بوتاکس لبخند لثه ای؛ لبخندی طبیعی با یک تزریق ساده

بوتاکس لبخند لثه ای؛ لبخندی طبیعی با یک تزریق ساده

اگر روبروی آینه ایستاده اید و به خودتان لبخند می زنید، کمی به لثه ها و دندان خودتان بیشتر دقت کنید. اگر در هنگام خندیدن بخش زیادی از لثه شما پیدا می شود، شما با لبخند لثه ای مواجه هستید. لبخند لثه ای نوع لبخند است که در اثر بلند شدن لثه و بالا رفتن بیش از حد لب بالا اتفاق می افتد. در این صورت بخش زیادی از لثه های شما در هنگام خندیدن مشخص می شوند و دندان ها نیز کوچک تر به نظر می رسند. بهترین روش برای درمان این مشکل، بوتاکس لبخند لثه ای است. تزریق بوتاکس در بخش هایی از صورت، بدون اینکه عارضه جانبی خاصی را به همراه داشته باشد، باعث زیبایی لبخند خواهد شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با روند اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس آشنا شوید.

بوتاکس لبخند لثه ای چیست؟

در یک تعریف کلی لبخند لثه ای به لبخندی گفته می شود که باعث نمایان شدن بیش از ۲ میلی متر لثه در هنگام خندیدن گردد. افرادی که دارای این مشکل هستند، در هنگام خندیدن احساس می کنند که لثه های بسیار بزرگ و دندان های بسیار کوچک دارند. در موارد شدید، معمولا نیاز به انجام عمل جراحی برای اصلاح لبخند لثه ای است. به طوری که بخش اضافه لثه بریده می شود و دندان ها جابجا می گردند. اما در موارد متوسط تا خفیف، تزریق فیلر و بوتاکس در ناحیه لب ها تا حد زیادی موثر خواهد بود.

بوتاکس لبخند لثه ای به فرآیندی گفته می شود که بوتاکس در ناحیه بالای لب بالایی تزریق می شود و اجازه نمی دهد لب بالایی در هنگام خندین به سمت بالا بیاید. به همین خاطر مقدار کمتری از لثه در هنگام خندین قابل مشاهده است. بوتاکس یک نوع فلج کننده عضله است و تاثیری روی حجم لب ندارد. از این رو فقط برای بی حس کردن لب بالایی و عدم حرکت کردن بیش از حد آن به سمت بالا، از بوتاکس استفاده می شود.

اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس چقدر دوام دارد؟

برای اصلاح لبخند لثه ای به صورت دائمی، بهترین راه استفاده از روش جراحی است؛ اما روش جراحی هم عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد، هم دوره نقاهت آن طولانی است. اگرچه تزریق بوتاکس یک روش موقتی برای اصلاح لبخند لثه ای است، اما می توان با تمدید آن شاهد زیبایی چهره و رفع لبخند لثه ای باشید.

معمولا حدود ۳ الی ۱۴ روز پس از تزریق بوتاکس، نتیجه آن را مشاهده می کنید. بسته به نوع بوتاکس و متابولیسم بدن شما، عملکرد بوتاکس نیز متفاوت است. اما معمولا بوتاکس در ناحیه لب ها ۳ الی ۶ ماه ماندگار است و بعد از آن، مجددا نیاز به تزریق بوتاکس دارید.

بوتاکس لبخند لثه ای چیست؟

مراقبت های قبل از بوتاکس برای لبخند لثه ای

خوشبختانه بوتاکس لبخند لثه ای، روشی ایمن و غیر تهاجمی است که قبل از آن نیازی به انجام کارهای پیچیده ندارید. البته اگر از داروهای مختلف استفاده می کنید یا بیماری زمینه ای خاصی دارید، بهتر است که با پزشک مشورت کنید و مراقبت های قبل از بوتاکس را جدی بگیرید. نکات زیر به شما برای جلوگیری از عوارض تزریق بوتاکس کمک می کنند.

  • حداقل ۳ روز قبل از تزریق بوتاکس برای لبخند لثه ای، از استعمال دخانیات خودداری کنید.
  • در صورتی که سابقه حساسیت به بوتاکس دارید یا حساسیت های پوستی شما شدید هستند، حتما قبل از تزریق بوتاکس با پزشک صحبت کنید.
  • ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از تزریق بوتاکس، از داروهای حساسیت و رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از بوتاکس لبخند لثه ای

بوتاکس لبخند لثه ای، یک روش ایمن و در عین حال غیر تهاجمی است. شما می توانید به صورت سرپایی این عمل را انجام دهید و بلافاصله به منزل بروید. مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم، مشابه با مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه لب ها هستند. فقط کافیست که به توصیه های پزشک برای مراقبت از خودتان توجه کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد از بین رفتن تورم و التهاب در ناحیه تزریق باشید. رعایت نکات زیر بعد از تزریق بوتاکس، اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • حداقل ۲ الی ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه لب ها و بینی، روی شکم و صورت خودتان دراز نکشید.
  • ناحیه تزریق بوتاکس را فشار ندهید و دستکاری نکنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از انجام کارهایی که باید برای آن ها ۹۰ درجه خم شوید، خودداری کنید.
  • تا چند روز بعد از تزریق سیگار نکشید و از دخانیات دوری کنید.
  • در صورت نیاز از داروهای ضد التهاب و ضد درد (بسته به نظر پزشک) استفاده کنید.

مراقبت های قبل از بوتاکس برای لبخند لثه ای

چند واحد بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه ای نیاز است؟

برای اینکه لبخند لثه ای اصلاح شود، می توان یک یا دو واحد بوتاکس را به ناحیه بالای لثه تزریق کرد. بسته به شدت لبخند لثه ای، میزان بوتاکس تزریق شده نیز متفاوت است. باید توجه داشت که ماندگاری بوتاکس لبخند لثه ای تحت تاثیر تعداد واحدهای بوتاکس تزریق شده نیست و فقط به دقت تزریق، کیفیت بوتاکس و همچنین شرایط جسمی خود فرد دارد. با تزریق یک یا دو واحد بوتاکس در ناحیه زیر بینی و لب ها، می توان شاهد زیبایی بهتر لبخند بود.

اصلاح لبخند لثه ای با تزریق بوتاکس در کلینیک زیبایی آی گل

برای تزریق بوتاکس جهت اصلاح لبخند لثه ای، لازم است که بوتاکس در ناحیه خاصی از صورت و اطراف لب ها و بینی تزریق شود. به دلیل اینکه اعصاب و رگ های زیادی در اطراف این ناحیه وجود دارند، لازم است که حتما به یک مجموعه متخصص و باتجربه برای تزریق بوتاکس در این ناحیه مراجعه کنید. کلینیک زیبایی آی گل با پزشک متخصص جهت تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی و لب ها، به شما امکان استفاده از خدمات حرفه ای در این زمینه را می دهد. می توانید برای دریافت وقت قبلی جهت تزریق بوتاکس لبخند لثه ای، با کارشناسان این کلینیک در ارتباط باشید.