لیزر تیتانیوم؛ یکی از برترین تکنولوژی‌ها در حوزه زیبایی

لیزر تیتانیوم؛ یکی از برترین تکنولوژی‌ها در حوزه زیبایی

لیزر تیتانیوم یک فناوری پیشرفته و مدرن برای از بین بردن موهای زائد در تمام نقاط بدن است. با استفاده از این دستگاه می‌توان در یک مدت زمان محدود به یک سطح پوست صاف و بدون مو دست یافت. امروزه همه زیباجویان از انجام اقدامات مختلف نظیر اپیلاسیون، وکس، اصلاح سطح پوست به نوعی خسته شدند و می‌خواهند یک روش دائمی، بدون عوارض و ایده آل را تجربه کنند. به واسطه تکنولوژی منحصر به فردی که لیزر موهای زائد تیتانیوم دارد و در برخی از کلینیک‌ها از این دستگاه استفاده می‌شود در این مقاله جزئیات به نسبت کاملی را در مورد آنها ارائه خواهیم داد.

لیزر تیتانیوم چیست؟

لیزر تیتانیوم با بهره‌مندی از سیستم قدرتمند خود می‌تواند بالاترین تاثیر را در جهت تخریب فولیکول‌های زائد مو داشته باشد. برخلاف بسیاری از لیزرهای قدیمی که فرایند درمان را قدری طولانی

تر می‌کردند اما با این لیزرها شما می‌توانید یک روند کوتاه مدتی را شاهد باشید. پالس‌های انرژی متمرکزی که از لیزر تیتانیوم ساطع می‌شود بدون آنکه آسیبی را به بافت‌های حساس سطح پوست وارد کند مستقیماً روی فولیکول‌ها اثر می‌گذارد. بنابراین شما نباید نگران هیچگونه عوارض سنگین در استفاده از این لیزرها باشید. البته یکسری محدودیت‌ها نیز برای آن تعریف شده است که توسط متخصصین در نظر گرفته می‌شود. البته روش‌های دیگری نیز مانند الکترولیز موهای زائد وجود دارد که با یک رویکرد متفاوت سبب ریزش موهای زائد می‌شود.

لیزر تیتانیوم چیست؟

نوع عملکرد لیزر موهای زائد تیتانیوم چیست؟

لیزر تیتانیوم از متد متفاوت‌تری در قیاس با سایر لیزرها استفاده می‌کند. به این صورت که می تواند با استفاده از سه بعد عملکردی خود تاثیر عمیقی برای از بین بردن فولیکول های مو داشته باشد. این دستگاه از سه طول موج بهره میبرد که به صورت ترکیبی عمل میکند. زمانی که این طول موج ها در لیزر فولیکول های مو را هدف قرار میدهند ریزش و آسیب دیدگی آنها حتمی خواهد بود. اما اطلاعات جزئی تر آن شامل موارد ذیل می باشد:

  • طول موج ۷۵۵ نانومتر

اگر دارای ضخامت موهای نازک هستید و یا اینکه موهای شما یک مقدار رنگ روشن تری دارند  معمولا از این طول موج استفاده میشود. بنابراین با این طول موج می‌توان رنگدانه‌های مختلف مو را هدف قرار داد و با یک رویکرد کنترلی سبب ریزش  آنها شد.

  • طول موج ۸۱۰ نانومتر

پزشکان زیبایی پوست و مو از این طول موج معمولاً برای پوست‌هایی استفاده می‌کنند که رنگدانه تیره تری دارند و تا یک عمق مشخصی از پوست نفوذ کردند. معمولاً قسمت‌هایی از بدن همچون پاها، بازوها، قسمت چانه دارای موهایی هستند که تا عمق متوسط از بدن نفوذ کردند. بنابراین با این طول موج میتوان به راحتی سبب ریزش آنها شد.

  • طول موج ۱۰۶۴ نانومتر

این طول موج نفوذ به نسبت بالایی را دارد و غالبا فولیکول های مویی را هدف قرار میدهد که در عمق بالایی از پوست فرو رفته اند و کاملا محکم می باشند. همانطور که میدانید یکسری از موهای زائد در نقاط مختلف بدن دقیقا همین ویژگی را دارند.  یعنی یک ریشه عمیق و پایدار تری را در مقایسه با سایر موهای زائد بدن دارند. لذا نمیتوان از طول موج های غیر متعارف برای تاثیر تخریبی روی آنها استفاده کرد.

بنابراین لیزر تیتانیوم با ساطع کردن یک نور حامل انرژی به سطح پوست و جذب آن توسط ساقه مو و از همه مهمتر ایجاد گرما در ناحیه فولیکول مو باعث از بین رفتن ریشه شده و در نهایت عملیات ریزش اتفاق می افتد. معمولا این نوع لیزرها به عنوان دستگاه سوپرانو تیتانیوم شناخته می شوند که در اقصی نقاط دنیا در حال استفاده هستند. در نتیجه گزینه ایده آل به عنوان لیزر موهای زائد مردان و بانوان می باشند.

نوع عملکرد لیزر موهای زائد تیتانیوم چیست؟

طریقه استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم

در کلینیک های تخصصی که تکنسین ها آموزش های لازم در این زمینه دیده اند، به راحتی می توانند از دستگاه لیزر تیتانیوم استفاده کنند. مرحله اول زیباجو روی تخت راحت به صورت درازکش قرار می گیرد. در اغلب موارد اقدامات امنیتی مختلفی همچون استفاده از عینک و پوشش های محافظ برای جلوگیری از آسیب دیدگی به نواحی حساس صورت انجام می شود.

معمولا از ژل های مخصوصی استفاده میشود تا تکنیسین ها بتوانند دستگاه های لیزر را به راحتی اعمال کنند. نازل لیزر امکان دارد سطحی از پوست که دارای تراکم بالایی از موهای زائد است را به صورت رفت و برگشتی ۶ تا ۱۲ بار تکرار کند. دستگاه لیزر به دلیل شلیک های لحظه ای که در کسری از ثانیه انجام میدهد شرایطی را فراهم میکند تا سطح پوست قدری گرم تر شود.  در واقع این همان انرژی لیزر است که در حال جذب شدن توسط فولیکول های مو و بروز اثر تخریبی می باشد.

شما نباید نگران سوزش و درد باشید چرا که تکنولوژی دستگاه لیزر تیتانیوم به گونه ای طراحی شده است که می تواند با یک سیستم خنک کنندگی قوی آرامش خاطر ایده آلی را برای زیباجویان فراهم کند.  بروز عوارض جزئی همچون قرمزی کاملا طبیعی است و به مرور زمان برطرف می شود. مدت زمان اجرای لیزر نیز با توجه به ناحیه مورد نظر چندان طولانی نخواهد بود. با توجه به تعداد جلساتی که تعریف میشود شما میتوانید به شیو بعد از لیزر نیز بپردازید.

نتایج حاصل از استفاده لیزر تیتانیوم به چه صورت است؟

نتایج حاصل از لیزر تیتانیوم غالبا موفقیت آمیز خواهد بود. به این صورت که در همان جلسات اولیه و به تدریج میتوانید ۸۰ درصد ریزش موهای زائد خود را ببینید. طبیعتا هرچقدر جلسات عمل لیزر مو های زائد کل بدن افزایش می یابد به همان نسبت نیز ریزش ها بیشتر خواهند شد. اصولا لیزرها زمانی بیشترین تأثیر را دارند که روی فولیکول های در حال رشد اعمال شوند. پس هیچ لیزری به دلیل چرخه متفاوتی که موها دارند نمی تواند به یکباره همه آنها را از بین ببرد. به همین دلیل است که پزشکان این جلسات را تکرار میکنند تا موهای در حال رشد هدف قرار داده شوند.

نتایج حاصل از استفاده لیزر تیتانیوم به چه صورت است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

با توجه به ناحیه‌ای که عمل لیزر تیتانیوم انجام میشود تعداد جلسات نیز متفاوت خواهد بود. معمولا پزشکان ترجیح میدهند بین ۶ تا ۸ جلسه درمان را تکرار کنند تا علاوه بر کاهش رشد موهای زائد سبب ریزش آنها نیز شوند. اگر شما میخواهید به لیزر موهای زائد صورت بپردازید غالبا فاصله بین جلسات می تواند ۴ تا ۶ هفته باشد. اما برای دیگر نواحی بدن این فاصله زمانی بین ۶ تا ۸ هفته افزایش پیدا میکند.

از طرفی انرژی لیزری که در صورت استفاده میشود کاملا متفاوت با نقاط دیگر بدن است. در مجموع باید تمام بررسی های تخصصی نسبت به نوع موهای زائد زیباجو و ضخامت آنها، نوع رنگدانه و دیگر فاکتورها صورت گیرد تا بتوان یک روند درمانی استاندارد و کاملا نتیجه بخش را برنامه ریزی کرد. در حال حاضر لیزر تیتانیوم پلاس جزو دستگاه هایی است که علاوه بر اثر زود هنگام ماندگاری آنها نیز طولانی تر خواهد بود.

لیزر موهای زائد با نتایج خیره کننده در کلینیک آی گل

زیباجویانی که میخواهند نتیجه همیشگی از عمل لیزر موهای زائد خود بدون عوارض ناراحت کننده داشته باشند کلینیک آی گل به واسطه بهره مندی از تیم تخصصی مجرب و همچنین داشتن دستگاه ها و تجهیزات مدرن امروزی بهترین خدمات را ارائه میدهد. حفظ سلامت زیباجویان و کسب رضایت آنها جزو اولویت های کاری این کلینیک تخصصی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند. پس در اولین فرصت با این مرکز تماس حاصل فرمائید.