کاشت مو به روش سلولهای بنیادی و مزیت های آن

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی و مزیت های آن

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی یکی از جدیدترین تکنیک هایی است که در حال حاضر فقط در فاز تحقیقات و بررسی های عملی قرار دارد. دانشمندان و تیم محققان حرفه ای در حال تکمیل این متد درمانی برای کاشت مو هستند تا از این طریق بتوانند بهترین نتایج را متناسب با بافت طبیعی پوست سر هر فرد به وجود آورند.

همانطور که می دانید در حال حاضر دو روش FIT و FUT برای کاشت مو انجام میشود که هر کدام از این روش ها متناسب با ناحیه و حجم ریزش موی افراد انتخاب می شود. در روش FIT رشته موها به صورت تارتار برداشته می شود. حال آنکه در روش FUT یک نوار یا فلپ از ناحیه پشت سر برش داده می شود و سپس با آماده سازی فولیکول های مو به ناحیه گیرنده پیوند داده می شوند.

اینها روش‌های روتینی هستند که در سراسر دنیا انجام می‌شود. اما آخرین تکنیکی که پزشکان و محققان متخصص به دنبال راهی برای اجرای آن هستند کاشت مو به روش سلولهای بنیادی می باشد. در این روش از فولیکول های مو نمونه برداری می شود و سپس در شرایط آزمایشگاهی و بالینی تکثیر می شوند تا آماده قرار گرفتن در بافت عمیق پوستی را داشته باشند. در واقع از سلول های خود فرد برای تکثیر و ایجاد فولیکول ها استفاده می شود.  اگرچه این تکنیک برای عملیاتی شدن هنوز به طور صد در صد تکمیل نشده است. اما در صورت اجرایی شدن مزیت های بسیار زیادی را به دنبال دارد که در این مقاله به طور کامل برخی از مزیت های آن را ذکر می کنیم.

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی با نتیجه کاملاً طبیعی

مزیت مهم کاشت مو به روش سلولهای بنیادی این است که رشد موها دقیقاً مانند دوران قبل از ریزش مو می باشد. به این صورت که شما هیچ گونه تغییر آسیب زایی را از لحاظ ساختاری در بافت پوست سر خود احساس نمی کنید. در روش های تهاجمی به جهت انجام برش های مختلف در پشت سر بروز این تغییرات و جای زخم و بخیه ممکن است ماندگار باشد. اما با استفاده از سلول های بنیادی شما یک حجم موی مطلوب، طبیعی و با رشد مناسب را خواهید داشت.

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی با نتیجه کاملاً طبیعی

نقاهت کوتاه مدت در کاشت مو به روش سلولهای بنیادی

هر نوع عمل زیبایی از جمله عمل کاشت مو برای زنان و همینطور آقایان پس از تکمیل نیازمند یکسری مراقبت ها می باشد. با سپری شدن دوران نقاهت و گیرایی فولیکول های مو شما می توانید نتایج را مشاهده کنید. کاشت مو به روش سلولهای بنیادی نتیجه زودهنگام را خواهد داشت. بنابراین رویش موها به صورت حداکثری پس از عمل در کوتاهترین زمان رخ خواهد داد. علاوه بر این همانطور که گفته شد عمل های جراحی که با برش سطح پوست همراه هستند طبیعتاً نیاز به مراقبت های ویژه ای در بلند مدت دارند.

هیچ گونه برشی در پشت سر انجام نمیشود

اگرچه روشهای امروزی کاشت مو در سرتاسر دنیا انجام میشود و لازم است که از بانک موی افراد یک برش برای برداشت فولیکول ها و آماده سازی گرافت ها انجام شود. اما آنچه که در کاشت مو به روش سلولهای بنیادی همواره مورد استقبال قرار گرفته است عدم عمل جراحی و برش دهی در نقاط مختلف سر می باشد.

فرآیند درمان با هوشیاری کامل فرد

در کاشت مو به روش سلولهای بنیادی نیاز به بیحسی های عمیق و شدید نیست. حال آنکه در روش های سنتی به جهت ایجاد آرامش و همچنین همراهی فرد با پزشک از بی حسی های قوی تری استفاده می شود. استفاده از سلول های بنیادی و همچنین تزریق آن در بافت زیر پوستی به سرعت قابل انجام است و فرد هیچگونه درد و سوزشی را احساس نمی‌کند. از طرفی فرآیند درمان بسیار کوتاه مدت است و در یک بازه زمانی اندک فرایند عمل به اتمام می‌رسد.

هیچ گونه برشی در پشت سر انجام نمیشود

امکان ایجاد تراکم زیاد در کاشت مو به روش سلولهای بنیادی

تکثیر سلول های بنیادی در بافت عمیق پوست سر شرایطی را فراهم می‌کند تا تراکم زیادی از لحاظ رویش مو در نقاط مختلف سر ایجاد شود. با توجه به آنکه در روش های سنتی و امروزی ایجاد تراکم بالا دارای محدودیت می باشد و نمی توان فواصل کاشت مو را در ابعاد بسیار اندک انجام داد اما در کاشت مو به روش سلولهای بنیادی فواصل کاشت مطرح نیست و عملاً با تکثیر بیشتر سلول های بنیادی می توان حجم موها را افزایش و به نوعی به یک تراکم طبیعی و ایده آلی دست پیدا کرد.

تقویت موهای ضعیف

اگرچه سلول های بنیادی منحصرا می تواند یک رویش موی طبیعی را ایجاد کند اما در افرادی که دارای فولیکول های موی ضعیف شده هستند نیز امکان رشد قوی تر آنها وجود دارد. این رشته های ضعیف در نقاط مختلف سر قرار دارند و استفاده از سلول‌های بنیادی منجر به آن خواهد شد تا این موهای ضعیف شده نیز مجددا احیا شوند و در چرخه رشد قرار گیرند.

مقاله پیشنهادی: فیلر بهتر است یا بوتاکس؟ + عوارض، مزایا و ماندگاری

کاشت مو در کلینیک آی گل

تغییرات آسان در مدل و خواب مو

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی پس از تکمیل بگونه ای خواهد بود که باعث می شود رشته موها دارای خواب طبیعی و حالت پذیر باشند. افرادی که دارای موهای طبیعی هستند همواره این تجربه را دارند که می توانند هر مدل مویی را ایجاد کنند و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد. این مزیت در ارتباط با روش کاشت مو با سلولهای بنیادی نیز محقق شده است و عملاً حالت پذیری و ایجاد خواب طبیعی در موها وجود دارد. از طرفی ماندگاری و پایداری موها افزایش پیدا میکند و حتی با گذشت زمان و پیرتر شدن شاهد ریزش و سستی ساختار موی خود نخواهید بود.

کاشت مو در کلینیک آی گل

 کلینیک آی گل همواره سعی می کند بهترین روش کاشت مو را برای زیبا جویان انتخاب کند. اگرچه انتخاب این روش ها بر عهده متخصص می باشد اما برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. این کلینیک با بهره مندی از پزشکان با سابقه به دنبال ارائه خدمات با کیفیت و با نتیجه مطلوب و مورد انتظار شما می باشد. شما میتوانید ضمن هماهنگی و مراجعه به کلینیک یک مشاوره تخصصی را در حوزه کاشت مو دریافت کنید.