بوتاکس

بوتاکس یک ماده شل کننده عضلات محسوب می شود که امروزه کاربرد های بسیار بالایی برای رفع چین و چروک ها و خطوط موجود در نقاط مختلف صورت دارد. این ماده از لحاظ علمی از بوتولینوم توکسین نوع A به خصوص OnabotulinumtoxinA برای از کار انداختن یا فلج موقت و موضعی ماهیچه استفاده می کند. | تزریق بوتاکس برای چاقی صورت

عملکرد این دارو به گونه ای است که اگر توسط یک متخصص با تجربه انجام شود کاملاً بی خطر و جنبه درمانی دارد. به طوری که بعد از تزریق می تواند به زیبایی صورت شما کمک کند. تزریق بوتاکس روش غیر تهاجمی و یا به عبارتی غیر جراحی می باشد. یک درمان، با ایمنی بالا و موثر جهت صاف کردن خطوط ریز و چین و چروک های دور چشم، پیشانی و خط اخم می باشد.

تاریخچه استفاده از بوتاکس

در سال ۱۹۸۹ ماده بوتاکس به منظور درمان بلفارواسپاسم و مشکلات مرتبط با چشم استفاده می شد که در همان سال هم مورد تایید FDA واقع شد. بعد از آن سازمان غذا و دارو در ایالات متحده در سال ۲۰۰۲ استفاده از بوتاکس برای درمان خطوط موجود در پیشانی خصوصاً بین ابرو را مورد تایید قرار داد. به واسطه نتایج ایده آلی که از مصرف این ماده به دست آمد در سال ۲۰۱۳ روند درمانی چین و چروک های پوستی بالاخص در ناحیه دور چشم پیش گرفته شد.

طبق مطالعات و تحقیقات بالینی انجام شده در سال ۲۰۱۶ مشخص شد که استفاده از این ماده یک روش درمانی به نسبت ساده با ریسک پایین و از همه مهمتر تاثیرگذاری سریع خواهد بود. همین امر باعث شد تا حدود ۴.۵ میلیون عمل با نتایج کاملا موفق در همان سال انجام شود. از طرفی به عنوان اولین عمل غیر جراحی زیبایی در ایالات متحده شناخته شده است.

تاریخچه استفاده از بوتاکس

کاربردهای تزریق بوتاکس در پزشکی

به طور کلی تزریق بوتاکس در سه حوزه زیبایی، درمان برخی بیماری ها و همچنین کاهش درد نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد. مثال بارز هر کدام از این ها به شرح ذیل می باشد:

جنبه های زیبایی

• دردهای مزمن میوفاسیال
  • درد در ناحیه لگن
  • درد فک

همانطور که می‌بینید تزریق بوتاکس علاوه بر حوزه زیبایی کاربردهای بسیار بالاتر دیگری نیز دارد که امروزه پزشکان توانستند تاثیر خیره کننده ای را در فرایند درمان با تزریق این ماده ببینند. با توجه به آنکه تمرکز اصلی ما بر روی زیبایی صورت میباشد شما می توانید با اطمینان خاطر این عمل را در کلینیک های مجهز و همراه با متخصصین با تجربه انجام دهید.

کاربردهای تزریق بوتاکس در پزشکی

تزریق بوتاکس چگونه باعث زیبایی صورت می شود؟

همانطور که میدانید مجموعه ای از المان های منفی در صورت وجود دارند که معمولاً در زمان خنده یا اخم مشخص می شوند. این المان ها شامل خطوط پیشانی، اطراف دهان و کناره چشم می باشند. در مواردی شدت آنها به قدری بالا می باشد که حتی اگر هیچ گونه انقباضی در صورت شما صورت نگیرد باز هم قابل مشاهده خواهند بود. تزریق بوتاکس به گونه ای است که می تواند باعث انسداد موقت سیگنالهای عصبی و همچنین جلوگیری از انقباض های ماهیچه زیر پوست صورت شوند. زمانیکه انقباضی در ناحیه صورت انجام نشود عملاً چین و چروک ها و خطوط زیر پوستی و ماهیچه ای نمایان نمی شود.

وقتی بوتاکس در یک ناحیه از صورت تزریق می‌شود دقیقا در همان ناحیه تاثیر می گذارد. بنابراین شما نباید نگران عدم انقباض ماهیچه ای در کل صورت خود باشید. در واقع حجم تزریق به قدری کنترل شده است که دقیقا همان تاثیری را خواهد گذاشت که مورد انتظار پزشک و شما می باشد.

مدت زمان ماندگاری

مدت زمان ماندگاری نتایج تزریق بوتاکس به عوامل متعددی نظیر سن و میزان ناهنجاری بستگی دارد اما در مجموع می توانید بازه زمانی ۴ تا ۶ ماهه را برای ماندگاری اثرات این ماده در ناحیه در نظر گرفت. افرادی که برای اولین بار برای این عمل اقدام می کنند ممکن است مدت زمان ماندگاری قدری کوتاه تر باشد اما در درمان دوم میزان ماندگاری افزایش پیدا خواهد کرد.

ارائه انواع خدمات زیبایی پوست و مو در کلینیک آی گل

چگونگی روند درمان

• پیش از عمل

اگه شما متقاضی تزریق این ماده هستید حتماً لازم است که پزشک خود را از سابقه تزریقی خود در گذشته مطلع سازید. اگر از داروهای متعدد خواب آور یا داروهای آلرژی و شل کننده های عضلانی استفاده می کنید پزشک متخصص را در جریان قرار دهید. حدالامکان بهتر است پیش از عمل داروهای رقیق کننده خون را مصرف نکنید چرا که در روند تزریق مصرف این داروها احتمال خونریزی یا کبودی را افزایش میدهد.

• مرحله تزریق

قبل از تزریق برای آنکه آرامش بیشتری در روند درمان داشته باشید معمولاً یک بی حسی موضعی در ناحیه استفاده می شود. بعد از آن پزشک با استفاده از یک سوزن مخصوص مقادیر کنترل شده و کمی از بوتاکس را در ناحیه عضلات زیر پوست تزریق می کند. تعداد تزریق به عوامل متعددی از قبیل وسعت ناهنجاری بستگی دارد. اگرچه این عمل تاثیرات مثبتی را ارائه می دهد اما ریسک های خاص خود را نیز دارد. این خطرات زمانی به وجود می‌آید که شما به افراد غیر متخصص مراجعه کنید.

• بعد از عمل

بعد از عمل تزریق بوتاکس به مدت ۲۴ ساعت از لمس یا ماساژ دادن ناحیه خودداری کنید. حتی اگر خارش یا دردی را نیز در ناحیه احساس می کنید نباید آن را لمس کنید. از طرفی می توانید پس از تزریق به فعالیت عادی و روزمره خود البته با کنترل و مراقبت های فردی ادامه دهید.

نتیجه

معمولاً حدود یک تا سه روز پس از درمان نتایج مشخص می شود البته بستگی به نوع پوست شما و حجم چین و چروک ها و خطوط پوستی دارد.

ارائه انواع خدمات زیبایی پوست و مو در کلینیک آی گل

در کلینیک آی گل خدمات گسترده ای از قبیل تزریق فیلر لب، فیلر خط خنده، فیلر شقیقه، زاویه سازی فک و صورت، برطرف کردن چین و چروک ها، عمل جراحی بلفاروپلاستی، کاشت مو، لیزر موهای زائد و همچنین اندولیفت با بالاترین سطح کیفیت و نتایج مطلوب انجام می شود. شما میتوانید جهت دریافت وقت برای مشاوره حضوری با ما در تماس باشید.