تزریق فیلر زیر چشم؛ پاسخ به مهم ترین سوالات زیباجویان

تزریق فیلر زیر چشم؛ پاسخ به مهم ترین سوالات زیباجویان

وجود یک حالت گود رفتگی و توخالی به نظر رسیدن زیر چشم‌ها عاملی خواهد بود تا چهره زیبای خود را بطور کامل از دست بدهید. عوامل مختلفی برای این ناهنجاری وجود دارد که می‌توان به عدم استراحت کافی، افزایش سن، از دست دادن آب بدن، خستگی طولانی مدت، کار زیاد، اختلالات ژنتیکی، تغذیه نامناسب، آلرژی و دیگر المان‌ها اشاره کرد. درمان کارساز و اساسی تزریق فیلر زیر چشم است.

موادی که در صورت تزریق مقدار کنترل شده و صحیح می‌تواند سریعا گودی زیر چشمها را درمان کند و در مجموع باعث جلوه گری بهتر چهره شما شود. اصولا فرورفتگی های زیر چشم هم برای آقایان و هم بانوان رخ می‌دهد. نقطه مقابل آن پف کردگی و افزایش چربی در بافت زیر چشم است که برای اصلاح آن معمولا از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین استفاده می‌کنند. اما در این مقاله منحصرا قصد داریم در مورد تزریق فیلر زیر چشم در قالب پاسخ به اصلی ترین سوالات صحبت کنیم.

فیلر زیر چشم چیست؟

مواد پر کننده ای که برای برطرف کردن گودی زیر چشم تزریق می‌شود از لحاظ ساختار تشکیل شده از مواد هیالورونیک اسید است. طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا یا FDA هیالورونیک اسید یک پلی ساکارید یا نوعی قند است که بطور طبیعی در بدن انسان وجود دارد.

این ماده به صورت یک ژل قابلیت ترکیب شدن با آب دارد و از این طریق دچار افزایش حجم می‌شود. بنابراین با تزریق آن در نقاط فرورفته صورت مانند زیر چشم یک خاصیت پر کننده و همچنین صاف کننده را دارد. ماده هیالورونیک اسید یک ترکیب نرم ژله مانندی است که در زمان تزریق در زیر چشم و دیگر نقاط صورت مانند لب باعث اصلاح فرم می‌شود. در این خصوص شما می‌توانید مقاله تزریق فیلر لب را نیز مطالعه فرمایید.

به جهت سازگاری بالایی که با بدن دارد به مرور زمان جذب می‌شود. بخش زیادی از مواد هیالورونیک اسید در اطراف استخوان و همچنین بخش زیرین پوست وجود دارد. این ماده از بدو تولد در بدن بطور طبیعی ساخته می‌شود و با افزایش سن شاهد کاهش آن در بدن خواهیم بود. با از دست رفتن این ماده طبیعی در بدن دچار تغییرات در سطح پوست خواهیم شد. به این صورت که پوست شما خشک می‌شود و در مواردی دچار افتادگی و چروک شدن خواهد شد. پس با تزریق فیلر زیر چشم مجددا این ماده را به بدن بازگردانید.

فیلر زیر چشم چیست؟

فواید فیلر زیر چشم چیست؟

طبق گفته متخصصین پوست بیشترین تاثیری که فیلرها دارند برطرف کردن فرورفتگی زیر چشم است. این ناهنجاری می‌تواند باعث سیاهی دور چشم شود. از طرفی یک سایه نا به هنجاری زیر چشم ایجاد می‌کند. تزریق فیلر زیر چشم مواد و ترکیبات کلاژن و همچنین هیالورونیک اسید را مجددا در زیر پوست زنده می‌کند. لذا تا حد بسیار زیادی آن حالت دایره ای شکل زیر چشم و اطراف آن را از بین می‌برد. البته نمی توان گودی زیر چشم را یک بیماری تلقی کرد و از لحاظ پزشکی تنها ترکیب زیبایی صورت را مختل می‌کند.

چه زمانی تزریق فیلر برای زیر چشم گزینه مناسبی نیست؟

برخی از افراد ممکن است به بیماری هیپرپیگمانتاسیون در پوست صورت و همچنین زیر چشم‌ها مبتلا باشند. تولید بیش از حد ملانین می‌تواند لکه‌ها و سایه های زیادی را در زیر چشم و دیگر نقاط صورت بوجود آورد. در چنین شرایطی هیچ نوع فرورفتگی یا گودی در زیر چشم وجود ندارد بلکه این سایه های حاصل از لکه‌ها و بیماری های پوستی هستند که فرم صورت را از بین می‌برند. لذا زمانی می‌توان تزریق فیلر را موفقیت آمیز دانست که بخشی از صورت حجم طبیعی خود را از دست داده باشد.

چه زمانی تزریق فیلر برای زیر چشم گزینه مناسبی نیست؟

عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

با توجه به آنکه ساختار زیر چشم بافت بسیار ضعیف و پوست نازک تری دارد؛ بروز کبودی امر شایعی است. از طرفی به دلیل وجود رگ های خونی یا زیاد تورم نیز وجود خواهد داشت. در صورتی که حجم تزریق کنترل شده نباشد تورم و تغییر رنگ بیشتر می‌شود. البته اگر میزان تزریق افزایش یابد می‌توان با تزریق ترکیبات آنزیمی فیلر را تجزیه کرد. بروز عفونت در اثر مراقبت های نامناسب محتمل است.

آیا تزریق فیلر زیر چشم درد دارد؟

از آنجایی که تزریق فیلر زیر چشم با استفاده از میکرو سوزن های بسیار ریز انجام می‌شود در نتیجه شما حداقل درد و سوزش را احساس خواهید کرد. پزشک سعی می‌کند سوزن را در یک نقطه صحیح و تا عمق مناسبی فرو کند تا از این طریق بتواند میزان تاثیر تزریق مواد فیلر را افزایش دهد. عمل تزریق بصورت میلیمتری در نقاط مختلف زیر چشم انجام خواهد بود.

چه اقداماتی قبل از عمل انجام دهیم؟

پیش از آنکه بخواهید عمل تزریق فیلر زیر چشم را انجام دهید باید حداقل ۵ روز قبل از عمل از برخی داروها مانند آسپرین، ویتامین E ، جینکو بیلوبا اجتناب کنید. اصولا هر ماده ای که به عنوان رقیق کننده خون استفاده می‌شود باید کاملا قطع شود. بهتر است از مقداری آناناس استفاده کنید زیرا این میوه به دلیل داشتن آنزیم های بسیار کارساز مانند بروملین باعث کاهش کبودی در زیر چشم در حین عمل و بعد از آن خواهد شد.

چگونگی تزریق فیلر زیر چشم

چگونگی تزریق فیلر زیر چشم

پزشک متخصص سعی می‌کند از مواد بی حسی موضعی که غالبا به صورت کرم بی حس کننده هستند روی پوست استفاده کند. بعد از آن فقط بر روی یک صندلی مخصوص قرار می‌گیرد تا پزشک تسلط کامل بر صورت زیباجو داشته باشد. معمولا در زمان تزریق سرنگ هایی که آماده سازی شده اند با مواد لیدوکایین ترکیب می‌شوند تا باعث منقبض شدن عروق و بی حس شدن آنها شود.

سرنگ های حاوی اسید هیالورونیک درست زیر ناحیه اپیدرم تزریق می‌شوند تا باعث ایجاد حجم شوند. معمولا حدود ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد تا مراحل کار و تزریق تمام شود. در هر بار تزریق نیز پزشک با اعمال فشارهای بسیار جزئی فرم کلی را تنظیم می‌کند. مهمترین مزیت اصلی تزریق فیلر زیر چشم این است که در صورت عدم رضایت می‌توان آن را با تزریق مواد آنزیمی کاملا حل کرد.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

بعد از آنکه مراحل تزریق فیلر زیر چشم به پایان رسید مدتی به استراحت بپردازید. هیچگاه برای انجام ورزش های شدید به باشگاه نروید و سعی کنید هفته اول فعالیت عادی و ملایمی داشته باشید. در صورت بروز سوزش و تورم اطمینان داشته باشید که کاملا موقتی هستند اما برای کاهش آن می‌توانید از کیسه مخصوص با دمای پایین تا ملایم استفاده کنید.

مدت ماندگاری فیلرهای پرکننده چقدر است؟

اصولا فیلرهای پرکننده یک تاثیر موقتی دارند. همانطور که گفته شد مواد هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن وجود دارند لذا تزریق این ماده در زیر پوست باعث ایجاد واکنش هایی خواهد شد که به مرور بدن این نوع اسید را جذب می‌کند. اما برخی فیلرها دارای خاصیت بافت ساز هستند. در مجموع میزان ماندگاری آنها حدود ۶ ماه تا ۱ سال است. البته بستگی به نوع فیلر دارد. بعد از آن شما می‌توانید مجددا به تزریق فیلر زیر چشم طبق نظر پزشک بپردازید.

هزینه تزریق فیلر

هزینه و قیمت تزریق فیلر زیر چشم بر اساس حجم و میزان ماده به کار رفته می‌باشد. هر چقدر حجم فیلرها که غالبا بر اساس سی سی تعیین می‌شوند افزایش پیدا کند زیبا جو مقدار هزینه بیشتری را متحمل خواهد شد. کلینیک های زیبایی سعی می‌کنند نازل ترین قیمت را تا حد امکان برای انجام این عمل در نظر بگیرند.

تزریق با کیفیت ترین فیلرها در کلینیک آی گل

زیباجویان گرامی می‌توانند عمل های مختلفی همچون تزریق فیلر لب، فیلر خط خنده, فیلر شقیقه، فیلر زاویه سازی فک و چانه و همچنین تزریق فیلر زیر چشم را در کلینیک آی گل انجام دهند. این مرکز تخصصی از بهترین برندهای فیلر استفاده می‌کند که امروزه در تمام نقاط دنیا جزو استانداردترین محصولات هستند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.