مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد؛ ۱۰ اقدام مهم

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد؛ 10 اقدام مهم

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

لیزر موهای زائد یکی از بهترین اقداماتی است که می‌تواند یک پوست کاملا صاف و ایده آلی را ایجاد کند. افرادی که زمان و هزینه زیادی را به صورت تکراری برای حذف موهای زائد خود صرف می‌کنند می‌توانند با چند جلسه لیزر برای همیشه از اصلاح خود معاف شوند. برای کسب بهترین نتیجه مجموعه اقداماتی تحت عنوان مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد تعریف شده است که معمولاً زیباجویان تا مدتی مشخص لازم است آنها را رعایت کنند.

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با اقدامات مناسبی که پس از لیزر باید انجام شود صحبت کنیم. البته پزشک متخصص توصیه های مفصلی را پس از اتمام عمل به شما ارائه می‌دهد که تکمیل کننده فرایند کار خواهد بود.

لیزر موهای زائد در کلینیک آی گل

۱- استفاده از کمپرس خنک

در فرآیند از بین بردن موهای زائد با لیزر، بروز قرمزی و تغییر رنگ در سطح پوست کاملاً طبیعی است. در مواردی ممکن است یک سوزش جزئی را نیز تجربه کنید. در چنین شرایطی به راحتی می‌توانید از کمپرس خنک استفاده کنید. کیسه های مخصوصی وجود دارد که می‌توانید در اکثر داروخانه‌ها تهیه کنید. با قرار دادن این کمپرس بر روی سطح پوست باعث بهبود سریع تر عوارض جزئی به وجود آمده خواهید شد.

از طرفی می‌توانید به تسکین دردهای ناشی از حساسیت نیز کمک کنید. کمپرس های سرد اندکی می‌توانند باعث بی حس شدن اعصاب پوستی شوند. لذا یک حس آرامش و حالت مسرت بخشی را در فرد ایجاد می‌کند. این اقدام مهم جزو ساده ترین مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد است.

۲- لباس تنگ نپوشید

با توجه به آنکه بعد از لیزر موهای زائد صورت، بدن و پاها غالبا سطح پوست حساسیت بالایی دارد. به هر نوع تنشی واکنش نشان می‌دهد. لازم است که مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد را به بهترین شکل انجام دهیم. پوشیدن لباس تنگ در چنین شرایطی یکی از بزرگترین تنش‌ها محسوب می‌شود.

سطح پوست باید کاملاً آزاد باشد. حدالامکان بهتر است جریان هوا با پوست تماس داشته باشد. به اصطلاح می‌گوییم اجازه دهید که بدن قدری نفس بکشد. البته این رویکرد در یک مدت زمان کوتاه است. به این صورت که پس از بهبود کامل پوست و رسیدن به یک حالت طبیعی شما می‌توانید هر لباسی را که دوست دارید بپوشید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد؛ 10 اقدام مهم

۳- استفاده از آب خنک بر روی پوست

آب خنک بر روی پوست همانند کمپرس سرد مزیت های خاص خود را دارد. اگر به هر دلیلی قصد حمام رفتن را دارید نباید از آب بسیار داغ استفاده کنید. زیرا در چنین شرایطی فقط درد و سوزش پوست را بیشتر می‌کنید. در مواردی ممکن است قرمزی آن افزایش پیدا کند. استفاده از آب ولرم با دمای متوسط کافی خواهد بود تا سطح پوست هم کاملا پاک شود و هم اینکه شما از سوزش های جزئی رهایی یابید.

۴- فواصل زمانی منظم میان جلسات لیزر موهای زائد

غالباً لازم است که چهار هفته بین هر دو جلسه لیزر دائمی کل بدن فاصله باشد. در مواردی ممکن است تا شش هفته نیز برسد. فاصله زمانی منجر به آن خواهد شد تا تاثیر لیزر افزایش پیدا کند. با توجه به متدهای روزی که مبنی بر لیزر بدن آقایان و خانم‌ها معرفی شده است و همچنین استفاده از دستگاه های بروز مانند لیزر الکساندرایت کندلا تعداد جلسات درمان پایین است.

لذا ممکن است از ۴ تا ۶ جلسه لازم باشد تا فرایند کار تکمیل شود. البته این بستگی به تراکم موها و جنس آن دارد. اما این پزشک است که تشخیص می‌دهد تعداد جلسات و فاصله زمانی چقدر می‌باشد.

۵- قرار نگرفتن در برابر نور آفتاب

نور آفتاب یکی از پرتنش ترین عواملی است که تاثیر بالایی بر روی پوست دارد. اگر می‌خواهید یک اقدام اصولی مبنی بر مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد انجام دهید. اولین مورد دوری از نور خورشید است. خصوصاً در فصول گرم تابستان که شدت تابش افزایش می‌یابد بهترین اقدام از جانب شما خواهد بود. علاوه بر این باید از رفتن به سونا و حمام داغ خودداری کنید. به طور کلی هر عاملی که باعث افزایش بیش از حد دمای سطح پوست شود برای شما مضر است.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد؛ 10 اقدام مهم

۶- عدم استفاده از لوسیون های برنزه کننده

با توجه به اطلاعات مذکور بعد از لیزر موهای زائد نسبت به حالت عادی حساسیت پوست چندین برابر است. به همین دلیل شما نباید از لوسیون های برنز کننده استفاده کنید. حتی اگر قصد برنزه کردن پوست خود را دارید قبل و بعد از لیزر نیز بهتر است این کار را انجام ندهید. با این اقدام مهم روند بهبودی زودتر حاصل خواهد شد. در نتیجه با آرامش بیشتری می‌توانید دوران نقاهت را تکمیل کنید.

۷- خودداری از لوسیون های حاوی عطر و مواد خوشبو کننده بدن

اگر به شکل عادت از مواد خوشبو کننده و لوسیون های حاوی عطر استفاده می‌کنید بهتر است تا مدتی آنها را کنار بگذارید. به دلیل حساسیت بالای پوست ممکن است واکنش به این مواد افزایش پیدا کند. همچنین مام های زیر بغل نیز نباید استفاده شوند. اما بعد از بهبودی کامل می‌توانید مجدداً زندگی عادی خود را در پیش بگیرید.

۸- عدم اعمال فشار و نیرو به ناحیه لیزر شده

بروز کشیدگی، اعمال فشار و نیرو در سطح پوست نباید انجام شود. اگر به دنبال ماساژ بدن هستید بهتر است تا مدتی منصرف شوید. چرا که در فرآیند ماساژ نیروها و فشارهای به نسبت زیادی در بدن اعمال می‌شود که روند بهبودی را کند می‌کند. علاوه بر این نباید سطح پوست را خارش دهید. از طرفی فعالیت هایی که می‌تواند باعث اعمال نیرو بر بدن شود باید تا مدتی کنار گذاشته شوند.

۹- تا مدتی بدن خود را اسکراب نکنید

همانطور که می‌دانید اسکراب‌ها حاوی اجزای ساینده ای هستند که باعث لایه برداری سطح پوست می‌شوند. بعد از لیزر موهای زائد بهتر است تا ۴۸ ساعت این کار را انجام ندهید. چرا که نتیجه آن افزایش قرمزی و سوزش سطح پوست خواهد شد. لذا اجازه دهید تا پوست کاملا به حالت عادی خود بازگردد. بعد از آن می‌توانید اقدامات مرتبط با اسکراب کردن را انجام دهید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد؛ 10 اقدام مهم

۱۰- تا ۴۸ ساعت به استخرهای شنا نروید

با توجه به آنکه در استخرهای شنا مواد کلر وجود دارد به دلیل حساس بودن پوست ممکن است واکنش‌های آلرژی شدیدی را تجربه کنید. لذا پزشکان در فهرست مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد همواره تاکید می‌کنند که تا دو روز به استخرهای شنا نروید. اما می‌توانید از حمام شخصی خود استفاده کنید.

استفاده از دستگاه الکساندرایت کلاریتی در کلینیک آی گل

در کلینیک آی گل از آخرین سری دستگاه الکساندرایت کلاریتی برای لیزر موهای زائد استفاده می‌شود. بنابراین تعداد جلسات کوتاه و اثربخشی آن نیز افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید جهت دریافت وقت به منظور حضور در کلینیک با کارشناسان ما در تماس باشید.