بین دستگاه لیزر شاتی و رولی کدام یک را انتخاب کنیم؟  

بین دستگاه لیزر شاتی و رولی کدام یک را انتخاب کنیم؟  
جهت دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید!

امروزه لیزر بهترین و نوین ترین روش برای از بین بردن موهای زائد است. برندهای مختلفی اقدام به طراحی و تولید دستگاه های لیزر کرده اند. این دستگاه ها از نظر عملکرد و طراحی به دو دسته دستگاه لیزر شاتی و رولی تقسیم بندی می شوند. هر دوی این دستگاه ها دارای دو فناوری مختلف در عملیات لیزر هستند. دستگاه شاتی و رولی هر کدام ویژگی ها و مزایای مختص به خودشان را دارند. حال می خواهیم بدانیم که کدام یک عملکرد بهتری دارند. با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

لیزر شاتی چیست؟

لیزر شاتی نوعی فناوری لیزری به حساب می‌آید که از امواج کوتاه و بسیار قدرتمند بهره مند شده است تا بر روی نواحی مورد نظر تاثیر درستی بگذارد. این نوع لیزر توانایی قابلیت کنترل انرژی لیزری را دارد. بر همین اساس دارای کاربردهایی اعم از حذف لکه‌های پوستی، از بین بردن جای جوش و تیرگی‌های مختلف، حذف موهای زائد و … است.

یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه که باعث تمایز آن با دیگر دستگاه‌ها شده، امکان ایجاد پالس‌های لیزری بسیار کوتاه است. البته این نوع پالس‌ها محدود هستند، به گونه‌ای که به سرعت باعث انتقال انرژی به پوست می‍‌شوند. در نهایت کار ناحیه پوست مورد نظر بدون هیچ نوع آسیبی انجام می‌شود.

از کاربردهای اصلی این نوع لیزر می‌توان به کارهای زیبایی و درمانی اشاره کرد، زیرا دستگاه شاتی  قدرت و دقت بسیار بالایی دارد.

دستگاه لیزر رولی چیست؟

لیزر رولی یکی دیگر از فناوری‌های پیشرفته در دنیای امروز به حساب می‌آید که اصلی ترین کاربرد آن بهبود کیفیت پوست و درمان مشکلات پوستی است. نوع تاثیرگذاری این نوع لیزر با استفاده از امواج نوری می‌باشد.

نوع عملکرد دستگاه لیزر رولی به شیوه میکروسکوپی است. به این صورت که امواج لیزر به حالت میکروسکوپی بر روی قسمت‌های مورد نظر پوست برخورد می‌کنند. برخورد امواج نوری به پوست منجر به تحریک تولید کلاژن شده و در نهایت لایه‌های عمیق‌تر پوست هم ترمیم و بازسازی می‌شوند.

از جمله کاربردهای اصلی لیزر رولی می‌توان به کاهش چین و چروک، کاهش جای جوش، بهبود بافت پوست، کاهش لکه‌های پوستی، افزایش تولید کلاژن و … اشاره کرد. امروزه بیشتر از فناوری دستگاه لیزر رولی برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شود، زیرا قابلیت بازیابی قدرتمندتر و سریع‌تری نسبت به دیگر روش‌ها دارد.

لیزر شاتی چیست؟

لیزر شاتی بهتره یا رولی؟

به طور قطع نمی‌توان به این سوال پاسخ داد، زیرا انتخاب هر کدام از این دستگاه‌ها بستگی به نوع عملیات زیبایی و پوست شما دارد. توصیه ما به شما این است که حتما قبل از انتخاب هر کدام حتما با پزشک متخصص کاربلد و متبحر مشورت نمایید تا روشی مناسب با پوست شما را مشخص کند.

به طور کلی باید بدانید که دستگاه شاتی تاثیر بسیار خوبی برای حذف لکه‌های پوستی، حکاکی تاتو، جای جوش و حتی از بین بردن موهای زائد دارد. این نوع لیزر دارای دقت بسیار بالایی در انجام عملیات گفته شده دارد. در مقابل لیزر رولی هم برای فرآیندهایی اعم از کاهش چین و چروک، بهبودی سریعتر بافت پوست، کاهش لکه‌های پوستی، کاهش جوش و جای جوش، افزایش تولید کلاژن تاثیر شگفتی دارد. لیزر رولی در بهبود پوست بسیار موثرتر عمل می کند و زمان کوتاه تری برای بازیابی پوست نیاز دارد.

هزینه لیزر شاتی و رولی

کمی قبل‌تر برای تعیین هزینه‌های لیزر موهای زائد تعداد شات در هر ناحیه از بدن را محاسبه می‌کردند. در این صورت افرادی که پرموتر بودند، به علت بیشتر شدن شات‌ها، هزینه بیشتری پرداخت می‌کردند. اما در حال حاضر هزینه لیزر بر اساس تعداد جلسات محاسبه می‌گردد.

هزینه لیزر رولی و شاتی هم بر اساس تعداد جلسات مشخص می‌شود. همانطور که توضیح داده‌ایم، تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد از طریق دستگاه شاتی نسبت به دستگاه رولی کمتر است. در نتیجه هزینه دستگاه لیزر شاتی نسبت به دستگاه رولی کمتر خواهد بود.

مزایای لیزر رولی

امروزه لیزر رولی گزینه‌ای نوین برای درمان پوست به حساب می‌آید. در ادامه شما را با مزایای بهره‌مندی از دستگاه لیزر رولی آشنا می‌کنیم.

  • کاهش چین و چروک‌های پوستی یکی از مزایای لیزر رولی است. تقویت بافت پوست با تحریک تولید کلاژن انجام می‌شود.
  • لیزر رولی تاثیر بسیار خوبی در بهبود ساختار و بافت پوست دارد.
  • بهبود ظاهر پوست با این نوع فناوری امکان‌پذیر است، زیرا لیزر رولی به خوبی باعث کاهش لکه‌های پوستی، جوش و جای جوش می‌شود.
  • جوانسازی پوست با لیزر رولی به واسطه تحریک تولید کلاژن انجام می‌شود.
  • لیزر رولی نسبت به دیگر روش‌ها نیاز به زمان بازیابی کمتری دارد.
  • این فناوری پیشرفته تاثیر فوق‌العاده ای در درمان مشکلات پوستی از جمله کاهش چین‌و‌چروک، لکه‌های پوستی، جوش و جای جوش و … دارد.

هزینه لیزر شاتی و رولی

مزایای لیزر شاتی

در ادامه اطلاعاتی در مورد مزایای این نوع لیزر به شما می‌دهیم.

  • حذف لکه‌های پوستی، تیرگی‌های مختلف پوست و البته حذف لکه‌های تیره از پوست از جمله کاربردهای اصلی لیزر شاتی به حساب می‌آید.
  • حذف جای تتو و جوش های قدیمی و تیرگی‌های پوست با این روش امکان پذیر است.
  • دستگاه شاتی به دارا بودن دقت و قدرت بالا معروف است، به همین علت لکه‌های پوستی را بدون تاثیرات جانبی حذف می‌کند.
  • افرادی که به دنبال دستگاهی برای بازیابی سریع هستند، دستگاه شاتی را انتخاب می‌کنند که زمان بازیابی نسبتا کوتاهی دارد.
  • این نوع دستگاه در کمترین زمان ممکن و با سرعت بالا کار را انجام می‌دهد. با حداکثر ۶ جلسه جلسات لیزر درمانی شما با این دستگاه شاتی به پایان می‌رسد.
  • از دیگر کاربردهای فناوری این نوع دستگاه می‌توان به کاهش جای جوش، تیرگی‌های پوستی و البته تقویت تنظیم رنگ پوست اشاره کرد.
  • نتایج لیزر با دستگاه شاتی تا به امروز بسیار موفقیت‌آمیز بوده است و حدود ۸۰ درصد از موها را حذف می‌کند.

مرکز لیزر موهای زائد در تهران

حذف موهای زائد یکی از اولین و مهمترین مسائل زیبایی بانوان است، با این حال برخی از آقایان هم به فکر لیزر موهای زائد بدن خود هستند. از همه روش‌ها، لیزر بهترین گزینه برای آرامش و آسایش شما خواهد بود، اما شرط ضروری آن انجام آن در یک مرکز معتبر با استفاده از تجهیزات بروز و با کیفیت است. مجموعه آی گل یکی از این کلینیک‌های بسیار معتبر و محبوب است که تا به امروز رضایت بسیاری از زیباجویان را دریافت کرده است. انتخاب نوع دستگاه اعم از دستگاه لیزر شاتی و رولی را به پزشک متخصص خود بسپارید تا بتوانید بهترین نتیجه را با توجه به نوع پوست خود بدست آورید.

فرم مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران کلینیک آی گل در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .