulopalpebral fascia)

به عنوان بخشی از سیستم جمع کننده پلک پایینی عمل می کند و در امتداد عضله رکتوس تحتانی قرار دارد. البته عضله دیگری با عنوان عضله تارسال تحتانی (inferior tarsal muscle) به عنوان بخشی از فاسیای کپسولوپالپبرال و فیبرهای عضلانی این ناحیه قلمداد می شود.

عمل بلفاروپلاستی پلک پایین چگونه انجام می‌شود؟

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از تکنیکی ترین عمل هایی است که در حوزه زیبایی انجام می‌شود. از نمای روبرو هیچگونه برشی بر روی پلک ایجاد نمی شود. ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که پس چگونه باید ناهمواریها و پف یا بافت چربی انباشته شده خارج شود. برای پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که اگر برش های جراحی در قسمت روی پلک اجرا نمی شود اما این امکان وجود دارد که از داخل پلک انجام شود.

بنابراین جراح متخصص از قسمت داخلی پلک پایین یک برش بسیار ظریف را ایجاد می‌کند. بعد از آن دسترسی به بافت های ناهموار زیر پلک میسر می‌شود و از این طریق پزشک با تسلط کامل می‌تواند به اصلاح یا خارج کردن چربی های انباشته شده بپردازد.

این عمل برای هر دو پلک پایین نیز قابل انجام است و بر اساس نوع ناهنجاری که وجود دارد روند کار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است پف کردگی در هر دو پلک پایین به یک اندازه نباشد.پس فرایند عمل نیز برای هر دو پلک یکسان نخواهد بود. با انجام مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی به راحتی می‌توان پس از طی دوران نقاهت نسبت کوتاه به چهره ای زیبا دست پیدا کرد.

عمل بلفاروپلاستی بدون ایجاد جای زخم و اسکار

جای زخم یا اسکار غالبا بر اثر ایجاد برش بر روی سطح پوست ایجاد می‌شود. اما اگر بتوان از ابزارهای پیشرفته همراه با تکنیک های جدید استفاده کرد عملاً هیچ گونه زخم یا اسکاری به وجود نمی آید. در عمل بلفاروپلاستی پلک پایین نیز به جهت آنکه برش پلک از قسمت داخلی انجام می‌شود پس نباید نگران باقی ماندن جای بخیه باشید.

نمای صورت به عنوان یک المان بسیار حیاتی تلقی می‌شود بنابراین پزشکان و جراحان متخصص کاملا واقف هستند که از ابزارها و روش هایی استفاده کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود. آنچه که در عمل های جراحی در نقاط مختلف صورت اهمیت دارد زیباسازی و برطرف کردن ناهنجاری است و موضوع زیبایی همواره ارجحیت دارد. پس در عمل های زیبایی صورت بروز جای زخم و اسکار کاملا منتفی است.

بررسی آناتومی پلک پایین

موضوع ناهمسانی و غیر قرینگی در بلفاروپلاستی پلک پایین

در عمل بلفاروپلاستی پلک پایین تلاش جراح بر این است که هیچگونه ناهمسانی یا غیر قرینگی در بافت پایین چشم ایجاد نشود. البته این موضوع در مورد سایر عمل ها مانند بلفاروپلاستی پلک بالا، تزریق فیلر لب و همچنین زاویه سازی فک و چانه با فیلر ها نیز مد نظر قرار می گیرد. اساساً بافت طبیعی صورت نیز قبل از عمل دارای یکسری ناهمگونی هایی می باشد که جزو چالش برانگیزترین مواردی است که پزشکان با آن مواجه می شوند.

در مورد حجم ناهنجاری یا میزان پف کردگی پلک پایین نیز ممکن است ناهمسانی وجود داشته باشد. به عنوان مثال امکان دارد پلک پایین سمت چپ از قسمت راست حجم چربی بیشتری داشته باشد. در این مواقع پزشک جراح برای ایجاد یک بافت قرینه در هر دو طرف کار مضاعفی را انجام خواهد داد. همچنین در برخی موارد  بروز تفاوت جزئی برای عمل هایی که لازم است در دو طرف صورت انجام شود وجود دارد. زیباجویان و متقاضیان عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و پلک بالا نباید نگران این موضوع باشند. زیرا استفاده از ابزارهای پیشرفته و همچنین ارزیابی های دقیقی که پزشک جراح انجام می دهد موضوع ناهمسانی یا غیر قرینگی در عمل های زیبایی را به حداقل می رسانند.

عوارض عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

عوارض عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

اگر عمل بلفاروپلاستی پلک پایین توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود عملا هیچگونه عارضه جدی و آسیب زایی را ندارد. زمانی که در ارتباط با عوارض یک عمل زیبایی صحبت می کنیم به این معنا نیست که شما حتما بعد از عمل زیبایی دچار این عارضه ذکر شده خواهید شد. بلکه اینها اطلاعات و داده هایی هستند که به صورت تجربی در رفرنس های تعریف شده پزشکی وجود دارد و به عنوان احتمالات در نظر گرفته میشوند. در ارتباط با عمل بلفاروپلاستی پلک پایین نیز همین موضوع صدق می کند. لذا عوارضی که برای این نوع عمل تعریف شده‌اند شامل موارد زیر می باشد.

  • بروز عفونت در صورت عدم مراقبت صحیح بعد از عمل
  • خونریزی
  • عدم تقارن یا ناهمسانی
  • به وجود آمدن توده های ناهموار در اثر بخیه
  • عدم حذف یا تخلیه کافی بافت چربی در زیر پوست پلک پایین
  • آسیب به عضلات زیر جلدی پلک پایین
  • به وجود آمدن اسکار زخم در داخل و خارج بافت زیر چشم
  • ایجاد چین های نامتقارن
  • صدمه به مجرای اشکی
  • تورم

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی مجهز برای ارائه بهترین خدمات حوزه پوست مو و زیبایی

اهمیت مراجعه به یک متخصص با تجربه

کلیه عمل های جراحی زیبایی که در ناحیه صورت انجام می شود از جمله همین عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و پلک بالا حتماً باید توسط یک متخصص در حوزه کاری مرتبط انجام شود. این گونه افراد به واسطه دانش فنی و تجربه بالایی که دارند سعی می کنند روند عمل را بگونه ای پیش ببرند که بیمار پس از درمان هیچگونه عارضه ای را تجربه نکند. علاوه بر این مجهز بودن کلینیک مورد نظر فوق العاده اهمیت دارد. اینکه از ابزار ها و تجهیزات بروز حین عمل استفاده شود. همه اینها المان هایی است که بر کیفیت و نتیجه عمل جراحی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی مجهز برای ارائه بهترین خدمات حوزه پوست مو و زیبایی

زیباجویان گرامی می‌توانند با اطمینان خاطر و انتظار از یک عمل ایده آل و رضایت بخش به چهره ای جذاب و زیبا دست پیدا کنند. اهداف اصلی کلینیک پوست مو و زیبایی آی گل ارائه خدمات با کیفیت می باشد. به همین دلیل مجموعه ای از متخصصان در این مرکز گرد آمده اند تا بهترین خدمات را در حوزه پوست مو و زیبایی به شما ارائه دهند.