الکترولیز موهای سفید چیست؟ تفاوت آن با لیزر موهای زائد

الکترولیز موهای سفید چیست؟ تفاوت آن با لیزر موهای زائد

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

الکترولیز موهای سفید از طریق جریان الکتریکی می‌تواند باعث ریزش موهای زائد خصوصا موهایی که رنگدانه های متفاوتی دارند شود. به این صورت که این جریان الکتریکی از ساقه مو مستقیما روی فولیکول های مو اثر تخریبی میگذارد. درنتیجه دیگر شاهد رشد این نوع از موهای زائد نخواهید بود. ساختار دستگاه الکترولیز موهای زائد تشکیل شده از یک سوزن فوق العاده ظریف است که از قسمت کناره محل رشد مو وارد می‌شود و به فولیکول مو میرسد. ضخامت این سیم حتی باریک تر از موهای بدن است. با اعمال مقدار بسیار کمی جریان الکتریکی میتوان سلولهایی که برای رشد مو هستند را از بین برد.

الکترولیز موهای سفید صورت

بسیاری از آقایان با افزایش سن یا به طور ژنتیکی در سن های پایینتر ممکن است به صورت جزئی در یک بخش از صورت آنها تعدادی موهای سفید رشد کرده باشد. رنگدانه این موها تغییر پیدا نمی کند مگر آنکه آنها را با استفاده از روش الکترولیز موهای سفید از بین ببرید. در بانوان نیز رشد موهای سفید در صورت دیده شده است که نمیتوان رشد آنها را متوقف کرد. چرا که فولیکول های آنها همچنان سالم هستند و در بافت پوست در حال رشد میباشند.

الکترولیز موهای سفید چانه

در قسمت چانه نیز تراکم به نسبت زیادی از موهای سفید وجود دارد که نمای ناخوشایندی در چهره افراد بوجود می‌آورد. اگرچه میتوان آن را اصلاح کرد. اما این موها همچنان در حال رشد هستند و باید یک فکر اساسی و درمان ریشه ای را برای آنها اندیشید. از آنجاییکه الکترولیز موهای سفید توسط سازمان بین المللی اف دی ای تایید شده است لذا هیچ گونه عوارض آسیب زایی نخواهد داشت. البته اگر شما به یک کلینیک تخصصی مراجعه کنید و نزد یک الکترولوژیست حرفه ای و با سابقه این عمل را انجام دهید. در کنار این‌ها با توجه به اینکه لیزر موهای کرکی در مواردی نتایج ایده آلی را ندارد میتوان از الکترولیز به عنوان یک عمل جایگزین استفاده کرد.

آیا الکترولیز برای هر نوع مویی انجام می‌شود؟

آیا الکترولیز برای هر نوع مویی انجام می‌شود؟

الکترولیز مو می‌تواند برای موهایی که دارای رنگدانه های مختلفی همچون خاکستری، بلوند، سفید، مشکی، قرمز و تمام رنگدانه هایی که وجود دارد انجام شود. در کنار این‌ها پوست هایی که دارای رنگ سفید، قهوه ای، خرمایی، سبزه یا تیره هستند نیز می‌توانند برای این عمل اقدام کنند. بنابراین می‌توانیم به این نتیجه برسیم که رنگدانه پوست و مو در الکترولیز موهای زائد به هیچ عنوان تاثیر گذار نیست و همین موضوع باعث برتری این متد ارزشمند شده است.

تفاوت الکترولیز موهای سفید با لیزر موهای زائد

یکی از تفاوت های بسیار مهمی که بین الکترولیز و لیزر موهای زائد وجود دارد این است که با الکترولیز محدودیتی برای از بین بردن فولیکول های مو وجود ندارد. حال آنکه در ارتباط با لیزر مو های زائد این ویژگی صدق می‌کند. یعنی در لیزر معمولا پوست های روشن و رنگدانه های مشکی مو کاندید خوبی برای لیزر هستند. اگر موهای شما بور است یا اینکه بین رنگدانه پوست و مو تفاوت مشخصی وجود ندارد در آن صورت شاید لیزر نتواند گزینه خوبی برای از بین بردن موهای زائد باشد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که دستگاه های لیزر سریع ترین و بهترین عملکرد را برای پوست روشن و موهای تیره دارند. به همین دلیل به عنوان پرطرفدارترین روش حذف موهای زائد در تمام دنیا شناخته شده است. اما باید محدودیت های آن را در قیاس با الکترولیز موهای سفید و تیره نیز در نظر بگیریم.

الکترولیز موهای سفید در چند جلسه انجام می‌شود؟

با توجه به آنکه بسیاری از زیباجویان میخواهند هرچه سریعتر روند درمان تکمیل شود و شاهد رشد مو های زائد سفید خود در صورت و دیگر اندام های بدن نباشند تعداد جلسات الکترولیز موهای سفید برای آنها اهمیت دارد. معمولا نمی توان زمان دقیقی را برای تکمیل درمان ذکر کرد. چرا که افراد با یکدیگر تفاوت دارند و ناحیه عمل نیز موثر خواهد بود. اگر شما تراکم موهای زیادی دارید طبیعتا باید جلسات زیادی را به کلینیک مراجعه کنید. بطور متوسط میتوان ۸ جلسه را انجام داد. اما میتواند تا ۱۲ یا ۱۸ جلسه نیز افزایش پیدا کند که زمان تقریبی با توجه به فواصلی که بین جلسات عمل وجود دارد ۸ ماه، ۱ سال تا نهایت ۲ سال خواهد بود.

انجام الکترولیز برای چه نواحی از بدن خطرناک است؟

انجام الکترولیز برای چه نواحی از بدن خطرناک است؟

الکترولیز موهای سفید بهتر است روی قسمت هایی از بدن انجام شود که مستقیما با عروق خونی و اعصاب مرکزی در تماس نباشد. به عنوان مثال هیچگاه از الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد داخل بینی یا داخل گوش استفاده نمی‌شود. چرا که این قسمتها اعصاب بسیار نزدیک به سطح پوست را دارند و هرگونه تنش می‌تواند باعث خونریزی های شدید، درد و سوزش طاقت فرسا شود. بنابراین ناحیه درمان با استفاده از الکترولیز بسیار حائز اهمیت است.

آیا بعد از الکترولیز موهای سفید شاهد رشد مجدد و برگشت عمل خواهیم بود؟

یکی از نگرانی هایی که زیباجویان دارند این است که پس از الکترولیز موهای سفید مجددا موها رشد کند و به تراکم اولیه برسند. برای برطرف کردن این چالش ذهنی باید چند نکته را مدنظر قرار دهیم. اول آنکه موها ممکن است در مرحله رشد یا مرحله استراحت باشند که به ترتیب با نام هایی همچون آناژن و تلوژن شناخته می‌شوند.

معمولا از هر ۱۰ عدد مو امکان دارد فقط ۶ تار مو در حال رشد باشند و ۴ تار مو در مرحله استراحت باشند. تصور کنید که فولیکول های مو در زمان عمل تغییر فاز انجام دهند. در آن صورت الکترولیز موهای سفید نمیتواند مراحل رشد آنها را در آینده جلوگیری کند. به همین دلیل در زمان عمل موهایی که در فاز رشد هستند می‌توانند بیشترین تاثیر را از عمل بگیرند. پزشکان سعی می‌کنند در فواصل زمانی منظم این عمل را تکرار کنند تا برای تمام موهایی که در مرحله رشد هستند یک تاثیر مادام العمر داشته باشند. البته در مورد لیزر موهای زائد مردان و بانوان نیز باید جلسات متعدد تعریف شود.

هزینه الکترولیز موهای سفید

برای تعیین هزینه الکترولیز موهای سفید المان های گوناگونی دخیل هستند. اول آنکه اگر در پایتخت هستید مرکز الکترولیز موهای سفید در تهران و کلینیک مورد نظر، موقعیت آن، مجهز بودن مرکز، میزان تخصص پزشکان و سابقه آنها همگی می‌تواند روی قیمت نهایی تأثیر بگذارد و باعث نوسان آن شود. اما کلینیک های تخصصی به منظور افزایش آمار عمل و ازدیاد مراجعین سعی می‌کنند قیمت مقرون به صرفه و براساس تعرفه را به زیباجویان اعلام کنند.

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی پوست و مو در تهران

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی پوست و مو در تهران

خدمات بسیار گسترده ای در کلینیک آی گل ارائه می‌شود که مهمترین آنها لیزر موهای زائد، کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق فیلر در نقاط مختلف صورت از قبیل فیلر شقیقه، فیلر خط خنده، زاویه سازی فک و چانه با فیلر، تزریق بوتاکس برای چین و چروک صورت و همچنین عمل های جراحی بلفاروپلاستی است. بهره مندی از پزشکان با تجربه، انجام عمل های زیبایی بدون عوارض در کنار حفظ سلامت زیباجویان، هزینه مناسب جزو اصلی ترین امتیازات این کلینیک می‌باشد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.