پیوند ابرو چیست ، چگونه انجام می شود و مراحل آن چیست؟

پیوند ابرو چیست ، چگونه انجام می شود و مراحل آن چگونه است؟

امروزه افراد زیادی از کم پشت بودن ابروهای خود رنج می برند و به دنبال روشی مطمئن و ماندگار، برای اصلاح فرم ابرو هستند. ابروهای منظم، پرپشت و بدون نقص، یکی از المان های زیبایی چهره بوده و اعتماد به نفس افراد را افزایش می بخشند؛ به همین دلیل روش های زیادی برای متعادل کردن ظاهر ابرو طراحی شده که به روز ترین آنها، پیوند ابرو است. ما در ادامه این مقاله، شما را با انواع روش های کاشت ابرو و مزایا و معایب آن آشنا خواهیم کرد.

رفع نواقص ابرو با پیوند ابرو

بروز بیماری های مختلف، زخم، کهولت سن، عمل جراحی و سوختگی از عوامل تاثیرگذار در ریزش ابروها یا کم پشتی آنها می باشند. همچنین اصلاح ابرو به روش نادرست یا کندن موهای آن، میتواند از عوامل دیگر خالی شدن ابروها باشد. در عمل پیوند ابرو ، از موهای اطراف سر یا کنار گوش برای پوشش دهی فضاهای خالی ابرو استفاده می شود. امروزه روش های مختلفی از جمله تاتو برای افزایش حجم ابرو وجود دارند اما ظاهر هیچ یک از آنها، به اندازه کاشت ابرو طبیعی نبوده و ماندگاری آنها مانند ابتدای کار نخواهد بود.

مراحل کاشت ابرو چیست؟

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که مکانیزم پیوند ابرو چیست؟ عمل کاشت ابرو مانند کاشت موی سر انجام می پذیرد. از آنجایی که در این روش فولیکول های مو همراه با تار مو به پوست ابرو انتقال داده می شوند، پس از عمل کاشت و ریزش موهای اولیه، موهای جدیدی رشد خواهند کرد. در نظر داشته باشید که تار موهای منتقل شده، مانند موی سر رشد کرده و نیازمند اصلاح و مرتب سازی خواهند بود. برای انجام کاشت ابرو، جراح متخصص عمل بی حسی را انجام داده و برش های نازکی در قسمت های مشخص شده ایجاد می کند. سپس مراحل برداشت و کاشت مو صورت می پذیرد. در ادامه مراحل کاشت ابرو را به طور کامل بیان خواهیم کرد.

رفع نواقص ابرو با پیوند ابرو

طراحی ابرو

قبل از انجام عمل پیوند در یک جلسه مشاوره، متخصص با توجه به مدل صورت و درخواست بیمار، مدل مناسبی برای ابرو طراحی می کند.

شناسایی گرافت ها

پس از طراحی ابرو، محل مناسب و روش برداشت مو تعیین می شود. معمولا موهای ابرو مردان ضخامت بالایی دارد؛ از این رو موهای مناسب پیوند ابرو مردانه ، از پشت سر یا پشت گوش برداشته می شوند. این در حالی است که موهای ابرو زنان ضخامت کمتری داشته و برای کاشت ابرو از موهای پشت گردن یا پشت گوش استفاده می نمایند.

بیهوشی

قبل از کاشت ابرو، پزشک در نواحی برداشت و قرار گرفتن مو از بی حسی موضعی استفاده می نماید. همچنین برخی بیمارها قبل از انجام کاشت، از داروهای آرامبخش خوراکی استفاده می نمایند تا استرس خود را از بین ببرند.

برداشت گرافت ها

در این مرحله پزشک با یکی از روش های FUT، SUT یا FUE، موهای مورد نیاز را برداشت می کند. در روش FUE یا استخراج واحد فولیکول، جراح با استفاده از یک پانچ موهای مورد نیاز را جداسازی کرده و اینکار را تا زمان جمع آوری تمام موها انجام می دهد؛ اما در روش FUT، جراح یک نوار از پوست پشت سر بیمار خارج می کند. پس از آن، تیم جراحی با کمک میکروسکوپ، موهای اهداکننده را از نوار جدا کرده و برای کاشت آماده می نمایند. لازم است بدانید تمامی مراحل برداشت مو، بدون درد انجام خواهد شد.

کاشت گرافت ها

پس از آماده سازی موهای برداشته شده برای کاشت ابرو، جراح روی پوست ابرو برش های ریزی ایجاد می کند. سپس هر یک از موها با دقت کافی، در بهترین زاویه قرار داده میشوند تا رشدی متعادل، همراه دیگر موهای ابرو داشته باشند.

معمولا مراحل کاشت ابرو حدود ۲ تا ۴ ساعت به طول می انجامد؛ اما این زمان، بسته به تعداد پیوندها کمتر یا بیشتر خواهد شد. پزشک جراح ۲ ساعت پس از کاشت ابرو به بیمار زمان داده تا نتیجه کار را مشاهده نماید. در صورتی که ابروها نیاز به تغییر یا پیوند بیشتری داشته باشند، این اعمال را روی ابرو انجام می دهند.

روش های پیوند ابرو

پیوند ابرو مانند کاشت مو، از روش های مختلفی صورت می پذیرد که هر یک از آنها، مزایا و معایب به خصوصی خواهند داشت. رایج ترین روش های کاشت ابرو عبارتند از:

روش FUT یا کاشت نواری

FUT یکی از روشهای قدیمی برای کاشت ابرو است اما امروزه افراد کمی از این روش استفاده می نمایند؛ زیرا پس از کاشت ابرو با FUT، ابروها به حالت وز در آمده و شکل طبیعی نخواهند داشت. همچنین به دلیل استفاده از برش و بخیه در این روش، بیمار دوره نقاهت طولانی تری نسبت به دیگر روش ها سپری خواهد کرد.

روش FUE

این روش به کاشت ابرو بدون جراحی نیز معروف است که با برداشت فولیکول های مو از محل مربوطه و جایگذاری آنها صورت می پذیرد. این روش دوره نقاهت کمتری داشته و پس از اتمام آن، جای زخم یا بخیه وجود نخواهد داشت. همچنین بیمار پس از کاشت ابرو با FUE، می تواند به انجام کارهای روزمره بپردازد.

روش SUT

امروزه افراد از روش SUT بیشتر از دیگر روش های کاشت ابرو استقبال می نمایند. برداشت موهای اهداکننده و کاشت آنها در این روش، بدون هر گونه زخم و خونریزی صورت می پذیرد. همچنین نتیجه کار این روش، بسیار طبیعی بوده و مداومت دائمی خواهد داشت.

روش های پیوند ابرو

مزایا و معایب پیوند ابرو چیست؟

از آنجایی که کاشت ابرو با موهای فرد صورت میگیرد، کاشت ابرو نتایجی طبیعی خواهد داشت. همچنین استفاده از این روش، نیاز به استفاده از لوازم آرایشی برای زیباسازی ابروها را کاهش خواهد داد. با این وجود، معایب و عوارض کاشت ابرو غیر قابل انکار بوده و برای برخی افراد به وجود خواهد آمد. از معایب کاشت ابرو، می توان به بالا بودن هزینه عمل و امکان نتیجه دهی پس از چندین ماه اشاره کرد. همچنین ممکن است فولیکول های پیوندی، توان تولید موهای جدید را نداشته باشند. این موضوع در مورد افراد بسیار کمی اتفاق می افتد اما در این صورت، فرد نیاز به پیوند مجدد خواهد داشت. علاوه بر موارد گفته شده، می توان مزایا و عوارض کاشت ابرو را به صورت زیر بیان نمود:

مزایای کاشت ابرو

  • فرم گرفتن ابروهای بدون حالت
  • پرپشت شدن ابروها
  • متقارن شدن ابروهای نامتقارن
  • طبیعی بودن ابروها
  • ماندگاری دائمی

عوارض کاشت ابرو

این عوارض ممکن است در مورد افراد کمی اتفاق بیفتد اما در صورت بروز، مراجعه به پزشک الزامی خواهد بود.

  • آسیب عصبی
  • خونریزی غیرعادی
  • تورم محل کاشت
  • کبودی
  • عفونت محل کاشت
  • باقی ماندن جای زخم

پیوند ابرو در کلینیک تخصصی آی گل

کلینیک آی گل سابقه زیادی در انجام انواع خدمات زیبایی داشته و به عنوان بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران شناخته می شود. در این مجموعه علاوه بر پیوند ابرو ، خدماتی مانند: تزریق فیلر، بلفاروپلاستی، لیزر موهای زائد و کاشت مو، با جدیدترین متدهای روز انجام می پذیرند. علاوه بر این، تمامی کادر این مجموعه از تخصص کافی برخوردار بوده و دقت و ظرافت لازم را برای انجام تمام خدمات زیبایی لحاظ می کنند. در صورتی که قصد دارید کاشت ابرو را به صورت تخصصی انجام داده و نتیجه این پیوند را در کوتاهترین زمان ممکن مشاهده نمایید، این کار را به تیم جراحی آی گل بسپارید. در نظر داشته باشید که متخصصان زیبایی کلینیک آی گل، تجربه زیادی در انجام خدمات زیبایی داشته و کاشت ابرو را با کمترین عوارض و بهترین نتایج انجام خواهند داد.

سخن آخر

استفاده از عمل کاشت ابرو برای تنظیم تقارن و زیبایی ابرو، چهره شما را جوان و در عین حال، طبیعی جلوه می دهد. برای انجام این عمل مهم و تاثیرگذار، می توانید به کلینیک تخصصی آی گل مراجعه نمایید.