عمل بلفاروپلاستی پلک بالا: راهی برای بهبود پلک بالا + دوره نقاهت

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، عوارض و نحوه انجام

مشاوره رایگان بلفاروپلاستی

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سنگین شدن پلک بالا می تواند در اثر وجود بافت های اضافه در پلک های بالا اتفاق بیفتد و زیبایی چشم ها را تحت تاثیر قرار دهد. افرادی که با افتادگی پلک بالا مواجه می شوند، در درجه اول نگران زیبایی چهره خودشان اند؛ اما اگر این مشکل برطرف نشود به مرور زمان باعث محدودیت در دید افراد نیز خواهد شد. عمل بلفاروپلاستی پلک بالا می تواند زیبایی چشم ها و صورت شما را چندین برابر کند؛ اما اگر می خواهید بدانید که این عمل جراحی چه مزایا و عوارضی دارد و مراحل عمل بلفاروپلاستی چیست؟ این مقاله را مطالعه کنید.

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چیست و چگونه انجام می شود؟

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا، یکی از انواع اعمال جراحی برای رفع افتادگی پلک بالاست که می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی چهره و جوان شدن آن داشته باشد. این عمل برای افرادی که دارای مشکل افتادگی پلک بالا و همچنین محدودیت در دید به دلیل این مشکل هستند، بهترین گزینه محسوب می شود. زیرا هر عمل جراحی دیگری نمی تواند به این اندازه روی زیبایی پلک بالای شما تاثیرگذار باشد.

این عمل جراحی تهاجمی با کمک پزشکان متخصص و باتجربه انجام می شود. برای انجام این عمل، ابتدا بیمار بی حسی موضعی دریافت می کند تا احساس درد زیادی در حین جراحی پلک بالا نداشته باشد. سپس پزشک بافت اضافه و سفت شده بالای چشم را با ایجاد یک برش در پلک بالا خارج می کند. به طوری که سنگینی ایجاد شده در پلک بالا کاهش پیدا کند. سپس با کمک بخیه های قابل جذب، بخش بالایی چشم بخیه زده شده و افراد می توانند پس از گذشت چند هفته شاهد زیبایی چهره و صورت خودشان باشند.

بافت های برداشته شده از سمت پلک بالا شامل بافت چربی و عضله هستند که باعث ایجاد سنگینی در پلک بالا شده اند. این کار باید به صورت محافظه کارانه انجام شود. همچنین نوع بخیه زده شده نیز باید به گونه ای باشد که جای آن روی پلک باقی نماند و باعث ایجاد خطوط ناخوشایند روی پوست نشود.

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا برای درمان پف بالای چشم

در همه موارد عمل بلفاروپلاستی پلک بالا برای حذف پوست اضافه یا افتاده روی چشم انجام نمی‌شود. در برخی از موارد ممکن است که فرد زیباجو فقط با ناهنجاری پف بالای چشم به کلینیک مراجعه کند. براساس میزان برآمدگی که در پلک بالا وجود دارد میتوان روش درمان را در پیش گرفت. اما در بیشتر موارد عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک بالا ترجیح داده می‌شود.

معمولا در هر دو پلک این پف کرده گی‌ها وجود دارد و نکته مهمی که پزشکان اهمیت ویژه ای به آن میدهند ایجاد یک ظاهر قرینه در نتیجه کار است. پزشکان و جراحان باید با ابزار دقیق های مناسب حجم توده هایی که از قسمت پلک بالا حذف می‌شوند اندازه گیری کنند. با این کار میتوان امیدوار بود که تا یک حد مطلوبی یک قرینگی ایده آل ایجاد خواهد شد.

در موارد نادر امکان دارد که در برخی از کلینیک‌ها از روش پلاسماجت یا ایجاد سوختگی های نقطه ای نیز بخواهند پف کرده گی‌ها را از بین ببرند. اما این روش به هیچ عنوان جوابگو نیست. چرا که پلاسماجت تنها در موارد خفیف باعث تراکم پوست های اضافه می‌شود و تاثیری روی توده‌ها و بافت های انباشته شده در زیر پلک ندارد. پس حتما باید از روش جراحی بلفاروپلاستی یا عمل پف بالای چشم این ناهنجاری برطرف شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

  • بعد از خارج شدن از بیمارستان، حتما برای جلوگیری از حساسیت نور خورشید از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • تا ۳ الی ۴ روز بعد از عمل بلفاروپلاستی استراحت کافی داشته باشید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • تا دو هفته بعد از انجام این عمل، هرگز از لنزهای تماسی استفاده نکنید؛ اما استفاده از عینک هیچ محدودیتی ندارد.
  • تا دو هفته بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا نباید زیاد خم شوید.
  • جابجا کردن وزن بیش از ۲ کیلوگرم بعد از این عمل توصیه نمی شود.
  • تا دو هفته قبل و بعد از جراحی نباید از دخانیات مانند قلیان و سیگار استفاده کنید.
  • قطره اشک مصنوعی که توسط پزشک تجویز می شود، می تواند برای رفع مشکل خشکی چشم بعد از عمل استفاده شود.
  • تا زمانی که پانسمان روی چشم است، مجاز به حمام رفتن یا خیس کردن آن نیستید.
  • یک هفته بعد از جراحی می توانید برای کشیدن بخیه ها مراجعه کنید و بعد به حمام بروید.

دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی در پلک بالا

یکی از مزایای عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا، دوره نقاهت کوتاه آن است. این عمل جراحی اگر توسط یک متخصص باتجربه انجام شود، جای هیچ نگرانی از بابت عوارض و دوره نقاهت طولانی نیست. موارد بسیار محدودی وجود دارند که بعد از انجام این عمل دچار عفونت می شوند. در اکثر مواقع می توان با سپری کردن یک دوره نقاهت ۱ هفته ای به سر کار رفت.

معمولا ۲ تا ۳ هفته بعد از این عمل جراحی، کبودی در ناحیه چشم دیده می شود. ورم در اثر بلفاروپلاستی پلک بالا می تواند تا ۸ هفته نیز ادامه داشته باشد. اما این موارد جای نگرانی ندارند و در صورتی که پزشک شما اجازه خروج از منزل را می دهد، می توانید سر کار بروید یا کارهای روزمره خودتان را پس از یک هفته انجام دهید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

نحوه خوابیدن بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا اهمیت بسیار زیادی دارد. سعی کنید که به صورت طاق باز بخوابید و هرگز بالشت را روی صورت خودتان قرار ندهید. حداقل باید ۳۰ درجه سر شما بالاتر از بدن‌تان در هنگام خواب قرار بگیرد. هر چقدر ارتفاع بالشت شما بیشتر باشد، ورم و کبودی ناحیه چشم شما نیز کاهش پیدا می کند. بهتر است که در مورد عادت های خواب خودتان را با پزشک متخصص مشورت کنید تا در صورت نیاز تغییراتی در نحوه خواب شما ایجاد شود و دوره نقاهت بعد از این عمل کوتاه تر گردد.

آیا عمل بلفاروپلاستی پلک بالا احتیاج به بیهوشی دارد؟

به جهت آنکه بسیاری از زیباجویان نسبت به عمل های جراحی تهاجمی استرس و اضطراب خاصی دارند میخواهند جزئیات دقیق تری را در مورد عمل بلفاروپلاستی پلک بالا به دست بیاورند. یکی از این سوالات رایج بیهوشی حین عمل است. در ارتباط با عمل بلفاروپلاستی احتیاجی به انجام بیهوشی نیست. در مورد جراحی های زیبایی سنگین امکان دارد که جراح بیهوشی را پیشنهاد دهد اما در فرایند اصلاح فرم پلک بالا تنها یک غشای نازک از سطح پوست برداشته می‌شود و بافت های چربی که در زیر پوست قرار گرفته اند خارج خواهند شد.

پس با بافت های عمیق پلک مانند عضلات همبند، ربات‌ها و عضلاتی که مسئولیت بالا بردن پلک را بر عهده دارند کاری نداریم و تنها هدف این است که توده های انباشته شده چربی و قدری از پوست پلک جدا شود. بنابراین با انجام بی حسی این عمل تکمیل می‌شود. در طرف دیگر اگر شما بخواهید عمل های ترکیبی را انجام دهید. دیده شده است که زیباجویان برای انجام عمل بینی به کلینیک های تخصصی جراحی پلاستیک مراجعه می‌کنند حال در حین عمل احتیاج به عمل بلفاروپلاستی پلک بالا نیز دارند. در این شرایط پزشک می‌تواند هر دو عمل را همزمان انجام دهد. یعنی بعد از تکمیل عمل بینی به سراغ جراحی پلک میرود. چنین عمل های ترکیبی به وفور انجام می‌شود و فرد دیگر نیازی نیست مجددا برای تکرار عمل های بعدی مراجعه کند. در زمان و هزینه شما نیز صرفه جویی می‌شود.

آیا روش غیر جراحی هم برای افتادگی پلک بالا وجود دارد؟ 

آیا روش غیر جراحی هم برای افتادگی پلک بالا وجود دارد؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد عمل جراحی تهاجمی ذکر شد و اینکه زیباجویان میخواهند به راحت ترین شکل ممکن این عمل را انجام دهند همواره به دنبال روشهای بدون جراحی می‌گردند. در این باره نیز تکنیک عمل با پلاسماجت را می‌توانیم معرفی کنیم. در روش استفاده از دستگاه پلاسماجت برشی بر روی سطح پلک انجام نمی‌شود. پس مزیت مهم آن عدم نیاز به بخیه و کاهش دوران نقاهت و بهبودی زود هنگام خواهد بود.

پلاسما از طریق یونیزاسیون گاز باعث ایجاد سوختگی در سطح پوست می‌شود. در علم شیمی زمانی که یک ماده جامد حرارت میبیند تبدیل به مایع، با ادامه حرارت دهی تبدیل به گاز خواهد شد. اما اگر باز هم دمای گاز افزایش پیدا کند پلاسما ایجاد می‌شود. عملکردی که این دستگاه دارد می‌تواند پوست جامد بالای پلک را تصعید کند. این سوختگی‌ها به قدری ریز هستند که هیچ مشکل پوستی را بوجود نمی آورند. پس دیگر ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی نیز در متدهای جراحی اتفاق نمی افتد.

درواقع تنها کاری که انجام میدهند باعث جمع شدن پوست و از بین رفتن چین و چروک خواهند شد. نه تنها برای پلک بالا بلکه برای چین و چروک های پلک پایین نیز قابل انجام است. حال اگر یک پوست اضافه در پلک بالا ایجاد شده باشد این تکنیک تا حدودی درمان ایده آلی خواهد بود. اما باید بدانیم که اگر افتادگی پلک بیش از حد است روش جراحی یا عمل بلفاروپلاستی پلک بالا مناسب تر است. باز هم برای انتخاب تکنیک جراحی باید با پزشک جراح خود مشورت داشته باشید.

بهترین تکنیک برای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

یکی از تکنیک های مهم و کاربردی که در عمل بلفاروپلاستی پلک بالا تعریف شده است استفاده از لیزر CO2 برای ایجاد برش های دقیق در پلک بالا است. ممکن است در کلینیک های مختلف از چاقوی جراحی یا اسکالپل نیز استفاده شود. اما در این روش امکان خونریزی وجود دارد و ریسک عمل بالا است. به همین دلیل در مهندسی پزشکی این لیزرها طراحی شده اند که علاوه بر تسلط کامل جراح بتواند باعث بسته شدن عروق خونی نیز شود.

میتوان گفت ترکیبی از متدهای میکروسرجری و لیزر در عمل بلفاروپلاستی پلک بالا به کار گرفته می‌شود. این لیزرها باعث سفت شدن پوست های باقیمانده می‌شوند و به جهت برش های ظریف که دارند کمترین اسکار را بوجود می‌آورند. البته در این روش حتما باید از محافظ های داخلی چشم نیز استفاده شود تا آسیبی به بافت های حساس درونی چشم وارد نشود. در عمل های زیبایی امنیت و سلامت زیباجو بیش از هر چیز برای جراحان و تیم پزشکی اهمیت دارد.

عمل بلفاروپلاستی در کلینیک آی گل

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چقدر است؟

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی پلک بالا می تواند نسبت به سایر روش های لیفت پلک بالا مانند تزریق ژل و بوتاکس بیشتر باشد. با این حال باید این واقعیت را پذیرفت که جاذبه زمین و رشد مجدد چربی در پلک بالا، می تواند باعث افتادگی مجدد پلک شود. از این رو ممکن است در اثر افزایش سن، احتمال اینکه دوباره پلک ها به سمت پایین کشیده شوند، وجود دارد.

طبق تخمینی که از سوی پزشکان در مورد ماندگاری عمل بلفاروپلاستی در پلک بالا زده شده است، به نظر می رسد که این اثر این عمل تهاجمی بتواند از ۵ تا ۱۰ سال دوام داشته باشد. پس از گذشت ۱۰ سال، ممکن است دوباره پلک بالایی به سمت پایین کشیده شود، ولی باز هم بسیار زمان لازم است تا پلک بالایی شما مانند گذشته به سمت پایین کشیده شود. به خصوص اگر پزشک با ایجاد بخیه های ظریف بخش زیادی از چربی های اضافه بالای چشم شما را خارج کند.

روش های افزایش ماندگاری بلفاروپلاستی پلک بالا

همانطور که اشاره کردیم، عمل بلفاروپلاستی پلک بالا می تواند ماندگاری بالایی داشته باشد و شما را از انجام سایر روش های لیفت پلک بالا بی نیاز می کند. اما به هر حال مانند سایر روش های زیبایی، ممکن است در اثر افزایش سن دوباره پلک بالا به سمت پایین کشیده شود. عوامل دیگری نیز وجود دارند که ریسک افتادگی پلک بالا را افزایش می دهند.

اگر تغذیه مناسبی داشته باشید و بتوانید پوست خودتان را هیدراته نگه دارید، ماندگاری این روش افزایش پیدا می کند. مصرف منظم پروتئین و ویتامین سی، به شما برای افزایش ماندگاری این روش زیبایی کمک می کند. استفاده منظم از ضد آفتاب و انتخاب بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران، به شما این امکان را می دهد تا با خیالی آسوده از زیبایی پلک های کشیده شده به سمت بالای خودتان لذت ببرید.

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چیست و چگونه انجام می شود؟

قبل از انجام بلفاروپلاستی پلک بالا به چه نکاتی بادی توجه کنیم؟

قبل از انجام بلفاروپلاستی پلک بالا (عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک بالایی چشم)، مهم است که به چند نکته توجه کنید:

  1. مشاوره با پزشک: قبل از انجام هرگونه عمل جراحی، باید با یک پزشک مشاوره کنید. پزشک متخصص جراحی بلفاروپلاستی می‌تواند شرایط خاص شما را بررسی کرده و شما را راهنمایی کند.
  2. بررسی وضعیت سلامت: پیش از جراحی، باید وضعیت سلامت عمومی و اختلالات پزشکی موجود مانند فشار خون بالا، دیابت، و مشکلات قلبی را بررسی کنید. این اطلاعات به پزشک کمک می‌کند تا از ریسک‌های مرتبط با جراحی آگاه شود و برنامه‌ای مناسب را برای شما تنظیم کند.
  3. اطلاع از جزئیات عمل: قبل از عمل، به دقت با پزشک خود در مورد جزئیات عمل آشنا شوید، از جمله روش‌های استفاده شده، زمان طولانی عملیات، مراحل بهبود و همچنین هرگونه محدودیت یا ریسک مرتبط با جراحی.
  4. پرسش در مورد انتظارات: از پزشک خود بپرسید که چه انتظاراتی از جراحی باید داشته باشید، و همچنین هرگونه نکات خاص یا توصیه‌های پساعملیاتی.
  5. تدابیر پیش از جراحی: پزشک شما ممکن است شما را درباره تدابیری مانند محدودیت مصرف غذا و مایعات قبل از جراحی یا داروهایی که باید قبل از عمل مصرف کنید، راهنمایی کند.
  6. آمادگی روحی: آمادگی روحی نیز مهم است. برخی از افراد ممکن است قبل از عمل نگرانی‌هایی داشته باشند. مهم است که با پزشک خود درباره هرگونه نگرانی یا سوالی که دارید، صحبت کنید تا اطمینان حاصل شود.

با رعایت این نکات و همکاری با پزشک خود، می‌توانید برای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا آماده شوید و بهترین نتیجه را بدست آورید.

مزایای عمل بلفاروپلاستی در پلک بالا

عمل بلفاروپلاستی در پلک بالا می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و همین موضوع باعث شده تا ان عمل جراحی، به یکی از محبوب ترین اعمال جراحی زیبایی تبدیل شود. برای اینکه بتوانید تاثیر این عمل جراحی روی زیبایی چهره خودتان را درک کنید، ابتدا باید خودتان را با افرادی که پلک افتاده ندارند مقایسه کنید. افتادگی پلک می تواند تاثیر زیادی روی مسن نشان دادن چهره شما داشته باشد. به طوری که ممکن است در اثر بروز این مشکل، چهره ای پیرتر داشته باشید؛ ولی عمل بلفاروپلاستی می تواند این مشکل را برطرف کند.

به طور کلی، مزایای عمل بلفاروپلاستی در پلک بالا شامل موارد بسیار متنوعی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم؛ اما این نکته را به شما یادآوری می کنیم که اگر این عمل را نزد افراد متخصص و باتجربه انجام ندهید، به این مزایا دست پیدا نخواهید کرد.

  • جوانسازی چهره و پوست
  • کمک به رفع چین و چروک های بالای چشم
  • بهبود دید به دلیل رفع افتادگی پلک بالا
  • کمک به کاهش تاری دید به دلیل بهبود شرایط بینایی با لیفت پلک بالا
  • رفع افتادگی پلک بالا و زیباسازی چهره
  • کند کردن روند پیری پوست

معایب و عوارض عمل بلفاروپلاستی در پلک بالا

معایب و عوارض عمل بلفاروپلاستی در پلک بالا

یکی از نگرانی های افراد برای انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا، عوارض و معایب انجام این کار است. به طور کلی، این عمل جراحی عارضه نگران کننده ای را به همراه ندارد. به خصوص اگر توسط پزشکان متخصص، باتجربه و حرفه ای انجام شود. با این حال شرایط جسمی و پوستی هر یک از افراد با یکدیگر متفاوت است. ممکن است برخی از افراد نتوانند به خوبی با اعمال تهاجمی مانند این عمل کنار بیایند. اگر عمل بلفاروپلاستی پلک بالا با لیزر و روش های جدید انجام شود، عوارض ناشی از آن به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

عوارض عمل بلفاروپلاستی پلک بالا زمانی اتفاق می افتد که نزد یک پزشک غیر متخصص و بی تجربه بروید. در این صورت احتمال بروز عفونت و یا حتی آسیب به اعصاب بینایی شما وجود دارد. در صورتی که پزشک متخصص مراجعه کنید، در کوتاه ترین زمان ممکن عوارض کوتاه مدت بلفاروپلاستی مانند سوزش چشم ها، تورم و التهاب در بالای چشم کاهش پیدا خواهد کرد و می توان شاهد زیبایی چشم ها بود.

هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

انجام عمل بلفاروپلاستی برای پلک بالا می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد و باعث جوانسازی و زیبایی چهره شما شود؛ اما اینکه هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چقدر است؟ یک سوال رایج در میان افراد می باشد. این عمل جراحی دارای نرخ مشخصی نبوده و هر یک از کلینیک ها بر اساس خدماتی که ارائه می کنند و به صورت دلخواه، قیمت این عمل را مشخص می کنند.

بهترین راه برای تعیین هزینه بلفاروپلاستی این است که شما با یک کلینیک تخصصی در ارتباط باشید و در مورد قیمت از آن سوال بپرسید. بسته به شدت افتادگی پلک و نوع عملی که قرار است برای رفع این مشکل انجام شود، می توان هزینه این عمل را محاسبه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت، می توانید با کارشناسان کلینیک زیبایی آی گل در ارتباط باشید.

هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین کلینیک برای جراحی پلک بالا

با توجه به اینکه عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا می بایست بر روی پلک بالایی انجام شود و قطعا خطا در آن می تواند روی سیستم بینایی شما نیز تاثیرگذار باشد، توصیه می کنیم که حتما بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران را انتخاب کنید. کلینیک زیبایی آی گل دارای پرسنل و پزشکان متخصص برای انجام جراحی پلک بالا یا همان بلفاروپلاستی است. اگر برای شما مهم است که روند این عمل زیبایی به بهترین شکل انجام شود، می توانید از کلینیک زیبایی آی گل کمک بگیرید. در این کلینیک امکان دریافت خدمات بلفاروپلاستی پلک پایین نیز وجود دارد.