مزوژل چیست؟

مزوژل چیست؟

اگر به دنبال جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس در ناحیه صورت هستید بهتر است مجموعه ای از روش های پزشکی کم تهاجمی را انتخاب کنید که نتایج بسیار فوری، پایدار و ماندگاری را دارد. یکی از این متد ها بهره گیری از درمان مزوژل می باشد که امروزه به جهت نتایج حیرت انگیزی که ایجاد میکند همواره مورد توجه زیباجویان و همه افرادی که به دنبال پوستی زیبا و با طراوت هستند قرار گرفته است.

استفاده از این متد مزیت های بسیار زیادی دارد که مهمترین آن حداقل عوارض و کسب نتایج مطلوب می باشد. روند درمان و همچنین بازسازی پوست با استفاده از مزوژل یک تکنیک استاندارد و مورد تایید سازمان های بین المللی می باشد. بنابراین می توانید با اطمینان خاطر فرایند درمانی خود را جهت زیباتر شدن پوست صورت خود آغاز کنید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی بسیار کاربردی و مهم در ارتباط با مزوژل و تاثیر آن ارائه دهیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

چه ترکیباتی در مزوژل وجود دارد؟

مزوژل‌ها یک ماده مغزی پوستی هستند که در ساختار خود علاوه بر ترکیبات هیالورونیک اسید دارای انواع اسید آمینه‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها و ترکیبات آنتی اکسیدان هستند. هر کدام از اینها نقشه یک مکمل را برای زیبایی و طراوت پوست ایفا می‌کنند. زمانی که حجم قابل توجهی از این مواد ریز مغذی در بافت زیر پوست و بدن کاهش پیدا می‌کند شاهد تغییرات اساسی در چهره خود خواهیم بود.

اما می‌توان با تزریق مزوژل مجدداً آن شادابی اولیه پوست را بازگرداند. به همین دلیل در کلینیک های تخصصی پوست، مو و زیبایی متخصصین سعی می‌کنند از بهترین برندهای مزوژل برای از بین بردن نقایص پوستی استفاده کنند حجم تزریق با توجه به میزان ناهنجاری مختلف است.

 

تزریق مزوژل به عنوان یک عامل پیشگیری کننده

بسیاری از افراد و زیباجویان تصور می‌کنند که حتماً باید یک نقص ساختاری در سطح پوست صورت ایجاد شود تا بعد از آن به دنبال عمل های زیبایی و تزریق مواد جوانساز بروند. اما به هیچ عنوان نباید این کار را انجام دهیم. استفاده از مزوژل روشن کننده و دیگر نمونه های آن می‌تواند به عنوان یک عامل پیشگیری کننده در پیری زودرس صورت باشد. همانطور که می‌دانید چین و چروک‌ها در نقاط مختلفی پدیدار می‌شوند. در اطراف لب‌ها، ناحیه شقیقه، زیر چشم، اطراف گونه همگی نقاطی هستند که مستعد تغییر فرم و شل شدگی پوست می‌باشند.

پیش از آنکه این اتفاقات در صورت شما ایجاد شود با دوز های کنترل شده از این ماده ارزشمند کاملاً ایجاد ناهنجاری‌ها به تعویق می‌افتد. پس به عنوان یک قاعده کلی نباید اجازه دهیم چین و چروک های پوستی در صورت ایجاد شوند و بعد به دنبال درمان باشیم. چرا که روش های پیشگیری کننده مزیت های بسیار زیادی را برای شما دارند. حداقل با تزریق دوز های کم مواد دارویی می‌توان در هزینه‌ها به شکل کاملا راهبردی صرفه جویی کرد. افرادی که پوست به نسبت سالمی دارند و در محدوده سنی بالایی قرار دارند حتما با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت داشته باشند.

نقش هیالورونیک اسید در مزوژل ها

اساساً هیالورونیک اسید به شکلی کاملاً طبیعی و به طور گسترده خصوصاً در سطح پوست صورت و بافت داخلی آن تولید می شود. از لحاظ ساختار یک ماده به نسبت شفاف است که نقش بسیار مهمی در حفظ طراوت پوست دارد. این ماده بیشترین حجم خود را در بافت پوستی تولید می کند. در نتیجه کاهش و افزایش آن مستقیماً بر نوع تغییرات و دگرگونی پوست اثر دارد. مهمترین عملکردی که این ماده از خود نشان می دهد این است که مقدار رطوبت و طراوت بافت های پوستی حفظ کند تا از این طریق شما یک پوست شاداب و کاملاً هیدراته داشته باشید.

با افزایش سن و سپری شدن روند طبیعی پیری و عوامل دیگر همچون رعایت نکردن برخی از الزامات مراقبتی از پوست یا قرار گرفتن در در معرض اشعه ماورای بنفش نور خورشید، مصرف دخانیات، قرار گرفتن در محیط های آلوده همگی می توانند روی فرآیند تولید ماده هیالورونیک اسید در پوست صورت تاثیر بگذارند.

نتیجه آن بروز خطوط ریز و چین و چروک های مختلف در نقاط متعدد صورت می باشد. استفاده از مزوژل نیز یک فرایند بازسازی پوست می باشد که در ترکیبات آن غلظت بسیار بالایی با یک فرمولاسیون منحصر به فرد از مواد اسید هیالورونیک وجود دارد. این ترکیبات از طریق روش میکرونیدلینگ مستقیماً به بافت داخلی پوست تزریق می‌شود.

بنابراین به شکل کاملاً آهسته اما تدریجی به ترشح هیالورونیک اسید و همچنین تحریک میزان کلاژن و الاستین در پوست کمک می کند. آنچه که شما بعد از درمان با مزوژل مشاهده می کنید یک پوست کاملا صاف و بدون خطوط و چین و چروک می باشد.

نقش هیالورونیک اسید در مزوژل ها

مزیت ها و امتیازات استفاده از مزوژل ها

مزیت های بسیار زیادی را می توان برای بازسازی و جوانسازی پوست از طریق مزوژل ها عنوان کرد اما رایج ترین امتیازاتی که دارند شامل موارد ذیل می باشد:

  • اصولاً مزوژل ها قابلیت آن را دارند که از طریق تولید طبیعی کلاژن روند جوانسازی پوست را به شکل کاملاً تدریجی و با اثربخشی بالا ایجاد کنند.
  • این ترکیبات شرایطی را فراهم می کند تا کیفیت و همچنین بافت کلی پوست نسبت به قبل یک تغییر اساسی و رو به بهبودی را داشته باشد.
  • تمامی خطوط ریز و همچنین چین و چروک های موجود در سطح پوست در نقاط مختلف صورت را برطرف میکند.
  • میتواند حالت انعطاف پذیری پوست را بهتر کند و از طریق هیدراته کردن آن از خشکی بافت پوست جلوگیری کند.
  • تا حد بسیار زیادی باعث روشن تر شدن سطح پوست و همچنین زیبایی و درخشندگی آن می‌شود.

در چه سنی میتوان از مزوژل ها استفاده کرد؟

معمولا محدودیت سنی خاصی را برای استفاده از مزوژل ها نمی توان در نظر گرفت. چرا که اغلب افراد بزرگسال که دارای پوست سالم و بدون مشکل ساختاری و همچنین بدون بیماری پوستی هستند می توانند از این مواد در حوزه جوانسازی پوست استفاده کنند. اما ممکن است برای بسیاری از زیباجویان این سوال مطرح شود که بهترین سن پیشنهادی در چه محدوده ای میباشد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که با توجه به آن که روند پیری و تغییرات در بافت سطح داخلی پوست بعد از ۳۰ سالگی رخ می دهد و از طرفی تولید کلاژن و عناصری از قبیل هیالورونیک اسید و همچنین الاستین ها پس از سن مذکور رو به کاهش خواهد بود. می توان به این نتیجه رسید که بعد از سن مذکور زمان مناسبی برای استفاده از مزوژل ها میباشد. در واقع از طریق تزریق این مواد می توانید روند پیری خود را تا حد بسیار بالایی معکوس کنید.

در چه سنی میتوان از مزوژل ها استفاده کرد؟

نتایج بعد از عمل

پس از آنکه فرآیند تزریق مزوژل ها تکمیل شد برای مشاهده نتایج جزئی اولیه لازم است ۲ تا ۳ روز صبر کنید. تغییرات اساسی در ماه اول مشخص می‌شود و ماندگاری آن بین ۶ تا ۹ ماه متغیر میباشد. اصولاً پایداری این ترکیبات در بافت پوست بستگی به تخصص پزشک و همچنین نوع ماده تزریقی دارد. علاوه بر این فرایند تکرار درمان نیز می تواند بر ماندگاری آن در دوره‌های زمانی بعد تاثیر بگذارد.

آیا عوارض خاصی برای این نوع درمان وجود دارد؟

معمولاً بروز عوارض در تزریق هر ماده جوانسازی در پوست ممکن است یکسری تغییرات پوستی را به وجود آورد که به راحتی و با رعایت یکسری اقدامات اولیه و توصیه شده توسط پزشک قابل برطرف شدن هستند. برای کاهش و حذف عوارض استفاده از مزوژل ها بهتر است افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای در پوست خود و یا برخی اختلالات کبدی و کلیوی هستند با احتیاط بیشتری نسبت به این نوع درمان اقدام کنند. البته پزشک متخصص با ارزیابی دقیق نوع پوست شما و در نظرگیری نوع بیماری که با آن درگیر هستید بهترین درمان را به شما پیشنهاد می‌کند. در مجموع شما باید پزشک را از نوع اختلالی که در بدن دارید مطلع سازید.

انجام کلیه عمل های حوزه پوست، مو و زیبایی در کلینیک آی گل

انجام کلیه عمل های حوزه پوست، مو و زیبایی در کلینیک آی گل

در کلینیک آی گل طیف گسترده ای از عمل های حوزه زیبایی پوست و مو با بالاترین سطح کیفیت انجام می شود. برخی از خدمات این مرکز شامل کاشت مو، کاشت ابرو، لیزر موهای زائد، بلفاروپلاستی و تزریق فیلر می باشد. این کلینیک همواره سعی می کند با بهره گیری از تجربه بالای متخصصین خود رضایت زیباجویان را جلب کند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانید با کلینیک در تماس باشید.