نحوه درمان افتادگی پوست صورت + معرفی ۷ روش موثر لیفت پوست

 نحوه درمان افتادگی پوست صورت + معرفی 7 روش موثر لیفت پوست

اگر ناامید و ناراحت روبروی آینه ایستاده‌اید و به شل شدگی پوست خودتان نگاه می‌کنید، نگران نباشید. چرا که به غیر از شما، افراد زیاد دیگری هم هستند که با این مشکل مواجه می‌شوند. افتادگی پوست در اثر کاهش کلاژن که مهمترین عامل سفت کننده پوست است، اتفاق می‌افتد. کم کم با افزایش سن، میزان این پروتئین در پوست کاهش پیدا می‌کند و پوست شما پیرتر از گذشته به نظر می‌رسد. برای درمان افتادگی پوست صورت روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از هر یک از آن‌ها کمک بگیرید. اگر نمی‌دانید که برای درمان افتادگی پوست صورت چه باید کرد؟ این مقاله را تا انتها بخوانید.

آیا افتادگی پوست صورت درمان دارد؟

افتادکی پوست صورت می‌تواند به دلیل کاهش کلاژن در پوست اتفاق بیفتد. با افزایش سن، کشیدن سیگار، استرس و اضطراب و بسیاری از این عوامل، احتمال افتادگی پوست صورت افزایش پیدا می‌کند. در چنین شرایطی تنها چیزی که در ذهن افراد به وجود می‌آید، این است که آیا افتادگی پوست صورت درمان دارد؟ خوشبختانه این مشکل درمان‌های مختلفی دارد. اگرچه شاید روش‌های رفع افتادگی پوست صورت موقتی باشند، اما در نهایت می‌توانند پوست شما را جوان‌تر و شاداب‌تر کنند.

برای درمان افتادگی پوست صورت چه باید کرد؟

برای درمان افتادگی پوست دو راه بیشتر پیش روی شما نیست. اول اینکه می‌توانید از محصولات خوراکی یا موضعی مانند کرم‌های کلاژن ساز، ساشه‌های حاوی کلاژن، ویتامین سی و … استفاده کنید و با کمک مصرف مداوم آن‌ها شاهد رفع شل شدگی پوست باشید. این روش‌ها یا آنقدر موثر نیستند که بتوانید متوجه نتیجه آن‌ها شوید، یا اگر هم موثر باشند باید مدت زمان طولانی به صورت مداوم انجام شوند.

راه دوم برای درمان افتادگی پوست صورت، استفاده از روش‌های کلینیکی و زیبایی است. علم پزشکی پیشرفت کرده است و در حال حاضر می‌توان با روش‌های نوین زیبایی، پوست صورت را جوان کرد و از زیبایی و جوانی چهره نهایت لذت را برد. از جمله روش‌های مناسب برای درمان افتادگی پوست می‌توان به لیفت با نخ، لیزر درمانی، فرکشنال، هایفوتراپی و … اشاره کرد که هر کدام اثربخشی متفاوت، ولی موثری دارند.

آیا افتادگی پوست صورت درمان دارد؟

بهترین روش درمان افتادگی پوست صورت

در علم پزشکی و زیبایی، چیزی تحت عنوان بهترین روش وجود ندارد. هر یک از افراد بسته به شرایط جسمی خود، سن و میزان افتادکی پوست صورت خود، باید از روش مناسب برای درمان افتادگی پوست صورت استفاده کنند. روش‌های زیادی برای رفع افتادگی پوست وجود دارند که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. شما می‌توانید با دریافت مشاوره زیبایی از درمانگاه تخصصی آی گل، بهترین روش را جهت درمان افتادگی پوست صورت خود انتخاب کنید.

۱.    لیزر درمانی

لیزر درمانی فقط برای لیزر موهای زائد بدن نیست، بلکه می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند پوست صورت جذاب و شادابی داشته باشند نیز مورد استفاده قرار گیرد. دستگاه‌های لیزر می‌توانند باعث تقویت تولید کلاژن در پوست شوند و کم کم پوست صورت را سفت و محکم کنند.

۲.    آر اف فرکشنال

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای درمان افتادگی پوست صورت، استفاده از دستگاه لیزر فرکشنال یا همان آر اف فرکشنال است. این دستگاه به عنوان یک دستگاه رادیوفرکانسی شهرت دارد که می‌تواند به خوبی چین و چروک‌های پوستی را برطرف کند. دستگاه آر اف فرکشنال نقش مهمی را در تولید کلاژن بیشتر در پوست ایفا می‌کند و می‌تواند تیرگی و منافذ باز پوست را نیز برطرف کند.

۳.    تزریق فیلر

برای درمان افتادگی صورت، می‌توان از فیلرهای مختلف مانند فیلر الانسه استفاده کرد. تزریق فیلر برای چاقی صورت چندین سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلرها مواد پرکننده صورت هستند که از ژل‌های قابل جذب مانند کلاژن، پلی لاکتیک اسید و هیالورونیک اسید تشکیل می‌شوند. تزریق فیلر در نواحی مختلفی از پوست که دچار افتادگی شده‌اند، می‌تواند موثر و مفید باشد.

۴.    هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی با استفاده از امواج اولتراسوند است که می‌تواند انرژی را به لایه‌های عضلانی و داخلی پوست وارد کند و باعث ترمیم بافت داخلی پوست شود. دستگاه هایفو، باعث سفت شدن عضلات و تحریک رشد کلاژن در پوست می‌گردد و به همین واسطه پوست را سفت‌تر و محکم‌تر خواهد کرد.

درمانگاه تخصصی آی گل؛ مشاور شما برای درمان افتادگی پوست صورت

۵.    جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت روشی برای رفع شل شدگی پوست و افتادگی است که در آن بخش‌هایی از پوست اضافی صورت برداشته می‌شوند. لیفت صورت می‌تواند در نواحی مختلف صورت از جمله اطراف چشم، پیشانی و … انجام شود. بلفاروپلاستی یکی از روش‌های جراحی لیفت صورت است که در آن پوست اطراف چشم کشیده می‌شوند. اگرچه جراحی لیفت صورت تهاجمی است، اما نسبت به سایر روش‌های درمان افتادگی پوست صورت ماندگارتر و بهتر است.

۶.    لیفت با نخ

لیفت با ناخ یکی از روش‌های درمان افتادگی پوست صورت با کمترین عارضه و تهاجم است. در این روش، نخ‌هایی با کمک سوزن به داخل پوست وارد می‌شوند و نواحی مختلف پوست را به سمت بالا می‌کشند تا جوانسازی پوست اتفاق بیفتد. این نخ‌ها می‌توانند تا مدت‌ها ماندگاری داشته باشند؛ اما پس از اتمام اثربخشی آن‌ها مجددا پوست شل شده و افتاده می‌شود.

۷.    اندولیفت

یکی دیگر از روش‌های موثر برای درمان افتادگی صورت که می‌تواند تاثیر زیادی روی تولید کلاژن در بافت‌های عمقی پوست داشته باشد، اندولیفت است. برای انجام اندولیفت، پزشک یک سوزن بسیار نازک که فیبر نوری را به صورت مستقیم به بافت‌های عمقی پوست ارسال می‌کند، استفاده خواهد کرد. این سوزن با فیبر نوری خود، باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن می‌شود که در نهایت سفت شدن و لیفت پوست را در نواحی مختلف به همراه دارد.

درمانگاه تخصصی آی گل؛ مشاور شما برای درمان افتادگی پوست صورت

افتادگی پوست صورت می‌تواند شما را چندین سال پیرتر نشان دهد. به همین خاطر اگر این موضوع برای شما مهم است، بد نیست که از خدمات زیبایی درمانگاه تخصصی آی گل استفاده کنید. این درمانگاه خدمات متنوعی را از جمله اندولیفت، تزریق فیلر، بوتاکس و … به شما ارائه می‌کند. فقط باید با توجه به شرایط پوست و دلیل افتادگی پوست صورت خودتان، بهترین روش را انتخاب کنید. مشاورین ما در درمانگاه تخصصی آی گل، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.