۳ گام مهم در کاشت مو به روش میکروفیت

3 گام مهم در کاشت مو به روش میکروفیت

روش‌ها و تکنیک های مختلفی برای درمان ریزش مو وجود دارد که از جمله رایج ترین آن‌ها می‌توان به مزوتراپی و مزونیدلینگ مو اشاره کرد. البته در این روش هیچ گونه عمل تهاجمی روی پوست سر انجام نمی شود. اما در مواردی که طاسی سر شدت بالاتری دارد از متدهای دیگر کاشت مو استفاده می‌شود. یکی از آنها کاشت مو به روش میکروفیت است که با نام لاتین micro fit شناخته می‌شود. ممکن است برخی افراد و متقاضیان کاشت مو تصور کنید که تکنیک هایی همچون کاشت مو به روش sut گزینه ای ایده آل باشد. اما به جهت آنکه روز به روز المان های جدید و بروزی برای درمان طاسی سر معرفی می‌شوند تغییراتی در فرآیند درمان ایجاد خواهد شد..

در برخی موارد پزشکان سعی می‌کنند با ترکیب چند روش روند کار را سهل و آسان کنند. به عنوان مثال ترکیب تکنیک های کاشت مو به روش FIT و SUT بنا به تجربه و نتایج مطلوبی که داشته‌اند همواره بیشترین تاثیر را از خود نشان داده اند. می‌توان گفت ترکیب کردن دو روش مذکور دقیقا همان کاشت مو به روش میکروفیت است. آنچه که برای پزشکان اهمیت دارد این است که بتوانند سریع تر و بدون عوارض کاشت مو عمل را به پایان برسانند. به همین دلیل انجام تکنیک های ترکیبی جزو اولویت‌های اصلی کار محسوب می‌شود.

کاشت مو به روش میکروفیت چیست؟

ریزش مو بنا به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. ممکن است به دلیل مسائل ژنتیکی یا عوامل وراثتی باشد یا اینکه در بدن شما مجموعه ای از اختلالات هورمونی ایجاد شود. عوامل دیگری همچون نداشتن تغذیه مناسب و همچنین قرار گرفتن در معرض آب و هوای نامساعد و آلوده در این موضوع دخیل هستند. در چنین شرایطی شما نباید نگران ظاهر خود باشید چرا که علم پزشکی راهکارهای ایده آلی را برای آن پیدا کرده است. پس سبک زندگی نامناسب در عصر حاضر و بروز بیماری های متعدد با پیشرفت متدهای درمانی پزشکی جبران خواهد شد.

کاشت مو به روش میکروفیت یک متد درمانی دائمی برای هر فردی که دچار ریزش مو شده است محسوب می‌شود. در این تکنیک فولیکول‌ها با ظرافت بالایی و با استفاده از روش های حرفه ای و پیشرفته مانند u-fit و همچنین micro fit برداشت می‌شوند. در نتیجه هیچگونه برشی صورت نمی گیرد. بلکه موها به صورت تار به تار و با استفاده از ابزارهای مخصوص از نقاطی از سر که تراکم خوبی دارند برداشت می‌شود.

بعد از برداشت به جهت جای زخم بسیار کوچکی که ایجاد می‌شود به راحتی قابل ترمیم خواهند بود و اسکاری ایجاد نخواهد شد. در دو روش مذکور نتیجه کاملاً طبیعی و ایده آل خواهد بود. اما تنها تکنیک های ایده آل نمی تواند نتیجه خوبی را ایجاد کند. چرا که این متدها در کاشت مو به روش میکروفیت باید توسط یک جراح ماهر و با استفاده از بهترین دستگاه‌ها و تجهیزات انجام شود.

نتیجه کار به قدری طبیعی و خاص خواهد بود که هر فردی با نگاه کردن به شما متوجه کاشت مو نخواهد شد. از طرفی هیچ گونه آسیب پوستی به بافت عمقی سر ایجاد نمی شود. به طوری که می‌توان آن را جزو کم تهاجمی‌ترین و بهترین روش کاشت مو تلقی کرد که شما راحتی و آرامش بسیار بالایی در فرایند کار و عمل تجربه می‌کنید.

کاشت مو به روش میکروفیت چیست؟

گام های کاشت مو به روش میکروفیت

گام‌ها و مراحلی که در تمام روشهای مبتنی بر تکنیک fit و کاشت مو به روش میکروفیت انجام می‌شود تا حدی با یکدیگر یکسان هستند. در واقع تفاوت اصلی آنها در طریقه اجرا و پیاده سازی مراحل می‌باشد. علاوه بر این ممکن است ابزارها و تجهیزاتی که استفاده می‌شود نیز تا حدودی با یکدیگر فرق داشته باشند. به همین دلیل در روش های FIT، SUT، Micro FIT و BHT مراحل ذیل انجام خواهد شد. اگر کنجکاو هستید که در مورد تکنیک BHT اطلاعات زیادی را کسب نمایید می‌توانید مقاله کاشت مو برای موهای کم پشت را مطالعه فرمایید که از دیگر نقاط بدن برای برداشت فولیکول های مو استفاده می‌شود.

  1. استخراج فولیکول های مو
  2. مرحله آماده سازی آنها
  3. کاشت گرافت‌ها که غالباً از یک تا چند فولیکول تشکیل شدند.

همه مراحل به ترتیب انجام می‌شود تا با کوچکترین عوارض فرایند عمل تکمیل شود. در ادامه هر یک از مراحل کاشت مو ذکر شده را به طور جداگانه شرح می‌دهیم تا کاملاً با این نوع عمل آشنا شوید.

مقاله پیشنهادی: کاشت مو بدون تراشیدن سر؛ ریسک‌ها و محدودیت‌ها

گام های کاشت مو به روش میکروفیت

گام اول) استخراج فولیکول های مو

بعد از انجام بی حسی موضعی در قسمت سر پزشک با انتخاب بانک مویه مناسب که غالبا پشت سر و پشت گوش‌ها هستند روند استخراج را آغاز می‌کند. در کاشت مو به روش میکروفیت معمولاً از یک دستگاه با نام “miniature implant” که به معنای ایمپلنت مینیاتوری است استفاده می‌کند. این دستگاه قادر است پانچ‌ها یا سوراخ هایی به قطر ۰.۵ تا حداکثر ۴.۵ میلیمتر ایجاد کند. با این کار می‌تواند فولیکول‌ها را از بافت های همبند پیرامون خود جدا کند.

همانطور که می‌بینید این ابعاد بسیار کوچک هستند لذا سوراخ‌ها ریز خواهند بود و هیچ گونه خونریزی اتفاق نخواهد افتاد. بعد از برداشت فولیکول‌ها آنها را در یک فضای مناسب نگهداری می‌کنند. این کار به دفعات بالا تکرار خواهد شد. دستگاهی که برای انجام این عمل استفاده می‌شود مزیت های بسیار زیادی دارد که علاوه بر ایجاد سوراخ های ریز به دلیل قابل چرخش بودن می‌تواند به بافت پوست به راحتی نفوذ کند. از طرف این دستگاه به دلیل خاصیت مکشی که دارد بافت سالم فولیکول‌ها را حفظ می‌کند.

گام دوم) مرحله آماده سازی فولیکول‌ها

فولیکول های مو که از قسمت بانک مویه خارج شده اند به منظور جلوگیری از آسیب باید در محفظه مخصوص نگهداری شوند. از طرفی پیش از آنکه پزشک بخواهد آنها را کاشت کند به ارزیابی دقیق فولیکول‌ها می‌پردازد. تیمی که برای این کار در نظر گرفته شده است. با استفاده از دستگاه پیشرفته از قبیل میکروسکوپ‌ها کاملاً فولیکول‌ها را ارزیابی می‌کنند تا از سلامت کامل آنها مطمئن شوند.

گام سوم) کاشت گرافت‌ها

این مرحله نه تنها در کاشت مو به روش میکروفیت بلکه در سایر متدها مانند کاشت مو به روش fut و دیگر متدها نیز یکسان هستند. به این صورت که جراح سوراخ هایی را در بافت پوست ایجاد می‌کند تا از این طریق بتواند با استفاده از ابزارهای مخصوص این فولیکول‌ها را در ناحیه گیرنده کاشت یا پیوند دهند. موقعیت ایجاد سوراخ‌ها بر اساس تشخیص پزشک انجام می‌شود. به همین دلیل انتخاب نقاط صحیح قطعاً در زیباتر شدن نتیجه کار موثر خواهد بود.

کاشت مو به روش میکروفیت در کلینیک آی گل

کاشت مو به روش میکروفیت در کلینیک آی گل

در کلینیک زیبایی آی گل متدهای مختلفی برای فرایند کاشت مو اجرا می‌شود. از طرفی پزشکان کلینیک به واسطه تجربه و سابقه طولانی مدتی که دارند می‌توانند بهترین نتیجه را برای شما رقم بزنند. به همین دلیل شما با اطمینان کامل می‌توانید جهت عمل کاشت مو به این مرکز مراجعه کنید تا برنامه ریزی های دقیق برای انجام عمل آغاز شود. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با ما در تماس باشید.