آیا کاشت ابرو بدون جراحی ممکن است؟ (بهترین روش چیست؟)

آیا کاشت ابرو بدون جراحی ممکن است؟ (بهترین روش چیست؟)

اکثر زیباجویان که به دنبال عمل کاشت ابرو طبیعی هستند همواره این سوال را مطرح می‌کنند که آیا می‌توان یک عمل کاشت ابرو بدون جراحی را تجربه کرد. متقاضیان این عمل می‌خواهند به راحت ترین شکل ممکن و با روش های غیرتهاجمی این عمل را انجام دهند. دستیابی به یک ابروی طبیعی با خواب مناسب همچنین قاب ایده آل و زیبا از اهدافی است که پزشکان متخصص دارند اما به عنوان یک سوال مهم برای شما نتیجه عمل مهمتر است یا اینکه روش و تکنیک عمل؟

عمل کاشت ابرو طبق استانداردهای تعریف شده در رفرنس های پزشکی بین المللی در یک مدت زمان مشخص توسط متخصصان کلینیک زیبایی انجام می‌شود. اگرچه ممکن است روش های تهاجمی انتخاب شود اما همانطور که گفته شد نتیجه برای ما در اولویت قرار دارد. قطعا با توضیحات کوتاه متوجه شده اید که روش جراحی می‌تواند مثمر ثمر باشد. اما چرا و چگونه؟ برای دریافت پاسخ این سوال مهم حتما این مقاله را با دقت مطالعه فرمائید. زیرا می‌خواهیم مطالب کاملا ناب، کاربردی و علمی را ارائه دهیم.

چرا کاشت ابرو بدون جراحی توصیه نمی شود؟ (روش FUE)

یکی از تکنیک هایی که ممکن است برای کاشت ابرو بدون عمل جراحی استفاده شود متد FUE است. در این روش پزشک با ابزارها و تجهیزات خاصی به صورت جداگانه فولیکول های مو را از قسمت بانک مویه برداشت می‌کند. تکنیک FUE عمل غیرتهاجمی است که برشی در پشت سر انجام نمی شود و تارهای مو از قسمت پر تراکم سر جدا و سپس برای پیوند ناحیه گیرنده آماده سازی می‌شود. اما این روش غالبا برای کاشت مو سر انجام می‌شود. اگرچه ممکن است در برخی کلینیک‌ها نیز برای کاشت ابرو استفاده شود اما برخی از متخصصین و افرادی که سابقه بالایی در رشته دارند این روش را توصیه نمی کنند.

چند دلیل مهم برای آن وجود دارد یکی از مهمترین آنها این است که برای استفاده از این متد باید موهای سر تراشیده شود. با برداشت فولیکول‌ها و کاشت آن در ناحیه ابرو نمی توان به آن خواب طبیعی رسید. همانطور که می‌دانید ابروها دارای یک خواب نرمال و ایده آلی هستند که غالبا به شکل مایل یا زاویه دار رشد می‌کنند. اگر موهای سر تراشیده شود و فولیکول‌ها در چنین شرایطی برداشت شوند نمیتوان زاویه دقیق کاشت را اندازه گیری کرد.

البته برخی از ابزارهای مدرن که امروزه در دست طراحی و تولید قرار دارند می‌توانند فولیکول های مو را بدون آن که نیاز به تراشیدن باشد از قسمت بانک مویه جدا کنند. بنابراین پزشک با تسلط بیشتری می‌تواند آن زاویه و خمش نرمال که در ابروها وجود دارد را ایجاد کند. پس تنها دلیل محکمی که باعث می‌شود کاشت ابرو طبیعی بدون جراحی توصیه نشود این است که خواب طبیعی و تراکم مناسب معمولا بوجود نمی آید.

چرا کاشت ابرو بدون جراحی توصیه نمی شود؟ (روش FUE)

کاشت ابرو با جراحی (روش FUT )

در روش FUT پزشک جراح یک نوار یا فلپ از قسمت بانک مویه جدا می‌کند. ابعاد آن بستگی به میزان ریزش ابروها و تعداد فولیکول های مورد نیاز دارد. البته شما می‌توانید در مقاله کاشت ابرو به روش FUT به اطلاعات تکمیل تری دست پیدا کنید. بعد از جداسازی یک بخش مشخص از پشت سر فولیکول های مو برای پیوند آماده سازی می‌شوند. پیش از آن محل جراحی از طریق بخیه بسته خواهد شد.

در این تکنیک معمولا نیازی به تراشیدن موی سر نیست. از طرفی موهای سر بلند هستند و پزشک بهتر می‌تواند آن خواب طبیعی را در ابروها بوجود آورد. نکته ای که ممکن است کمتر به آن توجه شود بروز یک حالت سیخ سیخ و مسواکی در ابروها است. لذا در این متد درمانی به جهت فولیکول‌ها با یک زاویه ی مناسب کاشت می‌شوند می‌توان به آن خواب نرمال که مدنظر داریم برسیم.

بنابراین روش طلایی و ایده آلی که برای کاشت ابرو طبیعی می‌توان ذکر کرد همین تکنیک FUT است. پس ما از طریق کاشت ابرو بدون جراحی امکان دارد به آن نتیجه ایده آلی که در ذهن خود داریم نرسیم. در چنین شرایطی حتما باید به پزشک خود اعتماد کنیم و بهترین روشی که معرفی می‌کند را بپذیریم.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو از طریق جراحی

مراقبت های بعد از کاشت ابرو از طریق جراحی

از آنجاییکه کاشت ابرو از طریق جراحی یک روش تهاجمی محسوب می‌شود پس باید بهترین مراقبت‌ها را بعد از عمل انجام دهیم. معمولا قسمت جراحی شده پس از حدود ۱ هفته تا ۱۰ روز یک بهبود نسبی پیدا می‌کند. در این مدت کوتاه باید محل را از آلودگی، گردو غبار، تابش مستقیم نور خورشید و غیره محافظت کنیم.

نحوه خوابیدن باید کاملا اصلاح شود به این صورت که نباید هیچ نیروی کششی و یا فشاری در محل جراحی وارد شود. همچنین بخش ابروها نیز نباید در معرض تنش های محیطی قرار بگیرند. پزشکان سعی می‌کنند پس از اتمام عمل بهترین المان های مراقبتی را به زیبا جویان گوشزد کنند تا روند بهبودی سریع تر اتفاق بیفتد.

هزینه و قیمت کاشت ابرو

برای برخی از زیباجویان موضوع هزینه جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود. به این صورت که علاوه بر اهمیت داشتن نتیجه تمایل دارند یک قیمت مقرون به صرفه نیز برای عمل های زیبایی پرداخت کنند. در حال حاضر کلینیک هایی که این خدمات را به زیباجویان ارائه می‌دهند برای جلب رضایت مشتری و همچنین افزایش مراجعین بهترین قیمت را براساس تعرفه مشخص می‌کنند. البته این عمل زیبایی بستگی به میزان ناهنجاری و تعداد فولیکول های قابل پیوند و دیگر المان های تخصصی دارد. پس زیباجویان باید در یک مرحله در کلینیک معاینه شوند تا یک برآورد هزینه صورت گیرد.

هزینه و قیمت کاشت ابرو

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی برای کاشت مو و ابرو

کلینیک آی گل طیف گسترده ای از خدمات زیبایی را به زیباجویان ارائه می‌دهد. عمل هایی که در این مرکز انجام می‌شود شامل کاشت مو، کاشت ابرو مردانه و زنانه، بلفاروپلاستی ، لیزر موهای زائد، تزریق ژل یا فیلر, تزریق بوتاکس است. مهمترین مزیت این مرکز وجود ابزارها و تجهیزات مدرن و جدید است که باعث می‌شود عمل های شما با نتیجه با کیفیت همراه باشد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و تعیین وقت با کارشناسان ما در تماس باشید.