آشنایی با علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت و راه های درمان این مشکل

با توجه به اینکه ابروها نقش مهمی در جذابیت چهره دارند، افراد زیادی برای زیباتر شدن اقدام به کاشت ابرو می کنند. در این روش، موهای متناسب با ابرو از پشت سر و گوش برداشته شده و با روش های مختلف، در فضاهای خالی ابرو کاشته می شوند. عمل کاشت از ظرافت های خاصی برخوردار است و حتی استفاده از جدیدترین روش کاشت ابرو بدون رعایت این نکات، می تواند نتیجه غیرطبیعی به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید تا با علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت و راه درمان این مشکل آشنا شوید.

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

معمولا افرادی که به دلیل ژنتیک، زخم و کهولت سن دچار ریزش ابرو شده اند، برای پرپشت کردن و حالت دهی به ابروهای خود، از روش کاشت ابرو استفاده می کنند. حال اگر پس از انجام این عمل، موهای ابرو خواب مناسب نداشته باشند یا به حالت سیخ سیخی در بیایند، موجب ناراحتی فرد خواهند شد؛ از این رو بهتر است قبل از اقدام به کاشت، با علت سیخ سیخی شدن ابرو بعد از کاشت آشنا شوید تا از بروز این اتفاق جلوگیری نمایید. دلایل سیخ شدن ابرو عبارتند از:

• استفاده از مواد نامناسب و التهاب ابرو

در صورتی که برای انجام کاشت از مواد غیر طبیعی و بی کیفیت استفاده شود، بافت های پوست تحریک شده و ابروها به حالت تیز در می آیند. همچنین ممکن است فرد نسبت به مواد کاشت حساسیت داشته باشد که این موضوع نیز، باعث سیخ شدن ابرو خواهد شد. در صورتی که فرد در دوران نقاهت نکات بهداشتی را رعایت نکند، پوست ابرو دچار التهاب شده که همین موضوع، علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت خواهد بود. دقت کنید که برای برطرف کردن التهاب ابرو، از داروهای مناسب با پوست استفاده کرده تا تیز شدن ابرو را برطرف نمایید.

• عدم تناسب پوست ابرو و موی کاشته شده

متناسب نبودن جنس پوست ابرو و موی جدید، یکی از مهمترین دلایل سیخ شدن ابرو خواهد بود. علاوه بر این، موهای ابرو از ضخامت، لختی، نرمی و حالت خاصی برخوردارند؛ بنابراین در صورتی که موی کاشته شده با موهای ابرو یکسان نباشد، به حالت سیخ شدن در آمده و ظاهر ابرو را غیرطبیعی جلوه می دهد. در صورتی که موهای فرد بیش از حد ضخیم یا فر باشند، پس از کاشت حالت مناسبی نگرفته و رشدی همسو با موهای ابرو نخواهند داشت.

علت دیگر سیخ شدن ابرو بعد از کاشت، به ناهمخوانی پوست و موی کاشته شده مربوط خواهد بود. پوست فرد در تمام نقاط بدن یکسان نبوده و از خشکی، چربی و حساسیت متفاوتی برخوردار است. به همین دلیل لازم است برای کاشت، از موهایی متناسب با پوست ابرو استفاده شود تا کاشت ابرو نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد.

• مراجعه به پزشک کم تجربه و غیر متخصص

کاشت ابرو یکی از حساس ترین عمل های زیبایی به شمار می رود که برای نتیجه گیری مناسب، نیازمند دقت و تخصص خواهد بود؛ به همین دلیل لازم است پزشک و تیم پزشکی، از مهارت کافی برخوردار باشند تا بتوانند عمل کاشت را به درستی انجام دهند. هنگامی که پزشک موهای اهدا شونده را در زاویه مناسب قرار ندهد، موهای جدید در راستای موهای ابرو رشد نکرده و به حالت سیخ سیخی در می آیند. بنابراین زاویه موهای پیوندی باید با زاویه موهای ابرو یکسان باشد تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

علاوه بر این، اگر پزشک گرافت های موهای جدید را به درستی پیوند نزده باشد، موهای اهدایی به طرز نامرتبی رشد خواهند کرد. گرافت های مویی که با زاویه و بافت ابرو همخوانی ندارند، نباید مورد استفاده قرار گیرند.

پزشکانی که از تجهیزات استاندارد برای کاشت ابرو استفاده نمی کنند، کیفیت عمل را کاهش داده و نتایج غیرطبیعی به وجود می آورند. این موضوع موجب بروز آسیب های جدی بعد از عمل خواهد شد.

• انجام ندادن مراقبت های لازم در دوره نقاهت

در مورد علت سیخ سیخی شدن ابرو بعد از کاشت ، می توان به عدم رعایت نکات ضروری در دوران نقاهت اشاره کرد. در صورتی که از داروهای تجویز شده برای کاهش التهاب طبق دستور پزشک استفاده نکنید، محل کاشت دچار عفونت و التهاب خواهد شد. در نتیجه این التهاب، موجب سیخ شدن و خواب نامناسب ابرو شده و تلاش های شما را به هدر خواهد داد. همچنین در صورتی که پس از انجام عمل، فعالیت های سنگین انجام دهید، با ریزش موهای جدید یا سیخ شدن ابرو مواجه خواهید شد.

لازم است پس از کاشت ابرو طبیعی، تا ۲ هفته از لوازم آرایشی استفاده نکرده و ابرو را در معرض آفتاب قرار ندهید. همچنین تا زمان تعیین شده توسط پزشک از موچین استفاده نکرده و مصرف الکل و سیگار را قطع نمایید. همچنین از مرطوب شدن ابروها جلوگیری کرده و حتی در صورت خارش و سوزش، ابروها را لمس نکنید. عدم رعایت این نکات، علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت خواهد بود.

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

راه های درمان سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

سیخ شدن ابرو بعد از انجام کاشت، علاوه بر آسیب های جدی، باعث ناراحتی و دلسردی فرد خواهد شد. از این رو بهتر است با روش های درمان سیخ شدن ابرو بعد از کاشت آشنا باشید تا از بروز مشکلات جدی پیشگیری نمایید. این روش ها عبارتند از:

• جلسات ترمیمی و جراحی مجدد

در صورتی که سیخ شدن ابرو به دلیل زاویه نامناسب موهای جدید باشد، فرد نیاز به تکرار جراحی و برداشت گرافت های مویی خواهد داشت. معمولا یکسال بعد از برداشت گرافت ها، می توان عمل کاشت را با موهای جدید در جهت مناسب انجام داد. برای این کار، مراجعه به پزشک متخصص ضروری خواهد بود.

• استفاده از بانداژ یا هدبند

در روزها و به خصوص شبهای پس از عمل، استفاده از یک هدبند یا بانداژ، کمک شایانی به حفظ زاویه مناسب و رشد صحیح موها خواهد کرد. دقت کنید که محکمی هدبند مناسب باشد تا فشار بیش از حد، موجب آسیب دیدگی ابرو نشود.

• استفاده از لوازم آرایشی مورد تایید پزشک

با کمک ژل، صابون یا ریمل ابرو، می توانید حالت خواب ابرو را بهبود بخشید و فضاهای خالی را پر نمایید؛ اما لازم است برای این کار، با پزشک خود مشورت نمایید.

راه های درمان سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

کاشت ابرو در کلینیک آی گل

در صورتی که قصد انجام کاشت ابرو دارید یا ابروهای شما پس از کاشت، به حالت سیخ سیخی در آمده اند، به کلینیک تخصصی آی گل مراجعه نمایید. این مجموعه سابقه زیادی در انجام عمل های زیبایی داشته و به عنوان بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران شناخته می شود. تخصص و مهارت کادر پزشکی آی گل موجب شده تا کاشت ابرو بدون عوارض انجام شود یا علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت، به تجهیزات و مهارت پزشک مرتبط نباشد. شما می توانید علاوه بر کاشت ابرو، انواع اعمال زیبایی از جمله: لیزر موهای زائد، فیلر، بلفاروپلاستی، کاشت مو و فیشیال پوست را با بهترین تجهیزات در این مرکز انجام دهید و از نتیجه کار شگفت زده شوید.

سخن آخر

بیشترین علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت، مربوط به عدم تخصص پزشک و استفاده از مواد نامناسب می باشد؛ به همین دلیل با مراجعه به یک پزشک متخصص، می توانید از بروز خطرات جدی جلوگیری کرده و نتیجه گیری مطلوبی به دست آورید.