برای لیزر دستگاه شاتی بهتره یا رولی؟

برای لیزر دستگاه شاتی بهتره یا رولی؟

لیزر موهای زائد مردان و زنان چند سالی است که توانسته به یکی از اقدامات عالی برای حذف موهای زائد بدن تبدیل شود. اگر تا به حال در مورد دستگاه های لیزر موهای زائد تحقیق کرده باشید، حتما نام دستگاه لیزر شاتی و رولی را شنیده اید. شاید این سوال برای شما مطرح شده که برای لیزر دستگاه شاتی بهتره یا رولی؟ تفاوت میان لیزر موهای زائد با دستگاه های شاتی و رولی چیست؟ برای اینکه به پاسخ این سوالات برسید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا شما را با عملکرد هر دوی این دستگاه ها و تفاوت های میان آن ها آشنا کنیم.

لیزر شاتی چیست؟

لیزر شاتی یکی از دستگاه های لیزر موهای زائد است که در سال های اخیر توانسته محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند. برای استفاده از این دستگاه، اپراتور باید یک سری خطوط مستطیلی شکل را روی بدن رسم کند. سپس در میان این خطوط مشخص شده، شات ها تعیین می شوند و هندپیس دستگاه لیزر بدون نیاز به ژل، در نواحی مختلف روی پوست قرار می گیرد. برای اینکه از این دستگاه برای لیزر موهای زائد صورت و بدن استفاده شود، اپراتور نیازی به استفاده از ژل ندارد و فقط هندپیس دستگاه را روی پوست قرار می دهد و بر می دارد.

در انجام لیزر موهای زائد بدن با دستگاه لیزر شاتی، بسیار مهم است که شات ها دقیق در کنار هم قرار گیرند. طول موج مناسب نیز برای این لیزر اهمیت زیادی دارد تا شاهد سوختگی پوست نباشیم. در دستگاه لیزر شاتی، پوست مستقیم در تماس با دستگاه لیزر قرار نمی گیرد. یک خنک کننده قوی نیز برای این دستگاه لیزر وجود دارد که عملکرد آن را بهبود می بخشد و باعث کاهش درد خواهد شد. بازدهی دستگاه لیزر شاتی بالا است و معمولا تا ۸۰ درصد از موهای زائد را از بین می برد.

لیزر شاتی چیست؟

لیزر رولی چیست؟

لیزر رولی دستگاهی جدیدتر برای لیزر موهای زائد پا و بدن است. در این دستگاه، هندپیس باید روی سطح پوست تابانده شود. دستگاه های لیزر رولی دارای چند طول موج متفاوت هستند که تمرکز و شدت امواج آن ها نسبت به لیزر شاتی کاهش پیدا می کند. در لیزر رولی، نیاز به استفاده از ژل به عنوان یک رابط میان رول دستگاه و پوست است. پس از زدن ژل مناسب، هندپیس به صورت مستقیم روی سطح پوست قرار می گیرد و به صورت چرخشی حرکت داده خواهد شد.

پوشش در لیزر رولی بیشتر است و می تواند کل سطح پوست را در بر بگیرد. با این حال با توجه به اشعه کمتری که به پوست به واسطه این نوع لیزر ارسال می شود، معمولا اثربخشی آن نیز کمتر است. به طوری که باید تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت و بدن را با دستگاه های رولی افزایش دهید تا به نتیجه خوبی برسید.

مزایای لیزر شاتی

انتخاب لیزر شاتی یا رولی بستگی به مزایا و معایب هر کدام از این دستگاه ها دارد. لیزر شاتی به دلیل عملکرد خوب برای از بین بردن بخش زیادی از موهای زائد بدن، توانسته به یکی از بهترین دستگاه های لیزر تبدیل شود. تعداد شات لیزر در این دستگاه تعیین می شود و سپس مراحل لیزر موهای زائد انجام خواهد شد. دقت برای انتخاب تعداد شات مناسب، از جمله مهم ترین نکات برای استفاده از این دستگاه است. از جمله مزایای لیزر شاتی ، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم تماس مستقیم با پوست: یکی از برتری های لیزر شاتی این است که در تماس مستقیم با پوست کار نمی کند. از این رو می توان از سری های شخصی برای این نوع دستگاه استفاده کرد و احتمال انتقال بیماری های مختلف مانند زگیل و تب خال را به حداقل رساند.
  • عوارض جانبی محدود: طول موج در دستگاه لیزر موهای زائد شاتی قابل کنترل است. از این رو می توان عوارض لیزر موهای زائد را با کمک این دستگاه به حداقل رساند.
  • سرعت بالا: لیزر شاتی سرعت بالایی برای اجرا دارد. به دلیل اینکه تعداد شات ها از قبل تنظیم می شوند، می توان با بالا بردن تعداد شات ها در ثانیه عملیات حذف مو را سریع تر انجام داد.
  • اثربخشی عالی: آمارها نشان می دهند که لیزر دستگاه شاتی بازدهی بیشتری نسبت به دستگاه های دیگر دارد. به طوری که این دستگاه می تواند حدود ۸۵ درصد بازدهی از خود نشان دهد.
  • تعداد جلسات مورد نیاز کمتر: در لیزر شاتی تعداد جلسات برای حذف موهای زائد معمولا کمتر است. می توان در یک دوره ۸ جلسه ای منظم، شاهد از بین رفتن حجم زیادی از موها بود و پس از آن هر چند ماه یکبار حذف موهای زائد بدن را انجام داد.

لیزر رولی چیست؟

مزایای لیزر رولی

دستگاه لیزر رولی ساده تر استفاده می شود و می تواند سطح بیشتری از پوست را تحت پوشش خود قرار دهد. به همین خاطر نتیجه لیزر رولی عمدتا کامل تر خواهد بود. از جمله مزایای لیزر رولی ، نسبت به روش های دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشاندن تمام سطح پوست: هندپیس دستگاه لیزر رولی می تواند روی سطح حرکت کند و هیچ محدودیتی برای دسترسی به بخش های مختلف بدن ندارد. از این رو سطح بیشتری از بدن با این دستگاه پوشش داده خواهد شد.
  • قابل استفاده برای انواع رنگ پوست: لیزر رولی می تواند برای انواع رنگ پوست روشن تا تیره مورد استفاده قرار گیرد. در واقع عوارض لیزر رولی برای افرادی که پوست تیره دارند، کمتر است.

تفاوت لیزر شاتی با رولی چیست؟

برای انتخاب میان دستگاه لیزر شاتی و رولی برای لیزر کردن موهای زائد بدن، باید تفاوت های میان این دو دستگاه را بشناسید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • دستگاه لیزر شاتی برای هر شات از فلش لامپ کمک می گیرد. این لامپ ها باید بعد از شات های مشخص، تعویض شوند؛ اما در دستگاه رولی چنین شرایطی وجود ندارد.
  • لیزر شاتی در زمان کمتری قابل انجام است. عدم نیاز به ژل برای اجرا و همچنین امکان تنظیم سرعت این دستگاه، باعث شده تا لیزر شاتی در زمان کوتاه تری انجام شود.
  • ایمنی حذف موهای زائد بدن با لیزر شاتی به دلیل عدم تماس با پوست بیشتر است. از این رو احتمال رشد زگیل و تبخال در اثر استفاده از لیزر شاتی به حداقل می رسد.
  • هزینه لیزر شاتی معمولا کمی بالاتر از لیزر رولی است. اما چون تعداد جلسات مورد نیاز برای استفاده از لیزر شاتی کمتر است، می توان گفت که این روش مقرون به صرفه تر از لیزر موهای زائد با دستگاه رولی است.

کلینیک آی گل؛ مشاور شما برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر

در این مقاله در مورد تفاوت میان دستگاه لیزر شاتی و رولی با شما صحبت کردیم. برای فهمیدن اینکه لیزر شاتی مناسب تر است یا لیزر رولی، باید با دقت به تفاوت ها و مزایا و معایب این دستگاه ها توجه داشته باشید. البته بر اساس شرایط موها و نوع پوست، دستگاه مناسب لیزر موهای زائد در افراد نیز متفاوت است. بنابراین، شما باید با توجه به مزایا و معایب لیزر موهای زائد، نوع پوست و توصیه پزشک بهترین دستگاه را انتخاب کنید. کلینیک آی گل دارای پرسنل باتجربه و پزشک متخصص پوست و مو است که به شما برای انتخاب بهترین دستگاه کمک می کند و در نهایت با دستگاه های بروز جهانی کار لیزر موهای زائد بدن را انجام می دهد.