مزوژل روشن کننده

مزوژل روشن کننده

مزوژل روشن کننده پوست صورت یکی از روش های نوین درمانی برای اصلاح مشکلات و ضایعات پوستی و همچنین ایجاد یک پوست جوان در نقاط مختلف صورت می باشد. از لحاظ تکنیکال روند درمان با استفاده از ژل هایی انجام می شود که در ساختار آن میزان فزاینده ای از مواد اسید هیالورونیک وجود دارد. در کنار این نوع اسید ها ترکیبات تکمیل کننده دیگری همچون آنزیم ها، ویتامین ها و عناصر معدنی نیز وجود دارند که می توانند شدت تاثیر بالایی برای جوانسازی پوست خصوصا اطراف چشم داشته باشند. با توجه به تاثیرات شگرفی که این تکنیک منحصر به فرد دارد و همچنین به جهت پرطرفدار بودن استفاده از آن، در این مقاله قصد داریم جزئیات بیشتری را در مورد مزوژل روشن کننده ارائه دهیم.

نوع عملکرد مزوژل روشن کننده

مهمترین عملکردی که تزریق مزوژل دارد این است که می‌تواند فرایند تولید کلاژن را در بافت پوست تسریع ببخشد. همان طور که می دانید با افزایش سن میزان کلاژن در پوست و سایر نقاط بدن کاهش پیدا میکند که مهمترین تاثیر آن بروز تغییرات و دگرگونی های مشهود در پوست صورت می باشد. اما مزوژل ها می توانند مجددا روند طبیعی ساخت این نوع پروتئین را به پوست صورت بازگردانند. در نتیجه آن حالت بسیار زیبایی که انتظار دارید در صورت شما به وجود می آید.

به عنوان مثال خطوط ریز و چین و چروک ها تا حد بسیار بالایی از بین می روند و به یک پوست با طراوت و صاف دست پیدا خواهید کرد. عملکرد مهم دیگری که مزوژل روشن کننده دارد این است که می تواند یک اصلاح فرم در زیر چشم انجام دهد. بنابراین اگر در زیر چشم شما یک ناحیه تیره و کبود وجود دارد می توانید امیدوار باشید که با تزریق مزوژل کاملا برطرف خواهند شد. مکانیزم عملکردی ایده آلی که این ترکیبات جوانساز صورت دارند ازدیاد جریان خون در ناحیه، آبرسانی، از بین بردن خشکی پوست، افزایش شفافیت و تغذیه بهتر پوست می باشد.

برندهای معتبر مزوژل روشن کننده

مزوژل روشن کننده از بهترین ترکیباتی است که برای جوانسازی پوست صورت استفاده می‌شود. در حال حاضر این ماده ارزشمند به صورت تزریقی به کار می‌رود. اصولا تزریق مواد مغذی به پوست تاثیر بسیار بیشتری نسبت به مصرف خوراکی داروها و مواد مکمل دارد. تاثیر آنها به قدری گسترده است که در حال حاضر در تمام دنیا مصرف می‌شوند.

به طوری که بعد از تزریق به تدریج شاهد تغییرات شگرفی در پوست خود خواهید بود. برندهایی که امروزه از این ماده فرموله و تولید شده است شامل مزوژل جالپرو آبی، مزوژل جالپرو صورتی، مزوژل پروستلین نچرال بی، مزوژل سیتوکر، مزوژل پروایج است.

هر کدام از این محصولات در کشورهای مختلفی مانند سوئیس، فرانسه، ایتالیا ساخته می‌شوند. از لحاظ نوع عملکرد و مزیت‌ها وجه اشتراکات و تفاوت هایی را دارند. اما در مجموع همه آنها یک رویکرد مشابه و با هدف افزایش شادابی و زیبایی پوست صورت استفاده می‌شوند. بنابراین افرادی که احساس می‌کنند علائمی از شل شدگی پوست، افتادگی، چروکیدگی و خطوط مختلف در صورت را دارند حتماً برنامه ریزی های دقیقی برای دنبال کردن یک روش درمان مناسب در پیش بگیرند.

استفاده از مزوژل برای خانم‌ها و آقایان

اکثر افراد تصور می‌کنند عمل زیبایی تنها مختص خانم‌ها می‌باشد. اما این تنها یک ذهنیت رایج است که از گذشته ایجاد شده است. اما در عصر حاضر آقایان نیز به دنبال افزایش زیبایی طبیعی صورت و بدن خود هستند و ممکن است عمل هایی مانند لیزر دائمی کل بدن، تزریق فیلر و جوانسازی صورت را انجام دهند. البته نه به آن شدت بلکه می‌توان با یکسری روش های کاربردی مانند تزریق مزوژل روشن کننده تا حدودی نقایص ساختاری سطح پوست را برطرف کرد.

اگرچه میزان ظرافت و نازکی پوست خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر است اما این دلیل نمی‌شود که این ترکیبات برای آقایان مناسب نباشد. لذا اگر دارای لکه های پوستی زیادی هستید یا به دلایل مختلف آسیب های جزئی و کلی در سطح پوست دارید. احتمالا با انجام مشاوره با پزشک متخصص کاندید دریافت این ترکیبات معدنی خواهید بود. میزان دوز تزریق با توجه به شرایط شما و نوع پوستی که دارید و همچنین تشخیص پزشک تعیین می‌شود.

نوع عملکرد مزوژل روشن کننده

هیدراته کردن پوست با مزوژل

موضوع هیدراته کردن پوست فوق العاده اهمیت دارد. اصولاً بسیاری از پوست های خشک هستند که درخشندگی و زیبایی خود را از دست می دهند. علاوه بر آن اغلب بیماری های پوستی نیز زمانی اتفاق می افتد که بافت داخلی پوست آب زیادی را از دست داده است. با توجه به اطلاعات مذکور تزریق مزوژل روشن کننده به جهت خلوص بالایی که از مواد هیالورونیک اسید دارد می تواند به هیدراته کردن پوست به شکل کاملا طبیعی کمک کند. در نتیجه آن خاصیت کشسانی و الاستیسیته پوست به صورت نرمال و تدریجی افزایش پیدا می کند و منجر به آن خواهد شد تا پوست صورت نرم تر و شاداب تر شود.

آیا مزوژل روشن کننده مانند فیلرها خاصیت پرکنندگی دارد؟

تمرکز اصلی تزریق مزوژل روشن کننده هیدراته کردن و تغذیه پوست و از همه مهمتر کلاژن سازی مضاعف می باشد. در نتیجه شدت حجم دهی و پر کنندگی کمتری دارد. در طرف مقابل تزریق فیلر لب، فیلر شقیقه و زاویه سازی فک و چانه با فیلرها یک نوع فرم دهی و برجسته سازی می باشد. می توان گفت بیشترین غلظت هیالورونیک اسید در مزوژل روشن کننده می باشد که باعث می شود با دیگر فرایندهای درمانی در پوست صورت قدری متفاوت باشند.

آیا مزوژل روشن کننده مانند فیلرها خاصیت پرکنندگی دارد؟

چه عوارضی برای این نوع درمان وجود دارد؟

مزوژل روشن کننده جزو عمل های بدون درد و غیر تهاجمی می باشد. بنابراین نباید انتظار عوارض بسیار شدید و ناراحت کننده ای را داشته باشید. البته در مواردی ممکن است به دلیل نوع پوست فرد و برخی بیماری های زمینه ای پوستی یکسری تحریکات جزئی را تجربه کنید که همگی قابل برطرف شدن هستند. پزشک متخصص به واسطه استفاده از برخی ترکیبات و ژل های بی حس کننده در سطح پوست شرایطی را فراهم می کند تا شما با آرامش بیشتری پزشک را تا تکمیل فرآیند درمان همراهی کنید.

بعد از آن بروز عوارضی مانند تغییر رنگ پوست مانند کبودی یا قرمزی و همچنین ورم جزو موارد کاملا طبیعی می باشد که نهایت طی ۳ روز آینده رفع خواهند شد. عوارض شدید تر مواقعی رخ می دهد که از مواد غیر استاندارد و برندهای متفرقه و بدون مجوز استفاده شود. در آن‌صورت بروز عفونت، اسکار و افزایش حجم زخم بسیار محتمل خواهد بود.

روند درمان چند جلسه می باشد؟

برای دریافت نتایج ایده آل در مواردی لازم است که روند درمان با مزوژل روشن کننده تکرار شود. اما به طور کلی با توجه به نوع پوستی که فرد زیباجو دارد تعداد جلسات ممکن است متفاوت باشد. در چنین شرایطی پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی تشخیص می دهد که طی چند جلسه تزریق مزوژل روشن کننده ادامه پیدا کند. اما معمولاً فواصل درمان هر ۲ هفته یا ۴ هفته تکرار می شود. تعداد جلسات نیز غالباً ۳ جلسه خواهد بود.

مراقب های لازم قبل و بعد از تزریق مزوژل روشن کننده

مراقب های لازم قبل و بعد از تزریق مزوژل روشن کننده

مجموعه ای از مراقبت های قبل و بعد از تزریق مزوژل روشن کننده لازم است که انجام دهید. این اقدامات اجرا خواهد شد تا عوارض بعد از عمل به حداقل ممکن برسد.

  • قبل از شروع فرآیند درمان از داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند خودداری کنید
  • مصرف دخانیات را تا حد امکان به حداقل برسانید
  • مصرف نوشیدنی های الکلی را کاملاً قطع کنید
  • پس از درمان از هر گونه ماساژ دادن ناحیه صورت بپرهیزید
  • سعی کنید مستقیماً در معرض نور خورشید قرار نگیرید
  • بهتر است تا رسیدن به بهبودی کامل از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید
  • داروها و کرم هایی که توسط پزشک تجویز می‌شود را به موقع مصرف کنید
  • ورزش های سنگین که باعث تعریق شدید می شوند بهتر است تا مدتی متوقف شوند.

 خدمات گسترده در حوزه پوست، مو و زیبایی در کلینیک آی گل

 کلینیک آی گل به واسطه تیم متخصص و با تجربه خود و همچنین استفاده از تجهیزات و ابزارهای روز دنیا همواره می‌تواند بهترین خدمات را در حوزه پوست، مو و زیبایی به زیباجویان گرامی ارائه دهد. تمرکز اصلی این مجموعه رسیدن به بهترین نتیجه پس از عمل و رضایت کامل شما می باشد. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و همچنین وقت برای مراجعه حضوری با کارشناسان کلینیک در تماس باشید.