کاشت ابرو طبیعی درد دارد؟ + عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو طبیعی؛ کاملا دائمی، در بهترین کلینیک تخصصی

کاشت ابرو طبیعی یک عمل زیبایی برای افزایش تراکم و پر کردن ابروها محسوب می‌شود. در صورت مراجعه به یک کلینیک تخصصی شما می‌تونید نتیجه دائمی و همیشگی را از این عمل داشته باشید. جراحان از فولیکول های طبیعی پوست سر فرد استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند آنها را در ناحیه و خط صحیح ابرو پیوند دهند.

دوران نقاهت کاشت ابرو چندان طولانی نیست و شما می‌توانید بهبودی به نسبت سریعی را تجربه کنید. اما برای رویت نتیجه نهایی لازم است تا چندین ماه صبر کنید. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری از این عمل پرطرفدار ارائه خواهیم داد تا کاملا با روند کار آشنا شوید.

کاشت ابروی طبیعی چیست؟

زمانی که می‌گوییم کاشت ابرو طبیعی یعنی نتیجه کار رضایت بخش و دقیقا یک فرم ایده آلی را در قسمت ابروها داشته باشیم. معمولا ویژگی هایی که می‌توان به یک ابرو طبیعی نسبت داد خواب ابروی مناسب و عدم ایجاد حالت مسواکی یا سیخ سیخ، قاب ابروی مناسب، انحنا و طول کمان طبیعی و همچنین تراکم متعادل است.

همانطور که گفته شد یک جراح، پیوند مو را از فولیکول های پوست سر فرد که غالبا در پشت سر و بین ۲ گوش‌ها قرار دارند استفاده می‌کند. تعداد فولیکول‌ها معمولا براساس میزان ریزش ممکن است به ۱۵ عدد نیز برسد. اما این تعداد برای افراد مختلف تغییر می‌کند. فولیکول مو ناحیه ای استوانه ای شکل دارد و موها از این قسمت رشد می‌کنند. با انتقال موها از پشت سر به ناحیه ابروها به یک ظاهر زیبا دست پیدا خواهید کرد. به این صورت که دیگر نیازی به استفاده از مواد آرایشی یا مداد ابرو نخواهید داشت. در این مورد شما می‌توانید مقاله کاشت ابرو به روش FUT را مطالعه فرمایید.

کاشت ابرو طبیعی چقدر درد دارد؟

برای اینکه کاشت ابرو طبیعی را انجام دهید باید از یک بخش از بدن شما که بانک موی طبیعی بسیار خوبی است، به تعداد مورد نیاز فولیکول های موی سالم استخراج شوند. این فرآیند ممکن است با درد و خونریزی محدودی همراه باشد که برای کنترل این وضعیت از بی حسی در ناحیه بانک مو استفاده می شود. سپس فولیکول های سالم مو مجددا بررسی می شوند و در محل ابرو کاشته خواهند شد.

کاشت ابرو طبیعی با فولیکول های سالم چندان دردناک نیست؛ اما برای اینکه در حین انجام این عمل آسوده باشید و بدون نگرانی این عمل زیبایی را انجام دهید، بی حسی موضعی در ناحیه ابرو نیز تزریق می شود. از این رو دیگر نیازی نیست که نگران درد کاشت ابرو باشید و با خیالی آسوده روی تخت استراحت کنید تا کار پزشک تمام شود.

عوارض کاشت ابروی طبیعی

همانطور که در مراحل کاشت مو، ممکن است یک سری عوارضی را مشاهده کنید؛ در حین عمل کاشت ابروی طبیعی نیز احتمال بروز عوارض وجود دارد. البته این عوارض معمولا پس از کاشت ابرو و در اثر عدم مراقبت صحیح از ابروهای طبیعی رخ می دهند. از جمله عوارضی که ممکن است در اثر کاشت ابرو مشاهده کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تورم و کبودی در ناحیه پیوند. ممکن است بلافاصله پس از انجام عمل کاشت ابروی طبیعی، شاهد تورم و کبودی در ناحیه ابروهای خودتان باشید. این تورم معمولا در اثر گذر زمان کاهش پیدا می کند و جای نگرانی از بابت آن وجود ندارد.
  • ریزش موقت ابروهای کاشته شده. ممکن است در مرحله کاتاژن، برخی از موهای ابروها بریزند. اما معمولا مجددا آن ها رشد می کنند و جای نگرانی وجود ندارد.
  • خونریزی در ناحیه کاشت. اگرچه بروز این اتفاق بسیار نادر است؛ اما اگر پس از انجام عمل کاشت ابرو، شاهد خونریزی بودید حتما با پزشک مشورت کنید.
  • عفونت. عفونت خطرناک ترین عارضه ناشی از کاشت مو در ابرو است. با مراقبت صحیح و رعایت پروتکل بهداشتی ریسک عفونت را به حداقل می رسانید. با این حال در صورت مشاهده ترشحات غیر طبیعی در ناحیه ابرو، حتما با پزشک مشورت کنید.
  • اسکار و جای زخم. ممکن است در ناحیه بانک مو، یک سری جای زخم مشاهده کنید که البته با وجود جراح متخصص این اسکارها و جای زخم ها قابل کنترل هستند. اسکار و جای زخم در ناحیه ابروها نیز روند طبیعی بهبود خود را طی می کنند و در نهایت محو خواهند شد.

چه افرادی باید عمل کاشت ابرو طبیعی انجام دهند؟

چه افرادی باید عمل کاشت ابرو طبیعی انجام دهند؟

افرادی که بخش زیادی از ابروهای خود را از دست داده اند و می‌خواهند قدری تراکم بیشتری در ناحیه ابرو داشته باشند می‌توانند این عمل را انجام دهند. البته فرایند کاشت اینگونه نیست که ظاهر طبیعی شما آسیب ببیند. بسیاری از افرادی که بنا به بیماری های مختلف مانند آلوپسی و تریکوتیلوومانیا و همچنین در معرض سوختگی قرار گرفتند می‌توانند برای عمل پیوند ابرو به کلینیک‌ها مراجعه کنند.

اصولا نتیجه کاشت ابرو کاملا طبیعی باعث تغییر چهره، شادابی و بطور کلی زیبایی چهره می‌شود. این روش درمانی هم برای آقایان و هم خانم‌ها قابل انجام است و محدودیت جنسیتی ندارد. آقایان میتوانند مقاله کاشت ابرو مردانه را مطالعه فرمایند.

میزان انجام عمل کاشت ابرو به روش طبیعی در کل دنیا

افرادی که استرس و ترس عمل کاشت ابرو طبیعی دارند باید بدانند که این فرایند در حال حاضر در تمام دنیا انجام می‌شود. روند کار در صورت جراحی توسط متخصص آسیبی را به سلامتی شما وارد نمی کند. در حال حاضر در کشور ایالات متحده طبق آمارهای منتشر شده در یک سال حدود ۱۰۰۰۰ عمل کاشت ابرو انجام می‌شود. اکثریت قریب به اتفاق آنها نیز یک نتیجه قابل قبول و رضایت بخش را تجربه خواهند کرد. بنابراین استرس پیش از عمل چندان منطقی نیست.

آیا کاشت ابرو طبیعی بهترین روش درمان است؟

برای افرادی که حجم زیادی از ابروهای خود را از دست داده اند، عمل کاشت ابرو بهترین روش تلقی می‌شود. البته برخی از افراد دارای ابروهای کم پشت هستند که در چنین شرایطی با مراجعه به پزشک پوست مو و مصرف برخی داروهای موضعی و خوراکی می‌توان تا حدودی میزان رشد مو و ابروها را تقویت کرد. اما برای دریافت نتیجه سریع انجام عمل جراحی پیوند فولیکول مو اقدام کارساز و نتیجه بخش خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: ۵ تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست

اقداماتی که قبل از کاشت ابرو طبیعی انجام می‌شود

اقداماتی که قبل از کاشت ابرو طبیعی انجام می‌شود

قبل از آنکه بخواهید عمل کاشت ابرو در تهران انجام دهید جراح زیبایی یکسری بررسی‌ها و ارزیابی هایی را انجام می‌دهد تا شما را نسبت به صلاحیت انجام این عمل مورد سنجش قرار دهد. این موارد به شرح ذیل است :

  • میزان تراکم ابروها و حجم ریزش بررسی می‌شود. همچنین باید مشخص شود که آیا فرد از بانک مویه مناسبی برخوردار است یا خیر؟
  • از شما در مورد سابقه پزشکی و مصرف داروهایی که الان دارید سوال می‌شود. اگر با مشکلات پوستی و بیماری های مرتبط با آن دست و پنجه نرم می‌کنید باید به پزشک اطلاع دهید.
  • نوع انتظارات شما و سلیقه ای که برای کاشت ابرو دارید بسیار حائز اهمیت است. بنابراین پزشکان آنها را مدنظر قرار می‌دهند.
  • مدت زمان عمل و مراقبت هایی که شما باید انجام دهید توضیح داده خواهد شد.
  • بهتر است در روز عمل کاشت ابرو طبیعی یک فرد را همراه خود داشته باشید تا پس از تکمیل کار شما را تا منزل همراهی کند.

مواردی که حین عمل انجام می‌شود

  • معمولا موهای بانک مویه و قسمت اهدا کننده کوتاه می‌شود تا جراح بتواند عملیات برداشت را به راحتی انجام دهد.
  • در حین عمل یک داروی بی حسی موضعی در قسمت پشت سر تزریق می‌شود تا بتوان برداشت گرافت های مو را انجام داد
  • برداشت موها از قسمت پشت سر می‌تواند به شکل نواری باشد که با عنوان FUT شناخته می‌شود.
  • بعد از عملیات برداشت مو و آماده سازی گرافت‌ها جراح با ایجاد شکاف های ریزی در قسمت ابرو آنها را کاشت می‌کند.

اقداماتی که بعد از عمل کاشت ابرو باید انجام داد

  • بعد از اتمام جراحی سعی کنید تا چند روز استراحت کافی داشته باشید.
  • قرارگرفتن در معرض آلودگی های محیط می‌تواند تاثیر منفی در بهبود محل جراحی داشته باشد.
  • فعالیت های سنگین که باعث تعریق زیاد در صورت می‌شود انجام ندهید.
  • نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید و محیط های با گرد غبار بالا قرار بگیرید.
  • داروهایی که پزشک تجویز می‌کند را منظم مصرف کنید.
  • بخیه‌ها به صورت جذبی هستند اما در غیر این صورت در زمان تعیین شده به کلینیک مراجعه کنید.
  • هنگام شستشوی صورت احتیاط کنید تا فشار و نیرویی به ناحیه ابروها وارد نشود.

اقداماتی که بعد از عمل کاشت ابرو باید انجام داد

قیمت کاشت ابرو طبیعی در تهران

برای تعیین قیمت کاشت ابرو المان های متعددی دخیل هستند. میزان ریزش و تعداد گرافت هایی که در محل ابروها پیوند زده می‌شود تعیین کننده هزینه جراحی می‌باشد. با توجه به افزایش این نوع عمل بسیاری از کلینیک‌ها سعی می‌کنند قیمت مقرون به صرفه ای را به زیباجویان اعلام کنند. به همین دلیل شما می‌توانید عمل را در مراکز تخصصی با قیمت مناسب انجام دهید.

کلینیک آی گل بهترین مرکز کاشت ابرو طبیعی در تهران

کلینیک آی گل با بهره مندی از یک تیم پزشکی متخصص و با تجربه شرایطی را برای زیباجویان فراهم می‌کند تا یک عمل بسیار سهل و آسان ، سریع و با نتیجه مطلوبی را تجربه کنند. عمل کاشت ابرو یک اقدام تخصصی است و حتما باید در یک کلینیک مجهز انجام شود. همه زیباجویان پیش از عمل مشاوره می‌گیرند تا دقیقا با روند کار و ملاحظات آن آشنا شوند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.