با روش های کاشت مو برای زنان ، مزایا و معایب آن آشنا شوید

کاشت مو برای زنان؛ درمان بدون درد

ریزش مو یک معضل شایع در میان بانوان می باشد که به صورت جزئی و مقطعی در نقاط مختلف سر اتفاق می افتد. برای بانوان معمولاً در قسمتهای فرق سر و بالای پیشانی امکان کم حجم شدن موها وجود دارد که به تدریج شدت آن افزایش پیدا می کند. برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه مو روش های مختلفی وجود دارد. یک نمونه از پر کاربرد ترین آن مزوتراپی و میکرونیدلینگ مو می باشد که تا حد قابل قبولی می تواند فرآیند رشد مجدد موها را تسریع بخشد. اما در مواردی حجم ریزش به قدری بالاست که لازم است به سراغ کاشت مو از طریق تکنیک های تایید شده پزشکی روی آوریم. کاشت مو برای زنان که دچار ریزش موی شدید شده اند بهترین و ایده آل ترین روند درمانی می باشد.

به واسطه متدهای جدید و استانداردی که در روند کاشت تعریف شده اند شما می توانید پس از پایان درمان یک نتیجه فوق العاده رضایت بخشی را مشاهده کنید. در این مقاله ضمن معرفی بهترین روش کاشت مو سعی می کنیم یکسری جزئیات کاربردی را برای زیبا جویان ارائه دهیم.

آیا کاشت مو برای زنان نیاز به تراشیدن موی سر دارد؟

تصور افراد از کاشت مو این است که موهای سر به طور کلی تراشیده شوند؛ این در حالی است که کاشت مو برای زنان، با روشهایی نوین از جمله: FUE، SUT، MicroFit و MicroFut انجام می شود تا نیازی به کوتاه کردن موهای خود نداشته باشند. در روش FUE پزشک به کمک یک پانچ کوچک، فولیکول های مو را از بانک مو جدا کرده و به صورت جداگانه در نواحی کم تراکم قرار می دهد. تکنیک FUE، به زمان و مهارت زیادی نیاز داشته و برای نتیجه گیری بهتر، باید توسط پزشک انجام شود.

با کمک این روش، فرد می تواند تراکم و زیبایی موهای خود را برای طولانی مدت، به دست آورد. کاشت مو برای زنان با روش FUE دوره نقاهت کوتاهی داشته، صدمه کمتری به پوست وارد کرده و جای زخم و التهاب روی سر ایجاد نمیکند؛ همچنین در طول دوره درمان، فرد ظاهر بهتری خواهد داشت. به همین دلیل، FUE به عنوان بهترین روش کاشت مو شناخته می شود.

دلایل ریزش مو در بانوان چیست؟

موهای پر تراکم و سالم، زیبایی یک زن را افزایش داده و موجب اعتماد به نفس آن می شود؛ از این رو، دلایلی که باعث ریزش و کاهش حجم مو در بانوان می شوند، فرد را ترغیب به کاشت و افزایش تراکم مو خواهند کرد. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • ریزش مو با الگوی مردانه: در این الگو، موهای بانوان شبیه مردان، از قسمت جلو و وسط سر شروع به ریزش کرده و موهای کنار سر پر تراکم باقی می مانند.
  • خط رشد غیر استاندارد: در صورتی که خط رویش موها از محل طبیعی بالاتر باشد، پیشانی کشیده تر شده و چهره فرد ظرافت زنانه اش را از دست می دهد.
  • کاهش حجم مو به دلیل زخم: گاهی اوقات عواملی مانند تصادف، جراحی یا شکستگی، موجب ریزش مو در آن ناحیه شده و این جای خالی، چشمگیر خواهد شد.
  • ریزش به دلیل کشش پوست: کشیدن پوست شقیقه موجب کاهش حجم مو در قسمت کنار سر خواهد شد. در صورتی که مصرف داروهایی مانند ماینوکسیدیل ریزش مو را جبران نکرد، کاشت مو بهترین انتخاب خواهد بود.
  • ریزش مو کششی: اکثر بانوان برای زیبایی یا فرم دادن به موهای خود، آنها را به شدت کشیده و به سمت بالا جمع می کنند. این کار موجب ریزش شدید مو خواهد شد.

درمان بدون درد کاشت مو برای زنان

بانوان به دلیل روحیات حساسی که دارند ممکن است نسبت به روند کاشت مو دچار استرس و نگرانی شوند. طبیعتا هر نوع عملی با توجه به اجرای برخی المان های تهاجمی می تواند دارای درد، سوزش و همچنین عوارض پس از درمان باشد. اما این موارد معمولاً در گذشته بیشتر از زمان حال بود. چرا که همانطور که گفته شد متد های جدیدی برای عمل های زیبایی مختلف کشف شده است که هر کدام شرایطی را فراهم می کند تا افراد آرامش بیشتری در حین عمل داشته باشند. استفاده از داروهای بی حسی موثر و همچنین وجود تجهیزات و ابزارهای درمانی نوین از دلایلی است که می‌تواند یک عمل بدون درد و سوزش را برای شما فراهم آورد.

درمان بدون درد کاشت مو برای زنان

روش کاشت مو برای زنان

همانند کاشت مو برای مردان این عمل نیز برای بانوان شامل برداشتن فولیکول‌های مو از قسمت اهداء کننده پشت سر و نقاطی که دارای بانک موی مناسب هستند انجام می شود. برداشت رشته موها از ناحیه بانک مو با استفاده از دو تکنیک انجام میشود. این دو روش شامل FIT و FUT می باشد. در روش FIT موها به صورت تار تار از قسمت پشت سر برداشته میشود. در واقع پزشک سعی میکند با استفاده از دستگاههای دستی واحدهای فولیکولی متعدد را استخراج کند.

در روش دوم یا FUT یک برش به صورت نواری در پشت سر برداشته می‌شود و سپس این محل برش با استفاده از بخیه بسته می شود. پس از آماده سازی گرافت های حاوی فولیکول های جدید مو، پزشک برش های ریزی را در قسمت گیرنده سر انجام می دهد تا بتواند این گرافت ها را در ناحیه مربوطه قرار دهد. همانطور که گفته شد این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود و فرد با آرامش بیشتری می تواند پزشک را تا تکمیل فرایند کاشت مو برای زنان همراهی کند.

تفاوت ریزش مو در مردان و زنان

با توجه به تفاوت های هورمونی که در میان مردان و زنان وجود دارد ممکن است یکسری داروهای خوراکی تاثیر گذار برای رشد موی مردان و جلوگیری از ریزش مو وجود داشته باشد. اما با توجه به آخرین مطالعات پزشکی داروی خوراکی قابل اعتمادی برای جلوگیری از ریزش موی بانوان وجود ندارد. در مردان هورمون تاثیرگذار DHT یا دی هیدروتستوسترون می باشد. داروی خوراکی که می تواند به حفظ موهای نازک آقایان بپردازد فیناستراید می باشد. اما در خانم ها با توجه به آن که هورمون های متعددی دخیل هستند فرایند درمان ریزش مو قدری پیچیده تر خواهد بود.

تفاوت ریزش مو در مردان و زنان

آناتومی مو

موی سر اگرچه یکی از اجزای بسیار ظریف در بدن محسوب می‌شود اما در بطن خود از پیچیدگی خاصی برخوردار هستند که برخی از زیبا جویان به لحاظ کنجکاوی می خواهند از آن مطلع شوند. به طور کلی موی سر از دو بخش ساقه در بیرون از پوست سر و ریشه در داخل بافت عمیق پوستی تشکیل شده است. در بافت داخل پوست اعصاب و رگ های ظریف خونی به رشته های مو متصل شده است. بعد از آن پیاز مو، پاپیلای مو، ماتریکس مو، مدولای مو، غلاف داخلی و خارجی ریشه و همچنین غلاف پیوندی فولیکول‌های مو وجود دارد که هر کدام به عنوان ساختار های اصلی در بافت درونی پوست تلقی می شوند. البته می توانید در مقاله بهترین روش کاشت مو جزئیات دقیق تری را در ارتباط با آناتومی مو مطالعه فرمایید.

عوارض کاشت مو برای زنان

اصولا کاشت مو برای زنان یک فرآیند جراحی بی خطر میباشد. البته شما باید حتماً به یک کلینیک مجهز و با متخصص با تجربه مراجعه کنید تا بتوانید بعد از کاشت مو نتیجه مطلوبی را مشاهده کنید. اما در مواردی بسیار اندک با توجه به نوع پوست شما ممکن است پس از عمل دچار خارش، نکروز پوستی یا افزایش حجم زخم، عفونت ها و مواردی از این قبیل شوید. با انجام توصیه های پزشک و برخی مراقبتهای بعد از کاشت مو می توانید این عوارض را به حداقل برسانید. همانطور که گفته شد در همه متقاضیان این عمل عوارض مذکور رخ نخواهد داد بلکه اینها موارد احتمالی می باشند.

شستن سر پس از عمل کاشت مو

شستن سر پس از عمل کاشت مو

یکی از سوالات رایج که در مورد فرایند کاشت مو برای زنان مطرح می شود این است که چگونه می توانیم سر را شستشو دهیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قبل از شروع فرآیند کاشت مو استحمام کنید تا بتوانید برای چند روز پس از عمل، موی سر خود را خشک نگه دارید و نیاز به حمام و شستن سر نداشته باشید. پس از عمل و سپری شدن ۷ الی ۱۰ روز کلیه خون خشک ها و دلمه های روی پوست باید از بین برود. پس از این مدت برای از بین بردن پوسته ها می توانید با استفاده از شامپوهای مخصوص که پزشک تجویز می کند سر را بشویید. در مجموع بعد از عمل کمتر از دو هفته می توانید به شستشوی معمولی سر خود بپردازید.

هزینه کاشت مو برای زنان چقدر است؟

هزینه پیوند مو به میزان نواحی کم تراکم بستگی خواهد داشت. این نواحی تعیین می کنند یک فرد، به چه تعداد فولیکول مو نیاز داشته و در نتیجه هزینه کاشت چه مقدار خواهد شد. علاوه بر این، تخصص، تجربه و مهارت پزشک نیز تاثیر مهمی در هزینه کاشت خواهد داشت. طبیعتا پزشکی که توانایی بیشتری در انجام این عمل داشته و از تجهیزات به روزتری استفاده می کند، هزینه بیشتری دریافت کرده و نتیجه بهتری ارائه خواهد داد.

عمل کاشت مو در کلینیک آی گل

 کلینیک آی گل با بهره مندی از تیم متخصص و با تجربه خود و استفاده از تجهیزات به روز دنیا می تواند با کیفیت ترین عمل های زیبایی را از قبیل تزریق فیلر، بلفاروپلاستی، کاشت ابرو و یا حتی کاشت مو را برای زیباجویان انجام دهد. شما میتوانید جهت دریافت وقت برای مشاوره با کارشناسان کلینیک در تماس باشید.