کاشت مو به روش ترکیبی: مراحل و مراقبت های قبل و بعد

کاشت مو به روش ترکیبی: مراحل و مراقبت های قبل و بعد

سرعت پیشرفت تکنولوژی در جهان در زمینه زیبایی آنقدر زیاد است که اگر به آن فکر کنید، احتمالا شگفت زده می شوید. شاید در گذشته کاشت مو برای موهای کم پشت و افرادی با طاسی زیاد، امکان پذیر نبود؛ اما در حال حاضر به لطف روی کار آمدن روش ترکیبی کاشت مو، دیگر حتی افرادی که سطح زیادی از طاسی را در کف سر خودشان تجربه می کنند، می توانند از این روش برای کاشت موی طبیعی کمک بگیرند. اگر شما هم بسته به شرایط موهای خودتان نیاز به دریافت خدمات جهت کاشت مو به روش ترکیبی دارید، با ما همراه باشید تا با جزئیات این روش کاشت مو آشنا شوید.

روش ترکیبی کاشت مو چیست؟

اگر به مطب پزشکان و کلینیک های زیبایی مراجعه کرده باشید، احتمالا نام دو روش FUT و FIT را برای کاشت مو شنیده اید. هر یک از این دو روش تاثیر خاص خودشان را روی حجم موها دارند و می توانند برای افراد خاصی گزینه خوبی باشند. اما گاهی این دو روش برای کاشت مو گزینه خوبی نیستند و افراد نتیجه ایده آلی را مشاهده نمی کنند. در این صورت پزشک می تواند دو روش کاشت مو FUT و FIT را با هم ترکیب نماید تا در نهایت تاثیر کاشت مو به صورت ترکیبی افزایش پیدا کند.

در کاشت مو به روش ترکیبی می توان حدود ۵۰۰۰ گرافت مو را در یک جلسه برداشت کرد و در ناحیه مورد نظر کاشت. تعداد گرافت بالا در یک جلسه از کاشت مو به صورت ترکیبی باعث شده تا بسیاری از افرادی که نیاز به کاشت تعداد زیادی گرافت دارند، متقاضی انجام این روش باشند.

مقاله پیشنهادی:   بهترین زمان استفاده کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی

بنابراین، می توان متوجه شد که روش ترکیبی کاشت مو برای افرادی که حجم طاسی بسیار زیادی دارند، گزینه خوبی محسوب می شوند. البته بیمار باید بداند که این روش برای کاشت موها، به صورت تهاجمی است و ممکن است با کمی درد و خونریزی پس از عمل همراه باشد. از این رو بیماران نباید در این مورد ناراحتی داشته باشند.

روش ترکیبی کاشت مو چیست؟

مراحل کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت مو به روش ترکیبی زمانی انجام می شود که حجم طاسی فرد به اندازه ای باشد که نتوان از روش های دیگر برای کاشت مو استفاده کرد. در این صورت حجم و تراکم موها با ترکیب دو روش معروف کاشت مو یعنی FIT و FUT آنقدر افزایش پیدا می کند که افراد احساس می کنند دارای موی طبیعی هستند. بنابراین، مراحل کاشت مو به صورت ترکیبی را می توان به دو مرحله زیر تقسیم بندی کرد که هر کدام مربوط به یکی از روش های کاشت مو به صورت ترکیبی هستند.

مرحله اول؛ مشاوره

در مرحله اول لازم است که فرد متقاضی کاشت مو، به مطب پزشک متخصص مراجعه کند. پزشک بر اساس تراکم موهای موجود و حجم طاسی بهترین روش را برای افزایش تراکم موها به فرد پیشنهاد می کند. ممکن است افراد نیازی به انجام روش ترکیبی برای کاشتن موها نداشته باشند. بنابراین، مراجعه به پزشک متخصص و باتجربه برای انجام این روش بسیار حائز اهمیت می باشد.

مرحله دوم؛ کاشت FUT

در مرحله دوم تمامی مراحل مربوط به کاشت مو به روش FUT انجام می شود. آنالیز محل دهنده گرافت برای بررسی شرایط موها و فولیکول های مو برداشت شده بسیار حائز اهمیت است. پس از آن پزشک ناحیه مورد نظر را بی حس می کند و مراحل برداشت نوری را انجام می دهد. سپس ناحیه ای که مو از آن برداشت شده است، توسط جراح بخیه زده شده و مرحله بعدی یعنی کاشت فولیکول های مو انجام می شود.

مقاله پیشنهادی:   نحوه درمان افتادگی پلک مادرزادی + علائم و نشانه ها

پس از اینکه تمامی گرافت های موی برداشت شده زیر میکروسکوپ بررسی شدند، نوبت به کاشت آن ها می رسد. تیم پزشکی باید با سرعت بالایی مراحل کاشت را انجام دهد تا کیفیت موها از دست نروند. تمامی این مراحل بدون درد و با کمک بی حسی موضعی انجام خواهد شد.

مرحله سوم؛ کاشت FIT

در مرحله سوم و پس از اینکه مراحل کاشت مو به روش FUT انجام شد، فرد برای کاشت مو به روش FIT آماده می شود. در این روش پزشک حداکثر به مقدار ۱۰۰۰ گرافت مو را برداشت می کند و بین موهای کاشته شده در مرحله دوم اضافه می کند. این کار با هدف افزایش تراکم موها انجام می شود و تاثیر زیادی روی حجم و زیبایی موها خواهد داشت.

روش ترکیبی کاشت مو چیست؟

مراقبت های قبل از کاشت به صورت ترکیبی

مراقبت های قبل از کاشت مو به روش ترکیبی چندان پیچیده و سخت نیستند. شما می توانید شرایط جسمی خودتان را بررسی کنید و اگر در حال مصرف داروی خاصی مانند داروهای رقیق کننده خون هستید، با پزشک مشورت نمایید. رعایت نکات زیر نیز برای بهبود کیفیت کاشت مو و دیدن بهترین نتیجه، بسیار حائز اهمیت است:

  • یک ماه قبل از کاشت مو به صورت ترکیبی، از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات دوری کنید.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون باید با اجازه پزشک متخصص دو هفته قبل از انجام این کار، قطع شود.
  • شب قبل از کاشتن موها، حتما کف سر خودتان را با شامپوی مناسب بشویید تا تمامی آلودگی های روی سر برطرف شوند.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش ترکیبی

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش ترکیبی از مراقبت های قبل از آن مهم تر هستند. اگر این نکات را رعایت کنید، به بهترین نتیجه خواهید رسید.

  • مصرف مشروبات الکلی و دخانیات تا یک ماه پس از کاشت مو ممنوع است.
  • استفاده از سشوار تا یک ماه پس از کاشت مو ممنوع است.
  • تا یک ماه سعی کنید که از آب خیلی گرم برای شستن موهای خودتان استفاده نکنید.
  • مصرف آب به اندازه کافی در طول روز، می تواند باعث تقویت جریان خون شما شود.
  • مصرف روزانه میوه و سبزیجات به شما برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی کمک خواهد کرد.
مقاله پیشنهادی:   کاشت ابرو مردانه و روش انجام آن

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین کلینیک برای کاشت موی طبیعی

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین کلینیک برای کاشت موی طبیعی

کلینیک زیبایی آی گل، بهترین کلینیک برای کاشت مو برای زنان و مردان است. در این کلینیک بهترین دستگاه ها و پزشکان به شما خدمات عالی برای افزایش تراکم موها ارائه می کنند. بنابراین، اگر به دنبال بهترین روش کاشت مو هستید، می توانید از این کلینیک زیبایی کمک بگیرید و در نهایت از نتیجه کار لذت ببرید.