فیلر و بوتاکس چیست؟ و چه تفاوتی با هم دارند؟

فیلر و بوتاکس چیست؟ و چه تفاوتی با هم دارند؟

زیبایی می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس ما انسان ها شود و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از ما متقاضی استفاده از خدمات زیبایی باشیم. فیلر و بوتاکس هر دو جزء موادی هستند که می توانند برای زیبایی و جوانسازی شما مورد استفاده قرار گیرند. شاید هدف استفاده از هر دو یکسان باشد، اما کاربردهای این دو ماده از زمین تا آسمان با هم فرق می کند. پس اگر می خواهید تزریق فیلر و بوتاکس انجام دهید، ابتدا باید بدانید که تفاوت فیلر و بوتاکس در چیست؟ در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد فرق بین فیلر و بوتاکس بیشتر با شما صحبت کنیم.

آشنایی با بوتاکس

قبل از اینکه بخواهیم در مورد فرق بین فیلر و بوتاکس صحبت کنیم، باید بدانیم که بوتاکس و فیلر چه موادی هستند؟ بوتاکس از یک نوع سم خالص شده به دست آمده که مصرف کم آن برای بدن هیچ ضرر زیادی را به همراه ندارد. بوتاکس یک فلج کننده است و می تواند عضلات زیر پوست را فلج کند. به همین خاطر زمانی که بوتاکس را به عضلات زیر پوست خودتان تزریق می کنید، دیگر نمی توانید به درستی آن ها را منقبض کنید.

همین موضوع باعث می شود که بوتاکس بتواند اثر ضد چروک در پوست شما داشته باشد. بوتاکس دور چشم و پیشانی، از جمله خدماتی اند که می توانند با کمک تزریق بوتاکس انجام شوند. در هر صورت بوتاکس بیشتر برای بخش فوقانی صورت مانند پیشانی، دور چشم ها و خط خنده مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با فیلر یا حجم دهنده

همانطور که از نام فیلر مشخص است، این مواد حجم دهنده هستند و برخلاف بوتاکس، تاثیری روی عضلات ندارند. فیلرها می توانند از مواد مختلفی تشکیل شده باشند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به هیالورونیک اسید اشاره کرد. گاهی اوقات فیلر همان چربی های داخل بدن خود فرد هستند که از یک بخش گرفته می شوند و به بخش دیگر تزریق خواهند شد.

فیلرها نقش حجم دهنده را دارند و می توانند برای پر کردن جای چین و چروک ها مورد استفاده قرار گیرند. البته کاربردهای فیلر بسیار متنوع بوده و آن ها می توانند برای حجم دهی به بخش های مختلف صورت نیز مورد استفاده قرار گیرند. معمولا تزریق فیلر برای چاقی صورت انجام می شود.

آشنایی با بوتاکس

تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

حال که با فیلر و بوتاکس آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که در مورد تفاوت فیلر و بوتاکس صحبت کنیم. اولین تفاوت ماده تشکیل دهنده آن هاست. فیلرها از مواد پرکننده و تحریک کننده کلاژن تشکیل می شوند؛ اما بوتاکس حاوی یک نوع سم است و تاثیری روی تحریک کلاژن نخواهد داشت. فارغ از مواد تشکیل دهنده، باید در مورد دیگر فاکتورهایی که باعث ایجاد تفاوت میان فیلر و بوتاکس می شوند نیز صحبت کنیم که عبارتند از:

۱- تفاوت در ماندگاری فیلر و بوتاکس

فیلر و بوتاکس از نظر ماندگاری با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند. ماندگاری بوتاکس معمولا ۴ تا ۶ ماه است و پس از آن باید که این مواد تمدید شوند؛ اما ماندگاری فیلر معمولا بیشتر بوده و گاهی تا ۲ سال نیز ادامه خواهد داشت. البته کیفیت فیلر و نوع مواد به کار رفته در آن می تواند روی ماندگاری آن موثر باشد.

۲-  تفاوت در کاربردهای فیلر و بوتاکس

کاربردهای فیلر و بوتاکس با هم متفاوت است. به طور مثال، فیلر خط خنده یکی از خدماتی است که فقط با ماده حجم دهنده یا فیلر انجام می شود و نمی توان از بوتاکس استفاده کرد. بوتاکس برای فلج کردن عضلات عامل چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرد و فیلر نقش حجم دهنده و پر کننده صورت را برعهده دارد.

۳- تفاوت فیلر و بوتاکس از نظر میزان عوارض

بوتاکس و فیلرهای باکیفیت، هر دو می توانند عوارض بسیار محدودی داشته باشند؛ اما در اکثر موارد فیلرها عوارض طولانی مدت تری را از خود نشان می دهند. به طوری که ممکن است پس از تزریق فیلر شاهد باقی ماندن جای زخم، تورم و قرمزی پوست باشد و برخی از افراد نیز به فیلرها حساسیت نشان می دهند؛ اما تزریق بوتاکس معمولا با کبودی و درد در محل تزریق همراه است.

۴- تفاوت در قیمت بوتاکس و فیلر

قیمت تزریق بوتاکس و فیلر می توان یکی دیگر از تفاوت های میان این دو ماده باشد. البته چون عوامل زیادی روی این هزینه موثر هستند، به طور دقیق نمی توان در مورد تفاوت ها صحبت کرد. نوع فیلر و مواد به کار رفته در آن، می توانند باعث ایجاد تفاوت در قیمت فیلر شوند. همچنین قیمت بوتاکس نیز تحت تاثیر کیفیت، برند و میزان تزریق آن می باشد.

تفاوت فیلر و بوتاکس از نظر میزان عوارض

آیا می توان به جای تزریق فیلر از بوتاکس استفاده کرد؟

اگر با دقت این مقاله را مطالعه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که تزریق فیلر و بوتاکس دو نمونه از خدمات زیبایی هستند که بسیار با هم متفاوت می باشند و نباید به جای یکدیگر انجام شوند. بوتاکس بیشتر برای مواقعی که نیاز به حذف چین و چروک های ناشی از انقباض عضلات است انجام می شود. به طوری که عضلات منقبض شده در صورت را ریلکس و فلج می کند و از به وجود آمدن چروک توسط آن ها جلوگیری می کند. بوتاکس هیچ نقشی در افزایش حجم صورت ندارد. از این رو نمی توان برای تزریق فیلر زیر چشم از بوتاکس استفاده کرد.

فقط در شرایطی که نیاز به حذف چین و چروک از روی صورت باشد، می توان از فیلر و بوتاکس استفاده نمود. با این حال باز هم باید با پزشک مشورت کنید که کدام یک از این مواد بهتر برای شما عمل می کنند تا خیالتان از بابت نتیجه کار راحت باشد.

کلینیک زیبایی آی گل؛ ارائه دهنده خدمات تزریق فیلر و بوتاکس

کلینیک زیبایی آی گل، بهترین کلینیک تخصصی در حوزه تزریق بوتاکس و فیلر است که توانسته تمامی خدمات زیبایی که با این مواد قابل انجام هستند را به بیماران ارائه کند. برای استفاده از خدمات تزریق بوتاکس و فیلر در این کلینیک تخصصی، کافیست که یک جلسه برای انتخاب بهترین ماده مشاوره دریافت کنید. سپس مطابق با شرایط صورت و نوع چین و چروک هایی که دارید، بهترین خدمات تزریق فیلر و بوتاکس مانند تزریق فیلر لب، رفع چین چروک های پیشانی و خط خنده به شما ارائه خواهد شد.

کلینیک زیبایی آی گل؛ ارائه دهنده خدمات تزریق فیلر و بوتاکس