آزمایشات لازم قبل از کاشت ابرو شامل چه مواردی میشود؟

آزمایشات لازم قبل از کاشت ابرو شامل چه مواردی میشود؟

برای دالشتن یک عمل موفق و بدون عارضه لازم است که زیباجویان فهرستی از آزمایشات لازم قبل از کاشت ابرو را انجام دهند. انجام این کار در بسیاری از کلینیک های کاشت ابرو تخصصی جزو برنامه ریزی های مهم و اساسی پیش از شروع عمل میباشد.

کاشت ابرو برای بانوان و آقایان قابل انجام است. از آنجایی که تا حدودی از تکنیک ها و روش های تهاجمی مانند جراحی استفاده خواهد شد حتما در نظر گیری یکسری موارد امنیتی در اولویت قرار دارد. در این مقاله می خواهیم به طور کامل آزمایشاتی که زیباجویان باید جواب آن را به کلینیک کاشت مو ارائه دهند شرح میدهیم. با مطالعه این مقاله آمادگی ذهنی پیدا می کنید که چه رویکردی را برای تکمیل این عمل پیش رو خواهید داشت.

آزمایشات لازم قبل از کاشت ابرو به چه صورت انجام میشود؟

این آزمایشات چندان فرایند پیچیده و سختی نیست. زیباجویان تنها کافی است با دریافت نسخه از پزشک خود به یک مرکز آزمایشگاهی خون مراجعه کنند و با گرفتن نمونه خون از آنها مجموعه‌ای از پارامترها مورد بررسی قرار گیرد. رنج نرمال متغیرهای خون تعیین میکند که شما در چه وضعیتی از لحاظ سلامتی قرار دارید.

همانطور که میدانید هر گونه تغییر فیزیکی مستقیما روی خون اثر می گذارد و باعث افزایش یا کاهش برخی از المانهای خون میشود. با این کار پزشک ها متوجه می شوند که آیا میتوان عمل کاشت ابرو را با حفظ سلامت کامل فرد انجام داد یا خیر؟ البته آزمایش خون تنها یکی از این موارد میباشد چرا که در کلینیک کاشت مو نیز پزشکان یک ارزیابی دقیق از نوع پوست شما، تراکم بانک مویه انجام میدهند. درواقع باید مشخص شود که آیا بانک موی مناسبی در سر وجود دارد؟

مقاله پیشنهادی:   قیمت کاشت هر تار مو؛ عوامل موثر + انتخاب بهترین کلینیک

زیرا معمولا منبع برداشت موها از پشت سر است که فولیکول های مو پس از برداشت و آماده سازی در محله ابروها پیوند یا کاشت میشوند. در قسمت بعد بطور کامل آزمایشات خون که لازم است انجام دهید را توضیح میدهیم و ضرورت این آزمایش ها را نیز برای کسب اطلاعات بیشتر شرح خواهیم داد.

شما می‌توانید مقاله‌های عوارض کاشت ابرو و مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو را برای آگاهی بیشتر مطالعه فرمایید.

آزمایشات لازم قبل از کاشت ابرو به چه صورت انجام میشود؟

آزمایش تیروئید

غده تیروئید نقش بسیار مهمی در حیات انسان ها دارند. این غده درست در زیر برآمدگی حنجره قرار گرفته است. زمانی که هورمون‌های غده تیروئید به شکل کاملاً طبیعی ترشح شوند به درستی می‌تواند سوخت و ساز بدن و به طور کلی متابولیسم اندام‌ها را تنظیم کند. به این مفهوم که در متابولیسم کربوهیدرات، چربی، سنتز پروتئین، تنظیم ضربان قلب، تنظیم درجه حرارت بدن نقش بسیار مهمی دارد.

بنابراین هورمون این غده روی تمام اندام‌های بدن اثر مستقیم خواهد داشت. حال اگر بدن دچار پرکاری تیروئید یا کم کاری شود یکسری علائم را نشان می‌دهد که مهمترین آن ریزش مو است. اگر افراد دچار اختلالات تیروئیدی باشند ابتدا باید با دارودرمانی این مشکل برطرف شود و سپس برای انجام عمل کاشت مو یا کاشت ابرو اقدام کنند.

آزمایش قند خون

زمانی که فرد مبتلا به دیابت یا قند خون باشد بستگی به گرید دیابت روی نتیجه عمل و کیفیت کار اثر می‌گذارد. همانطور که می‌دانید فردی که دارای قند خون بالا است در صورتی که دچار زخم در اندام‌های مختلف شود زمان بهبودی بسیار طولانی‌تر خواهد بود و حتی در مواردی کاملاً ترمیم نمی‌شوند و همین عاملی خواهد بود تا محل زخم مناسب رشد میکروب‌ها باشند.
در عمل کاشت ابرو پزشک سعی می‌کند با انجام برش در قسمت پشت سر یک فلپ را برای برداشت فولیکول‌ها جدا کند. البته این کاشت ابرو به روش FUT ست. حال آنکه می‌توان با متد FUE نیز می‌توان بدون برش عمل را انجام داد. در مجموع آزمایش قند خون باید در رنج نرمال باشد.

مقاله پیشنهادی:   با عمل چشم روباهی زیبایی و جذابیت چشمان خود را دو برابر کنید

در ارتباط با تکنیک‌های ذکر شده می‌توانید مقاله کاشت ابرو بدون برش سر را نیز مطالعه فرمایید

آزمایش میزان پلاکت خون

افزایش بیش از حد پلاکت‌ها می‌تواند باعث لخته شدن خون شود و همچنین کاهش بیش از حد آنها نیز منجر به خونریزی شدید و جلوگیری از انعقاد خون می‌شود. پس با انجام آزمایش پلاکت خون پزشک مطمئن می‌شود که احتمال خونریزی وجود دارد یا خیر؟ اگر میزان پلاکت‌ها بالا باشد ممکن است نیاز به داروهای آسپرین داشته باشید. به جهت تهاجمی بودن عمل افرادی که پلاکت خون پایینی دارند مستعد خونریزی خواهند بود و همین ریسک عمل را افزایش خواهد داد. در کنار این‌ها یک آزمایش CBC کلی نیز برای بررسی میزان غلظت خون، آنزیم‌های کبدی نیز انجام خواهد شد تا با اطلاعات کامل‌تر بتوان عمل کاشت مو را انجام داد.

آزمایش‌های ویروسی خون

ویروس‌ها می‌توانند اختلالات متعددی را در ساختار خون به وجود آورند. افرادی که دارای خون آلوده به ویروس چه از نوع کرونا و یا یروس‌های مختلف نظر ایدز باشند باید حتماً تحت درمان دارویی قرار بگیرند. اگرچه کلینیک‌ها و محیط‌های درمانی همواره استریل هستند اما انجام عمل زیبایی روی افراد بیمار احتمال انتشار و تکثیر ویروس را در محیط، پرسنل و عوامل پزشکی افزایش خواهد داد.

از طرفی بافت غیر سالم خون و بدن باعث عدم بهبودی، ریزش موها و رشد نامنظم و شکست عمل می شود. به همین دلیل است که ما همواره تاکید می‌کنیم انجام آزمایشات لازم قبل از کاشت ابرو لازم و ضروری است. البته این آزمایش‌ها تنها مختص کاشت ابرو نیست. بلکه برای سایر عمل‌ها مانند کاشت مو، بلفاروپلاستی و عمل‌های زیبایی دیگر نیز انجام خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:   تزریق ژل لب مدل روسی (مشخصات و کاندیدای مناسب فرم لب)

درمانگاه تخصصی آی گل یک مرکز زیبایی پوست و مو در تهران

درمانگاه تخصصی آی گل یک مرکز زیبایی پوست و مو در تهران

کلینیک آی گل به واسطه داشتن پزشکان و جراحان متخصص و با تجربه همواره در تلاش است تا با تاکید بر انجام آزمایشات لازم قبل از کاشت ابرو و سایر عمل ها ابتدا از سلامت کامل زیباجویان مطمئن شوند و سپس رویکرد درمان را بر اساس ویژگی‌های منحصر به فرد زیباجو انجام دهد.

پس از تکمیل بررسی‌های اولیه با امنیت بالا و استفاده از تکنیک‌های مدرن مطابق با آخرین تغییرات روز دنیا عمل زیبایی کاشت ابرو انجام می‌شود. به واسطه استفاده از تجهیزات پیشرفته یک عمل موفقیت آمیزی را تجربه خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جزئیات علاوه بر مطالعه محتوای سایت می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.