دلیل گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی چیست؟ + نحوه درمان

دلیل گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی چیست؟ + نحوه درمان

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا یکی از روش‌های جراحی ایمن برای از بین بردن افتادگی پلک و حفظ جذابیت و شادابی پلک است. بلفاروپلاستی می‌تواند جوانسازی صورت شما را به همراه داشته باشد و از افتادگی پلک و آسیب دیدگی آن جلوگیری کند. اگر به بهترین دکتر و جراح بلفاروپلاستی در تهران مراجعه کنید، احتمال اینکه بعد از این عمل شاهد گوشت اضافه در بالا یا پایین پلک باشید، کم است. اما به هر حال شرایط جسمی شما، سن و نحوه مراقبت در دوره نقاهت بلفاروپلاستی می‌تواند روی این موضوع تاثیرگذار باشد. گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی به دلایل مختلفی دیده می‌شود و برای درمان آن می‌توان از روش‌های مختلفی کمک گرفت.

گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا با هدف جوانسازی چهره و کاهش افتادگی پلک انجام می‌شود. افتادگی پلک بالا و تجمع چربی در زیر پلک پایین باعث می‌شود تا چهره پیر و بی حالی داشته باشید. بلفاروپلاستی به عنوان یکی از بهترین روش‌های جراحی برای رفع این مشکلات شناخته می‌شود که یکی از عوارض آن، به وجود آمدن گوشت اضافه است. گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی یکی از اتفاقات رایج است که در آن بافت اضافه‌ای در بالای پلک به وجود می‌آید.

دلیل به وجود آمدن گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی، تجمع بافت اسکار در یک ناحیه است. زمانی که شما این عمل جراحی را انجام می‌دهید، پوست بالای چشم شما آسیب می‌بیند و بدن برای اینکه این بافت را ترمیم کند، شروع به ایجاد بافت اسکار خواهد کرد. در برخی از مواقع پوست می‌تواند این بافت را از بین ببرد و یک سطح صاف به وجود آورد. ولی در برخی از مواقع گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی به صورت دائمی باقی می‌ماند. در چنین شرایطی بسیاری از افراد به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل هستند.

گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی

روش‌های پیشگیری از گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی

در نظر گرفتن روش‌های مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی به ویژه در دوره نقاهت بلفاروپلاستی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای جلوگیری از گوشت اضافه بعد از عمل جراحی پلک، باید حتما به دستورالعمل‌های پزشک دقت کنید. علاوه بر این موضوع، باید توجه داشته باشید که مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه که تجربه چندین ساله در زمینه جراحی پلک دارد، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. علاوه بر این موارد، در نظر گرفتن روش‌های پیشگیری از گوشت اضافه بعد از این عمل توصیه می‌شود.

  • خشک و تمیز نگه داشتن ناحیه جراحی: حتما برای اینکه اسکار در ناحیه چشم شما ایجاد نشود، باید ناحیه جراحی را تمیز و خشک نگه دارید. پس از حمام کردن و یا شستشوی صورت، حتما با یک حوله نرم و با ملایمت بالای چشم را خشک کنید.
  • استفاده از کمپرس یخ: برای بهبود روند ترمیم پوست بعد از بلفاروپلاستی باید حتما در ناحیه درمان از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • استفاده از داروهای مناسب: حتما از داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. داروهای ضد کبودی و پمادهای آنتی بیوتیک می‌توانند برای بهبود بخیه‌ها مورد استفاده قرار گیرند.
  • استفاده از کرم: بعد از گذشت ۷ روز بعد از عمل بلفاروپلاستی، بخیه‌ها کشیده می‌شوند. در این مرحله لازم است که برای جلوگیری از بافت اسکار از کرم‌ها و پمادهای مخصوص استفاده شود تا بافت اسکار ناحیه بالای چشم بهبود پیدا کند.
  • عدم انجام فعالیت‌های سنگین: برای جلوگیری از متورم شدن بافت اسکار و شکل گیری گوشت اضافه، توصیه می‌کنیم به مدت ۲ هفته بعد از جراحی پلک از انجام فعالیت‌های سنگین جلوگیری کنید. همچنین خم یا بالا نگه داشتن سر بعد از این عمل ممنوع است.

روش‌های پیشگیری از گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی

درمان گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی

حتی اگر نکات مراقبتی بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین را در نظر داشته باشید و به همه آن‌ها عمل کنید، باز هم احتمال مشاهده گوشت اضافه بعد از این عمل وجود دارد. درمان گوشت اضافه بعد از عمل بلفاروپلاستی بهترین راه برای خلاص شدن از شر آن است. روش‌های مختلفی برای درمان گوشت اضافه و اسکار بعد از این عمل وجود دارند. اما ساده‌ترین روش این است که صبور باشید تا روند ترمیم پوست بالای چشم به آرامی انجام شود. ممکن است تا چند ماه اول بافت اسکار باقی بماند و بعد از آن کم کم محو شوند. پس خیلی زود در مورد وجود گوشت اضافه قضاوت نکنید.

اگر گوشت اضافه بعد از این عمل به صورت دائمی باقی مانده است، می‌توان با روش‌های مختلفی این مشکل را برطرف کرد. بهتر است که در مورد انتخاب بهترین روش برای درمان گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی با پزشک متخصص مشورت کنید.

درمان گوشت اضافه بعد از جراحی پلک با کرم‌های موضعی

کرم‌های موضعی می‌توانند برای درمان گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی مورد استفاده قرار گیرند. بهتر است که پس از کشیدن بخیه از این کرم‌ها استفاده کنید تا کم کم بافت اسکار از بین برود.

درمان گوشت اضافه بعد از عمل بلفاروپلاستی با لیزر

برای درمان گوشت اضافه بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌توان از لیزر استفاده کرد. نور لیزر به درمان بافت آسیب دیده کمک می‌کند و می‌تواند باعث از بین رفتن بافت اسکار شود. بنابراین، این روش کم تهاجمی می‌تواند تاثیر زیادی روی از بین بردن گوشت اضافه داشته باشد. به شرطی که در چندین جلسه آن را انجام دهید.

درمان گوشت اضافه بعد از عمل پلک با جراحی

در صورتی که امکان درمان گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی با روش‌های ذکر شده وجود نداشته باشد، مطابق با نظر پزشک می‌توان از جراحی‌های اضافه روی پلک کمک گرفت. در این صورت بافت اسکار کم کم از بین می‌رود.

انجام بلفاروپلاستی بدون گوشت اضافه در درمانگاه تخصصی آی گل

یکی از مواردی که باعث می‌شود افراد با مشکل گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی مواجه شوند این است که پزشک بخیه بسیار ضخیم و نامناسبی را ایجاد می‌کند که احتمال تشکیل بافت اسکار تقویت می‌شود. از این رو باید حتما به یک فرد متخصص و باتجربه برای انجام این کار مراجعه کنید. در درمانگاه تخصصی آی گل، انجام عمل بلفاروپلاستی به صورت تخصصی و با تیم باتجربه انجام می‌شود. کلیه مراحل انجام این عمل به گونه‌ای انجام می‌شوند که دیگر نگران بافت اضافه و گوشتی در ناحیه عمل نباشید.