تاثیر استفاده از زایلاپی برای لیزر و نحوه استفاده از آن

تاثیر استفاده از زایلاپی برای لیزر و نحوه استفاده از آن

یکی از موثرترین راه ها برای حذف موهای زائد بدن، لیزر است که نیاز به شیو مداوم را از بین می برد. امروزه افراد زیادی برای حفظ آراستگی، اقدام به لیزر موهای صورت و بدن میکنند؛ اما درد و سوزش ایجاد شده هنگام لیزر، آنها را آزار می دهد. البته میزان درد و سوزش بستگی به آستانه درد هر فرد داشته و برخی افراد هنگام لیزر، دردی حس نمی کنند. آسان ترین راه برای کاهش درد در این مواقع، استفاده از زایلاپی برای لیزر است. زایلاپی یک پماد بی حس کننده موضعی بوده و مناسب افرادی با تحمل درد پایین یا پوست حساس می باشد. ما در این مقاله، مزایا، معایب و نکات لازم جهت استفاده از زایلاپی را برای شما بیان می کنیم؛ با ما همراه باشید.

چرا از پماد زایلاپی برای لیزر استفاده کنیم؟

کسانی که برای حذف موهای زائد از لیزر استفاده می کنند، باید تعداد جلسات خود را منظم و به طور کامل انجام دهند؛ در غیر این صورت نتیجه مطلوب را دریافت نخواهند کرد. احساس درد و سوزش یکی از عواملی است که فرد را از ادامه جلسات دلسرد خواهد کرد؛ به همین دلیل استفاده از زایلاپی برای لیزر، به شما کمک می کند تا این پروسه را بدون هیچگونه درد یا ناراحتی انجام دهید و پس از اتمام جلسات، نیازی به شیو یا لیزر مجدد نداشته باشید. امروزه دستگاه های جدید به دلیل قابلیت خنک کنندگی، درد هنگام لیزر را به شدت کاهش می دهند اما در صورتی که قبل از انجام لیزر دچار استرس خواهید شد، جلسات برای شما ناخوشایند سپری خواهند شد؛ از این رو با کمک زایلاپی می توانید جلسات لیزر را با آرامش سپری کنید.

طریقه مصرف زایلاپی برای لیزر

زایلاپی یک پماد بی حس کننده موضعی است که به دلیل وجود لیدوکایین، درد و سوزش لیزر را به شدت کاهش می دهد. در هر ۳۰ گرم از پماد زایلاپی، ۵ گرم لیدوکایین و ۵ گرم پریلوکائین موجود می باشد. طریقه مصرف زایلاپی برای لیزر به گونه زیر است:

  • ابتدا تمام قسمت هایی که روی آنها لیزر انجام می شود را به درستی شستشو دهید.
  • نواحی مورد نظر را با حوله خشک کرده، پماد زایلاپی را به صورت لایه ای روی پوست قرار دهید و اجازه دهید پماد به پوست جذب شود.
  • معمولا در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پس از استعمال پماد، محل مورد استفاده بی حس می شود.
  • با توجه به اینکه ماندگاری پماد تا یک ساعت می باشد، فاصله زمانی استعمال زایلاپی تا شروع لیزر نباید بیش از نیم ساعت باشد.
  • برای بی حسی بیشتر، می توانید مجددا ۲ یا ۳ لایه زایلاپی روی محل مورد نظر بزنید.
  • لایه آخر پماد زایلاپی را روی پوست ماساژ ندهید؛ این لایه موقع لیزر، توسط کادر درمان برداشته می شود.
  • برای افزایش اثر زایلاپی، می توانید پس از استفاده روی آن را با نایلون یا پانسمان تمیز پوشش دهید و بعد از ۲۰ دقیقه نایلون را بردارید.

چرا از پماد زایلاپی برای لیزر استفاده کنیم؟

عوارض استفاده از  بی حسی زایلاپی برای لیزر

با وجود اینکه به کمک زایلاپی لیزر راحت تر انجام می شود، اما استفاده از این پماد عوارضی دارد که قبل از استفاده باید از آنها آگاه شوید. این عوارض عبارتند از:

  • ورود مواد بی حس کننده به خون

یکی از مهمترین عیوب زایلاپی، جذب مواد بی حس کننده توسط خون است. در واقع مقداری از پمادهای موضعی نیز وارد خون شده و به قسمت های مختلف بدن راه پیدا می کنند. با این حال، استفاده از زایلاپی بر روی نواحی کوچک و افرادی که به لیدوکایین حساسیت ندارند، مشکل خاصی ایجاد نمی کند؛ اما استعمال آن روی قسمت های زیادی از بدن، ممکن است مشکلات جدی و دائمی برای فرد به وجود آورد.

  • واکنش بدن به دلیل حساسیت به بی حس کننده

به طور کلی برخی افراد نسبت به بی حس کننده ها حساسیت داشته و بدن آنها پس از استعمال زایلاپی، واکنش نشان می دهد. به همین دلیل لازم است قبل از استفاده از زایلاپی، با یک متخصص مشورت کرده و این موضوع را در مورد بدن خود بررسی نمایید. علائمی مانند: تغییر رنگ ادرار، سرد یا گرم شدن بدن، تاری دید، التهاب پوست یا لب ها و …، نشان دهنده این هستند که زایلاپی بر روی کبد، کلیه و ارگان های مهم بدن تاثیر گذاشته است. در صورت بروز هر یک از این علائم، باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

  • افزایش تپش قلب

در صورتی که از زایلاپی بر روی نواحی زیادی از بدن استفاده کنید، غلظت زیادی از ماده بی حس کننده وارد خون می شود؛ در نتیجه خون با ورود به قلب، روی ماهیچه ها و بافت قلب تاثیر گذاشته و شرایط بدی را ایجاد می کند. از آنجایی که سلامت قلب از حساسیت زیادی برخوردار است، در صورت هر گونه تغییر پس از استعمال زایلاپی باید به پزشک مراجعه نمایید. مواردی مانند: تپش قلب، سرگیجه و تهوع، لرزش بدن، خواب آلودگی و خستگی، نشانه های تاثیر منفی زایلاپی بر روی قلب خواهند بود.

  • عوارض جانبی روی پوست

از آنجایی که زایلاپی مستقیما روی پوست قرار گرفته و توسط آن جذب می شود، ممکن است به دلیل استفاده زیاد یا نوع پوست فرد، مشکلاتی ایجاد کند. عوارضی مانند: سوزش، خارش، التهاب و کبودی پوست از نشانه های واکنش بدن به زایلاپی می باشند. با توجه به اینکه امکان باقی ماندن این عوارض روی پوست وجود دارد، بهتر است قبل از استفاده بر روی نواحی وسیع، مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید. با این کار، در صورت بروز علائم شدید، نواحی زیادی درگیر نشده و غلظت کمی از آن وارد خون می شود.

استفاده از زایلاپی، نتیجه لیزر را تغییر می دهد؟

یکی از مهمترین نگرانی افراد برای استفاده از زایلاپی، تاثیر آن در حذف موهای زائد است. لازم است بدانید زایلاپی یا دیگر کرم های بی حس کننده موضعی، مشکلی در مقدار ریزش مو ایجاد نکرده و زمان نتیجه گیری را افزایش نمی دهند. تنها تاثیرات مهم زایلاپی، مواردی هستند که به سلامت بدن فرد مربوط می شوند.

عوارض استفاده از  بی حسی زایلاپی برای لیزر

لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل

کلینیک تخصصی آی گل، انواع خدمات زیبایی پوست و مو را با بهترین تجهیزات و امکانات ارائه می دهد. در این مجموعه خدماتی مانند لیزر موهای زائد، کاشت مو، کاشت ابرو، فیلر، بلفاروپلاستی و …، توسط پزشکان و کادر درمان متخصص انجام می شوند. دستگاه های لیزر آی گل، از خاصیت خنک کنندگی برخوردار بوده و نیاز فرد به استفاده از کرم زایلاپی را از بین می برد. با این وجود، می توانید با پزشک متخصص مجموعه مشورت کرده و از زایلاپی برای لیزر استفاده نمایید. از آنجایی که خدمات آی گل نتیجه بخشی سریع و ماندگاری داشته اند، این مجموعه به عنوان بهترین مرکز و کلینیک بلفاروپلاستی در جردن شناخته می شود. کادر این مجموعه مراقبت و بررسی های قبل از عمل را به درستی انجام داده تا فرد، بدون عوارض جانبی نتیجه دلخواه را دریافت کند. در صورتی که قصد انجام هرگونه عمل زیبایی را دارید، به تخصص، مهارت و تجربه پزشکان آی گل اعتماد کنید.

سخن آخر

استفاده از زایلاپی برای لیزر، از بروز درد و سوزش در طول درمان جلوگیری می کند؛ اما با توجه به تاثیرات این کرم بر روی بدن، لازم است قبل از استفاده با پزشک متخصص مشورت نمایید. همچنین از حساسیت خود به لیدوکایین اطمینان حاصل کنید تا با استفاده از زایلاپی برای لیزر، دچار عوارض جانبی نشوید.