عوارض فیلر زیر چشم + روش های جلوگیری از عوارض

عوارض فیلر زیر چشم + روش های جلوگیری از عوارض

چروک، گودی و سیاهی زیر چشم ها می تواند تاثیر منفی روی زیبایی چهره شما داشته باشد. روش های مختلفی برای از بین بردن این مشکلات وجود دارند؛ اما برخی از آن ها پر عارضه و با دردسرهای فراوان هستند. تزریق فیلر زیر چشم، می تواند یکی از بهترین روش ها برای رفع گودی، سیاهی و چین و چروک های زیر چشم است. با این حال بسیاری از افرادی که می خواهند این کار را انجام دهند، در مورد عوارض فیلر زیر چشم سوال می پرسند. برای اینکه به طور دقیق با عوارض بعد از تزریق فیلر زیر چشم آشنا شوید، در ادامه این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد این موضوعات صحبت کنیم.

آیا تزریق فیلر زیر چشم عوارض دارد؟

تزریق فیلر در زیر چشم ها، یک روش تهاجمی است که می تواند با علائم خاصی از جمله پف زیر چشم، کبودی در زیر چشم ها و عدم تقارن در زیر دو چشم همراه باشد. در اکثر موارد این مشکلات و کبودی زیر چشم در عرض چند روز از بین می رود و جای نگرانی نیست؛ اما در صورتی که پزشک در حین تزریق فیلر، به مویرگ ها آسیب وارد کند و فیلر را به جای زیر چشم به مویرگ های آن تزریق کند، مویرگ ها پاره می شوند و حتی ممکن است باعث ایجاد یک سری مشکلات در بینایی نیز شوند.

عفونت در محل تزریق نیز می تواند یکی از عوارض فیلر زیر چشم باشد که با مصرف آنتی بیوتیک ها، می توان آن را کنترل کرد. در هر صورت اگر با علائم خاصی از جمله گلوله شدن بافت زیر چشم، کاهش کیفیت بینایی، وجود ترشحات در زیر چشم ها و … مواجه شده اید، بهتر است که برای اطمینان خاطر هم که شده با پزشک متخصص مشورت کنید. در غیر این صورت بروز یک سری علائم محدود مانند قرمزی، کبودی و پف زیر چشم پس از تزریق فیلر طبیعی است.

آیا تزریق فیلر زیر چشم عوارض دارد؟

چقدر طول می کشد تا عوارض فیلر زیر چشم از بین بروند؟

ماندگاری عوارض تزریق فیلر در زیر چشم ها بستگی به عوامل بسیار متنوعی دارد. برخی از افراد به صورت ارثی دارای بافت دیر ترمیم هستند. یعنی زخم ها و مشکلات پوستی آن ها خیلی دیر ترمیم و درمان می شوند؛ اما بدن برخی از افراد به دلیل داشتن ویتامین های مفید و زینک کافی به راحتی با زخم ها مقابله کرده و آن ها را ترمیم و درمان می کند.

بنابراین، مدت زمان ماندگاری عوارض فیلر زیر چشم به نوع خونرسانی پوست، کیفیت پوست و حتی مواد غذایی که مصرف می کنید، بستگی دارد. در اکثر موارد بین ۱ الی ۲ روز زمان لازم است که علائم خاص مانند کبودی زیر چشم ها از بین بروند. پس از آن ها اگر علائم تشدید شدند، باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا در صورت نیاز از داروهای مناسب برای رفع این مشکلات استفاده شود.

چطور از عوارض بعد از تزریق فیلر چشم جلوگیری کنیم؟

پیشگیری از عوارض بعد از تزریق فیلر زیر چشم، به شما این امکان را می دهد تا خیلی زود به زندگی عادی خودتان بازگردید و چهره زیبایی داشته باشید. برای پیشگیری از این عوارض، هیچ راهی بهتر از مراقبت صحیح پس از تزریق فیلر در زیر چشم ها نیست. از جمله نکات مراقبتی پس از تزریق فیلر برای چاقی صورت و زیر چشم ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تا ۲۴ ساعت، مجاز به مالش دادن، لمس کردن، فشار دادن و همچنین آرایش کردن در محل تزریق فیلر نخواهید بود.
  • ورزش و فعالیت شدید بدنی می تواند باعث افزایش ورم و کبودی محلی شود که فیلر در آن تزریق شده است. از این رو باید به مدت حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت از انجام فعالیت های معمول بدنی و تا یک هفته از انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری کنید.
  • برای کاهش تورم ایجاد شده در ناحیه تزریق فیلر زیر چشم، می توان از کمپرس یخ در چندین مرحله متفاوت بین ۵ الی ۱۰ دقیقه استفاده کرد.
  • برای جلوگیری از وارد شدن فشار به زیر چشم های خودتان، به صورت طاق باز بخوابید.
  • قرار گرفتن در معرض هوای گرم در حمام، استخر و سونای گرم ممنوع است.
  • هوای سرد می تواند عوارض و درد ناشی از تزریق فیلر در زیر چشم ها را افزایش دهد.
  • دوری از مصرف سیگار و مشروبات الکلی تا ۴۸ ساعت، می تواند روند ترمیم زخم ایجاد شده در زیر چشم ها را بهبود ببخشد.
  • در صورتی که التهاب در زیر چشم وجود دارد، باید قبل و بعد از تزریق فیلر از قرص ها ضد التهاب استفاده کرد تا درد و التهاب در این ناحیه کاهش پیدا کند.
  • بهتر است تا ۲ هفته پس از تزریق فیلر در زیر چشم ها، برای درمان دندان ها به دندانپزشکی مراجعه نکنید. چون در این صورت احتمال بروز عفونت افزایش پیدا خواهد کرد.

چطور از عوارض بعد از تزریق فیلر چشم جلوگیری کنیم؟

ممنوعیت تزریق فیلر زیر چشم

برای اینکه از عوارض فیلر زیر چشم خودداری کنید، به غیر از نکات مراقبتی باید با ممنوعیت های انجام این کار نیز آشنا باشید. در واقع همه افراد نمی توانند تزریق فیلر انجام دهند؛ چون این روش تهاجمی است و می تواند مقداری خونریزی را به همراه داشته باشد. از این رو باید قبل از انجام این روش زیبایی، اطمینان حاصل کنید که مجاز به انجام این کار هستید. افراد زیر قادر به تزریق فیلر در زیر چشم های خودشان نمی باشند:

  • افراد دارای سابقه سکته مغزی و قلبی
  • افراد مصرف کننده داروهای ضد انعقاد خون
  • افراد مبتلا به دیابت و مصرف کننده انسولین
  • بانوان باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به آسم و حساسیت های شدید پوستی

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین کلینیک برای تزریق فیلر زیر چشم

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین کلینیک برای تزریق فیلر زیر چشم

کلینیک زیبایی آی گل، یکی از بهترین کلینیک هایی است که می توانید از آن برای تزریق فیلر زیر چشم کمک بگیرید. در این کلینیک زیبایی از بهترین مواد و متریال ها به عنوان پرکننده زیر چشم استفاده می شود. همچنین پرسنل این کلینیک تخصص و دقت کافی برای تزریق فیلر در زیر چشم ها دارند. به همین خاطر احتمال بروز عفونت و یا پارگی مویرگ های زیر چشم پس از تزریق فیلر در این مجموعه بسیار محدود کم است.