راهنمای کامل الکترولیز موهای زائد؛ جزئیات کاربردی و مهم

راهنمای کامل الکترولیز موهای زائد؛ جزئیات کاربردی و مهم

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اگر تراکم زیادی از موهای زائد را در بدن خود دارید روش الکترولیز می‌تواند بسیار کارساز باشد. الکترولیز موهای زائد قابل استفاده برای صورت و دیگر اندام های بدن است. روند کار به این صورت است که یک فرد متخصص که غالبا با عنوان الکترولوژیست شناخته می‌شود و دوره های آموزشی تخصصی را گذرانده است با استفاده از یک ابزار مخصوص و اعمال جریان الکتریکی فولیکول های مو را از بین می‌برد. نباید هیچ گونه استرسی داشته باشید چراکه نه عوارض شدیدی دارد و نه اینکه در حین کار درد و سوزش زیادی را احساس خواهید کرد. در ادامه مقاله جزئیات زیادی در مورد این عمل ارائه می‌دهیم. (روش دیگر لیزر موهای زائد است که یکی دیگر از متدهای تعریف شده می‌باشد)

الکترولیز موهای زائد چیست؟

یکی از روش های اصولی از بین بردن موهای زائد الکترولیز است. این دستگاه به واسطه داشتن یک سیم بسیار نازک میتواند به ریشه مو یا فولیکول های مو دسترسی پیدا کند. زمانی که این سیم‌ها در عمق مناسب قرار می‌گیرند یک جریان الکتریکی کنترل شده اعمال می‌شود که در تماس با ریشه مو باعث ایجاد آسیب و متوقف شدن رشد و یا ریزش موها خواهد شد. اصولا مقوله الکترولیز بیش از یک قرن است که وجود دارد و اخیرا در پزشکی همچنان مورد تایید سازمان بین المللی غذا و داروی آمریکا می‌باشد.

چه افرادی میتوانند برای الکترولیز موهای زائد اقدام کنند؟

افراد بالغ که به دلیل نوع هورمون های خود تراکم زیادی از موهای زائد را در نقاط مختلف بدن دارند برای افزایش زیبایی پوست خود ترجیح میدهند یک عمل الکترولیز موهای زائد و عمل دیگر مانند لیزر فول بادی را انجام دهند. به عنوان مثال برخی از آقایان ممکن است بین ابروها الکترولیز کنند که یک ظاهر ایده آلی را در چهره خود ایجاد به وجود آورند، یا اینکه روی سینه، قسمت پشت و دیگر اندام هایی که موهای زائد بسیاری در آن در حال رشد هستند. همگی میتوانند با این روش منحصر به فرد یک پاکسازی اساسی شوند. در مواردی که لیزر موهای زائد مردان به دلیل نوع رنگدانه پوست و مو برای شما کارساز نیست میتوانید از این روش استفاده کنید. اما لیزرها نیز دائما در حال پیشرفت و مدرن سازی هستند و می‌توانند برای طیف گسترده ای از رنگدانه های پوستی به کار گرفته شوند.

الکترولیز موهای زائد برای چه نقاطی از بدن انجام می‌شود؟

الکترولیز موهای زائد برای چه نقاطی از بدن انجام می‌شود؟

از این دستگاه میتوان برای تمام نقاط پاها، سینه و شکم، صورت، بالای لب، چانه، فاصله بین ابروها، دست‌ها، زیر بغل استفاده کرد. همانطور که میبینید الکترولیز موهای زائد صورت نیز کاملا مقدور است. چرا که بسیاری از زیباجویان دغدغه این را داشتند که برای صورت که یک اندام بسیار حساس است آیا میتوان یک روش کاربردی بدون عوارضی را مبنی بر حذف موهای زائد انجام داد؟ پس با روی کار آمدن این دستگاه تمام نگرانی‌ها برطرف شده است و میتوانید عمل ایمن و با نتیجه ایده آل خود را ببینید.

آیا می‌دانید دلیل رشد بیش از حد موهای زائد چیست؟

عوامل و دلایل گوناگونی وجود دارد که هر کدام باعث می‌شوند افراد چه خانم‌ها و چه آقایان موهای زائد متراکم و زیادی را داشته باشند. از جمله مهمترین آنها موارد وراثتی است. در کنار این‌ها سطح هورمون های شما مانند آندروژن که جزو هورمون های مردانه است در آقایان زیاد باشد. افرادی که داروهای مختلف مانند استروئیدهای ورزشی استفاده میکنند یا اینکه مبتلا به بیماریهای سندرم خاصی هستند

روند کار به چه صورت است؟

برخی از زیباجویان بنا به کنجکاوی میخواهند بدانند که الکترولیز موهای زائد دقیقا به چه صورت عمل میکند و آنها در حین درمان چه احساسی خواهند داشت؟ این دستگاه‌ها با عنوان اپیلاتور شناخته می‌شوند که با توجه به توضیحات قبلی از جریان الکتریکی برای از بین بردن فولیکول مو استفاده میکند. سوزنی که این دستگاه‌ها دارند بسیار ریز است، حتی کوچکتر از قطر یک تار مو می‌باشد. پس به راحتی از محل رشد به سمت فولیکول مو هدایت می‌شود. این جریان های الکتریکی که حاصل از سیم ایجاد می‌شوند میتوانند سلول های سالم فولیکول مو را نابود کنند. در حین کار و زمانی که این سیم‌ها وارد پوست می‌شوند امکان دارد یک افزایش حرارت جزئی را در سطح پوست خود احساس کنید و یک سوزش بسیار ریز و موقتی داشته باشید که چندان شدید نیست. در مورد لیزر موهای زائد صورت نیز این افزایش حرارت امکان دارد ایجاد شود.

تعداد جلسات تعریف شده برای الکترولیز موهای زائد

برای تعیین تعداد جلسات بستگی به سطح تراکم موهای فرد دارد. اما این امکان وجود دارد که پزشک با ارزیابی های تخصصی خود یک هفته درمیان برای حضور در کلینیک تعیین کند. بنابراین ممکن است در یک ماه شما دو بار به مرکز مراجعه داشته باشید. البته در مواردی نیز هر هفته قابل انجام است. این جلسات در مجموع میتوانند تا یک سال نیز به طول بینجامند. البته ناحیه بدن نیز روی تعداد جلسات اثر دارد. بطوریکه برخی از افراد فقط صورت خود را میخواهند الکترولیز کنند و برخی دیگر میخواهند یک الکترولیز برای تمام نقاط بدن انجام دهند. در مورد تعداد جلسات لیزر موهای زائد نیز این موضوع صدق می‌کند و کاملا متغیر است.

علت تکرار جلسات چیست؟

علت تکرار جلسات چیست؟

همانطور که میدانید چرخه رشد موها با یکدیگر فرق دارند. اصولا میتوان مراحل رشد، استراحت و ریزش و مجددا رشد را برای یک فولیکول مو تعریف کرد. این چرخه دائما در حال تکرار است. با توجه به تغییراتی که در روند رشد موها وجود دارد این درمان‌ها نیز باید تکرار شوند تا تاثیر خود را داشته باشند. آنچه که اهمیت دارد این است که نظم را در تکرار جلسات الکترولیز موهای زائد بطور کامل رعایت کنیم. زمان عمل نیز براساس ناحیه بدن میتواند بین ۱۵ دقیقه تا نهایت ۱ ساعت باشد.

اقداماتی که باید بعد از عمل الکترولیز موهای زائد انجام دهیم

افرادی که الکترولیز موهای زائد انجام میدهند باید بدانند که یکسری فعالیت‌ها و اقدامات را نباید انجام دهند که میتواند شامل برنزه کردن پوست، فعالیت های ورزشی و تعریق زیاد، قرار گرفتن در مقابل آفتاب، استفاده از مواد آرایشی باشد. اینها اقدامات ساده ای هستند که اگر یک مدت کوتاه رعایت کنید سطح پوست شما نیز از آن حالات حساس بودن خارج می‌شود و به حالت عادی باز می‌گردد.

چه عوارضی برای این عمل تعریف شده است؟

آنچه که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم مراجعه به بهترین مرکز الکترولیز موهای زائد تهران است. در دیگر استان‌ها نیز باید شناسایی دقیقی نسبت به کلینیک مورد نظر داشته باشیم. در چنین شرایط عوارض به حداقل میرسد یا اینکه کاملا حذف خواهد شد. در مجموع عوارضی که برای آن وجود دارد عفونت است که در مواردی رخ میدهد. اینکه سوزن‌ها بهداشتی و استریل شده نباشند. تغییر رنگ پوست به قرمزی، ایجاد لکه در پوست که معمولا در اکثر موارد به مرور از بین میروند. اما اگر باقی بماند حتما باید با متخصص خود مشورت داشته باشید. یکی از عوارض شایع که در این عمل وجود دارد احساس حالت سوزن شدن در سطح پوست است که در چنین شرایطی پزشک حتما از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده میکند.

هزینه الکترولیز موهای زائد

هزینه الکترولیز موهای زائد

از سوالات بسیار رایج مرتبط با هزینه الکترولیز موهای زائد است. زیرا زیباجویان تمایل دارند که در کنار دریافت خدمات با کیفیت یک هزینه مقرون به صرفه را نیز دریافت کنند. هزینه کار براساس ویژگی های شخص تعیین خواهد شد اینکه چه نقاطی از بدن را میخواهید الکترولیز کنید و چه تراکمی از موها وجود دارد. اما بسیاری از مراکز زیبایی جهت حفظ رضایت مراجعین مقرون به صرفه ترین قیمت را اعلام میکنند.

کلینیک آی گل بهترین مرکز زیبایی پوست و مو در تهران

زیباجویانی که میخواهند یک عمل موفقیت آمیزی را مبنی بر حذف موهای زائد انجام دهند کلینیک آی گل بهترین خدمات را به آنها ارائه میدهد. روند درمان کاملا بدون درد و سوزش است. استفاده از دستگاه های پیشرفته و مدرن، به حداقل رساندن عوارض، همچنین تیم کاری قوی و متخصص همگی از مزیت های این کلینیک محسوب می‌شوند. شما میتوانید با تماس با این مرکز و دریافت مشاوره، جهت دریافت وقت برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.