بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا؛ ارزیابی انواع متدها

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا؛ ارزیابی انواع متدها

اگر تراکم موی بسیار کمی دارید و یا اینکه به شکل موضعی دچار ریزش مو شده اید حتما باید نسبت به درمان آن اقدام کنید. چرا که این وضعیت می‌تواند تشدید شود. معمولاً افرادی که بخش عمده ای از موهای خود را از دست داده‌اند از طریق فرایند کاشت موی طبیعی می‌توانند مشکل خود را برطرف کنند. اما این سوال مطرح می‌شود که بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گزینه های متعددی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

چرا که روش‌های مختلفی برای درمان وجود دارد و هر کدام در جایگاه خود مزیت‌ها و امتیازات خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم با تمام روش های کاشت مو آشنا شویم. در پایان نیز ضمن ارائه نکات مهم در ارتباط با بهترین روش صحبت می‌کنیم. پیش از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنیم که هر متد و تکنیکی که در این فیلد زیبایی برای شما اجرا می‌شود به نوعی بهترین روش می‌باشد. پس نمی توان یک تکنیک را بر روی همه افرادی که متقاضی کاشت مو هستند اجرا کرد. چرا که ممکن است برای یک فرد روش FIT و برای فرد دیگر روش FUT بهتر جواب دهد.

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا؛ تکنیک FUT

در کاشت مو به روش FUT چهار مرحله اصلی دنبال می‌شود که هر کدام توسط پزشک متخصص با ظرافت بالا انجام خواهد شد. این تکنیک در جایگاه خود می‌تواند بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا باشد. چرا که با انجام ارزیابی‌های اولیه نسبت به بانک مویه افراد می‌توان تصمیم گرفت که از چه تکنیکی استفاده کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. چهار مرحله به شرح ذیل می‌باشد:

  1. یک فلپ یا نوار باریک از قسمت بانک مویه که غالباً پشت سر و قسمت پایان می‌باشد برداشت خواهد شد. بعد از آن زخم مورد نظر توسط بخیه بسته می‌شود. پس از آنکه دوران بهبودی کامل حاصل شد یک نوار بسیار باریک و کمرنگ ناشی از اثرات عمل باقی می‌ماند. ظرافت کاری بالا در این بخش بسیار اهمیت دارد. چرا که اغلب عوارض کاشت مو مانند عفونت، بروز اسکارهای شدید در این ناحیه اتفاق خواهد افتاد. پس لازم است به یک پزشک متخصص و با سابقه بالا مراجعه فرمایید.
  2. نوارهایی که از پشت سر با ابعاد مشخص جدا شده اند در ابعاد بسیار کوچک تفکیک می‌شوند. در واقع اینها جزو مراحل اولیه و آماده سازی هستند تا از این طریق بتوان گرافتهای مو را طبقه بندی و برای ناحیه گیرنده آماده کرد.
  3. پزشک سعی می‌کند فولیکول های مو را همراه با بافت همبند آن جداسازی کند. این فولیکول‌ها می‌توانند در دسته های ۱ تا ۵ عددی طبقه‌بندی شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که هر دسته از فولیکول‌ها یک گرافت را تشکیل می‌دهند که از چندین فولیکول مو تشکیل شده اند.
  4. گرافت های آماده شده یکی پس از دیگری در ناحیه گیرنده درست در قسمتی که یک شکاف باریک ایجاد شده است کاشت می‌شوند. ناحیه گیرنده در واقع قسمتی است که دچار ریزش مو شده و تراکم بسیار کمتری دارد. پس از فرآیند کاشت زخم های ایجاد شده کاملاً ترمیم می‌شوند و هیچ جای نگرانی نیست.

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا؛ تکنیک FUT

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا؛ تکنیک FIT

تکنیک FIT نیز در جایگاه خود جزو بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا می‌باشد. نسبت به روش قبل کم تهاجمی تر می‌باشد. بنابراین هیچ گونه برش عمیقی در پشت سر یا دیگر نواحی سر صورت نخواهد گرفت. تکنیک FIT نیز چهار مرحله اصلی را دارد که به شرح ذیل می‌باشد:

  1. گرافت های مو به صورت نقطه ای و پراکنده از قسمت بانک مویه یا پشت سر جداسازی می‌شوند. به زبان ساده تر مو‌ها به صورت تار به تار جدا خواهند شد. همان طور که گفته شد هیچ گونه برش عمیقی انجام نمی شود.
  2. با توجه به مطالب مذکور گرافت‌ها شامل چند واحد فولیکولی هستند. در نتیجه روند برداشت به این صورت است که موها به صورت گرافت جدا می‌شوند. لذا در دسته بندی های آن چند تار مو وجود دارد. زخم بسیار کوچکی نیز ایجاد می‌شود که به مرور زمان ترمیم خواهد شد.
  3. زمانی که گرافت‌ها در دسته های مختلف جداسازی شدند به ترتیب آماده می‌شوند تا به ناحیه گیرنده پیوند زده شوند. مقدار و تعداد گرافت های جداسازی شده بر اساس حجم ریزش موهای شما در ناحیه گیرنده می‌باشد. در نتیجه اگر مقدار زیادی از موهای خود را از دست داده باشید ممکن است نیاز باشد که از تکنیک FUT استفاده شود.
  4. گرافت‌ها در سوراخ های ریزی که در قسمت گیرنده ایجاد شدند کاشت می‌شوند. پس از آنکه موها در جای خود کاملا تثبیت شدند دیگر عضوی از بافت عمیق پوستی خواهند شد. در نتیجه مراحل رشد آن به صورت طبیعی ادامه پیدا می‌کند.

روش ترکیبی کاشت مو

روش ترکیبی کاشت مو در واقع ترکیبی از متدهای معرفی شده FUT و FIT می‌باشد. پزشک در اغلب موارد ممکن است این دو روش را همزمان استفاده کند. بنابراین این تکنیک نیز می‌تواند بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا تلقی شود. حجم ریزش موهای افراد با یکدیگر تفاوت دارد. لذا انتخاب متد های کاشت مو نیز باید با یکدیگر تفاوت داشته باشد. زمانی که می‌گوییم روش FUT به عنوان بهترین تکنیک در نظر گرفته می‌شود منظورمان دقیقاً برای فرد مورد نظر می‌باشد نه شخص دیگری! به عنوان مثال روش FUT تنها بر روی شما جواب می‌دهد. در طرف مقابل برای فرد دیگر این امکان وجود دارد که تکنیک FIT بهتر جواب دهد. پس هر کدام در جایگاه خود بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا هستند.

روش ترکیبی کاشت مو

کلینیک آی گل؛ یک مجموعه تخصصی با سابقه بالا در حوزه پوست، مو و زیبایی

علاوه بر کاشت مو خدمات گسترده دیگری از قبیل عمل بلفاروپلاستی، کاشت ابرو، تزریق فیلر در نقاط مختلف صورت، لیزر موهای زائد نیز در کلینیک آی گل با بهترین کیفیت و نتیجه مطلوب انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت دریافت وقت برای حضور در کلینیک با ما در تماس باشید.