چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟ (بایدها و نبایدها)

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟ (بایدها و نبایدها)

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

زمان شیو بعد از لیزر موهای زائد بدن یکی از سوالات مهمی است که اغلب زیباجویان و افرادی که این عمل را انجام داده اند مطرح میکنند. در واقع آنها میخواهند بدانند که چه اقدامات و رویه ای را در پیش بگیرند تا بدون بروز مشکلات پوستی و حساسیت‌ها به اصلاح و پاکسازی سطح پوست خود بپردازند. همانطور که میدانید عمل لیزر یک تاثیر تدریجی دارد. معمولا در جلسات متعدد به مرور شاهد کاهش تراکم موها خواهیم بود.

در این مدت زمان پس از هر جلسه افراد میخواهند بدن خود را شیو یا اصلاح کنند. پس نباید محدودیتی حتی بعد از عمل لیزر و پس از سپری شدن چند روز وجود داشته باشد. البته باید این نکته را درنظر بگیریم که این محدودیت‌ها قطعا در ساعت های اولیه بعد از لیزر وجود دارد و ما به دلیل افزایش حساسیت پوست نمیتوانیم هیچ نوع اقدام تحریک کننده مانند اصلاح را روی پوست انجام دهیم.

اما راه حل کار چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم دقیقا به همین موضوع بپردازیم و یکسری تکنیک‌ها و ترفند های اساسی را به شما بگوییم تا مشخص شود زمان دقیق اصلاح و شیو بعد از لیزر چیست؟ برای راحتی کار و افزایش اطلاعات بیشتر شما میتوانید مقاله مراقبت های بعد از لیزر مو های زائد را نیز مطالعه فرمایید.

آیا زیباجویان همچنان به شیو بعد از لیزر احتیاج دارند؟

در حال حاضر بهترین روشی که میتواند موهای زائد بدن را حذف کند و از رشد آنها جلوگیری کند لیزر موهای زائد است. این عمل نه تنها در نقاط مختلف بدن انجام می‌شود بلکه میتوان آن را در صورت نیز انجام داد(در این خصوص سری به مقاله لیزر موهای زائد صورت بزنید). زمانی که هر جلسه از لیزر را تکمیل می‌کنید بدان معنا نیست که بعد از آن هیچ نیازی به تیغ های اصلاح ندارید. لیزر موهای زائد مستقیما فولیکول های مو را هدف قرار میدهد و از طریق آسیب های ساختاری که به بافت ریشه مو وارد می‌کند باعث ریزش آن می‌شود. اما این ریزش فورا اتفاق نمی افتد.

در نتیجه این امکان وجود دارد که پس از هر جلسه همچنان تعدادی مو را بر روی سطح پوست خود ببینید. در واقع اینها بخشی از فرایند عمل هستند که در جلسات بعدی پیشرفت را مشاهده خواهید کرد. افرادی که به نوعی صبر میکنند تا ریزش موهای خود را ببینند یک زمانی در این بین وجود دارد. شاید بخواهید در یک مهمانی یا مجلس شرکت کنید! قطعا انجام اصلاح بدن و شیو بعد از لیزر لازم و ضروری است. اما قبل از اینکه بخواهید اصلاح را انجام دهید باید ببینید که چه مدتی از آخرین عمل لیزر گذشته است؟ چه تغییراتی در پوست شما ایجاد شده است؟ در برخی موارد امکان دارد این تحریک های پوستی تا ۲ هفته نیز به طول بیانجامد که برای بدن های مختلف تفاوت دارد.

آیا زیباجویان همچنان به شیو بعد از لیزر احتیاج دارند؟

حداقل زمان برای شیو بعد از لیزر

حداقل زمانی که همه متخصصان پوست و مو توصیه میکنند که زیباجویان به شیو بعد از لیزر بپردازند ۴۸ ساعت است. در این زمان تا حدودی آن حساسیت پوست از بین رفته است و شما در زمان اصلاح سوزش یا دردی را احساس نخواهید کرد. اما باید در نظر داشته باشیم که واکنش پوست بدن برای افراد یکسان نیست. برخی به قدری نسبت به تنشهای مرتبط با لیزر حساس هستند که ممکن است بین ۱ تا ۲ هفته نیز نتوانند پوست خود را در تماس با وسایل اصلاح مانند تیغ‌ها قرار دهند.

حال آنکه برخی دیگر این گونه نیستند و بعد از سپری شدن ۲ روز می‌توانند موهای زائد باقیمانده را با ابزارهای مختلف از روی بدنه پاک کنند. اما این زمان ۴۸ ساعت نیز بهترین حالت نیست بلکه یک مدت زمان حداقلی است که افراد به ناچار میتوانند این کار را انجام دهند. بهترین زمان بعد از ۳ الی ۴ روز است. از طرفی قبل از لیزر نیز افراد باید بدن خود را اصلاح کنند پس تا دو روز اول نباید هیچ موی رشد کرده را بر روی پوست خود ببینید.

شیو بعد از لیزر در صورت مشاهده قرمزی و تورم ممنوع است!

زمانی که می‌خواهید به شیو بعد از لیزر بپردازید اگر هرگونه قرمزی، تورم یا تاول را مشاهده میکنید نمیتوانید وسایل اصلاح را بر روی پوست خود استفاده کنید. زیرا چنین کاری نه تنها این قرمزی را بیشتر میکند بلکه امکان دارد میزان آسیب بافت طبیعی پوست شما افزایش پیدا کند. درنتیجه نیاز به درمان های سنگین تری خواهید داشت. به همین دلیل ساده ترین کار این است که یک نگاه دقیق روی پوست خود بیاندازید و نوع واکنش آن را براندازی کنید. اولویت اصلی سلامت شما است و شما نباید با اقدامات زودهنگام این تحریک های پوستی را افزایش دهید. ممکن است تصور کنید که لیزر عوارض احتمالی زیادی دارد. اما امروزه جزو بهترین روش از بین بردن موهای زائد است و در صورت کنترل آن و مراجعه به بهترین کلینیک‌ها هیچ مشکلی برای زیباجویان به وجود نمی آید.

شیو بعد از لیزر با ابزارهای بسیار تیز و جدید

حال اگر مورد خاصی را روی پوست خود مشاهده نکردید و هیچ حساسیت ناراحت کننده ای نبود حتما باید از تیغ های بسیار تیز استفاده کنید. همینطور تیغ هایی که کند هستند و نیازمند اعمال فشار و نیروی سایشی مکرر می‌باشند نمیتوانند عملیات اصلاح را به خوبی انجام دهند. درواقع تیغ های تیز با حداقل تماس روی سطح پوست موهای زائد را حذف میکنند و هیچ نوع تنش سنگینتری روی پوست بوجود نمی آید.

شیو بعد از لیزر با ابزارهای بسیار تیز و جدید

اصلاح را در جهت رشد موها انجام دهید

اگر به تازگی یا چند روز قبل، جلسه لیزر به اتمام رسیده است و رشد موی اندکی روی سطح پوست خود میبینید باید تکنیک هایی را در فرایند اصلاح رعایت کنید. شما نمیتوانید ابزارهای اصلاح مانند تیغ‌ها را درخلاف جهت رشد موها روی پوست بکشید. این کار اصلاح را دردناک تر می‌کند و ممکن است آسیب هایی مانند بریدگی های سطحی در پوست به وجود آورد.

پس جهت خود را معکوس کنید و در جهت رشد موها این ابزارها را روی پوست بکشید تا با ملایمت موهای اضافه از سطح پوست پاک شوند. این کار میتواند عملیات شیو بعد از لیزر را بسیار راحت تر کند و تحریک های پوستی را نیز از بین ببرد.

از مواد حاوی الکل روی پوست لیزر شده استفاده نکنید

مواد و ترکیباتی که حاوی الکل هستند مانند انواع لوسیون‌ها همچنین مواد معطر و کرم‌ها روی پوست لیزر شده استفاده نکنید. اغلب افراد بنا به عادت حتی برای شیو بعد از لیزر نیز موادی را روی پوست مالش میدهند که می‌تواند نتایجی همچون سوزش و تحریکات پوستی بیشتر را بوجود آورد. درواقع زیباجویان باید تمام اقداماتی که باعث کاهش زمان نقاهت و ایجاد آرامش پوست می‌شوند را انجام دهند. این کار منجر خواهد شد تا جلسه بعدی لیزر به بهترین شکل انجام شود و با نتایج مطلوب و ایده آل شاهد توقف رشد مو و از بین رفتن موهای زائد در تمام بدن خود باشید.

کلینیک آی گل مجهز به بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

در کلینیک آی گل از دستگاه لیزر الکساندرایت کلاریتی استفاده می‌شود که در حال حاضر جزو مدرنترین دستگاه هایی است که در تمام دنیا با بهترین نتایج به کار گرفته می‌شود. این دستگاه‌ها سوزش و درد را در حین عمل لیزر کاملا حذف میکنند و زیباجویان آرامش کامل خواهند داشت. از طرفی زمان لیزر و نتایج حاصله نیز به سرعت قابل رویت است و با کمترین عوارض موهای زائد دچار ریزش حداکثری می‌شوند. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات دقیق تر با این مرکز تماس حاصل فرمائید.