کاشت ابرو بدون برش سر؛ بهترین روشهای جایگزین جراحی

کاشت ابرو بدون برش سر؛ بهترین روشهای جایگزین جراحی

کاشت ابرو یک فیلد زیبایی بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود. با توجه به تاثیر زیادی که ابروهای با تراکم بالا روی زیبایی صورت دارد اغلب افراد به دنبال انجام این عمل هستند. اما آنها همواره راحت‌ترین روند درمانی را می‌خواهند و همواره این سوال را مطرح می‌کنند که آیا کاشت ابرو بدون برش سر می‌تواند انجام شود یا خیر؟

اگر پاسخ مثبت است چه روش‌های غیر جراحی در این زمینه وجود دارد و فرایند کار به چه صورت می‌باشد؟ در این مقاله ضمن توضیح کاشت ابرو از طریق جراحی تکنیک‌های غیر جراحی را نیز توضیح می‌دهیم.

کاشت ابرو بدون برش سر و مقایسه آن با روش جراحی

برای کاشت ابرو به روش FUT یا از طریق جراحی غالباً یک فلپ یا بافت با عرض کم اما با طول چند سانتی از قسمت پشت سر یا ناحیه بانک مویه برداشت می‌شود. طبیعتاً برای انجام این کار لازم است یک برش در این ناحیه انجام شود تا بتوان فولیکول‌های مو که روی آن هستند را جدا و سپس برای پیوند آماده سازی کرد. این برش‌ها از طریق بخیه بسته می‌شوند و در یک دوره نقاهت کوتاه معمولاً ۷ تا ۱۰ روزه بهبود می‌یابند.

معمولاً یک رد بخیه یا یک حالت کمان سفید رنگی در قسمت پشت سر ایجاد می‌شود که زمانی قابل رویت است که موهای شما بسیار کوتاه باشد. اما اگر قدری موهای مجاور بلند شوند به هیچ عنوان دیده نمی‌شود. پس شما نباید نگران زیبایی پشت سر خود باشید. در مقایسه با روش کاشت ابرو بدون برش سر یا غیر جراحی هیچگونه برشی انجام نمی‌شود.

در واقع پزشک با استفاده از ابزارها و تجهیزات مخصوص فولیکول‌های مو را به شکل تکی از بانک مویه جدا می‌کند و در محل ابروها متناسب با قابی که تعیین شده است پیوند زده می‌شود. قطعاً افراد این روش غیر تهاجمی را می‌پسندد اما باید ببینیم که چه تراکمی از موهای شما از دست رفته است و بانک موی شما در چه وضعیتی می‌باشد تا بتوان از این روش‌ها و تکنیک‌ها استفاده کرد.

کاشت ابرو

انواع روش‌های کاشت ابرو بدون برش سر

روش‌های کاشت ابرو بدون برش سر یا جراحی شامل چندین متد استاندارد تعریف شده در رفرنس‌های پزشکی بین المللی می‌باشد. بنابراین اگر به طور دقیق و با ابزارهای تعیین شده انجام شود نه تنها عارضه‌ای ندارد بلکه شما می‌توانید به شکل کاملاً طبیعی به ابروهای پرتراکم، زیبا و آن مدل کاشت ابرو جدید دست پیدا کنید. این روش‌ها غالبا شامل برداشت فولیکول‌های مو به شکل منفرد است. اگر قسمت بانک مویه تراکم مناسبی داشته باشد در آن صورت ناحیه سر انتخاب می‌شود.

اگر فرد مورد نظر در قسمت سر تراکم موی مناسبی نداشته باشد و نتوان فولیکول‌ها و گرافت های با کیفیتی را برداشت کرد در آن صورت نقاط دیگر بدن انتخاب می‌شود. در حال حاضر روش‌هایی همچون FUE، DHI و در مواردی BHT برای کاشت ابرو بدون برش سر انتخاب می‌شود. هر کدام از این تکنیک‌ها و روش های کاشت ابرو بدون جراحی فرایند خاص خود را دارند که در ادامه به طور جداگانه به شرح آنها می‌پردازیم.

کاشت ابرو بدون برش سر از طریق تکنیک FUE

این روش از کاشت ابرو بدون برش سر با عنوان دقیق Follicular Unit Extraction شناخته می‌شود که به معنای استخراج واحد فولیکولی می‌باشد. با توجه به نامی که دارد واحدهای فولیکول یکی پس از دیگری جداسازی می‌شوند تا امکان پیوند به ناحیه گیرنده را داشته باشند. فرایند برداشت فولیکول‌ها به گونه‌ای است که تلاش می‌شود فولیکول مو همراه با بافت‌های همبند پیرامون خود به صورت کاملاً سالم جدا شود.

اگر به هر طریقی در فرایند استخراج این فولیکول‌ها آسیب ببینند یا بافت طبیعی خود را از دست بدهند حتی اگر در محل گیرنده ابرو کاشت شوند رشد آنها اتفاق نمی‌افتد و یا اینکه پس از مدتی دچار ریزش خواهند شد. پس حفظ سلامت فولیکول مو در روند برداشت بسیار اهمیت دارد. میزان تخصص و مهارت تیم درمان در کلینیک کاشت ابرو در این زمینه تعیین کننده است.

کاشت ابرو بدون برش سر از طریق تکنیک BHT

کاشت ابرو بدون برش سر از طریق تکنیک BHT

اگرچه اغلب خانم‌ها دارای موهای پرتراکمی هستند اما در برخی موارد ممکن است آقایانی نسبت به عمل کاشت ابرو اقدام کنند که بانک مویه خوبی ندارند. بروز حوادث مختلف یا درگیری با بیماری‌های متعدد می‌تواند سبب ریزش موی شدید در آقایان در ناحیه سر و ابروها شود. حال آنکه دیگر نقاط بدن فولیکول‌های موی سالم و در حال رشدی هستند.

در این شرایط که به ندرت پیش می‌آید پزشک جراح ترجیح می‌دهد از روش body hair transplant و از نقاط مختلف بدن مانند سینه و اندام‌های دیگر که دارای موهای ظریف و مناسب از لحاظ ضخامت هستند استفاده کند. در واقع ما نمی‌توانیم از هر نوع مویی برای کاشت در ابروها استفاده کنیم چرا که در آن صورت آن خواب طبیعی و فرم و قاب ایده‌آلی که انتظار داریم به دست نمی‌آید.

موهای بدن غالباً ضخامت بیشتری دارند و خوش فرم و دارای خواب مناسب نیستند. لذا فولیکول‌های مویی از بدن برداشت می‌شوند که از هر لحاظ نزدیک به ساختار موهای ابرو باشند. باز هم تاکید می‌کنیم که این روش ممکن است بر اساس شرایط زیباجو قابل انجام نباشد اما انجام معاینات بیشتر لازم است. این تکنیک می‌تواند در گروه روش‌های کاشت ابرو مردانه قرار بگیرد.

کاشت ابرو از طریق روش DHI

کاشت ابرو بدون برش سر از طریق DHI یکی دیگر از تکنیک‌های غیر تهاجمی است. عبارت دقیق آن Direct Hair Implantation است که فولیکول‌های مو به طور مستقیم جدا می‌شود و در قسمت ابروها کاشت خواهد شد. ابزاری که برای برداشت فولیکول‌های مو استفاده می‌شود Choi pens است که قلم چوی نام دارد.

با استفاده از این قلم‌ها دیگر نیازی نیست که از قبل در ناحیه ابرو یک حفره یا برشی به منظور کاشت موها به وجود آید. مزیت دیگر این است که عوارض عمل کمتر می‌شود. بروز خونریزی، التهاب، آسیب به بافت عمیق نیز کاملاً حذف خواهد شد. از طرفی دوران نقاهت کوتاه‌تر و شما نتیجه زود هنگامی را خواهید دید.

هر کدام از روش‌های معرفی شده بدان معنا نیست که حتماً قابل انجام می‌باشد بلکه به عنوان تکنیک‌های کلی معرفی شدند تا زیباجویان بدانند که اصول کاشت مو به چه صورت است. انجام معاینات دقیق و دریافت مشاوره مشخص کننده تکنیک و متد صحیح کاشت مو خواهد بود. حتماً به بهترین کلینیک کاشت مو مراجعه کنید تا بدون عوارض یک عمل موفقیت آمیز را تجربه کنید.

کلینیک آی گل بهترین مرکز کاشت مو در تهران

کلینیک آی گل بهترین مرکز کاشت مو در تهران

زیباجویانی که به دنبال بهترین کلینیک کاشت مو در تهران هستند کلینیک آی گل واقع در محدوده جردن با کیفیت‌ترین خدمات کاشت مو و کاشت ابرو را ارائه خواهد داد. تیم پزشکی قوی، مشاوران پاسخگو و همچنین استفاده از بهترین تکنیک درمان از مزیت‌های این کلینیک محسوب می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین برنامه ریزی برای حضور در کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.