کاشت ابرو به روش FUT ؛ روش انجام، هزینه و عوارض

کاشت ابرو به روش FUT ؛ روش انجام، هزینه و عوارض

ابرو ها تأثیر بسیار بالایی بر سطح زیبایی صورت شما دارند. به همین دلیل افراد همواره به دنبال راه های درمانی مختلف برای پرپشت کردن ابروها، ایجاد قاب مناسب و زیبا هستند. روش
های مختلفی برای زیباسازی ناحیه ابرو وجود دارد که یکی از رایج ترین آن استفاده از وسایل آرایشی می باشد اما این تکنیک باعث پرپشت شدن ابرو نمی شود بلکه فقط شما از یکسری رنگ های تیره استفاده کرده اید.  روش مطمئن، کاشت ابرو می باشد که یک نوع عمل زیبایی تلقی می شود. کاشت ابرو به روش FUT یک عمل کاملا استاندارد و تعریف شده در رفرنس های بین المللی می باشد که در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کاربردی و مفید در مورد آن ارائه دهیم.

کاشت ابرو به روش FUT چگونه انجام می شود؟

در عمل کاشت ابرو به روش FUT پزشک متخصص ابتدا ارزیابی های دقیقی نسبت به تراکم موی شما انجام می دهد تا از این طریق بتواند بانک مویه مناسب در ناحیه سر را انتخاب کند. بانک مویه دقیقاً ناحیه ای است که برداشت موها و گرافت ها از آنجا انجام میشود تا پس از آماده سازی به ناحیه گیرنده پیوند زده شوند. غالباً ناحیه پشت سر و در بین دو گوش تراکم موها بسیار بالا بوده و از همه مهم تر اینکه این ناحیه مستعد ریزش کمتری می باشد.

این موضوع نشان می دهد که نوع ریشه و فولیکول های مو در پشت سر مقاوم تر و کیفیت بالاتری دارد. بنابراین برداشت موها از این ناحیه و کاشت در قسمت گیرنده فوق العاده موفقیت آمیز خواهد بود. روند کار به این صورت است که ابتدا یک برش نواری که غالباً به آن فلپ گفته می شود با عرض مشخصی برداشته می شود. بعد از این کار موها جدا شده و برای پیوند آماده سازی می شوند. قسمت برش داده پشت سر از طریق بخیه بسته می‌شود تا روند بهبودی و ترمیم بدون ایجاد جای زخم و اسکار تکمیل شود.

هزینه کاشت ابرو به روش FUT

هزینه کاشت ابرو به روش FUT

هزینه کاشت ابرو به روش FUT به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن میزان گرافت های مورد نیاز برای کاشت و حجم ریزش ابروها می باشد. طبیعتاً افرادی که به طور کامل موهای ناحیه ابرو را از دست داده اند از لحاظ هزینه نسبت به افرادی که تنها به دنبال ترمیم و اصلاح بخشی از ابروهای خود هستند متفاوت خواهد بود. در مجموع هزینه کاشت ابرو می تواند المانهای دیگری مانند تخصص پزشک و همچنین نوع کلینیک و موقعیت آن را نیز در بر بگیرد.

عوارض کاشت ابرو به روش FUT

عوارض عمل های زیبایی از موارد شایعی است که ممکن است بلافاصله پس از عمل یا مدتی بعد از آن رخ دهد. این عوارض برای افراد گوناگون از لحاظ شدت متفاوت خواهد بود. این موضوع نیز بستگی به نوع پوست و حساسیت آن و همچنین میزان واکنش بدن به عمل دارد. معرفی عوارض کاشت ابرو به روش FUT بدان معنا نیست که همه افراد به این عارضه دچار می شوند. بلکه همانطور که گفته شد این عمل اگر در یک کلینیک مجهز و توسط متخصص با تجربه انجام شود ممکن است حتی هیچ عارضه ای را تجربه نکنید. اما به عنوان قاعده کلی عوارضی که برای این تکنیک کاشت مو تعریف شده‌اند را بازگو میکنیم. لذا عوارض کاشت ابرو به شرح ذیل می باشد:

  • ایجاد زخم و اسکار در ناحیه برش داده شده در قسمت پشت سر
  • خونریزی پس از برش در حین عمل
  • آسیب به بافت عمیق پوست سر در زمان برداشت برش نواری
  • باز شدن بخیه ها و همچنین عدم ترمیم به موقع زخم
  • ایجاد عفونت در محل برش داده شده و همچنین ناحیه ابرو ها
  • بی حسی بلند مدت در قسمت پشت سر
  • بروز درد، تورم و کبودی

ماندگاری کاشت ابرو

مراقبت های بعد از عمل

بعد از عمل کاشت ابرو به روش FUT پزشک ممکن است به شما اسپری های نمکی تجویز کند. با استفاده از این ترکیبات میتوانید رطوبت را در ناحیه ابروها حفظ کنید و مراحل بهبود را نیز تسریع ببخشید. پس از عمل باید مراقب باشید که هیچ نیروی کششی یا فشاری در ناحیه ابرو وارد نشود. بعد از گذشت حدوداً ۴ الی ۷ روز به راحتی می توانید صورت خود را بشویید و یا حتی استحمام کنید. مراقب باشید که در زمان شستن صورت پس از گذشت مدت زمان مذکور هیچگونه تنشی در ابروها ایجاد نشود. چرا که روند بهبودی کامل بعد از ماه اول رخ می دهد.

ماندگاری کاشت ابرو

ماندگاری موها در ناحیه ابرو بستگی به واکنش بدن نسبت به عمل کاشت ابرو به روش FUT دارد. بسیاری از افراد ممکن است بعد از عمل به دلیل ریزش، بخش کوچکی از موهای خود را از دست بدهند. اما این موضوع کاملاً طبیعی می باشد و پس از مدتی قسمت ریشه و ناحیه فولیکول ها مجدداً رشد می کند. آنچه که در عمل کاشت ابرو مد نظر است این است که بتوانیم ریشه سالم موها را در ناحیه ابروها پیوند بزنیم که دقیقاً همین بخش مستعد رشد مجدد خواهد بود.

اصولاً کاشت ابرو یک روش زیبایی مادام العمر می باشد و به همین دلیل افراد نباید نگران از دست دادن مجدد ابروهای خود باشند. پس از بهبودی کامل موها به طور طبیعی رشد می کنند و شما میتوانید مانند قبل به اصلاح آن نیز بپردازید.

کلینیک آی گل، یک مجموعه تخصصی و با سابقه برای عمل کاشت مو

کاشت ابرو مردانه

اگرچه کاشت ابرو به روش FUT و همچنین دیگر تکنیک های کاشت غالباً برای بانوان انجام می‌شود اما در برخی موارد آقایان نیز متقاضی کاشت ابرو مردانه هستند. این افراد ممکن است بنا به بیماری و انجام شیمی درمانی، بروز حادثه و مواردی از این قبیل حجم کامل ابروی خود را از دست داده باشند. در نتیجه این عمل می تواند بهترین نتایج را برای آقایان داشته باشد. به همین دلیل کاشت ابرو مردانه با یک قاب متفاوت و خواب کاملاً طبیعی برای آقایان انجام می شود.

کلینیک آی گل، یک مجموعه تخصصی و با سابقه برای عمل کاشت مو

آی گل به عنوان یک کلینیک با سابقه و همچنین با بهره مندی از متخصصین با تجربه می تواند با کیفیت ترین عمل کاشت ابرو و کاشت مو را برای زیباجویان انجام دهد. مهمترین رویکرد ما کسب نتیجه مطلوب و ماندگاری همیشگی عمل می باشد. لذا شما می توانید جهت کسب مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.