آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

لیزر موهای زائد یک روش کاربردی برای پاکسازی سطح پوست، از موهایی که در نقاط مختلف بدن در حال رشد هستند. این لیزرها به واسطه انرژی بالایی که دارند میتوانند فولیکول های مو را تحت تأثیر و باعث توقف رشد آنها شوند. اصلی ترین نتیجه ای که برای لیزرهای موی زائد می‌توان ذکر کرد ریزش موها و یا حداقل کاهش تراکم آنها است. اگرچه این یک روش محبوب و پرطرفدار در بین زیباجویان است. اما افراد به دلیل حساسیت و توجه بسیار بالایی که نسبت به سلامتی خود دارند میخواهند از بی خطر بودن این لیزرها اطمینان حاصل کنند.

یکی از افکار شایع که در بین متقاضیان لیزر موهای زائد باب شده است خطر ایجاد سرطان در اثر اعمال این لیزرها است. گروهی از افراد بنا به دلایل مختلف بر موضوع بی خطر نبودن لیزرها پافشاری میکنند و باعث ایجاد ترس در زیباجویان می‌شوند. اینکه این طرز فکر تا چه حد به واقعیت نزدیک است در این مقاله می‌خواهیم به صورت علمی به بررسی آن بپردازیم.

پس اگر این موضوع یک علامت سوال اصلی برای شما بوجود آورده است مطالب این مقاله را از دست ندهید. همچنین اگر کنجکاو هستید که به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید میتوانید مقاله مزیت های لیزر مو های زائد را نیز مطالعه فرمائید.

آیا مدرکی بر سرطان زا بودن لیزر موهای زائد وجود دارد؟

تا به امروز مدرکی دال بر احتمال بروز سرطان بر اثر استفاده لیزر موهای زائد یا لیزر فول بادی ثبت نشده است. نه تنها نظر قطعی برای آن وجود ندارد حتی همانطور که گفته شد احتمال آن نیز مطرح نیست. لیزر موهای زائد به واسطه نوع فناوری که دارند، مستقیما روی فولیکول های مو اثر می‌گذارند. همانطور که می‌دانید این فولیکول‌ها یک عمق مشخصی در سطح پوست دارند و تا چند میکرومتر زیر پوست قرار می‌گیرند. پس انرژی که از دستگاه لیزر ساطع می‌شود دقیقا در همین عمق بسیار اندک تأثیر میگذارد و باعث سست شدن و از بین رفتن ساختار سالم فولیکول های مو می‌شود. در نتیجه عمق نفوذ بالایی ندارند و هیچ گونه تاثیری به اندام های داخلی شما نمی گذارند. در واقع انرژی کنترل شده برای آنها تعبیه شده است تا به صورت متمرکز عمل کنند.

آیا مدرکی بر سرطان زا بودن لیزر موهای زائد وجود دارد؟

نظر سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد خطرات لیزر موهای زائد

سازمان غذا و داروی آمریکا با نام لاتین FDA یکی از بزرگترین مراکز تایید و صلاحیت سنجی داروها، روش‌ها، تکنیک‌ها و تجهیزات درمانی پزشکی است. در این مرکز استفاده از لیزر موهای زائد یک روش ایمن و موثر تعریف شده است. دانشمندان و کارشناسان و افرادی که دائما در حال آزمایش نسبت به تاثیر لیزر برای پوست هستند هیچ گونه خطر سلامتی را ثبت نکردند. آنها بر این باور هستند که لیزر موهای زائد تنها روی رنگدانه فولیکول های مو و همچنین محل رشد آنها اثر میگذارد و هیچ نوع تشعشعات مضر که نتیجه آن باعث سرطان شود در این لیزرها وجود ندارد.

از بین بردن بیماری های پوستی با استفاده از لیزر موهای زائد

امتیاز ویژه ای که لیزر موهای زائد دارد این است که بسیاری از بیماری های پوستی را از بین می‌برد. به بیان دیگر در مواردی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شود. شاید این موضوع برای بسیاری از زیباجویان تعجب برانگیز باشد، اما این امتیاز ارزشمند برای این دستگاه‌ها وجود دارد. به دلیل تغییراتی که لیزر موهای زائد روی سطح پوست ایجاد میکنند شرایط تشخیص بیماری های پوستی را هموارتر خواهند کرد.

شاید موهای زائد اگر تراکم بالایی داشته باشند پوششی را به وجود آورند که نمی توان به بررسی دقیق تر سلامت پوست پرداخت. همان زمانی که موهای زائد در اثر لیزر ریزش پیدا می‌کنند میتوان حتی به تشخیص زود هنگام سرطان پوست در صورت وجود پرداخت. پس در کلینیک های تخصصی همواره از بهترین روش از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود تا یک سطح پوست کاملا صاف و بدون موهای پراکنده را داشته باشید.

از بین بردن بیماری های پوستی با استفاده از لیزر موهای زائد

در چه شرایطی عوارض لیزر موهای زائد شدید خواهد بود؟

اگرچه لیزر مو های زائد باعث از بین بردن موهای بدن می‌شود اما همین دستگاه های سودمند اگر بطور صحیح استفاده نشوند یا اینکه در کلینیک های غیرتخصصی بکار گرفته شوند ممکن است مشکلاتی را بوجود بیاورند. عوارض شایع این لیزرها بروز قرمزی، تاول، سوختگی های سطحی، تغییر رنگ پوست، افزایش حساسیت است. اینها عارضه های ناراحت کننده ای است که اغلب زیباجویان با آن روبرو می‌شوند.

البته قرمز شدن پوست یک عارضه خفیف میباشد که پس از یک مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد. اما بروز سوختگی می‌تواند جزو عوارض شدید و با دوران نقاهت چند ماهه باشد. پس در این عمل هدف اصلی از بین بردن موهای زائد برای همیشه یا یک بازه زمانی طولانی مدت در کنار حفظ سلامت پوست زیباجو است. مراقبت های بعد از عمل لیزر موهای زائد نیز میتواند بر شدت عوارض پیش رو تأثیر بگذارد.

مقاله پیشنهادی: نقش و تاثیر مزوتراپی بر رشد مو

روی کار آمدن دستگاه های مدرن لیزر موهای زائد

هر چقدر زمان می‌گذرد لیزرهای موهای زائد از لحاظ نوع فناوری و تکنولوژی پیشرفته تر و کاربردی تر می‌شوند. در گذشته معمولا زیباجویان در زمان لیزر درد و سوزش زیادی را تحمل می‌کردند و از همه مهمتر آنکه تعداد جلسات طولانی تر بود. اما امروزه یکسری از دستگاه‌ها با نام لیزر الکساندرایت کلاریتی نه تنها یک عمل بدون درد و سوزش را به همراه دارند بلکه تعداد جلسات نیز تا یک حد چشمگیری کاهش پیدا کرده است. بنابراین هم درمان شما سریع تر اتفاق می‌افتد و هم اینکه با آرامش بیشتری می‌توانید عمل را در کلینیک های زیبایی تکمیل کنید.

لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل با حفظ سلامت کامل زیباجو

لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل با حفظ سلامت کامل زیباجو

یکی از اهداف بسیار مهمی که کلینیک آی گل برای عمل لیزر موهای زائد و دیگر عمل های زیبایی مدنظر قرار میدهد دریافت نتیجه مطلوب و از همه مهمتر حفظ سلامت کامل زیباجو است. اگرچه هر نوع عمل زیبایی یکسری عوارض خفیف دارد. اما نکته اصلی اینجاست که بتوان از عوارض شدیدتر جلوگیری کرد. در کلینیک آی گل از جدیدترین دستگاه های لیزر استفاده می‌شود. تعداد جلسات اندک و بدون درد و سوزش بودن عمل از مزیتهای این دستگاه‌ها محسوب می‌شود. شما میتوانید برای کسب مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.