تزریق بوتاکس زیر بغل؛ بهترین درمان برای تعریق زیاد

تزریق بوتاکس زیر بغل؛ بهترین درمان برای تعریق زیاد

بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف دچار تعریق زیاد و به دنبال آن بوی شدید بدن می‌شوند. این دغدغه باعث شده است که به دنبال راهکاری برای درمان آن باشیم. ممکن است روش های دارویی و جراحی بتواند این مشکل را برطرف کند اما یکی از اقدامات درمانی غیرتهاجمی تزریق بوتاکس زیر بغل است. شما می‌توانید از این طریق تا حد بسیار زیادی به کنترل تعریق بدن خصوصا قسمت زیر بغل‌ها بپردازید.

همانطور که می‌دانید بوتاکس یک ماده نوروتوکسین است که غالبا به عنوان ترکیبات سمی شناخته می‌شوند. اما این موضوع به هیچ عنوان نگران کننده نیست زیرا پزشکان از این ماده برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری های پوستی استفاده می‌کنند. لذا در صورت مصرف صحیح کاملا بی خطر هستند.

در حوزه زیبایی صورت برای از بین بردن چین و چروک‌ها استفاده می‌شوند. نوع عملکرد آنها به شکلی است که با ایجاد یک فلج مقطعی در محدوده کوچکی از صورت مستقیما روی ماهیچه‌ها تاثیر می‌گذارد و از این طریق یک سطح پوست صاف و بدون چین و چروک را ایجاد می‌کنند. در کنار اینها می‌توان از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن و همچنین برخی اسپاسم های عضلانی استفاده کرد.

در این میان معضل هیپرهیدروزیس که در اصطلاح پزشکی تعریق غیر طبیعی است نیز با تزریق بوتاکس قابل درمان است. در ادامه مقاله اطلاعات بسیار کاربردی و مهمی در مورد تزریق بوتاکس زیر بغل ارائه می‌دهیم تا خیالتان از بابت اثربخشی و ایمن بودن عمل راحت شود. پس حتما مطالب این مقاله را با دقت مطالعه فرمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق بوتاکس می‌توانید مقاله های بوتاکس دور چشم و پیشانی و همچنین مقاله مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم را مطالعه فرمائید.

تایید تزریق بوتاکس زیر بغل توسط سازمان های بین المللی

تزریق بوتاکس زیر بغل توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده یا FDA کاملا تایید شده است. بنابراین متخصصان می‌توانند حجم کنترل شده ای از این ماده را جهت درمان تعریق زیاد زیر بغل مورد استفاده قرار دهند. زمانی که دارویی مورد تایید سازمان های مطرح دنیا قرار می‌گیرد نباید هیچ نگرانی برای آن وجود داشته باشد.

البته در مواردی ممکن است در کنار تزریق زیر بغل بتوان از آن برای نواحی دیگر بدن مانند دست‌ها، پاها و همچنین صورت نیز استفاده کرد. تنها نکته مهمی که باید رعایت کنیم این است که کلینیک های تخصصی که از پزشکان باسابقه بهره می‌برند شناسایی کنیم تا با ایمنی بالا بتوان این درمان‌ها را انجام داد.

تایید تزریق بوتاکس زیر بغل توسط سازمان های بین المللی

میزان اثربخشی تزریق بوتاکس

افرادی که تعریق زیادی دارند همواره باید زمان و انرژی زیادی برای استحمام روزانه صرف کنند. این موضوع می‌تواند باعث هدر رفت وقت آنها شود. از آنجایی که حجم بالایی از تعریق در قسمت زیر بغل اتفاق می‌افتد حتما باید به کنترل آن بپردازیم. یکی از سوالات اساسی این است که تزریق بوتاکس زیر بغل برای رفع عرق تا چه حد کارساز است؟ آیا میزان اثربخشی آن رضایت بخش می‌باشد یا خیر؟

از لحاظ عملکردی به این صورت است که بوتاکس مواد شیمیایی بدن که مسئولیت فعال کردن غدد عرق را دارند کاملا مسدود می‌کند. این عمل تا حد بسیار زیادی باعث جلوگیری از تعریق زیاد می‌شود. طبق مطالعات و نتایج تجربی بدست آمده میزان اثربخشی تزریق بوتاکس زیر بغل تا ۸۷ درصد برآورد شده است. از آنجاییکه این درمان به صورت مقطعی در دوره های زمانی کوتاه مدت است. با هر تزریق معمولا بین ۴ تا ۱۲ ماه اثربخشی مستمر دارد.

البته بدن افراد متفاوت است, حال آنکه برای برخی دیگر میزان اثربخشی تا ۱۴ ماه نیز به طول می‌انجامد. زمانی که تزریق اول انجام می‌شود نتایج حدود ۲ الی ۴ روز بعد از تزریق قابل احساس هستند. اما اثرات کامل آن تا حدود ۲ هفته بعد از تزریق اولیه است. این درمان بلندمدت و همیشگی نیست. در نتیجه شما باید برنامه ریزی های دقیقی برای تزریق های منظم طبق نظر متخصص داشته باشید.

نحوه عملکرد بوتاکس زیر بغل چگونه است؟

بوتاکس یک ماده ی سمی است که از طریق باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. یک سم بوتولینوم که روی سیستم عصبی اثر می‌گذارد. این بدان معنا نیست که کاملا سیستم عصبی را مختل کنند و مضر باشند. بلکه تا حدودی بر برخی از انتقال دهنده های عصبی موثر هستند. همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد یکسری مواد شیمیایی تحریک پذیر در بدن وجود دارند که دائما در حال واکنش هستند. از طرفی غدد عرق توسط انتقال دهنده های عصبی فعال می‌شوند. این انتقال دهنده های عصبی مستقیم توسط بوتاکس کنترل می‌شوند و سبب مسدود شدن ترشح عرق در زیر بغل خواهند شد.

نحوه عملکرد بوتاکس زیر بغل چگونه است؟

آیا بوتاکس زیر بغل ضرر دارد؟

در صورتی که عملیات تزریق بوتاکس زیر بغل توسط یک پزشک متخصص انجام شود هیچ ضرری برای این عمل وجود ندارد. اما بر اساس یک قاعده کلی یکسری عوارض در رفرنس های رسمی تعریف شده است که شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • بروز ضعف عضلانی
  • ایجاد حالت آلرژیک شدید
  • خستگی بدن
  • سرگیجه
  • درد زیاد در زیر بغل
  • مشکل در تنفس

این المان های منفی زمانی رخ خواهد داد که تزریق بیش از حد معمول باشد و محل تزریق نیز در عمق بالا صورت گیرد.

مراقبت بعد از بوتاکس زیر بغل

یکی از مهمترین اقداماتی که بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل باید انجام دهید انجام مراقبتهای اصولی است. هرچقدر نسبت به مراقبت‌ها حساسیت بیشتری صرف کنید به همان نسبت نتیجه عمل موفقیت آمیز خواهد بود. پس از آنکه عملیات تزریق بوتاکس به پایان رسید مستقیما به خانه بروید. دوش آب گرم نگیرید و از ورزش های سنگین بپرهیزید.

مراقب باشید محل تزریق در معرض فشار بالا قرار نگیرد. سعی کنید بهداشت فردی را در بالاترین حد ممکن رعایت کنید. معمولا یک قرار ملاقات بعد از ۱ الی ۲ هفته برنامه ریزی خواهد شد تا فرد بتواند به کلینیک مراجعه کند و نتایج کار توسط متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

مراقبت بعد از بوتاکس زیر بغل

کلینیک آی گل؛ یک مرکز تخصصی حوزه زیبایی در تهران

مهمترین امتیاز ارزشمند کلینیک آی گل بهره مندی از پزشکان متخصص و باسابقه است. کلیه مراجعین قبل از هر نوع درمانی یک مشاوره تخصصی دریافت می‌کنند تا شرایط آنها مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد. تزریق بوتاکس در این کلینیک با ایمنی بالا انجام خواهد شد و حفظ سلامت افراد برای ما بیش از هر چیز اهمیت دارد. در نتیجه یک نتیجه رضایت بخش و ایده آل حاصل خواهد شد. شما می‌توانید برای حضور در کلینیک با کارشناسان ما در تماس باشید تا یک وقت ملاقات ترتیب داده شود.