۳ کاربرد مهم لیزر فراکشنال + نحوه عملکرد

3 کاربرد مهم لیزر فراکشنال + نحوه عملکرد

در سال های اخیر تقاضای مردم برای استفاده از خدمات لیزر موهای زائد بدن و جوانسازی پوست با لیزر افزایش پیدا کرده است. یکی از تکنولوژی های جدید که برای درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، لیزر فراکشنال است. این نوع لیزر با مورد هدف قرار دادن اپی درم و درم پوست می تواند به شادابی و جوانی پوست کمک بسیار زیادی کند. کاربردهای لیزر فراکشنال بسیار متنوع است که در ادامه مقاله قصد بررسی هر یک از آن ها را داریم.

لیزر فراکشنال چیست؟

لیزر به نوری گفته می شود که به صورت مستقیم و با شدت مشخص وارد یک سطح می گردد. لیزر فراکشنال یکی از تکنولوژی های بروز جهانی است که با نام لیزر CO2 نیز شناخته می شود. در این نوع لیزر، هزاران نور لیزر با شدت بالا به سطح پوست تابیده می شوند. این نورها لایه اپی درم و درم را مورد هدف قرار می دهند که این موضوع باعث اثربخشی بیشتر این نوع لیزر خواهد شد.

عملکرد لیزر CO2 فراکشنال به گونه ای است که تمامی لایه های مرده پوست پاکسازی می شوند و با تحریک پوست، لایه های جدید و جوان ایجاد می گردند. از این رو این نوع لیزر، می تواند تیرگی های روی پوست، جای جوش و لک های پوستی را به طور کامل از بین ببرد.

کاربردهای لیزر فراکشنال

لیزر CO2 فراکشنال یکی از روش هایی است که برای جوانسازی صورت، رفع لک های پوستی، درمان جوش و جای جوش، چین و چروک های دور چشم، رفع کک و مک و … مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لیزر به دلیل تمرکز بالایی که در پوست دارد و شدت نور زیادی که وارد پوست می کند، می تواند نقش موثری در افزایش سفتی پوست و شادابی آن داشته باشد. در ادامه به کاربردهای اصلی لیزر CO2 فراکشنال اشاره می کنیم.

لیزر فراکشنال چیست؟

۱- لیزر CO2 برای جوانسازی

در اثر افزایش سن میزان پروتئین کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند. این پروتئین تاثیر زیادی روی سفتی و درمان ریزش مو زنان شادابی پوست دارد و در اثر کاهش آن در پوست، شاهد افتادگی و چین و چروک های پوستی خواهیم بود. لیزر CO2 فراکشنال می تواند با شدت بالای نوری که در پوست ایجاد می کند، باعث تحریک لایه های عمقی پوست برای ساخت کلاژن شود. از این رو دیگر کمبود کلاژن در پوست باعث ایجاد چین و چروک نخواهد شد.

لیزر CO2 فراکشنال صورت، می تواند با تولید کلاژن، پوست را صاف تر و جوان تر نشان دهد. از این رو افرادی که به دلیل افزایش سن، احساس می کنند که پوست پیر و با چین و چروک های فراوان دارند، می توانند از لیزر برای تحریک لایه های عمقی پوست استفاده کنند. این کار باعث می شود تا بخش هایی از پوست صورت نیز فرم بگیرند و زیبایی بیشتری به چهره بدهند. می توانید در کنار لیزر موهای زائد صورت، از لیزر CO2 نیز برای جوانسازی استفاده کنید.

۲- لیزر CO2 فراکشنال برای جای جوش

جوش های زیر پوستی و چرکی حتی پس از درمان شدن می توانند لکه و سوراخ هایی را روی سطح پوست ایجاد کنند که زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار خواهند داد. لیزر CO2 فراکشنال یکی از روش های درمان مشکلات پوستی و رفع جای جوش است که می تواند به عمق پوست نفوذ کند و با کلاژن سازی بیشتر، جای جوش های باقی مانده را از بین ببرد.

نتایج لیزر CO2 فراکشنال نشان می دهند که نه تنها تاثیر لیزر فراکشنال بر جای جوش قابل تحسین است، بلکه این لیزر می تواند برای کاهش جوش های فعال نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. در صورتی که جای جوش های زیادی روی سطح پوست شما هست، بهتر است که حداقل به مدت ۲ الی ۳ جلسه برای انجام لیزر به کلینیک های تخصصی مراجعه کنید.

۳- لیزر فراکشنال برای لک

لک های پوستی به علت عدم مراقبت از پوست و تجمع ملانین ها در یک ناحیه از پوست رخ می دهند. معمولا لک هایی که روی پوست ایجاد می شوند، آنقدر عمیق هستند که نمی توانید در زمان کوتاهی با کرم یا پمادها، آن ها را درمان کنید. یکی از کاربردهای لیزر فراکشنال ، درمان لک های پوستی به ویژه لک های پوستی عمقی است. این لک ها به دلیل اینکه به عمق پوست آسیب وارد کرده اند، باید با روش هایی که به عمق پوست نفوذ می کنند؛ انجام شوند.

لیزر CO2 فراکشنال یکی از روش های درمانی لک های پوستی است که به عمق پوست و لایه های زیرین پوست نیز نفوذ می کند. به همین خاطر تعادل در تجمع ملانین ها در پوست حفظ می شود و دیگر شاهد لک های قهوه ای یا تیره رنگ روی پوست خودتان نخواهید بود. افرادی که لکه های پوستی شدید دارند، باید چندین جلسه برای درمان لک های پوستی این نوع لیزر را انجام دهند.

چه افرادی مجاز به استفاده از لیزر صورت فراکشنال نیستند؟

چه افرادی مجاز به استفاده از لیزر صورت فراکشنال نیستند؟

لیزر فراکشنال صورت مانند فیشیال پوست یک روش ایمن برای جوانسازی پوست بوده که تاثیر زیادی روی شفافیت پوست، رفع چین و چروک ها و لکه های پوستی دارد. این روش ایمن عوارض بسیار کمی را به دنبال دارد و بدون دوره نقاهت می توانید آن را انجام دهید. با این حال باید توجه داشته باشید که در صورت داشتن شرایط زیر، مجاز به انجام لیزر CO2 نخواهید بود.

  • بانوان باردار و شیرده
  • افراد دارای حساسیت پوستی
  • افراد دارای سابقه پرتودرمانی
  • افراد دارای بیماری ویتیلیگو
  • انجام روش های درمانی با ایزوتینوئین ها در ۶ الی ۱۲ ماه اخیر

کلینیک آی گل؛ ارائه دهنده بهترین خدمات لیزر CO2  فراکشنال

انجام لیزر co2 فراکشنال به افرادی که به زیبایی پوست و چهره خودشان اهمیت می دهند، بسیار توصیه می شود. با توجه به کاربردهای این روش زیبایی، می توان آن را به عنوان بهترین روش برای درمان مشکلات پوستی شناخت؛ اما حتما باید برای انجام آن به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید که هم پرسنل متخصص داشته باشد، هم از بهترین دستگاه لیزر استفاده کند. کلینیک زیبایی آی گل، بهترین کلینیک زیبایی است که امکان انجام لیزر فراکشنال را به صورت حرفه ای فراهم کرده است. می توانید برای دریافت مشاوره و انجام این روش زیبایی پوست و یا سایر روش های جوانسازی مانند تزریق بوتاکس و فیلر، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.