چند روز بعد از لیزر موها میریزد؟ (جدول دقیق زمانی)

آیا خرید لیزرهای خانگی بهترین روش از بین بردن موهای زائد است؟

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد

لطفا شماره همراه خود را ارسال نمایید. کارشناسان جهت ارائه مشاوره تخصصی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .


زمان ریزش مو بعد از لیزر یکی از سوالات اساسی زیباجویان می‌باشد. آن‌ها می‌خواهند بدانند دوره ریزش از چه زمانی آغاز می‌شود و اصولا چه جدول زمان بندی برای آن وجود دارد؟ البته مبهم بودن زمان دقیق ریزش مو بعد از لیزر یک امر کاملا طبیعی و صحیح است. زیرا نتایج لیزر موهای زائد با توجه به خصوصیات فیزیکی و بدنی هر فرد متفاوت است. علت این موضوع نیز به جهت چرخه رشد متفاوت موها و همچنین میزان هورمون های هر شخص است. در این مقاله می‌خواهیم یک جدول زمان بندی به شما ارائه دهیم که کاملا با رویکرد کار آشنا شوید.

زمان ریزش مو بعد از لیزر در هفته اول و درمان نخست

بسیاری از متخصصان این موضوع را همواره مطرح میکنند که اولین درمان یا اولین مرحله ای که لیزر موهای زائد با سطح پوست تماس پیدا میکند می‌تواند یک عملکرد شوکه کننده داشته باشد. بنابراین شما بیشترین تاثیر را در درمان اول تجربه خواهید کرد. در این مرحله گرمایی که از طریق لیزر ایجاد و توسط فولیکول های مو جذب می‌شود باعث ضعیف شدن ریشه مو و در مواردی از بین رفتن آن‌ها خواهد شد. ممکن است شما یک قرمزی و تورم خفیفی را تجربه کنید که غالبا شبیه آفتاب سوختگی است. این موضوع نگرانی خاصی ندارد و یکر واکنش پوستی طبیعی می‌باشد و بعد از چند ساعت بهبود می‌یابد.

زمان ریزش مو بعد از لیزر پس از سپری شدن ۵ تا ۱۹ روز اتفاق می‌افتد و فولیکول هایی که دچار تخریب ساختاری شده اند از بین میروند و موها شروع به ریزش میکنند. البته شما برخی از موها را میبینید که نازک یا تغییر رنگ داده اند. در مراحل بعدی این موها نیز با دریافت اشعه لیزر دچار ریزش می‌شوند. شما میتوانید در مقاله مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در مورد اقدامات بعد از درمان نیز اطلاعات مهمی را دریافت کنید.

هفته ششم تا هشتم: درمان دوم لیزر موهای زائد

زمانی که درمان دوم لیزر موهای زائد مردان و خانم‌ها انجام می‌شود یک چرخه استراحت و رشد برای موها اتفاق افتاده است. درنتیجه بیشترین تأثیر را شاهد خواهید بود. درواقع فواصلی که بین درمان های لیزر موهای زائد در نظر گرفته می‌شود بر اساس همین چرخه است و باعث می‌شود تا یک لیزر اثربخشی را تجربه کنیم. در مورد زمان ریزش مو بعد از لیزر نیز با سپری شدن ۵ تا ۱۹ روز پس از درمان دوم ریزش موها را می‌بینید. البته این موضوع را همواره تاکید می‌کنیم که زمان ریزش موهای زائد بعد از لیزر برای همه افراد یکسان نیست و ممکن است تغییر پیدا کند. علت آن نیز نوع موها و هورمون های متفاوت افراد است.

چند جلسه درمان برای لیزر کل بدن بهتر است؟

هفته دوازدهم تا شانزدهم: سومین درمان لیزر

زمانی که برای سومین مرحله سطح پوست جهت حذف موهای زائد لیزر می‌شود رشد موها تا یک حد بسیار بالایی کاهش پیدا کرده است. اما این رشد متوقف نشده است و تنها میزان آن تا قبل لیزر پایینتر است. به عنوان یک نکته طلایی شما باید درمان را در جلسات منظم ادامه دهید و تکرار کنید.

برخی از افراد ممکن است تصور کنند که دیگر نیاز به لیزر ندارند. اگرچه سطح پوستتان کاملا صاف شده است اما به هیچ عنوان اینگونه نیست و اگر مراحل درمان ادامه پیدا نکند رشد موها مجددا از سر گرفته می‌شود. در مرحله سوم نیز همانند توضیحات قبل زمان ریزش موهای زائد بعد از لیزر پس از سپری شدن ۵ تا ۱۹ روز ریزش مو‌ها در نواحی جدید آغاز می‌شود. اگر کنجکاو هستید که معایب و مزایای لیزر موهای زائد را بدانید در مقاله مربوطه اطلاعات مفصلی ارائه شده است.

هفته هجدهم تا بیست و چهارم: برای درمان چهارم لیزر مو

از آنجایی که درمان لیزر موهای زائد یک بازه زمانی به نسبت بلند مدت است. این امکان وجود دارد که بعد از عملیات لیزر و سپری شدن ۱ تا ۲ هفته موهایی که دوباره رشد کرده اند را اصلاح کنید. در مرحله چهارم شما حجم یا تراکم بسیار کمتری از این موها را خواهید دید که نشان از موفقیت آمیز بودن عمل لیزر موهای زائد دارد. این برای شما بسیار خوشحال کننده خواهد بود. مدت زمان ریزش مو بعد از لیزر نیز ۵ تا ۱۹ روز بعد از درمان چهارم اتفاق می‌افتد.

هفته ۲۴ تا ۳۲: درمان پنجم

زمانی که به مرحله پنجم لیزر موهای زائد میرسید تقریبا یک سطح پوست صاف و بدون مو را شاهد خواهید بود. اصولا عملیات لیزر باید به شکل مرحله به مرحله انجام شود تا بتوانید میزان تاثیر ایده آل آن را ببینید. در اینجا هم باز نباید جلسات را نیمه کاره رها کنید. چرا که هنوز هم موهای دارای فولیکول های زنده هستند که در مراحل بعدی کاملا از بین میروند. پس به توصیه های پزشک برای تکمیل جلسات توجه داشته باشید و با صبر بالا مراحل لیزر را دنبال کنید. زمان ریزش مو بعد از لیزر نیز همانند جلسات قبلی با اندکی تفاوت ایجاد می‌شود.

هفته سی ام تا چهلم: جلسه ششم و آخرین مرحله لیزر

زمانی که به مرحله آخر لیزر موهای زائد میرسید, میتوانید این امید را داشته باشید که بیش از ۹۰ درصد تراکم موها از بین رفته است و یک کاهش چشمگیر رشد مو را میبینید. اصولا روند درمان و میزان تاثیر آن برای هر فرد منحصر بفرد است و پزشک بر اساس نتایجی که در هر جلسه میبیند میتواند تغییراتی را اعمال کند.

در مرحله ششم نیز زمان ریزش مو بعد از لیزر پس از سپری شدن ۵ تا ۱۹ روز است که در مورد سایر جلسات نیز همین موضوع صدق میکند. اگر به هر دلیلی تراکم قابل توجهی وجود داشت پزشک متخصص میتواند جلسات شارژ را برای شما در نظر بگیرد. جلسه شارژ یعنی تکرار درمان بیش از ۶ جلسه که در فواصل زمانی منظم و طبق تاریخ خود انجام می‌شود.

اهمیت لیزر IPL برای لک صورت بعد از حذف موهای زائد

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

در گذشته معمولا به جهت استفاده از ابزارها و تجهیزات قدیمی لازم بود که زیباجویان بین ۸ تا ۱۲ جلسه را برای رویت نتیجه رضایت بخش طی کنند. اما امروزه با روی کار آمدن برخی از دستگاه های جدیدتر مانند لیزر الکساندرایت کلاریتی که یک سیستم کاملا هوشمند و مدرن دارد تعداد جلسات لیزر موهای زائد را بین ۴ تا ۶ جلسه کاهش داده است. بنابراین شما دیگر نیازی نیست یک بازه درمان بلند مدت را داشته باشید و در کمترین زمان به یک سطح پوست صاف میرسید.

دلیل کاهش جلسات نیز پرقدرت بودن لیزر است. از طرفی عملیات لیزر با ایمنی بالا انجام می‌شود و شما هیچ گونه درد و سوزش را احساس نخواهید کرد. از همه مهمتر آنکه ناراحتی های خفیف پوستی معمولا در جلسه اول اتفاق می‌افتد و در مراحل بعدی به جهت آنکه پوست قبلا با این نوع تنش روبرو شده است میزان ناراحتی‌ها و تغییر رنگ پوست به قرمزی یا موارد این چنینی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

تعیین تعداد جلسات برای لیزر نقاط مختلف بدن یکسان نیست. یعنی مدت زمان ریزش مو بعد از لیزر برای ناحیه صورت با بدن فرق دارد. پس تعیین زمان و تعداد جلسات لیزر نیز براساس ناحیه ای که عملیات لیزر انجام می‌شود تعیین خواهد شد.

انجام لیزر موهای زائد بدون درد و سوزش در کلینیک آی گل

کلینیک آی گل با استفاده از تجهیزات مدرن عملیات لیزر موهای زائد را با بهترین نتیجه برای زیباجویان انجام میدهد. از دستگاه لیزر الکساندرایت کلاریتی در این کلینیک استفاده می‌شود و یک عمل بدون درد و سوزش را تجربه خواهید کرد. در این مرکز زیبایی یک مشاوره تخصصی پیش از شروع درمان ارائه می‌شود تا در کنار بررسی هایی که از نوع پوست و مو و دیگر شرایط صورت میگیرد میتوان برنامه ریزی دقیق تری برای لیزر نقاط مختلف بدن تدارک دید.