بوتاکس ابرو چگونه است؟ بررسی میزان ماندگاری بوتاکس ابرو

بوتاکس ابرو چگونه است؟ بررسی میزان ماندگاری بوتاکس ابرو

ابروها یکی از مهم‌ترین بخش‌های صورت را تشکیل می‌دهند که فرم زیبای آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی چهره و جوانی آن داشته باشد. بسیاری از خانم‌ها و آقایان با افزایش سن شاهد افتادگی پوست صورت خودشان هستند که این موضوع به مرور زمان باعث افتادگی ابروها شده و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. افتادگی ابرو باعث بی حال و پیر نشان دادن چهره افراد می‌شود. از این رو باید تا حد ممکن این مشکل را برطرف کرد. بوتاکس ابرو یکی از بهترین روش‌ها برای لیفت کردن ابروها به سمت بالا است.

در روش بوتاکس ابرو از یک نوع ماده فلج کننده برای فلج کردن عضلاتی که باعث کشیده شدن ابرو به سمت پایین می‌شوند، استفاده خواهد شد. از این رو عضلات دیگر که باعث کشیدن ابرو به سمت بالا می‌شوند، می‌توانند برای لیفت ابرو مورد استفاده قرار گیرند. برای اینکه متوجه شوید بوتاکس ابرو چیست و چقدر ماندگاری دارد، این مقاله را بخوانید.

بوتاکس ابرو چگونه است؟

بوتاکس یک ماده فلج کننده عضلانی است که با تزریق آن به داخل عضلات، می‌تواند از انقباض آن‌ها جلوگیری کرد. بوتاکس ابرو یکی از روش‌های غیر تهاجمی برای لیفت و بالا بردن ابروها است که می‌تواند زیبایی و جوانسازی ابروها را به همراه داشته باشد. با افزایش سن، میزان افتادگی پوست افزایش پیدا می‌کند و این موضوع باعث پایین آمدن ابروها خواهد شد. برای اینکه ابروها فرم مناسبی داشته باشند، باید عضلاتی که باعث کشیده شدن ابروها به سمت پایین می‌شوند را غیر فعال کرد.

بوتاکس به عنوان یک ماده فلج کننده به عضلاتی تزریق می‌شود که می‌توانند باعث پایین آوردن ابروها شوند و افتادگی آن‌ها را به همراه داشته باشند. از این رو دو عضله مهم با تزریق بوتاکس افتادگی ابرو غیر فعال می‌شوند و در عوض عضله پیشانی که برای کشیدن ابروها به سمت بالا فعالیت می‌کند، فعال خواهد شد. این مکانیزم تاثیر بوتاکس می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی جوانسازی و شادابی صورت داشته باشد. تزریق بوتاکس در نواحی خاص صورت در یک زمان کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای قابل انجام است و می‌توانید با کمک این روش، زیبایی ابروها و صورت خودتان را تضمین کنید.

محل تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

محل تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

اگر بخواهیم عضلات تاثیرگذار روی ابروها را بیان کنیم، باید آن‌ها را به دو دسته عضلات بالابرنده ابرو و پایین آورنده ابرو تقسیم بندی کنیم. بوتاکس یک ماده فلج کننده است که می‌تواند روی همه این عضلات به صورت همزمان با به تنهایی تاثیرگذار باشد. فقط باید محل مناسب را شناسایی کرد و بوتاکس را در همان محل تزریق نمود.

بوتاکس برای لیفت ابرو در ناحیه‌ای تزریق می‌شود که نیاز به فلج کردن عضلات باشد. ماهیچه‌های موج دار و ماهیچه‌های پروسروس دو ماهیچه‌ای هستند که ابروها را به سمت پایین متمایل می‌کنند. این سم می‌تواند از کشیده شدن ابروها به سمت پایین جلوگیری کند و باعث لیفت کردن ابروها به سمت بالا و ایجاد ظاهری طبیعی در آن‌ها گردد.

چه افرادی کاندیدای خوبی برای بوتاکس ابرو هستند؟

به طور کلی افتادگی ابرو می‌تواند به علت افزایش سن و کاهش کلاژن سازی در بدن اتفاق بیفتد. بنابراین، افرادی که در اثر افزایش سن با افتادگی چهره مواجه شده‌اند، می‌توانند برای جوانسازی صورت خودشان از بوتاکس کمک بگیرند. تزریق بوتاکس ابرو برای افرادی که با افتادگی ابرو مواجه شده‌اند و یک سری چین و چروک‌های ریز را در اطراف ابروها شاهد هستند، بسیار مناسب است.

این روش بدون نیاز به جراحی‌های جوانسازی پوست، می‌تواند با کمترین درد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت شما را جوان و زیبا کند. با کمک بوتاکس کردن ابرو می‌توانید ابروهایی خوش حالت داشته باشید. حتی با انتخاب بهترین مکان برای تزریق بوتاکس این امکان برای شما وجود دارد که طرح و حالت ابروهای خودتان را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید.

ممنوعیت تزریق بوتاکس در ابرو

تزریق بوتاکس ابرو معمولا عوارض زیادی را به همراه ندارد و اکثر افراد می‌توانند این کار را انجام دهند. اما در برخی از شرایط، تزریق کردن بوتاکس کاملا ممنوع است. بانوان باردار و شیرده مجاز به تزریق بوتاکس نیستند. افراد زیر ۱۸ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای پوستی نیز باید با احتیاط بیشتری مراحل تزریق بوتاکس در ابرو را انجام دهند و در صورت نیاز با پزشک متخصص مشورت کنند.

بوتاکس ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که از سوی افراد در مورد بوتاکس پرسیده می‌شود این است که میزان ماندگاری بوتاکس چقدر است؟ به طور کلی بسته به نوع بوتاکس استفاده شده، میزان ماندگاری آن نیز متفاوت است. به طوری که ممکن است برای برخی از افراد ماندگاری بوتاکس در ناحیه ابرو ۳ ماه ماندگاری داشته باشد و برای برخی دیگر ماندگاری آن تا ۶ ماه نیز برسد؛ اما به طور معمول ماندگاری بوتاکس ابرو بین ۳ تا ۶ ماه است.

بسته به اینکه شرایط جسمی شما چگونه است و چگونه از ناحیه بوتاکس شده نگهداری کردید، این زمان ماندگاری متفاوت است. بنابراین در حالت عادی افراد باید حداقل ۳ تا ۴ بار در سال تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو را برای مشاهده نتیجه عالی انجام دهند.

محل تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

بوتاکس ابرو چه عوارضی دارد؟

تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو و هر ناحیه دیگری از صورت به عنوان یکی از ایمن‌ترین روش‌ها شناخته می‌شود. به طوری که از سوی FDA آمریکا تزریق فیلر و بوتاکس نیز تایید شده و جای هیچ نگرانی جهت انجام این کار نیست. با این حال ممکن است برخی از افراد به دلیل حساسیت به بوتاکس دچار عوارض جانبی جدی شوند که بسیار نادر است. سایر عوارض می‌توانند شامل سردرد، سوزش در ناحیه تزریق، احساس درد و التهاب در ناحیه دور چشم و تزریق بوتاکس هستند که به مرور زمان از بین خواهند رفت.

درمانگاه تخصصی آی گل؛ ارائه دهنده خدمات تزریق بوتاکس ابرو

اگر قصد انجام اعمال زیبایی ابرو مانند کاشت ابرو و یا تزریق بوتاکس را دارید، باید حتما به یک مرکز معتبر که خیالتان از بابت کیفیت خدمات آن راحت باشد، مراجعه کنید. کلینیک آی گل یک درمانگاه تخصصی زیبایی است که کار تزریق بوتاکس را با تیم متخصص و حرفه‌ای انجام می‌دهد. می‌توانید برای دریافت مشاوره جهت تزریق بوتاکس پیشانی و ابرو با کارشناسان ما در ارتباط باشید و در صورت نیاز نوبت خود را جهت تزریق بوتاکس ثبت کنید.