کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟

کاشت مو به روش میکروگرافت یک نوع پیوند فولیکولی مو می‌باشد که از طریق آن می‌توان ظریف ترین فرآیند کاشت مو را تکمیل کرد. افرادی که دچار ریزش مو یا آلوپسی شدند با این تکنیک به راحتی می‌توانند زیبایی اولیه چهره خود را به دست بیاورند. رویکرد کار به این صورت است که از موهای خود فرد برای عمل استفاده می‌شود.

درواقع بدن سازگاری بالایی با عناصر تشکیل دهنده خود دارد در نتیجه بهتر است پیوندهای مرتبط با عمل های زیبایی مختلف از بدن خود فرد باشند. نتیجه حاصله کاملاً طبیعی خواهد بود. از طرفی هیچ گونه جای زخمی با شدت بالا ایجاد نمی شود و به راحتی می‌توانید به تراکم ایده آل موهای خود برسید.

دلایل انجام کاشت مو به روش میکروگرافت

یکی از انواع روش های کاشت مو تکنیک میکروگرافت است. این روش به واسطه نتایج بسیار ایده آلی که در میان مردان داشته است همواره محبوب می‌باشد. از طرفی خانم‌هایی که دچار ریزش موی شدید شدند به راحتی از طریق کاشت مو به روش میکروگرافت درمان می‌شوند. افرادی که دچار بیماری آلوپسی هستند و حجم بالایی از موهای خود را از دست دادند نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشند چرا که روش های تایید شده پزشکی کاملا این مشکلات را برطرف می‌کند.

دلیل مهم دیگر این است که افراد به دلیل انجام مراحل درمانی مختلف مانند شیمی درمانی دچار ریزش شدید می‌شوند. برخی موارد ممکن است رویش مجدد مو رخ ندهد که باز هم در چنین شرایطی کاشت مو به روش میکروگرافت کمک کننده خواهد بود.

دلایل انجام کاشت مو به روش میکروگرافت

انواع روش های کاشت مو

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که می‌توان به تکنیک های کاشت مو به روش sut و کاشت مو به روش fut اشاره کرد. مورد اول با استفاده از ابزارهای متفاوت و خاص تارهای مو را از قسمت پرتراکم سر که غالباً ناحیه پشت سر و بین گوش‌ها می‌باشد برداشت می‌شود. مزیتی که این تکنیک دارد ایجاد کمترین جای زخم و دوران نقاهت کوتاه مدت خواهد بود.

اما در روش fut معمولا یک نوار یا فلپ از قسمت پشت سر جدا می‌شود که بعد از این کار لازم است محل مورد نظر بخیه زده شود. روش دوم کمی تهاجمی تر است و دوران بهبودی طولانی مدتی را دارد. اینکه از چه تکنیکی برای کاشت مو استفاده شود بستگی به تشخیص پزشک دارد.

کاشت مو به روش میکروگرافت به چه المان هایی نیاز دارد؟

قبل از اجرای کاشت مو به روش میکروگرافت لازم است که یک مشاوره تخصصی پیش از عمل صورت گیرد تا از این طریق شرایط فرد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. با این کار می‌توان تکنیک های مورد استفاده در روند عمل را تعیین کرد. از طرفی فرد را از لحاظ ذهنی آماده می‌کنیم.

در اغلب موارد ممکن است پزشک شما توصیه کند که پوست سر خود را قدری ماساژ دهید. این کار می‌تواند روند عمل را سهل و آسان کند. توصیه دیگر این است که اگر از داروهای ضد التهابی و رقیق کننده خون استفاده می‌کنید بهتر است تا مدتی پیش از شروع عمل آن‌ها را متوقف کنید. با این کار عوارض کاشت مو به حداقل می‌رسد.

کاشت مو به روش میکروگرافت به چه المان هایی نیاز دارد؟

بدون درد بودن کاشت مو به روش میکروگرافت

افراد ممکن است تصور کنند که روش میکروگرافت دردناک است. اما این عمل توسط تزریق بی حسی موضعی انجام می‌شود. در نتیجه هیچگونه درد آزاردهنده ای را احساس نخواهید کرد. تکنیک های دیگری نیز برای کاهش درد وجود دارد که ممکن است پزشک مجبور شود از آنها استفاده کند.

اما به طور کلی بی حسی موضعی تا درصد بسیار زیادی می‌تواند سوزش و درد را کاهش دهد. اگر کاشت موی طبیعی در کلینیک کاملا مجهز و استاندارد انجام شود فرد متقاضی در نهایت آرامش می‌تواند پزشک را تا تکمیل کار همراهی کند.

مراحل بهبودی پس از کاشت مو

اصولاً کاشت مو به روش میکروگرافت به جهت اینکه با بی حسی موضعی انجام می‌شود لازم نیست که فرد پس از اتمام کار چندین روز در بیمارستان بستری باشد. از طرفی گرافت های مو که در ناحیه گیرنده کاشت شده‌اند به جهت آنکه کاملا از بافت طبیعی خود فرد است هیچ گونه مشکلی را ایجاد نمی کنند. لذا نباید انتظار پس زدن پیوند را داشته باشیم. با توجه به اینکه زخم حداقلی ایجاد می‌شود مراحل بهبودی سریع اتفاق میافتد.

اگر می‌خواهید یک مراقبت بهینه و ایده آلی را داشته باشید بهتر است از شامپوهای مخصوص ضد عفونی کننده استفاده کنید. ورزش های سنگین، رفتن به سونا و همچنین قرار گرفتن در زیر نور آفتاب روند بهبودی را دچار مشکل می‌کند. تا ۱۰ روز حداکثر مراقبت‌ها را انجام دهید تا بتوانید روند بهبودی را تسریع بخشید.

معایب کاشت مو

معمولا نمی‌توان معایب و مضرات خاصی را برای عمل کاشت مو به روش میکروگرافت ذکر کرد. اما همانند هر نوع عمل زیبایی دیگری احتمال خونریزی وجود دارد. از طرفی اگر فرد واکنش شدید آلرژیک به مواد بی حس کننده داشته باشد ممکن است تا چند روز تنش های زیادی را در سطح پوست خود احساس کند. موارد دیگری مانند عفونت، تثبیت نشدن فولیکول‌ها و ریزش مو از جمله عوارض و معایبی است که احتمال وقوع آن وجود دارد. اما پزشک متخصص به دلیل رویکرد ایده آلی که دارد می‌تواند عمل را بدون هیچ گونه عوارضی به اتمام برساند.

مراحل بهبودی پس از کاشت مو

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو از المان های بسیار مهمی است که همواره مورد سوال زیباجویان قرار می‌گیرد. اصولاً کاشت مو به روش میکروگرافت برای همه افراد به صورت یکسان انجام نمی شود چرا که تعداد پیوندهای مو و همچنین برداشت فولیکول‌ها و کاشت آن در محل گیرنده تعیین کننده هزینه نهایی می‌باشد.

از طرفی تعداد جلسات نیز بر روی هزینه کاشت مو موثر است. اصولاً کاشت مو برای زنان در تعداد جلسات اندک انجام می‌شود اما برای مردان ممکن است حتی به سه جلسه نیز نیاز باشد. بنابراین حجم ریزش مو مشخص می‌کند که پزشک متخصص چه مدت زمانی را برای تکمیل کار در نظر بگیرد.

مقاله پیشنهادی: تزریق فیلر بینی برای بینی گوشتی مناسب نیست (مگر یک مورد!)

کاشت مو در کلینیک آی گل

کاشت مو در کلینیک زیبایی آی گل با یک رویکرد کاملا تخصصی و توسط پزشکان با تجربه انجام می‌شود. بنابراین شما این اطمینان را داشته باشید که نتیجه کار کاملاً مطلوب و مورد انتظار شما خواهد بود. کسب رضایت مشتری جزو اولویت های کاری ما محسوب می‌شود. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و تعیین وقت برای حضور در کلینیک با کارشناسان ما در تماس باشید.