فیلر بهتر است یا بوتاکس؟ + عوارض، مزایا و ماندگاری

فیلر بهتر است یا بوتاکس؟ + عوارض، مزایا و ماندگاری

احتمالا شما هم از اینکه جلوی آینه به پوست چین و چروک دار خودتان نگاه کنید، خسته شده اید. شاید در گذشته روشی برای رفع این چین و چروک ها وجود نداشت، اما حالا با وجود امکان تزریق بوتاکس و فیلر، می توانید خودتان را از شر این مشکلات رها کنید و پوستی جوان و بدون مشکل داشته باشید. احتمالا زمانی که به یک کلینیک زیبایی مراجعه می کنید و آن ها به شما پیشنهاد می کنند که تزریق فیلر زیر چشم و یا تزریق بوتاکس را انجام دهید، این سوال برای شما مطرح می شود که فیلر بهتر است یا بوتاکس؟ از این رو در این مقاله در مورد تفاوت های این دو ماده، عوارض، مزایا و ماندگاری هر کدام صحبت می کنیم.

تزریق فیلر بهتر است یا بوتاکس؟

بوتاکس و فیلر هر دو جزء موادی هستند که می توانند برای جوانسازی و زیبایی پوست مورد استفاده قرار گیرند؛ اما همیشه یک سوال در میان مردم وجود دارد و آن هم این است که تزریق فیلر بهتر است یا بوتاکس و کدام یک از این مواد را باید برای جوانسازی انتخاب کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عوامل بسیار متنوعی روی انتخاب بوتاکس و فیلر به عنوان جوانساز پوست موثر هستند که مهم ترین آن ها شناخت این دو ماده و کاربردهای شان است. پس با ما همراه باشید تا این دو ماده، مزایا و معایب آن ها را برای شما شرح دهیم.

بوتاکس و مزایا و معایب آن

بوتاکس یک نوع سم فلج کننده عضلات است که اگر با مقدار کم مورد استفاده قرار گیرد، هیچ ضرری برای بدن ندارد، ولی می تواند باعث کاهش انقباض عضلاتی شود که باعث ایجاد چین و چروک می شوند. بوتاکس به دلیل داشتن خاصیت فلج کنندگی، می تواند کاربردهای بسیار زیادی در امر پزشکی داشته باشد و برای درمان میگرن، تعریق بیش از حد زیر بغل و حتی کاهش تعریق کف دست، می توان از بوتاکس استفاده کرد. بنابراین، کاربردهای درمانی و زیبایی بوتاکس بسیار متنوع است.

تزریق فیلر بهتر است یا بوتاکس؟

مزایای بوتاکس

بوتاکس هیچ ضرری برای بدن ندارد و می تواند به صورت ایمن باعث صاف نگهداشتن صورت و چهره شما شود. اگر از بوتاکس برای رفع چین و چروک ها استفاده کنید، خیالتان از بابت جوانی چهره خودتان تا چندین ماه راحت خواهد بود.

معایب و عوارض بوتاکس

شاید یکی از معایب بوتاکس این باشد که تزریق بوتاکس در نواحی خاصی از صورت امکان پذیر است و نمی توان در هر بخشی از صورت از بوتاکس استفاده کرد. بوتاکس دور چشم و پیشانی یکی از کاربردهای اصلی تزریق این ماده است. البته بوتاکس به دلیل اینکه یک ماده فلج کننده است، ممکن است حرکات عضلات صورت شما را محدود کند.

اگر از بهترین بوتاکس تجاری برای تزریق استفاده کنید، نیازی به نگرانی برای عوارض نیست؛ چون پزشک متخصص بدون هیچ مشکلی می تواند بوتاکس را در محل مورد نظر شما تزریق کند. فقط ممکن است کمی کبودی و خونریزی را در ناحیه تزریق تجربه کنید که کاملا طبیعی است.

فیلر و مزایا و معایب آن

فیلر یک ماده پرکننده بر پایه ترکیبات مختلف مانند هیالورونیک اسید، اسید لاکتیک، کلاژن و … است که می تواند نقش مهمی را در جوانسازی و سلامت پوست شما ایفا کند. فیلر معمولا برای تزریق در لب، گونه ها و چانه مورد استفاده قرار می گیرد. این روزها افراد متخصص در حوزه تزریق فیلر، فیلر را برای زاویه دادن به بینی نیز مورد استفاده قرار می دهند.

معایب و عوارض بوتاکس

مزایا فیلر

فیلر ساختار متفاوتی از بوتاکس دارد و هیچ ماده فلج کننده ای در آن به کار نرفته است. عملکرد فیلر پر کردن بخش های توخالی صورت است و می تواند باعث کاهش چین و چروک های چهره شود. تزریق فیلر باعث جوانسازی و کلاژن سازی بیشتر پوست می شود. از طرفی معمولا در فیلرها مواد آبرسان و رطوبت رسان به کار رفته اند که عملکرد آن را بهبود می بخشند. فیلر برخلاف بوتاکس باعث فلج شدن عضلات نمی شود و می تواند ساختار صورت شما را زیبا نگه دارد.

معایب و عوارض فیلر

فیلر به دلیل داشتن مواد مفید، ضرر زیادی برای پوست نداشته و می تواند به راحتی برای حفظ زیبایی چهره مورد استفاده قرار گیرد. تنها عوارضی که ممکن است پس از تزریق فیلر تجربه کنید، احساس درد و تورم در ناحیه تزریق بوده که کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. البته اگر قرار است در نواحی خاص مانند زیر چشم از فیلر استفاده کنید، حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. در حالت معمول و در صورت مراجعه به پزشک، پس از تزریق فیلر جای نگرانی برای عفونت و خونریزی شدید نیست.

ماندگاری بوتاکس بیشتر است یا فیلر؟

یکی از فاکتورهایی که باید برای بررسی سوال شما در مورد تزریق فیلر بهتر است یا بوتاکس، مورد بررسی قرار دهیم ماندگاری این دو ماده است. اثربخشی بوتاکس معمولا ۴ تا ۶ ماه ادامه دارد و پس از آن مجددا شاهد چین و چروک و مشکلاتی که به واسطه آن ها تزریق بوتاکس را انجام داده اید، خواهید بود. پس از گذشت این زمان باید مجددا بوتاکس را در محل مناسب تزریق کنید.

ماندگاری فیلر به نوع فیلر و ترکیبات موجود در آن نیز بستگی دارد. همچنین نوع متابولیسم بدن شما می تواند روی ماندگاری فیلر تاثیرگذار باشد؛ اما آن چیزی که در مورد تزریق فیلر قطعی است این است که فیلر ماندگاری بیشتری نسبت به بوتاکس دارد و حتی ممکن است بتوانید تا ۲ سال از ماندگاری آن بهره مند شوید. این در حالی است که در طی باقی ماندن فیلر در زیر پوست، خود پوست نیز کلاژن سازی می کند.

ماندگاری بوتاکس بیشتر است یا فیلر؟

کلینیک زیبایی آی گل؛ مشاور شما برای تزریق بوتاکس و فیلر

انتخاب یک کلینیک معتبر برای تزریق بوتاکس و فیلر در بخش های مختلف صورت شما، اهمیت بسیار زیادی دارد. کلینیک زیبایی آی گل، یکی از بهترین کلینیک های تخصصی در این زمینه است که هم از بهترین مارک بوتاکس استفاده می کند، هم امکان استفاده از بهترین فیلرها را به شما برای جوانسازی پوست و تزریق فیلر لب می دهد. در صورتی که می خواهید بدانید با توجه به شرایط و هدف شما، فیلر بهتر است یا بوتاکس کافیست که با کارشناسان ما در ارتباط باشید.