کاشت مو بدون تراشیدن سر؛ ریسک‌ها و محدودیت‌ها

کاشت مو بدون تراشیدن سر؛ ریسک‌ها و محدودیت‌ها

کاشت مو بدون تراشیدن سر امکان پذیر و قابل اجرا است. اما این بستگی به شرایط فرد دارد. لذا پزشک تشخیص می‌دهد چه پروسه درمانی را در پیش بگیرد. در اغلب موارد به دلایل مختلف و بنا به ریسک‌ها و معایبی که وجود دارد ممکن است متخصص کاشت مو از این روش خودداری کند. به همین دلیل نمی توان برای همه افراد این کار را انجام داد.

آنچه که در مراحل کاشت مو اهمیت دارد این است که بتوان یکپارچگی گرافت‌ها را به بهترین شکل ایجاد کرد و از این طریق یک نتیجه کاملاً رضایت بخش به وجود آورد. در ادامه مقاله سعی می‌کنیم نکات بسیار کاربردی و مهمی را در ارتباط با کاشت مو بدون نیاز به تراشیدن سر ذکر کنیم تا افرادی که دغدغه تراشیدن موی سر را دارند بتوانند به اطلاعات خوبی دست پیدا کنند.

چرا برای کاشت مو لازم است موی سر تراشیده شود؟

اغلب افراد این سوال را همواره مطرح می‌کنند که چه دلیلی دارد که موهای سر تراشیده شود و از این طریق مراحل عمل پیگیری شود. اصولاً اصلاح سر میزان موفقیت کاشت مو را فوق العاده افزایش می‌دهد. چرا که بدون تراشیدن ممکن است تعداد گرافت هایی که برای کاشت مورد استفاده قرار می‌گیرند از لحاظ تعداد کاهش یابد و نتوان به آن تراکم ایده‌آل بعد از اتمام عمل رسید. حتی برای عمل کاشت مو با بانک موی ضعیف نیز این موارد صدق می‌کند.

در کنار این‌ها عدم تراشیدن موی سر می‌تواند رشد مجدد گرافت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. لذا نتیجه نهایی کاملاً دگرگون خواهد شد. از همه مهمتر آنکه میزان دقت و ظرافتی که در مراحل کاشت مو روی سر تراشیده شده انجام خواهد شد بسیار بالا است. چرا که کیفیت کاشت بسیار حائز اهمیت است و می‌توان یک عمل کاشت موی کاملاً ایمن داشت. بنابراین روش کاشت مو بدون تراشیدن سر توسط اغلب پزشکان رد می‌شود. اما باز هم تاکید می‌کنیم این موضوع بستگی به میزان ریزش و محل ریزش دارد.

چرا برای کاشت مو لازم است موی سر تراشیده شود؟

نظر تخصصی کلینیک در مورد روش کاشت مو بدون تراشیدن موی سر

از آنجایی که میزان موفقیت کاشت مو بدون تراشیدن موی سر کمتر است. به همین دلیل کلینیک‌های تخصصی که تجربه لازم در این زمینه دارند توصیه نمی‌کنند این کار انجام شود. در طرف دیگر عده‌ای از افراد هستند که با مراجعه به کلینیک و مشاوره با پزشک دوست ندارند که سر آنها کاملاً تراشیده شود.

به همین دلیل همواره اصرار می‌کنند به یک نحوی کاشت مو بدون تراشیدن سر انجام شود. در چنین شرایطی پزشک با بررسی‌های تخصصی و ارزیابی‌های دقیقی که دارد ممکن است در موارد بسیار کم مجوز لازم برای عمل کاشت مو بدون تراشیدن سر بدهد. دلایل بسیار مهمی وجود دارد که باعث می‌شود ما کاشت مو برای سر تراشیده نشده را پیشنهاد نکنیم. در ادامه به طور مفصل دلیل اصلی را توضیح می‌دهیم.

سلامت مراجعین از ارکان اصلی عمل محسوب می‌شود

در کلینیک‌های تخصصی با تیم پزشکی حرفه‌ای همواره سلامت مراجعین جزو اولویت کار محسوب می‌شود. به همین دلیل اقدامی انجام نخواهد شد که عمل کاشت مو درصد موفقیت پایینی داشته باشد و نتیجه کار آن چیزی نباشد که ما می‌خواهیم. به همین دلیل تمام خط قرمزها باید رعایت شود.

کاشت مو برای سرهای تراشیده نشده می‌تواند گرافت هایی که در قسمت‌های مختلف کاشت شده‌اند تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی ریسک و خطر کاشت ناموفق وجود دارد. لذا ما خدمات کاشت مو بدون تراشیدن سر را پس از ارزیابی‌های دقیق و با ظرافت بالا فقط و فقط برای تعداد اندکی از افراد که کاملاً واجد شرایط هستند انجام می‌دهیم. چرا که هدف اصلی انتخاب بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا است.

نظر تخصصی کلینیک در مورد روش کاشت مو بدون تراشیدن موی سر

تکنیکی که برای کاشت مو بدون تراشیدن سر در تهران استفاده می‌شود

برای کاشت مو بدون تراشیدن سر از تکنیک خاصی استفاده می‌شود. روش FUE بهترین تکنیکی است که نتایج ایده‌آلی ایجاد می‌کند. در این روش گرافت های مو با استفاده از ابزارهای خاصی به نام میکروپانچ برداشته می‌شوند. پس از جمع آوری گرافت‌ها از قسمت بانک مویه آنها را در قسمت طاسی سر کاشت می‌کنند.

البته کانال‌های کوچکی در قسمت گیرنده ایجاد می‌شود تا بتوان گرافت‌ها را پیوند داد. روش دیگر تکنیک DHI است. در این روش فولیکول مو با استفاده از ابزار پیشرفته ای با نام قلم چوی یا choi pen در محل گیرنده پیوند زده می‌شود. تنها تفاوتی که در این تکنیک می‌توان ذکر کرد این است که دیگر نیازی نیست شکاف‌ها و کانال‌هایی در محل پیوند مو ایجاد کنیم. ظرافت کاری با این دستگاه بسیار بالا است و دوران نقاهت پس از عمل نیز کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید مقاله کاشت مو به روش میکروگرافت مطالعه فرمایید تا متوجه تمایزها شوید.

ریسک‌ها و محدودیت‌های کاشت مو بدون تراشیدن سر

برای کاشت مو زنان بدون تراشیدن سر و همچنین برای آقایان یکسری خطرات و ریسک‌هایی وجود دارد که شما باید به عنوان متقاضی عمل آنها را بدانید. البته بر اساس تکنیک‌ها و روش‌های کاشت مو که در قسمت قبل ذکر شد. می‌توان این عمل را بدون خطر برای افراد واجد شرایط و اشخاصی که طبق نظر پزشک مناسب این عمل هستند انجام داد. اما به طور کلی می‌توان موارد ذیل را به عنوان خطرات عمل ذکر کرد :

  • احتمال آسیب به فولیکول های مو

در صورتی که موی سر تراشیده نشود. این امکان وجود دارد که در حین عمل آسیب‌های ساختاری به فولیکول‌های موی سالم وارد شود. زیرا جراح و متخصص کاشت مو به دلیل وجود موهای پراکنده در اطراف محل گیرنده تسلط کافی نخواهد داشت.

  • مراقبت‌های سخت‌تر پس از اتمام عمل

کاشت مو بدون تراشیدن سر مراقبت های سختی دارد. زیرا موهای بلند می‌تواند با محل عمل تماس پیدا کنند و شما باید دائما مراقب باشید که هیچگونه عفونت و عارضه باکتریایی ایجاد نشود.

  • قرار نگرفتن فولیکول‌ها در مرحله رشد

اصولاً پس از اتمام مراحل کاشت مو و سپری شدن یک مدت مشخص موها در معرض ریزش قرار می‌گیرند. بعد از آن فولیکول‌ها مجدداً قوت می‌گیرند و یک سیر رشد بسیار قوی خواهند داشت. در صورتی که موهای شما تراشیده نشود این سیستم رشد فولیکول‌ها از بین می‌رود و عملاً تراکم خوبی ایجاد نمی‌شود.

  • تداخل موهای بلند و گرافت های کاشت شده

زمانی که گرافت‌ها در محل گیرنده کاشت می‌شوند موهای پراکنده اطراف به گرافت های کاشت شده می‌چسبند و باعث تداخل در عملکرد آنها خواهند شد. از طرفی ممکن است این موهای چسبیده به گرافت‌ها باعث جدا شدن گرافت از محل پیوند شود.

ریسک‌ها و محدودیت‌های کاشت مو بدون تراشیدن سر

استفاده از بهترین تکنیک‌های کاشت مو در کلینیک آی گل

در کلینیک آی گل از بهترین تکنیک‌های کاشت مو برای زنان و آقایان استفاده می‌شود. بنابراین ریسک عمل کاملاً به حداقل می‌رسد و شما می‌توانید یک نتیجه کاملا رضایت بخشی را پس از بهبودی ببینید. تیم تخصصی کاملا حرفه‌ای و با تجربه مسئولیت کار را بر عهده می‌گیرد و یک کاشت مو با تراکم بالا و استاندارد انجام خواهد شد.