کاشت مو به روش تکثیر؛ نحوه انجام آن

کاشت مو به روش تکثیر؛ نحوه انجام آن

کاشت مو یک عمل زیبایی برای افرادی است که حجم قابل توجهی از موهای خود را به صورت موضعی و کلی از دست دادند. ریزش مو به شدت بر روی چهره و نمای ظاهری فرد تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل زیباجویان همواره به دنبال تکنیک‌ها و متدهایی هستند که بتوانند به کاشت موی طبیعی بپردازند. روش های مختلفی در این عمل وجود دارد که می‌توان به کاشت مو به روش تکثیر، کاشت مو به روش fut، کاشت مو به روش fit و sut و bht اشاره کرد. هر کدام از اینها متدهای خاصی را در فرایند کاشت مو در پیش می‌گیرند که نتیجه آن ایجاد چهره ای مناسب و همراه با افزایش تراکم مو است.

به صورت خلاصه اگر بخواهیم اطلاعات جزئی را در مورد این روش‌ها ارائه دهیم باید بگوییم که غالباً از موهای خود فرد برای کاشت مو استفاده می‌شود. در قسمت پشت سر بانک مویه نام دارد که تراکم مو بیش از نقاط دیگر است. در نتیجه پزشک از این ناحیه برداشت فولیکول‌ها را انجام می‌دهد.

در مواقعی که سر موهای کم پشتی دارد پزشک مجبور است از روش bht یا برداشت مو از نقاط دیگر بدن استفاده کند. شما می‌توانید در مقاله کاشت مو برای موهای کم پشت این تکنیک را مطالعه فرمایید. اما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با کاشت مو به روش تکثیر صحبت کنیم و ببینیم که آیا واقعاً در حال حاضر این تکنیک انجام می‌شود یا خیر؟

کاشت مو به روش تکثیر چیست؟

کاشت مو به روش تکثیر همان استفاده از سلول های بنیادی برای تکثیر فولیکول های مو در بافت پوست سر می‌باشد. اصولاً کاشت مو به روش سلولهای بنیادی به عنوان یک روش غیر تهاجمی و کاملا علمی شرایط ایده آلی را برای رویش مجدد موها فراهم می‌کند. در روش تکثیر هیچگونه برشی در قسمت بانک مویه ناحیه پشت سر انجام نمی شود. علاوه بر این موهای سر نیز در قسمتهای پرتراکم به صورت تار به تار برداشت نخواهد شد.

در رابطه با استفاده از سلول های بافت عمقی پوست سر با انجام مجموعه‌ای از اقدامات آزمایشگاهی می‌توان تراکم ایده آلی را در نقاط مختلف سر ایجاد کرد. مهمترین موضوعی که در ارتباط با این تکنیک باید مد نظر قرار دهیم این است که دانشمندان به طور گسترده در فاز تحقیقاتی هستند تا بتوانند به طور کاملا راهبردی این روش را روی افرادی که دچار ریزش موی شدید شده اند و به دنبال روش های تهاجمی نیستند پیاده سازی کنند.

کاشت مو به روش تکثیر چیست؟

کاشت مو به روش تکثیر چگونه انجام می‌شود؟

سلول های بنیادی این قابلیت را دارند که از طریق تکثیر باعث تولید بافت های یکسان بدن شوند. به عنوان مثال زمانی که این سلول‌ها در بافت عمقی پوست تزریق می‌شوند می‌توانند فولیکولهای بسیار زیادی را به صورت کاملا طبیعی در ناحیه سر تکثیر دهند. می‌توان دلایل ریزش مو را نیز منفعل بودن سلول‌ها و آسیب ساختاری به آنها دانست. به همین دلیل هر چقدر بتوان این سلولها را در داخل پوست سالم و زنده نگه داشت در نتیجه می‌توانیم امیدوار باشیم که موهای خود را از دست نخواهیم داد.

اولین باری که کاشت مو به روش سلولهای بنیادی مطرح شد در سال ۲۰۱۷ بود. در واقع دانشمندان به جهت نتایج درخشانی که در فرآیند آزمایشگاهی با استفاده از سلولهای بنیادی داشتند. به این نتیجه رسیدند که اگر بتوان این متد درمانی را تکمیل کرد می‌تواند در سراسر جهان به عنوان بهترین روش کاشت مو تلقی شود.

در انجام کاشت مو به روش تکثیر سه رویکرد مهم دنبال می‌شود که شامل موارد ذیل است:

  1. ۱- انجام ارزیابی‌ها و بررسی های تخصصی به منظور اطمینان از نتیجه موفق در کاشت مو
  2. ۲- استفاده از فولیکول های موی سر به منظور بهره مندی از سلولهای بنیادی آن و همچنین تکثیر سلول‌ها
  3. ۳- تزریق سلول های بنیادی تولید شده در نقاط مختلف سر

این روش‌ها به طور کلی چگونه انجام می‌شوند؟ در ادامه به صورت جداگانه در مورد هر یک توضیحاتی را ارائه می‌دهیم تا کاملاً با روند کار آشنا شوید.

انجام ارزیابی‌ها و بررسی های تخصصی در فرایند کاشت مو به روش تکثیر

انجام ارزیابی‌ها و بررسی های تخصصی در فرایند کاشت مو به روش تکثیر

پیش از آنکه کاشت مو به روش تکثیر آغاز شود لازم است که ابتدا از سلامت پوست و فرد زیباجو اطمینان حاصل شود. افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند مانند فشار خون بالا، دیابت و مواردی از این قبیل می‌تواند روند کار را و از همه مهمتر نتیجه را مختل کند. به همین دلیل پزشک متخصص با دریافت اطلاعات از فرد مبنی بر داشتن بیماری های خاص و همچنین رویت بافت پوستی سر می‌تواند به این نتیجه برسد که از چه تکنیک و متدهایی به عنوان بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا استفاده کند.

استفاده از فولیکول های موی سر

همانطور که گفته شد نیازی نیست که حجم بالایی از گرافت های مو از بانک مویه جدا شود. در واقع در کاشت مو به روش تکثیر فقط تعداد اندکی از فولیکول های سالم مو از نقاطی از سر که تراکم خوبی دارند برداشت می‌شود. سپس این فولیکول‌ها در محیط های آزمایشگاهی قرار می‌گیرند تا از این طریق بتوان سلول های بنیادی آنها را جدا کرد و با انجام یکسری فرایند های خاص شرایط تکثیر آن‌ها را فراهم کرد.

تزریق سلولهای بنیادی در سر

در پایان کار با استفاده از دستگاه های تخصصی و خاص با نام سانترفیوژ عملیات جداسازی سلول های بنیادی از بافت انجام می‌شود. سپس سوسپانسیون سلولی که به دست آمده است در سر تزریق می‌شوند. به جهت آنکه این سلول‌ها کاملاً از بافت طبیعی خود بدن فرد هستند در نتیجه هیچ گونه واکنش آسیب زایی ایجاد نخواهد شد.

می‌توان مزیت این تکنیک را بهره گیری از سلول های بنیادی طبیعی و منحصر به فرد دانست. لذا بعد از تزریق این سلول‌ها به طور مرتب تکثیر شده و فولیکول های بیشتری را در نقاط مختلف سر ایجاد می‌کند. پس از مدتی شاهد رشد بسیار زیاد موها خواهید بود.

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟

آیا در حال حاضر این تکنیک عملیاتی شده است؟

همانطور که گفته شد این روش در سال‌های اخیر کشف شده است و در حال حاضر در فاز تحقیقاتی و تکمیلی خود قرار داد. به همین منظور هنوز به طور کاربردی و تاثیر گذار روی افراد مختلف انجام نشده است. لذا می‌توان امیدوار باشیم که در سالهای بعد این روش به عنوان موثرترین تکنیک در تمام دنیا استفاده خواهد شد. از طرفی عوارض عمل نیز کاملاً حذف خواهد شد.

کاشت مو در کلینیک آی گل با بهترین نتیجه و کیفیت

کلینیک آی گل همواره سعی می‌کند بهترین متدها و تکنیک‌ها را در فرایند کاشت موی طبیعی برای زیباجویان انجام دهد. لذا شما این اطمینان را داشته باشید که نتیجه کار کاملاً رضایت‌بخش و ایده آل خواهد شد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.