مراقبت های بعد از فیلر خط خنده + نحوه شستشو و بهترین غذاها

مراقبت های بعد از فیلر خط خنده + نحوه شستشو و بهترین غذاها

اگرچه خط خنده در صورت شما می تواند نشان دهنده خوشحال و بشاش بودن شما باشد؛ اما اگر دوست دارید صورتی زیبا و خاص داشته باشید باید کمی این خط و خطوط موجود روی صورت خودتان را حذف کنید. تزریق فیلر لب و خط خنده، می تواند به شما برای رفع این خطوط خنده در صورتتان کمک کند. مراقبت های بعد از فیلر خط خنده می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی صورت و چهره شما داشته باشد و ماندگاری این فیلر را افزایش دهد. در این مقاله به تمامی نکات مراقبتی پس از تزریق فیلر لب اشاره می کنیم تا بتوانید با کمترین عوارض از زیبایی چهره خودتان پس از تزریق فیلر لذت ببرید.

مراقبت های بعد از فیلر خط خنده

اگر در صورت شما خط خنده به وجود آمده باشد، ممکن است حتی در حالت معمول نیز این خط آشکار باشد. این موضوع روی زیبایی صورت شما تاثیر بسیار بدی داشته و حتی می تواند چهره شما را پیرتر نشان دهد. تزریق فیلر در خط خنده، اگرچه یک راه حل موقتی است؛ اما می تواند تا چندین ماه و حتی بیشتر از یک سال در صورت شما ماندگار باشد. توجه به نکات مراقبتی پس از تزریق فیلر خط خنده می تواند طول عمر این فیلرها را افزایش دهد. در ادامه به نکات مراقبتی پس از تزریق فیلر خط خنده اشاره می کنیم:

  • ۲۴ ساعت اول پس از تزریق فیلر خط خنده، می توانید از کمپرس یخ به مدت ۲ الی ۱۰ دقیقه هر دو ساعت یکبار استفاده کنید. پس از گذشت ۲۴ ساعت اول، می توانید روزانه یک الی دو بار این کار را انجام دهید.
  • تا حداقل ۵ روز از مصرف دخانیات و سیگار کشیدن خودداری کنید تا عملکرد فیلر دچار اختلال شود.
  • در صورتی که درد و ناراحتی در ناحیه تزریق دارید، می توانید از داروهای مسکن مانند تیلنول استفاده کنید؛ ولی قبل از مصرف این داروها حتما با پزشک مشورت نمایید.
  • برای استراحت بهتر است که از دو بالش برای بالا آوردن سر خودتان استفاده کنید.
  • از فشار آوردن به ناحیه تزریقی جدا خودداری کنید.
  • در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده می کنید، حتما چند روز قبل از تزریق مصرف آسپرین و این داروها را قطع کنید.
  • مصرف مایعات و نوشیدن آب زیاد می تواند به شما برای تسریع روند بهبودی کمک کند.
  • ویتامین E، زنجبیل، جینسینگ و جینکو می توانند باعث رقیق شدن خون شما شوند و باید قبل و بعد از تزریق فیلر مورد استفاده قرار نگیرند.

مراقبت های بعد از فیلر خط خنده

فعالیت های بدنی پس از تزریق فیلر خط خنده

اگر عادت دارید که هر روز فعالیت های روزانه و ورزشی داشته باشید، باید حدود ۳ روز پس از تزریق ژل از انجام ورزش و فعالیت های سنگین خودداری کنید. در غیر این صورت ممکن است فیلر شما عملکرد خوبی نداشته باشد و حتی کیفیت خود را از دست بدهد. داشتن فعالیت معمول مانند رفتن به سر کار و یا پیاده روی روزانه آرام، مشکلی برای شما ایجاد نمی کند. فقط باید از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.

نحوه آرایش کردن پوست پس از تزریق فیلر خط خنده

پس از تزریق فیلر لب طبیعی و فیلر خط خنده از آرایش کردن زیاد پرهیز کنید. زیرا مواد آرایشی می توانند عاملی برای بروز جوش های چرکی در نواحی لب ها باشند. البته استفاده از پمادهای ترمیم کننده و آبرسان پوست نیز می تواند تاثیر زیادی روی افزایش ماندگاری فیلر و زیبایی پوست داشته باشد.

بهتر است که تا چند روز از آرایش سنگین استفاده نکنید. زیرا مواد آرایشی از داخل روزنه سوزن به داخل پوست وارد می شوند و احتمال عفونت را بالا خواهند برد. از طرفی با آرایش کردن به صورت خودتان فشار وارد می کنید که این موضوع می تواند باعث جابجایی فیلر خط خنده شود.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل خط خنده

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از فیلر خط خنده، نحوه خوابیدن است. به طور کلی توصیه و پیشنهاد ما این است که تا چند ساعت دراز نکشید. در هنگام خوابیدن به پشت بخوابید تا فشار روی محل تزریق به وجود نیاید. همچنین تا ۱ هفته باید زاویه سر ۴۵ درجه باشد تا فشاری به ژل وارد نشود.

نحوه شستشوی صورت بعد از تزریق ژل

برای اینکه بتوانید ماندگاری فیلر خط خنده را افزایش دهید، نیاز به شستشوی صورت خودتان دارید. تا ۲۴ ساعت اول صورت خودتان را نشویید و اجازه دهید تا صورت شما ریکاوری شود. به مدت ۱ هفته نیز از شوینده های ملایم و آب ولرم برای شستشوی صورت خودتان استفاده نمایید. استفاده از مواد شوینده خیلی قوی برای صورت تا این زمان مجاز نیست.

نحوه آرایش کردن پوست پس از تزریق فیلر خط خنده

تغذیه مناسب پس از تزریق فیلر خط خنده

مراقبت های بعد از فیلر خط لبخند فقط محدود به نحوه خوابیدن، شستشوی صورت و آرایش کردن نیست. شما باید تغذیه مناسبی پس از تزریق فیلر خط خنده داشته باشید تا تاثیر این فیلرها افزایش پیدا کند. روزانه مقدار کافی آب بنوشید و اجازه دهید تا سرعت جذب اسید هیالورونیک پایین بیاید. در این صورت ماندگاری فیلر خط خنده افزایش پیدا می کند.

سعی کنید که تا ۱ هفته پس از تزریق از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده کنید تا عوارض ناشی از تزریق فیلر خط خنده کاهش پیدا کند. مصرف نمک زیاد، می تواند باعث متورم شدن صورت شما شود. بنابراین از غذاهای کم نمک و سبک پس از تزریق فیلر استفاده کنید.

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین کلینیک برای تزریق فیلر خط خنده

یک کلینیک خوب برای تزریق فیلر خط خنده باید به طور دقیق مراقبت های بعد از فیلر خط خنده را به مراجعین خود توضیح دهد. کلینیک زیبایی آی گل به واسطه داشتن پرسنل متعهد و باتجربه، می تواند به شما برای تزریق فیلر خط لبخند بدون عارضه کمک کند. فقط کافیست که برای مشخص کردن میزان فیلر مورد نیاز یک جلسه مشاوره از کلینیک دریافت کنید و از مزایای تزریق فیلر در این کلینیک بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش زیبایی، کافیست که با کارشناسان ما در این کلینیک در ارتباط باشید.