عمل پشت پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

عمل پشت پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

عمل پشت پلک معمولاً با نام علمی Transconjunctival Blepharoplasty از آن یاد می شود. یک عمل جراحی برای پلک پایین میباشد. وجود کیسه های متورم و مملو از چربی در پایین چشم عملا زیبایی صورت شما را کاهش میدهد. شما می توانید با بلفاروپلاستی پلک پایین این ناهنجاری را به طور کامل برطرف کنید. اما روند عمل کاملا متفاوت می باشد. پزشک متخصص بدون آنکه هیچ گونه برشی در نمای روبروی پلک پایین ایجاد کند می تواند چربی های انباشته شده و پف زیر چشم را تخلیه کند. ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که چگونه این عمل انجام میشود و نتیجه آن به چه صورت خواهد بود؟ برای دریافت پاسخ این سوال به ادامه مقاله توجه فرمایید.

( شما می توانید برای مطالعه آناتومی پلک پایین به مقاله بلفاروپلاستی پلک پایین مراجعه فرمایید).

نحوه انجام عمل پشت پلک چگونه است؟

همانطور که در قسمت آغازین ذکر شد جراح متخصص برای آنکه بتواند سطحی هموار و کاملا صاف را در پلک پایین ایجاد کند باید برآمدگی ها و پف کردگی های زیر چشم را اصلاح کند. برای انجام این کار در پشت پلک پایین یک برش کوچک انجام می‌دهد. این ناحیه نقطه ای است که می توان به بافت زیرین پلک پایین دسترسی داشت و از این طریق فرایند تخلیه چربی ها را انجام داد. مزیت بسیار مهمی که این نوع تکنیک جراحی دارد این است که هیچگونه جای بخیه یا خطوط جراحی در نمای پایین به وجود نمی آید. عمل پشت پلک حتماً باید توسط پزشک متخصص انجام شود. چرا که به واسطه پیچیدگی های کار و همچنین کاهش عوارض نیازمند تبحر خاصی در این عمل می باشد.

عمل پشت پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

چه افرادی می‌توانند نسبت به این عمل اقدام کنند؟

افرادی که دارای بافت سالم پوستی هستند و هیچ گونه بیماری زمینه ای ندارند می توانند نسبت به این عمل اقدام کنند. افرادی که بنا به دلایل مختلف مانند ژنتیک و افزایش وزن در قسمت پلک پایین و بافت زیرین آن دچار برآمدگی، چین و چروک و ناهمواری هستند کاندید مناسبی برای عمل پشت پلک خواهند بود. وجود پف‌کردگی در یک پلک یا هر دو پلک پایین شرایطی را فراهم می کند تا پزشک متخصص برای ایجاد تقارن کامل تکنیک های پیچیده ای را دنبال کند. با توجه به آمارهای منتشر شده اغلب افراد بالای ۳۵ سال به جهت برخی تغییرات در آناتومی بدن و همچنین افتادگی و شل شدن پوست ممکن است این ناهنجاری را در پلک پایین تجربه کنند.

مراقبت های بعد از عمل پشت پلک چیست؟

  • قبل از عمل پشت پلک اگر از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و مشتقات آن استفاده می‌کنید سعی کنید در بازه زمانی دو هفته قبل از عمل آن را متوقف کنید تا احتمال خونریزی در عمل کاهش پیدا کند.
  • انجام آرایش حتی استفاده از کرم های ملایم برای صورت پیش از عمل پشت پلک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چرا که با اعمال این مواد آرایشی جذب آلودگی ها در ناحیه افزایش پیدا میکند.
  • بخیه های استفاده شده در عمل پشت پلک به صورت جذبی می باشد پس هیچ گونه نگرانی یا استرس در این مورد نداشته باشید.
  • برای جلوگیری از عفونت و همچنین استریل نگه داشتن بافت داخلی چشم ممکن است پزشک قطره های مخصوصی را تجویز کند.
  • حتما سعی کنید آنتی بیوتیک های تجویزی را تا یک هفته طبق نظر پزشک مصرف کنید.
  • برای کاهش تورم همچنین بهبود سریع می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید تا علاوه بر کاهش درد و سوزش آرامش بیشتری تا بهبودی کامل داشته باشید.
  • سعی کنید مراقبت دقیقی را از چشمان خود داشته باشید. بروز ضربه، کشیدگی و هرگونه تنش محیطی می تواند نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار دهد.
  • شستشوی مرتب صورت برای کاهش انتقال آلودگی ها به ناحیه جراحی شده، انجام شود.

مراقبت های بعد از عمل پشت پلک چیست؟

عوارض بعد از عمل

هر نوع عمل زیبایی از قبیل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین در موارد نادر می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. البته اگر عمل توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود این عوارض رخ نمی دهد و نتیجه عمل نیز رضایت بخش خواهد بود. اما به طور کلی ممکن است علائم خاصی پس از عمل پشت پلک ایجاد شود که  شامل عدم تقارن در دو طرف پلک، تورم و بروز عفونت می باشد.  عدم تقارن زمانی اتفاق می افتد که تخلیه چربی یا بافت انباشته شده در زیر یک پلک نسبت به دیگری به مقدار بیشتری انجام شود. نتیجه آن یکدست نبودن زیر پلک خواهد بود. به غیر از مشکل تقارن دیگر عوارض می تواند به مرور زمان و انجام توصیه های پزشک کاملا درمان شود.

مزیت اصلاح فرم در عمل پشت پلک

به طور کلی برای حفظ زیبایی صورت و همچنین ایجاد هماهنگی بین اجزای مختلف آن نباید هیچ گونه ناهنجاری یا عدم تقارن در صورت وجود داشته باشد. از آنجایی که پلک ها تاثیر بسیار بالایی در نمای کلی صورت دارند هر گونه برآمدگی یا پف کردگی در پلک پایین و همچنین وجود پوست اضافه در پلک بالا می تواند یک دگرگونی اساسی را در چهره شما به وجود آورد. برای درک این موضوع می توانید قبل و بعد از عمل بلفاروپلاستی را مشاهده کنید تا ببینید چهره  افراد تا چه اندازه تغییر پیدا می کند.

با اصلاح فرم در پلک پایین می توانید به چهره جوان و شاداب دست پیدا کنید. علاوه بر این استرس و هرگونه نگرانی که با حضور در جامعه و در کنار همکاران خود دارید کاملاً برطرف می شود. اساساً عمل های زیبایی می تواند روحیه افراد را چندین برابر کند و شما احساس خوشایندی نسبت به خود داشته باشید. پس اگر ناهنجاری خاصی در پلک پایین دارید حتما باید نسبت به عمل پشت پلک نزد یک متخصص جراح اقدام کنید.

انجام عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

انجام عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

در کلینیک آی گل عمل بلفاروپلاستی با لیزر انجام می شود. مزیت های بسیار زیادی را می توان برای این نوع تکنیک برشمرد که مهمترین آن نتیجه مطلوب و همچنین فرایند بدون ریسک عمل می باشد. زیباجویانی که میخواهند نسبت به این عمل اقدام کنند حتما باید توسط پزشک متخصص در کلینیک آی گل مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و همچنین وقت برای حضور در کلینیک با ما در تماس باشید.