تزریق فیلر لب طبیعی؛ راز و رمزهای دستیابی به ظاهر زیبا

تزریق فیلر لب طبیعی؛ راز و رمزهای دستیابی به ظاهر زیبا

امروزه اغلب افرادی که به دنبال چهره زیبا هستند سعی می‌کنند با تزریق فیلر لب یک تغییر اساسی را در چهره خود ایجاد کنند. اما در مواردی ممکن است این تزریق بیش از حد باشد که در چنین شرایطی نه تنها ظاهر لب از حالت طبیعی خارج می‌شود بلکه نمی توانید چهره زیبایی را نیز تجربه کنید. تزریق فیلر لب طبیعی یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که پزشکان متخصص آن را اجرا می‌کنند.

در واقع ما می‌خواهیم با تزریق فیلر لب علاوه بر حفظ آناتومی طبیعی باعث ایجاد یک فرم مناسب و خوش سیما شویم. در ادامه یکسری اصطلاحات پزشکی در رابطه با آناتومی لب‌ها مطرح می‌کنیم. سپس به شرح و توضیح هر بخش و نقش فیلرها در آن ناحیه می‌پردازیم. شما می‌توانید در تصویر آناتومی آنها را به طور کامل همراه با نام هر بخش مشاهده کنید.

اهمیت کمان کوپید، در تزریق فیلر لب طبیعی

در تزریق فیلر لب طبیعی کمان کوپید یا THE CUPID’S BOW فوق العاده اهمیت دارد. این کمان دقیقاً در مرکز لب بالا درست در ناحیه زیر بینی قرار دارد. در واقع این ناحیه پس از تزریق دستخوش تغییر خواهد بود. لذا هرگونه عدم تقارن در این قسمت کاملاً مشخص می‌شود. پزشکان با ارزیابی‌ها و استفاده از ابزار دقیق های مختلف میزان حجم صحیح فیلر را برای تزریق مشخص می‌کنند. همانطور که گفته شد ملاک اصلی ایجاد یک فرم طبیعی در بخش های مختلف لب است. بنابراین حجم تزریق همواره باید کنترل شده باشد.

اهمیت کمان کوپید، در تزریق فیلر لب طبیعی

تزریق فیلر در لب پایین

با توجه به آنکه لب پایین از لحاظ سایز قدری بزرگتر از لب بالا است در نتیجه تزریق فیلر لب طبیعی در این ناحیه بیشتر خود را نشان می‌دهد. اگرچه ضخامت لب پایین بزرگتر است اما این دلیل بر آن نمی‌شود که حجم بالایی از فیلرها را در این ناحیه تزریق کنیم. از طرفی میزان حجم و تزریق در لب پایین باید متناسب با ابعاد لب بالا باشد. هرگونه افزایش سایز غیر طبیعی در نگاه اول می‌تواند باعث ایجاد ناهماهنگی و تغییر فرم شود.

حجم تزریق باید در کنار ایجاد تقارن در دو طرف لب باشد. می‌توان گفت موضوع تقارن در علم پزشکی زیبایی فوق العاده اهمیت دارد. نه تنها در تزریق فیلر لب بلکه در سایر عمل‌ها مانند زاویه سازی فک و چانه، عمل بلفاروپلاستی، کاشت ابرو و غیره نیز مسئله تقارن همواره در اولویت قرار دارد.

تزریق فیلر لب طبیعی جهت اصلاح خط لب

خط لب‌ها یا VERMILION BORDER نقش بسیار مهمی در زیبایی خود لب و به طور کلی چهره دارند. در واقع این خط ناحیه ای است که لب بالا یا پایین با پوست صورت برخورد دارد. تزریق فیلر باعث می‌شود که این خطوط قدری به سمت خارج چرخش پیدا کنند. در نتیجه رنگ زیبای لب‌ها را بیشتر نمایان می‌کنند.

هرگونه تزریقی که در لب‌ها انجام می‌شود دقیقاً در چارچوب داخلی خطوط لب است. بنابراین معیار اصلی برای ایجاد فرم صحیح همین خطوط لب می‌باشد. تزریق فیلر لب طبیعی علاوه بر تغییر فرم و ایجاد حجم طبیعی باعث جلوه گری بیشتر خط لب‌ها نیز می‌شود.

تزریق فیلر لب طبیعی جهت اصلاح خط لب

گوشه لب یا ORAL COMMISURE

گوشه لب‌ها که غالباً با نام علمی ORAL COMMISURE شناخته می‌شوند. دقیقاً نقطه ای هستند که لب های بالا و پایین به یکدیگر می‌رسند. تزریق مقدار بسیار کمی فیلر با یک حجم کنترل شده می‌تواند افتادگی این ناحیه را برطرف کند. معمولا افرادی که گوشه لب پایینی دارند یک ظاهر غمگین را در چهره خود می‌بینند.

اصلاح گوشه لب‌ها با تزریق فیلر لب طبیعی می‌تواند باعث شاد تر شدن چهره شود. با توجه به آنکه این قسمت هیچگونه حجم قابل توجهی را ندارد. در نتیجه نمی توان مقدار حجمی که برای تزریق فیلر در مرکز لب استفاده می‌شود را در این ناحیه هم به کار برد. به طور کلی حجم تزریق انواع فیلر لب در نقاط مختلف لب با یکدیگر فرق دارند.

زیبایی ناحیه فیلتروم با تزریق فیلر لب طبیعی

فیلتروم یا philtrum در قسمت بالای لب قرار دارد. یک شیار با عمق به نسبت کم است که در وسط صورت و دقیقاً در بین لب بالا و پایین بینی قرار دارد. فیلتروم دو برجستگی کوچک دارد که با یک زاویه مایل نسبت به یکدیگر قرار دارند. پزشک متخصص اگر دارای سابقه و تجربه بالایی باشد می‌تواند با تزریق فیلر در امتداد خطوط باعث برجستگی و شفافیت بیشتر لب بالا شوند. افرادی که دارای بیماری های شکاف لب هستند غالباً ناهنجاری عمیقی در قسمت فیلتروم دارند. عمل های جراحی تا حدودی می‌تواند به اصلاح فرم این ناحیه بپردازد.

(در بالا ۵ ناحیه بسیار مهم که تشکیل دهنده آناتومی طبیعی لب هستند را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. پزشک متخصص می‌تواند با تاثیر در هر کدام از بخش های مذکور در مجموع باعث ایجاد یک فرم جدید و جذاب و دقیقا مورد پسند شما شود)

چه انتظاری را باید از تزریق فیلر لب طبیعی داشته باشیم؟

چه انتظاری را باید از تزریق فیلر لب طبیعی داشته باشیم؟

یک کلینیک تخصصی در فرآیند تزریق فیلر لب طبیعی زمانی بهترین عملکرد را ارائه خواهد داد که پزشک مربوطه کاملاً اطلاعات دقیقی در مورد آناتومی لب‌ها داشته باشد. از طرفی در همه موارد نیازی نیست که با تزریق حجم بالای فیلر بیشترین تاثیر را ایجاد کرد. می‌توان با شناسایی نقاط حساس و کاملاً بدون آسیب به رگها و شریان های اصلی عملیات تزریق فیلر را انجام داد.

اینها نکاتی هستند که قطعاً پزشکان اطلاعات دقیقی نسبت به آن دارند. در نظر گرفتن این موارد می‌تواند یک لب کاملا متقارن، زیبا و خوش فرمی را ایجاد کند. علاوه بر این عوارض فیلر لب نیز کاملا به حداقل می‌رسد و فرد زیبا جو پس از تزریق و انجام مراقبت‌های اصلی می‌تواند به زندگی روزمره خود ادامه دهد. از طرفی سطح انتظارات باید واقع بینانه باشد. عمل های زیبایی در همه موارد کاملا بدون نقص نیستند. حتی در حالت طبیعی نیز همه افراد لب های کاملا متقارن ندارند. پس بهتر است با مقایسه قبل و بعد از کار تغییرات ایجاد شده را بررسی کنیم.

کلینیک آی گل بهترین مرکز تخصصی تزریق فیلر لب

کلینیک تخصصی آی گل با داشتن کادری مجرب و کاملا مجهز می‌تواند ایده‌آل‌ترین خدمات حوزه تزریق فیلر در نقاط مختلف صورت مانند لب‌ها، گونه، شقیقه، خط خنده، خط اخم، پیشانی و غیره داشته باشد. شما می‌توانید برای کسب مشاوره و اطلاع دقیق از روند کار با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا بیشتر شما را راهنمایی کنند.