لیزر دایود چیست؟ مزیت‌ها، ویژگی‌ها و موارد استفاده

لیزر دایود چیست؟ مزیت‌ها، ویژگی‌ها و موارد استفاده

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آیا به دنبال یک دستگاه کاربردی و مهم در حیطه زیبایی پوست هستید؟ لیزر دایود در مقوله مراقبت از پوست بسیار کاربرد دارد. این دستگاه‌ها میتوانند به عنوان لیزر موهای زائد، درمان آکنه همچنین جوانسازی پوست به کار گرفته شوند. در بسیاری از کلینیک های زیبایی پوست و مو از این دستگاه به واسطه مزیت های فراوانی که دارد به وفور استفاده می‌شود. در ادامه مقاله جزئیات دیگر را ذکر می‌کنیم تا اگر تحت درمان با این دستگاه هستید بدانید که چه ویژگی‌ها و خصوصیت هایی برای آن تعریف شده است.

لیزر دایود پوست چه مزیت هایی دارد؟

لیزر دایود به واسطه سیستم پیشرفته ای که دارد میتواند بطور کامل نشانه های پیری را در صورت از بین ببرد و باعث زیبا نگه داشتن سطح پوست شود. مزیت هایی که میتوان برای این لیزر پوست کرد شامل موارد ذیل است:

  • این لیزرها می‌توانند خط و خطوط های ریز و همچنین چین و چروک های پوستی را هدف قرار دهند و آنها را کاهش یا کاملا حذف کنند.
  • آسیب های پوستی که ناشی از تابش مستقیم نور خورشید ایجاد شده است را درمان میکند.
  • لک های نقطه ای پراکنده که در سطح پوست وجود دارد، غالبا با این لیزر برطرف خواهند شد.
  • به تولید کلاژن طبیعی پوست کمک میکند که نتیجه آن ایجاد یک پوست شاداب و تغذیه شده است.
  • در صورت استفاده صحیح و با طول موج کنترل شده، آسیبی به پوست وارد نمی کند بلکه به تدریج علائم جوانسازی را نمایان خواهد کرد.
  • انرژی لیزر دایود میتواند برای از بین بردن باکتری های سطح پوست همچنین درمان التهاب های بافت عمقی آن استفاده شود.

نوع عملکرد لیزر دایود برای جوانسازی پوست

نوع عملکرد لیزر دایود برای جوانسازی پوست

بسیاری از زیباجویان بنا به کنجکاوی که دارند می‌خواهند بدانند که لیزر دایود چگونه باعث جوانسازی پوست می‌شود. در ارتباط با این سوال باید بگوییم که این لیزر دمای بافت عمقی پوست را افزایش میدهد و به نوعی آن را گرم میکند. در طرف دیگر سطح پوست که با محیط پیرامون در تماس است دچار کاهش دما یا خنکی خواهد شد. این اختلاف دما باعث می‌شود که فرآیندهای ترمیم و اصلاح بافت های آسیب دیده پوست تحریک شوند و تمام نقایصی که در پوست وجود دارند از بین برود.

در کنار این‌ها با تشکیل کلاژن و الاستین جدید نیز میتواند پوست را جوان و روشن کند. در نهایت باعث بهبود ظاهر کلی پوست می‌شود. بنابراین یک درمان عالی برای افراد مسن و پا به سن گذاشته است که میخواهند مجددا زیبایی پوست خود را بازگردانند. اما دوره درمان بر اساس ارزیابی هایی است که پزشک تشخیص میدهد و لازم است بنا به نوع پوست شما تعداد جلسات مشخصی تعریف شود. اقدامات دیگری برای زیبایی پوست صورت قابل انجام است که میتوان به فشیال تخصصی صورت و تزریق فیلر جوانساز اشاره کرد.

لیزر دایود برای درمان های حوزه زیبایی از چه طول موج های استفاده می‌کند؟

طیف گسترده ای از کاربردها را میتوان برای لیزر دایود در حیطه زیبایی پوست ذکر کرد. لازم است که یکسری تنظیمات را مبنی بر انتخاب طول موج های مناسب انجام دهیم تا بتوانیم دقیقا بر اساس هدفی که در زیباسازی پوست داریم مراحل کار را پیش ببریم. در بخش ذیل طول موج های مختلفی را معرفی میکنیم که هرکدام ویژگی های متفاوتی را ارائه می‌دهد:

  • طول موج ۷۵۵ نانومتر

این طول موج یک مقدار حداقلی است که بیشتر برای پوست های روشن استفاده می‌شود. علاوه بر اقدامات جوانسازی میتوان برای از بین بردن موهای زائد نازک از این طول موج استفاده کرد.

  • طول موج ۸۱۰ نانومتر

با این طول موج میتوان به حذف موهای زائد در پوست های به نسبت تیره پرداخت. هدف اصلی کاهش آسیب به بافت طبیعی پوست است. زیرا لیزر حساسیت زیادی روی پوست های تیره دارد و ممکن است باعث سوختگی شود. پس با تنظیم طول موج آن می‌توانیم یک اثر مخربی را روی فولیکول های مو بگذاریم.

  • طول موج ۱۰۶۴ نانومتر

با تنظیم دستگاه در طول موج مذکور میتوان به درمان اکنه، لکه های پوستی و بسیاری از چین و چروک‌ها پرداخت. قدرت لیزر براساس نوع ناهنجاری که در پوست وجود دارد قابل تنظیم است. به همین دلیل باید شناخت کافی نسبت به ساختار آن داشته باشیم.

لیزر دایود برای حذف موهای زائد

لیزر دایود برای حذف موهای زائد

لیزر دایود برای حذف موهای زائد در نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود. این دستگاه به واسطه بهره مندی از پالس های انرژی بالا مستقیما روی فولیکول مو اثر می‌گذارد و باعث غیر فعال کردن رشد و ریزش موها می‌شود. بسیاری از دستگاه های رایج غالبا روی موهای به نسبت ضخیم و با رنگدانه تیره بهترین عملکرد را دارند. اما لیزر دایود این قابلیت را دارد که بر روی ظریف ترین موها نیز اثر مؤثری را مبنی بر ریزش آنها داشته باشد.

پالس هایی که از لیزر ساطع می‌شود به عمق مشخصی از پوست نفوذ پیدا میکند. به واسطه افزایش دما در ریشه مو یک اثر مخربی را ایجاد میکند و سبب از کار افتادن فولیکول‌ها می‌شود. یک عمل غیرتهاجمی است و هیچگونه اسکار و جای زخم را نیز بوجود نمی آورد. البته اگر تنظیمات لازم روی دستگاه به درستی انجام شود پس از اتمام درمان نیز با یک استراحت کوتاه مجددا میتوانید به فعالیت روزمره خود بپردازید. اما براساس تشخیص پزشک لازم است جلسات نیز در یک بازه زمانی منظم تکرار شود.

این لیزر موهای زائد بر روی چه اندام هایی از بدن استفاده می‌شوند؟

با استفاده از لیزر دایود میتوانید یک پوست کاملا صاف و زیبایی را داشته باشید. نتیجه کار تنها ریزش مو خواهد بود. بدون آنکه تغییر رنگ در سطح پوست اتفاق بیفتد. از این دستگاه می‌توان به عنوان لیزر موهای زائد صورت، لیزر موهای زائد پا، بخش پشت، سینه زیر بغل و حتی بافت های ظریف تر مانند گوش‌ها نیز استفاده کرد. از آنجایی که ناحیه صورت به دلیل ظرافت پوست آسیب پذیر است این دستگاه‌ها میتوانند با تنظیم طول موج تنها روی فولیکول های مو اثر بگذارند و هیچ گونه اثری بر روی بافت های پیرامون نداشته باشند. بنابراین این شایعه که آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟ کاملا منتفی و نادرست است.

استفاده از مدرن ترین دستگاه های لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل

استفاده از مدرن ترین دستگاه های لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل

آنچه که در کلینیک آی گل جزو اولویت های کاری محسوب می‌شود حفظ سلامت زیباجویان و دریافت نتایج مطلوب و ایده آل از عمل های زیبایی است. با توجه به افزایش آمار متقاضیان لیزر موهای زائد این کلینیک توانسته است آخرین سری دستگاه های مدرن و پیشرفته لیزر موهای زائد را فراهم و برای خدمات رسانی با کیفیت به مشتریان آماده کند. لذا شما می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که در یک مدت زمان محدود شاهد ریزش موهای زائد خود با یک هزینه مقرون به صرفه خواهید بود. جهت تعیین وقت و هماهنگی برای حضور در کلینیک با ما در تماس باشید.