مراقبت های بعد از کاشت ابرو؛ ۸ مورد بسیار مهم

مراقبت های بعد از کاشت ابرو؛ 8 مورد بسیار مهم

عمل کاشت ابرو یک فیلد زیبایی بسیار مهم و در عین حال ظریف میباشد. در این بین هرچقدر بتوانید مراقبت های بعد از کاشت ابرو را بطور اصولی رعایت کنید به همان نسبت روی کیفیت کار و کاهش یا حذف عوارض احتمالی موثر خواهد بود. این مراقبت ها برای همه زیباجویان و بین آقایان و بانوان است که در این مقاله می خواهیم ۸ مورد از آنها را که باید به آن توجه ویژه شود ذکر کنیم. پس اگر به تازگی این عمل را انجام دادید یا قصد انجام عمل کاشت ابروی طبیعی را دارید حتما به ادامه مقاله توجه فرمائید.

۱- دور کردن تنش های فیزیکی در ناحیه کاشت ابرو

تنش های فیزیکی میتوانند شامل بروز ضربه، اعمال کشش، ساییدگی، لمس های مکرر، ایجاد آسیب در زمان خواب و موارد مشابه می باشد. درنتیجه افرادی که عمل کاشت ابرو را در یک کلینیک تخصصی انجام داده اند حداقل تا یک هفته باید این مراقبت های ضروری را به بهترین شکل انجام دهند. معمولا امکان دارد زمانی که زیباجویان در حین خواب هستند به دلیل گردش های مکرری که به طرفین دارند ابروها در تماس با بالش در معرض اصطکاک قرار بگیرند و در چنین شرایطی فولیکول ها صدمه ببینند.
پس این ساده ترین تنش فیزیکی است که بدون اطلاع فرد در طول شبانه روز بوجود می آید. اگر دقت کافی در این حوزه نباشد امکان دارد نیاز باشد که مجددا عمل کگاشت ابرو انجام دهید. اما زمانی که فولیکول های مو گیرایی لازم را به دست می آورند و کاملا پایدار می شوند دیگر نباید نگران عوارض کاشت ابرو باشید. زیرا دقیقا مانند موهای طبیعی در مرحله رشد قرار می گیرند.

۲- رعایت بهداشت فردی بعد از کاشت ابرو

رعایت بهداشت فردی فوق العاده اهمیت دارد زیرا محل کاشت ابرو دچار جراحت شده است و نفوذ هر گونه باکتری به منافذ باز پوستی خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت. سعی کنید همه روزه اطراف محل جراحی را با پدهای ضدعفونی کننده پاکسازی کنید. مراقب باشید که این پدها مستقیما در تماس با زخم ها قرار نگیرد زیرا برخی از آنها آغشته به الکل و محلول های ضدعفونی هستند که کاملا برای زخم های با منافذ باز مشکل ساز می باشند. لذا شما باید حتما آنها را در روی پوست های سالم انجام دهید. با این کار مطمئن خواهید بود که آلودگی های چسبیده به پوست مشکلی را برای محل کاشت ابرو چه از نوع کاشت ابرو مردانه و زنانه باشد بوجود نمی آورند.

۳- استراحت کوتاه مدت بلافاصله پس از کاشت ابرو

زمانی که عمل کاشت ابروی شما به اتمام میرسد نمیتوانید بلافاصله بعد از اتمام کار به فعالیت های روزمره خود با شدت بالا بپردازید. بهتر است تا سه روز اول را در منزل بمانید تا حدودی این زخم ها بتواند ترمیم شوند. بعد از این مدت کوتاه مجددا میتوانید به محل کار خود مراجعه کنید. اما اگر این مدت برای شما طولانی است حتما روز اول را سعی کنید حداکثر مراقبت ها را داشته باشید تا بهبودی نسبی نظیر درد و سوزش از بین برود. آنچه که اهمیت دارد این است که فولیکول ها در بالاترین سطح امنیت و بدون تماس با تنش های محیطی پایدار بمانند.

دور کردن تنش های فیزیکی در ناحیه کاشت ابرو

۴- مراقب تابش نور خورشید به صورت خود باشید

نور خورشید یک عامل بیرونی است که میتواند تاثیر منفی روی انواع جراحی های زیبایی صورت ایجاد کند. اشعه ماورای بنفش و گرمایی که در آن وجود دارد باعث می شود زخم ها به درستی ترمیم نشود. حال آنکه گرد و غبار محیط نیز این مشکل را چند برابر میکند و با تعریق صورت شما یک لایه آلوده در ناحیه ابرو به وجود می آید. پس مراقب باشید که نور خورشید در یک مدت طولانی به صورت شما تابانده نشود. حدالمقدور سعی کنید از یک کلاه نقاب دار استفاده کنید که ابروها کاملا در زیر آن قرار بگیرند و حفاظت کافی ایجاد شود. تفاوتی ندارد که شما کاشت ابرو بدون جراحی یا تکنیک های دیگر را داشته باشید. در همه موارد نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

۵- حتما داروهای تجویز شده را استفاده کنید

جراح و متخصص زیبایی با تکمیل عمل کاشت ابرو برای آنکه عفونت های احتمالی ایجاد نشود و فولیکول ها بتوانند عملکرد درست خود را برای پایدار شدن انجام دهند یکسری داروها تجویز میشود. حتما این داروها را در زمان مناسب استفاده کنید. زیرا در همان روزهای اول محل جراحی نسبت به هر عامل واکنش نشان میدهد و این داروها میتوانند مانع آلرژی ها و عوامل متعدد دیگر شوند. نگران عوارض این داروها نباشید زیرا تنها در یک دوره کوتاه مصرف خواهند شد.

۶- در جلسات تعیین شده به کلینیک مراجعه فرمائید

برای اینکه عملکرد کاشت ابرو مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد شما باید در زمان هایی که پزشک تعیین میکند مجددا به کلینیک بازگردید تا روند عمل پیگیری شود و واکنش پوست و بافت های درونی نسبت به موهای کاشته شده مورد سنجش قرار بگیرید. این مرحله بسیار اهمیت دارد زیرا در مواردی دیده شده است که فولیکول ها پس از مدتی بعد از کاشت دچار ریزش شده و این موضوع نیز به عوامل متعددی مانند عمق کاشت، کیفیت کار و موارد مهم دیگر بستگی دارد. این مرحله نیز قطعآ به عنوان المان های مراقبت های بعد از کاشت ابرو اهمیت دارد.

درمانگاه تخصصی آی گل بهترین مرکز تخصصی کاشت مو در تهران

۷- تغذیه خود را بهبود ببخشید

حتما تا به حال شنیده اید که سلامت پوست و مو ارتباط مستقیمی به نوع تغذیه شما دارد. خصوصا زمانی که شما یک عمل جراحی را روی صورت خود انجام میدهید. در مورد عمل کاشت ابرو نیز این موضوع کاملا صدق میکند. در واقع کیفیت موها در حال رشد میتواند با تغذیه بهتر شود و شما نتیجه عمل بهتری را ببینید. البته تخصص جراح مبنی بر ایجاد یک خواب مناسب و قاب طبیعی حائز اهمیت است. اما تغذیه نیز از جانب شما باید کاملا رعایت شود.

۸- استعمال دخانیات و موارد مرتبط را کنار بگذارید

یک زندگی سالم نباید همراه با مصرف دخانیات باشد. این موضوع بیشتر در مورد آقایان وجود دارد که بنا به عادت این کار را انجام میدهند. سیستم ایمنی بدن باید بعد از عمل کاشت ابرو در بالاترین حد خود باشد. وقتی که مصرف دخانیات از جانب فرد انجام میشود این سیستم کاهش می یابد و روی بهبود زخم ها اثر میگذارد. به همین دلیل امکان دارد شاهد بروز اسکار و توده های اضافه در بلندمدت شوید.

درمانگاه تخصصی آی گل بهترین مرکز تخصصی کاشت مو در تهران

درمانگاه تخصصی آی گل با داشتن یک تیم قوی میتواند خدمات زیبایی مختلف نظیر کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق بوتاکس، تزریق فیلر، از بین بردن چین و چروک ها، زاویه سازی فک و چانه، عمل های زیبایی پلک همچون بلفاروپلاستی را برای زیباجویان انجام دهد. شما میتوانید برای تکمیل اطلاعات خود ضمن مطالعه موارد سایت با کارشناسان این کلینیک نیز تماس حاصل فرمائید.