مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم چیست؟

عمل بوتاکس یکی از روش‌های ایده‌آل برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست صورت است. این ماده کاربردی مستقیماً روی عضلات درگیر زیر پوست اثر می‌گذارد و از طریق جلوگیری از انقباضات ماهیچه ای مانع ایجاد چین و چروک می‌شود. یکی از سوالات اساسی که در مورد این عمل همواره مطرح می‌شود این است که مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم چیست؟ و چه کارهایی را باید انجام دهیم تا دوران نقاهت کاهش یابد و سریعا بتوان نتیجه مطلوب را دریافت کرد. در این مقاله قصد داریم به صورت فهرست وار تمام اقداماتی که لازم است بعد از عمل انجام دهید ذکر کنیم.

۱- دوری از تابش مستقیم نور آفتاب

بعد از آنکه عمل تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی انجام شد حداقل تا ۴ ساعت در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. گرمایی که نور آفتاب می‌تواند ایجاد کند باعث افزایش فشار خون و کبودی بیشتر صورت خواهد شد. در نتیجه تا حد امکان خود را به یک محیط سرپوشیده و بسته برسانید. در کنار این‌ها اقدامات مرتبط با برنزه کردن پوست بدن، رفتن به جکوزی‌ها، استفاده از دوش آب گرم و همچنین سوناها را کاملاً کنار بگذارید تا هیچگونه تحریک خارجی روی پوست عمل شده ایجاد نشود.

۲- نحوه خوابیدن خود را اصلاح کنید

از آنجایی که بوتاکس در قسمت پیشانی‌ها و دور چشم برای از بین بردن چین و چروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد باید نحوه خوابیدن خود را اصلاح کنید. هیچگونه فشار فیزیکی نباید روی صورت اعمال شود. مخصوصاً در هنگام خواب که افراد غالباً به شکل مایل می‌خوابند و بخش کناره یا نیمرخ صورت در معرض فشار قرار دارد. اگرچه در زمان خواب فرد نمی تواند نحوه خوابیدن خود را کنترل کند اما تا حد امکان با هر روشی که فکر می‌کنید جواب می‌دهد سعی کنید نیروی اضافی روی صورت وارد نشود.

مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم چیست؟

۳- از سایر درمان‌های مرتبط با زیبایی صورت بپرهیزید

درمان‌های متعددی وجود دارد که افراد برای زیبایی پوست صورت خود انجام می‌دهند. از جمله آن می‌توان به فشیال پوست صورت، استفاده از اسکراب‌های لایه بردار، تزریق فیلر جوانساز و دیگر درمان‌ها اشاره کرد. برای تکمیل مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم هیچگاه عمل‌های مذکور را انجام ندهید. زیرا نتیجه کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بعد از آنکه مراحل نقاهت به اتمام رسید شما می‌توانید عمل‌های زیبای دیگر را با اطمینان خاطر انجام دهید.

۴- صورت خود را لمس یا ماساژ ندهید

بسیاری از افراد بنا به عادت همواره صورت خود را لمس می‌کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که بعد از تزریق بوتاکس هیچگاه آن را لمس نکنید حتی اگر دچار خارش شد نیز این کار را انجام ندهید. نه تنها روی محل تزریق بوتاکس اثر منفی می‌گذارد بلکه از لحاظ بهداشتی نیز چندان قابل توجیه نیست. در واقع محل تزریق کاملاً ترمیم نشدند لذا ما نباید در موقعیت‌های مختلف آن را ماساژ دهیم. وجود درد و سوزش پس از عمل کاملاً طبیعی است و در یک مدتی کوتاهی از بین می‌روند. بنابراین شما نباید با ماساژ دادن قصد تسکین سوزش‌های جزئی را داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: بهترین نوع فیلر زیر چشم‎ چیست؟ معرفی برندها

۵- از مصرف مواد الکلی بپرهیزید

مواد و ترکیباتی که حاوی الکل هستند سیستم ایمنی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به همین دلیل پزشکان همواره توصیه می‌کنند قبل از عمل و همچنین بعد از عمل نیز هیچگاه به سراغ مصرف مواد الکلی نروید. این کار منجر به آن خواهد شد تا بهبودی سریع‌تر حاصل شود و شما زودتر نتیجه را ببینید. آنچه که اهمیت دارد این است که ما با انجام مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم به یک صورت زیبا برسیم.

مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم چیست؟

۶- نحوه نشستن بعد از عمل

بهتر است تا ۴ ساعت بعد از عمل تزریق بوتاکس دراز نکشید و خم نشوید. این کار باعث می‌شود تا ترکیبات بوتاکس در محل تزریق پخش نشوند و مستقیماً اثر خود را روی عضله مربوطه ایجاد کند. تاثیری که بوتاکس روی عضله بدن دارد یک خاصیت فلج کننده است. در نتیجه اگر ماده مذکور پخش شود ممکن است عضلات پیرامون نیز تحت تاثیر قرار بگیرند. در ساعت‌های اولیه به صورت ساده بنشینید و سعی کنید تمام تنش‌های محیطی را از خود دور کنید.

در بسیاری از موارد دیده شده است که با تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی و عدم انجام مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم شاهد انتشار ترکیبات بوتاکس به عضلات پیرامون پلک بالا بودیم که نتیجه آن افتادگی پلک است. پس برای جلوگیری از این اتفاقات حتماً موارد مراقبتی را به شدت رعایت کنید.

از طرفی تزریق بیش از حد نیز در ناحیه مربوطه باعث شده است تا افراد به دنبال راه‌های رفع افتادگی پلک بالا بدون جراحی باشند. برای جلوگیری از این مورد حتماً به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید.

۷- عدم انجام آرایش

بسیاری از خانم‌ها بنا به عادت تمایل دارند همواره صورت خود را آرایش کنند اما این کار نباید بعد از تزریق بوتاکس انجام شود. مواد و ترکیباتی که در ابزارهای آرایشی وجود دارند مستقیماً روی محل تزریق اثر منفی می‌گذارند و می‌توانند باعث افزایش درد و کبودی شوند. پس بهتر است تا زمان کاهش تورم صبر کنید تا سطح پوست صورت کاملاً به حالت عادی بازگردد.

۸- تا مدتی ورزش‌های سنگین نکنید

از آنجایی که برخی از آقایان و خانم‌ها علاقه بسیار زیادی به ورزش کردن دارند لذا بعد از تزریق مواد بوتاکس لازم است که تا طی شدن دوران نقاهت از ورزش‌های سنگین پرهیز شود. وجود تعریق زیاد در صورت و همچنین انقباضات ماهیچه‌ای نتیجه عمل را کاملاً تغییر می‌دهد. این کار به صورت موقتی است و بعد از تاثیر اولیه بوتاکس مجدداً می‌توانید به زندگی نرمال خود برگردید و به ورزش و دیگر اقداماتی که قبلاً انجام می‌دادید بپردازید.

مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم چیست؟

۹- مصرف دخانیات را کاملاً ترک کنید

سیستم دفاعی بدن باید در بالاترین حد خود باشد. مصرف دخانیات این المان مهم را در بدن کاهش می‌دهد و باعث می‌شود محل تزریق دیرتر بهبود یابد. دقیقاً مانند مصرف ترکیبات الکلی نیز شما باید از هرگونه استعمال دخانیات حتی یک سیگار ساده نیز تا مدتی پرهیز کنید. این کارها و اقدامات ساده تنها به این دلیل انجام می‌شود که اثر مواد اصلاح کننده چین و چروک‌های صورت مثبت باشد و عوامل بیرونی مانند موارد مذکور روی روند بهبودی و کاهش آن اثر نگذارد.

تزریق بوتاکس توسط بهترین متخصص در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل با بهره‌مندی از تیم کاملا تخصصی می‌تواند در شرایط کاملاً ایمن عمل تزریق بوتاکس را برای زیباجویان انجام دهد. پیش از شروع کار یک ارزیابی دقیق روی صورت شما انجام می‌شود تا مشخص شود که چه مقدار حجم از ماده بوتاکس برای دستیابی به یک نتیجه با کیفیت لازم است. آنچه که برای ما اهمیت دارد کیفیت ایده آل و حفظ سلامت زیباجویان است. پس برای تعیین وقت و حضور در کلینیک با ما در تماس باشید.