آیا لیزر موهای کرکی را از بین میبرد؟

آیا لیزر موهای کرکی را از بین میبرد؟

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

موهای کرکی ساختار کاملا متفاوتی با موهای ضخیم و با رنگدانه تیره دارند. از طرفی رشد آنها نیز یکسان نیست. این موها میتوانند درصورت بانوان بیشتر نمایان باشند. اگر تراکم آنها زیاد باشد کاملا مشخص هستند. به همین دلیل زیباجویان همواره این سوال را مطرح میکنند که آیا لیزر موهای کرکی صورت اثربخشی مناسبی دارد و می‌تواند باعث حذف یا ریزش آنها شود. در این مقاله دقیقا می‌خواهیم به همین سوال بپردازیم تا اگر به دنبال لیزر موهای زائد برای موهای کرکی هستید بدانید که چه رویکردی بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت. پس مطالب ذکر شده در این مقاله را با دقت مطالعه فرمائید.

عملکرد لیزر موهای زائد و تفاوت آن با لیزر موهای کرکی و نازک

پیش از آنکه بخواهیم در ارتباط با لیزر موهای کرکی اطلاعات کاربردی را ارائه دهیم ابتدا لازم است یکسری پیش توضیحات مناسبی را ذکر کنیم تا بتوانیم مبحث اصلی شفاف تر شرح دهیم. اصولا لیزر مو های زائد روی پوست و موهایی جواب میدهد که بین آنها یک تضاد رنگدانه وجود داشته باشد. منظور از تضاد رنگدانه این است که بین رنگ پوست و رنگ مو یک تفاوت کاملا واضح و آشکار دیده شود.

بسیاری از افراد دارای پوست سفید و در کنار آن موهای بور هستند. زمانی که شما از دور به سطح پوست افراد نگاه کنید شاید دیدن تراکم مو برای شما سخت باشد.

اما وقتی که موها کاملا مشکی هستند و بر روی پوست سفید رشد کرده اند حتی از نمای دور نیز مشخص هستند. این بهترین حالتی است که میتوان برای لیزر فول بادی اقدام کرد. زمانی که اشعه های لیزر روی سطح پوست تابیده می‌شوند این انرژی توسط ملانین یا رنگدانه مو جذب می‌شود. سپس از طریق گرما یا حرارت روی فولیکول مو اثر میگذارد و باعث آسیب به آن می‌شود.

در نتیجه شما شاهد ریزش مو خواهید بود. در ارتباط با موهای کرکی ما معمولا هیچ نوع رنگدانه مشکی واضح را نمی بینیم. یعنی موها به قدری نازک یا بور هستند که فقط زمانی قابل دید می‌باشند که تراکم زیادی از آن در یک نقطه از صورت افزایش یابد. میزان رنگدانه و ملانینی که بر روی موهای کرکی وجود دارد نسبت به موهای ضخیم بسیار کمتر است. این تفاوت باعث اختلال در لیزر موهای کرکی می‌شود.

تاثیر لیزر روی موهای کرکی

تاثیر لیزر روی موهای کرکی

موهای کرکی طبقه بندی های مختلفی از لحاظ رنگدانه ای دارند. این موها ممکن است به صورت کاملا بور، قرمز، سفید و یا مشکی کم رنگ باشند. به عنوان یک نکته کاملا واضح و اساسی لیزر موهای کرکی روی موهای سفید، قرمز و بور کارساز نیست. اما اگر مشکی کم رنگ است میتوان با انجام یکسری اقدامات بر روی دستگاه عملیات لیزر را انجام داد.

به این صورت که هر چقدر موها ریزتر و رنگدانه تیره آنها کمتر باشد باید از طول موج کمتر لیزر استفاده کنیم. یک قاعده فیزیکی می‌گوید که هرچقدر طول موج یک انرژی کمتر باشد قدرت آن بیشتر است. اما زمانی که طول موج بیشتر می‌شود قدرت آن نیز کاهش می‌یابد. پس می‌توانیم به این نتیجه برسیم که لیزر موهای زائد با طول موج کمتر ریسک عمل را افزایش میدهد و اگر این طول موج بیش از حد افزایش یابد می‌تواند باعث سوختگی شود.

در واقع برای موهای کرکی با رنگ مشکی کمتر طول موج تا یک حدی قابل کاهش است. بعد از آن دیگر نمیتوان این کار را انجام داد. افرادی که موهای کرکی مشکی و با ضخامت به نسبت نازک دارند تا حدودی می‌توانند برای لیزر اقدام کنند.

لیزرهای خاص برای پوست های کمی تیره

برای پوست های کمی تیره نمی توان از هر نوع لیزری استفاده کرد. در بسیاری از کلینیک های تخصصی لیزرهای منحصر به فردی وجود دارد که ساختار متفاوتی دارند و برای نمونه های گوناگون پوست و مو مناسب می‌باشند. در حال حاضر در کلینیک های مطرح دنیا برای پوست های قدری تیره تر از لیزرهای Nd yag استفاده می‌شود. اما اگر پوست زیباجو سفید است لیزر موهای زائد با الکساندرایت بهترین عملکرد را ارائه میدهد و میتواند بدون درد و سوزش سبب ریزش موهای زائد در اندام های مختلف فرد شود.

موهای کرکی در چه بخش هایی از بدن رشد میکنند؟

موهای کرکی در چه بخش هایی از بدن رشد میکنند؟

موهای کرکی در بانوان میتواند در قسمت بالای لب‌ها، گونه‌ها، پیشانی، بینی، بین ابروها، خط فک و همچنین گردن باشد. برخی از آقایان نیز به دلیل اختلالات هورمونی ممکن است موهای صورت آنها کاملا رشد پیدا نکند و به صورت کرکی باشد. از آنجاییکه این موها میتوانند در صورت یک نمای ناخوشایندی را به وجود آورند زیباجویان همواره به دنبال روش های مختلفی هستند تا بتوانند این موها را از صورت خود از بین ببرند. با توجه به آنکه لیزر موهای کرکی محدودیت های زیادی را دارد و بستگی به رنگدانه مو و ضخامت آن دارد باید ببینیم که چه اقدامات جایگزین وجود دارد تا بتوان برای انجام آن اقدام کرد.

بهترین اقدامات برای حذف موهای کرکی

در حیطه پزشکی زیبایی پوست و مو روش های جایگزین زیادی وجود دارد که اگر نتوان از طریق لیزر موهای زائد استفاده کرد میتوان متدهای دیگر را امتحان کرد. یکی از آنها درما پلنینگ است. در این روش از یک تیغ جراحی بسیار تیز استفاده می‌شود و با ایجاد یک زاویه ۴۵ درجه و کشیدن آن روی پوست علاوه بر حذف موهای کرکی میتوان یک غشای بسیار ظریفی از پوست بالای بدن را لایه برداری کرد.

معمولا موهای کرکی در عمق زیاد بدن رشد پیدا نمیکنند و فاصله ریشه با سطح پوست بسیار کم است. بنابراین میتوان از طریق درما پلنینگ باعث حذف آنها شد. روشی دیگر نیز اپیلاسیون میباشد که موها را از ریشه جدا می‌کند و تا مدت های زیادی طول میکشد که این موها مجددا به بازسازی خود بپردازند و به رشد اولیه برسند. الکترولیز موهای زائد نیز می‌تواند مفید باشد.

بنابراین شرایط هر زیباجو برای لیزر موهای کرکی متفاوت است. با توجه به توضیحاتی که ذکر شد ما لیزر موهای کرکی را به طور کامل رد نمی کنیم بلکه بستگی به رنگدانه و میزان نازکی آن دارد و اینکه تا چه حد بتوان با تنظیمات طول موج دستگاه روی این نوع موها تأثیر گذاشت.

دریافت نتیجه ایده آل از عمل لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل

دریافت نتیجه ایده آل از عمل لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل از بهترین لیزر سری الکساندرایت استفاده میکند. لذا زیباجویانی که مناسب این عمل باشند یک نتیجه ایده آلی را در یک بازه زمانی کوتاه مدت شاهد خواهند بود. آقایان و بانوانی که میخواهند برای عمل لیزر موهای زائد اقدام کنند حتما باید یک ارزیابی دقیق روی پوست و مو آنها انجام شود. لذا سعی کنید یک کلینیک مجهز و تخصصی را انتخاب کنید که از پزشکان با تجربه برای ویزیت و معاینه کردن شما بهره می‌برد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.